Persze az a létező legrosszabb megoldás ami miatt elrohad a cső hogy a vége nincs lezárva és nem kívülről rohad, hanem belülről ezért csak akkor döbben rá az ember amikor már késő.
A rossz azért nem jön szét mert teljesen rárohadtak a szilent gyűrűi és ezt lekalapálni szinte lehetetlen. Van jó hír is azért, lelazítottam a motoron az anyát és minden gond nélkül kikocogtattam a tengelyt. Ki érti ezt? Én nem. A motort is kiemeltem már és most, hogy kimosakodtam benézek a városba alkatrész árak iránt érdeklődni. A neten már megnéztem mi mennyibe kerül és ha az árak a földön járnak a boltban is akkor már csak a pénztárcámat kell megvizslatni.
A régi csövet meg el lehet dobni jó messzire mert most hogy beleláttam teljesen elvékonyodott az anyag és semmi értelme hegesztgetni. Na egyelőre ennyi a fejlemény.
Kialudtam magam és azon filóztam, mi lenne ha a motortartó törött csövét levágnám és amit kiszedtünk a másik vázból annak a még jó állapotban levő csövét hegesztetném a helyére? Ha nem tudom kiszedni ennek sem a tengelyét akkor lenne gazdaságos ez a megoldás.
Vagy eljössz italokkal felfegyverkezve , és bevonom neked.
Esetleg Horganysprével a felforrósított ( 180°C ) tengelyt lefújod, majd utána lúgos vízzel lemosod. Ez a gyengébb, és nem kopásálló.
Fogsz egy 500 W-os pákát és bádogoscint, és szerezz horganylemezt egy kis darabot, két négyzetdecimétert ,ezt feloldod háztartási sósavban, a zsírtalanított tengelyt belemártod a "forrasztóvízbe", és a pákával szépen bevonod a bádogos forrasztóónnal..
Sajnos ezt másképpen nem lehet szétszedni úgy össze van rohadva. Kiszedve sem lehet a tengely maradékát kiütni belőle mert inkább a persely deformálódik. Ez még csak próba volt mert a tartalékvázat dorongoltam szét. A másiknak majd csak azután tudok neki látni ha előtte kiveszem a kereket, teleszkópokat, taposókat, motort.... Lehet az sem fog megmozdulni, sajnos nem szerelés barát megoldással oldották meg a motortartó és a lengővilla szilentjének az elhelyezését. A többi típusnál le lehet venni az oldalsó lemezeket, ezen meg gyárilag hozzá hegesztették a vázhoz. Így ha a tengelyt nem tudod kiütni marad a flex. Hidd el megpróbáltam roncsolás mentesen kiszedni de nem jött, mintha behegesztették volna.
Majd akkor nyúlok a flexhez, ha a féknyerget lecsiszolom smirglikoronggal és befestem szép aranysárgára.
Mondanám hogy menjünk el az "állomásfének Úrhoz" , de te most azt mondtad , hogy csak egy kormos fűtő!?
Szia Nagy Mester
Még jó hogy akad némi tenni való De remélem nem a flexhez nyúltál Te is mint a bakter? Bár kend nem olyan családból származik ha jól ösmerem.......
a Cordoba alatt tárcsafékpofákat cserélve. Négy db nyolcas csavar van benne , abból három bele volt rohadva , alig tudtam kiszedni. Meg ilyen apróságok.
Még a végén szét ásítoznám a fejemet unalmamban .
Nem kell mindjárt a flexhez nyúlni tisztelt kolléga
Most majd futkoshatsz tengelyért mert gondolom azt faragtad szét.... Majd adok neked naaa nem pont ezt de egy kevéske szilikon olajat erre az esetre...az jó anyag ha valamit meg kell lazítani
Nem a fül hanem a tartórúd törött le ami tartja az egész motort. Eddig is az mentett meg a nagyobb bajtól hogy egy erős rugóval rögzítettem a kipufogót a vázhoz, így az tartotta meg a motort. Különben lefordult volna az egész, na az lett volna csak szép látvány. Egybe van szerkesztve ez a tartó és csak a tengely kivétele után lehetne valamit kezdeni vele, de meg sem moccan a tengely. Pedig eléggé bántalmaztam már különböző eszközökkel. Találtam egy oldalt ahol szintén a tengely kivételével akadtak gondok és csak a flex oldotta meg a problémát.
Na megint jól nézek ki, eltörött a motortartó a simsonon. Ráadásul a tengelyt sem tudom kivenni, valószínű összerohadt a hosszú idő elteltével. Az egész motor elmozdult a helyéről, úgy indult hogy a váltóm állítódott el de még sem ilyen egyszerű az élet. Még jó hogy van másik, különben gyalogolhatnék a melóba-melóból.
Még sehogy, szüretileg elfoglaltságom volt.
Szólok, ha időszerű , nyugodt legyél. Addig igyál egyet, de csak annyit, hogy maradjon nekem meg a csibének!
A régi csövet meg el lehet dobni jó messzire mert most hogy beleláttam teljesen elvékonyodott az anyag és semmi értelme hegesztgetni. Na egyelőre ennyi a fejlemény.
Kialudtam magam és azon filóztam, mi lenne ha a motortartó törött csövét levágnám és amit kiszedtünk a másik vázból annak a még jó állapotban levő csövét hegesztetném a helyére? Ha nem tudom kiszedni ennek sem a tengelyét akkor lenne gazdaságos ez a megoldás.
Esetleg Horganysprével a felforrósított ( 180°C ) tengelyt lefújod, majd utána lúgos vízzel lemosod. Ez a gyengébb, és nem kopásálló.
30974 sz. hozzászólás, itt egy példa rá hogy nem jön ki a rohadék.
Sajnos ezt másképpen nem lehet szétszedni úgy össze van rohadva. Kiszedve sem lehet a tengely maradékát kiütni belőle mert inkább a persely deformálódik. Ez még csak próba volt mert a tartalékvázat dorongoltam szét. A másiknak majd csak azután tudok neki látni ha előtte kiveszem a kereket, teleszkópokat, taposókat, motort.... Lehet az sem fog megmozdulni, sajnos nem szerelés barát megoldással oldották meg a motortartó és a lengővilla szilentjének az elhelyezését. A többi típusnál le lehet venni az oldalsó lemezeket, ezen meg gyárilag hozzá hegesztették a vázhoz. Így ha a tengelyt nem tudod kiütni marad a flex. Hidd el megpróbáltam roncsolás mentesen kiszedni de nem jött, mintha behegesztették volna.
Ha beletöröd az sem gáz.....van tört csavar ki hajtóm
Mondanám hogy menjünk el az "állomásfének Úrhoz" , de te most azt mondtad , hogy csak egy kormos fűtő!?
Még jó hogy akad némi tenni való De remélem nem a flexhez nyúltál Te is mint a bakter? Bár kend nem olyan családból származik ha jól ösmerem.......
a Cordoba alatt tárcsafékpofákat cserélve. Négy db nyolcas csavar van benne , abból három bele volt rohadva , alig tudtam kiszedni. Meg ilyen apróságok.
Még a végén szét ásítoznám a fejemet unalmamban .
Most majd futkoshatsz tengelyért mert gondolom azt faragtad szét.... Majd adok neked naaa nem pont ezt de egy kevéske szilikon olajat erre az esetre...az jó anyag ha valamit meg kell lazítani
Na megint jól nézek ki, eltörött a motortartó a simsonon. Ráadásul a tengelyt sem tudom kivenni, valószínű összerohadt a hosszú idő elteltével. Az egész motor elmozdult a helyéről, úgy indult hogy a váltóm állítódott el de még sem ilyen egyszerű az élet. Még jó hogy van másik, különben gyalogolhatnék a melóba-melóból.
Szólok, ha időszerű , nyugodt legyél. Addig igyál egyet, de csak annyit, hogy maradjon nekem meg a csibének!