Nem. Ezért is vannak bajban a dízel (400-500ccm) miniautósok (Aixam,Ligier meg ilyenek) mert jelenleg Magyarhonban olyan nem létezik,hogy "négykerekű könnyűjármű" pedig csak a rettenetesen elavilt KÖHÉM rendeleteket kéne rendbe vágni. Tök egyszerű lenne a KRESZt is hozzá igazítani. Moped jogsival nem szállít személyt, 40km/h; A vagy B jogsival személyt is vihet és mehet amit megy a csühögő vagy amennyi a megengedett seb. az úton.
hmm érdekes, de hogyha nincs róla papirod meg sehol nincs feltüntetve a motoron?
Arra próbálok kijukadni hogy eltitkolod valahogy hogy 80ccm-es ,de azt be tudod bizonyitani hogy 4kw-os hmm?
Pontosan így szól a jogszabály:(ami szöveg idézve volt itt az jóideje nem jó már)
Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Tehát egy tévhitet eloszlatva: Ha belsőégésű motor hajtja akkor max 50ccm de a teljesítmény nincs maximálva csak a tervezési végsebesség.
Az 50 esek is rendszámozva lesznek akkor aazoknak csak adásvételijük van csak nem?
Akkor nekik is eredetvizsgálat műzsaki stb mint egy olyan nagymotornál aminek nincs papírja?
Az egyik srác a 600as xr-ét rendszámoztatta kb 150e volt mire minden kész lett és időben meg utűánajárásban nagyon sok volt...
Sztem sem ér 150et sok "kismotor" sem...
És ha tleg így lesz akkor én sem fogom rendszámoztatni...marad pályagépnek...
Sziasztok!
Én támogatom sz.gabor80 hozzászólását! Szerintem is elégé elavult az smkp "definiciója/megfogalmazása" Véleményem szerint az smkp-nál nem feltétlen (az eddig megszokott) 50 cm3-re kéne a hangsúly fektetni, hanem haladni a technikával! Hisz 50 és 50 között is óriási különbségek vannak ma már! Pl aprillia sr robogó 8LE, és azt még tudod tuningolni úgy, h nem növeled a cm3-t! Szerintem vmi max KW határt kéne kiszúrni amibe a 80-asok is még pont beleférnek! Vagy nem tudom, vmi okosat kiötölni! Mert ez így szerintem elég ratyi! És ha esetleg saját kútfőből nem megy akkor lelehet koppintani a szomszádos országból! (és nem csak mindig a hülyeséget)
még durvább: A Simson S51 szintén motorkerékpár!
BE kő tartani a törvényt, én fél év és tuladok a 125/50dolgon , arra jó volt hogy kicsit ráérezzek az erőre mire lessz jogsim
Arra próbálok kijukadni hogy eltitkolod valahogy hogy 80ccm-es ,de azt be tudod bizonyitani hogy 4kw-os hmm?
Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Tehát egy tévhitet eloszlatva: Ha belsőégésű motor hajtja akkor max 50ccm de a teljesítmény nincs maximálva csak a tervezési végsebesség.
Akkor nekik is eredetvizsgálat műzsaki stb mint egy olyan nagymotornál aminek nincs papírja?
Az egyik srác a 600as xr-ét rendszámoztatta kb 150e volt mire minden kész lett és időben meg utűánajárásban nagyon sok volt...
Sztem sem ér 150et sok "kismotor" sem...
És ha tleg így lesz akkor én sem fogom rendszámoztatni...marad pályagépnek...
Én támogatom sz.gabor80 hozzászólását! Szerintem is elégé elavult az smkp "definiciója/megfogalmazása" Véleményem szerint az smkp-nál nem feltétlen (az eddig megszokott) 50 cm3-re kéne a hangsúly fektetni, hanem haladni a technikával! Hisz 50 és 50 között is óriási különbségek vannak ma már! Pl aprillia sr robogó 8LE, és azt még tudod tuningolni úgy, h nem növeled a cm3-t! Szerintem vmi max KW határt kéne kiszúrni amibe a 80-asok is még pont beleférnek! Vagy nem tudom, vmi okosat kiötölni! Mert ez így szerintem elég ratyi! És ha esetleg saját kútfőből nem megy akkor lelehet koppintani a szomszádos országból! (és nem csak mindig a hülyeséget)
Eljöhet még ittt is az az idő....
Bár nem hiszem hogy mostanában