Ismét bele tettem a hétvégén egyhuzamban 1800km-t az ezerkettesembe.. alakul egy kuplungcsere. Az első teló lesz a következő projekt mivel a 96os olajnak és szimeringeknek egy-két egykerék próbálkozás megadta a kegyelem döfést. Mindenek felett nagy becsben és kímélve tartom a motort nem sűrűn forgatva 3000 fölé. Ami most gondolkodásra késztet az a blokk kinézete.. azon filóztam hogy kromofággal le szedem a maradék fekete festéket a blokkról és fémszínűre csiszolom.. a kipufogó polírozása megakadt mivel nem tudom hogy hogy viselkedik a leömlőkön a nikkel réteg..
Akinek 1.2 v. 1.3 vasa van légyszi nézzem, hogy a hátsó tengelyen u.úgy van-e felrakva a távtartó, mint a képen az enyémen. Szerintem máshogy nem is lehet. Mindig le szoktam fényképezni mielőtt v.mit szétszedek, de ez most elmaradt...
Helló!
Nekem nem lehet igazam, mert nem állítottam semmit. Engem még mindig zavar. Nekem nem egyenetlenül jár, de mégis zörög. Ha kiveszem az olajbetöltő csavart, olyan csörgés, csörömpölés jön ki, pláne ha kinyomom a kuplungot, olyan csörgő lemezhang lesz, hogy csak. Mintha egy 5mm-es hézag lenne valahol és minden égés ütemnél rácsapna a főtengely a kihajtásra. Egyszer lehet, hogy lebontom majd, de jó lenne másik masinával is összehasonlítani. De egyre biztosabb vagyok, hogy tuti nem ilyen hangja volt eredetileg
Na mindegy, majd lesz valami. Csak furcsa, hogy egy motorszerelőnek sem furcsa ez a hang. Azt hittem, ahogy meghallja elszörnyed. Én amúgy autószerelő vagyok, vagyis csak a szakmám, de a motorokhoz nem értek túlzottan, de valami tuti nem oké.
Szia Tibus!
Legyen igazad, és a szerelődnek is, de...Nekem is csörgött a kuplung, amikor megvettem. A gyári árát sokalltam, ezért az akkori szerelő valami alternatív megoldással állítólag megperselyezte, hogy a lógása megszűnjön. Nem lett 100%-os, de nem ellenőriztem le, a hang mérséklődött, nekem akkor ennyi elég volt. Nemrégiben voltam egy másik szerelőnél, ahol megemlítettem ezt a zörgést, és alig 20 perces kiselőadásban kifejtette, hogy ezeknél a gépeknél a sima járás alapfeltétel, lendkerék hiányában a mechanika veszi fel az egyenetlen járás rezgéseit. Nem tudom, hogy igaza van-e, de őt igazolja a motorról felvett kompressziós lap, illetve veszteségmérés, ami a közbülső hengerek jelentős kopását mutatta. Azaz alapjáraton iszonyatos veszteséget mutattak, ami a motor egyenetlen járásához vezetett, magasabb fordulaton azonban kisimult, köszönhetően az igen nagy dugattyúsebességnek. Most zanzásítva írtam le, amit mondott, és csak visszaadom az elmondottakat, úgyhogy ne kövezettek meg, ha nem így van! Nekem viszont rémisztő volt a javítás előre kalkulált díja, ami a motor értékének jelentős hányadát tette volna ki, így nem elhallgatva a hibákat, eladtam a vasat. A szívem szakadt meg érte, de most (két kisgyerek mellett) ez így a legjobb. De mindezek ellenére jó emlékkel gondolok vissza rá, mert tényleg szép, és véleményem szerint egy japán gép halálában is japán, azaz a használhatósága abszolút nem romlott, és nem idegesített megbízhatatlansággal.
Ja, és a kisfiam azóta a műanyag kismotorjáról minden motorosnak integet:-)
Az ülésmagassághoz én annyit szólnék hozzá, hogy 184-es magasságomhoz nagyjából egy óra kényelmesen elviselhető motorozási időtartam járult, persze ez a sebességtől is függött.
Na, most ennyi. Megyek vissza dolgozni, hátha egyszer még lesz lehetőségem mondjuk a nagytesót megvenni:-))
Én még nem ültem ilyen Suzuki-n, de a neten felleltem pár adatot, hátha segít, ülésmagasság meg gondolom a keréktengelyek távolsága: XJR 95-ös:
Seat Height: 735 mm
Wheelbase 1435 mm
Suzuki 94-es:
Seat Height: 760 mm
Wheelbase: 1,435 mm
Én különben elég XL-es ember vagyok, 186cm és most épp majdnem 110kg, de én tök jól elférek az XJR-en. Különben is szebb
______________________________________ ____ __ _
Amúgy voltam szerelőnél, de azt mondta, hogy ezzel a zörgéssel elél a motor az idők végezetéig, mert csak a mechanika zörög, fogaskerekek stb. Mondjuk kicsit zavar.
Sziasztok!
Egy kérdésem volna azokhoz akiknek xjr 400-asuk van:
Van közületek aki látott, vagy ült Suzuki GSX 400 Impulson?
A két gép közül melyik a "nagyobb" méretileg?
A 190 cm-es magasságomhoz vennék mocit?
Előre is köszi,Üdv:
Csaba
Hát nekem valami borzasztóan csörög a kuplungnál, de már lassan hangosabb, mint a motor. Legalábbis alapjáraton. Ha egyesbe teszem és lassan engedem fel a kuplungot, hogy fogjon, akkor elhallgat és szép motorhangja lesz. Mióta megvettem fokozatosan egyre hangosabb lett. Most viszem szerelőhöz, hogy nézze meg, de szerintem biztos, hogy kell valamit csinálni, szóval ha a szerkezet szaródott el, akkor lehet hogy nekem fog kelleni majd...
Ide feltöltöttem, remélem működni fog. Nekem is egyik kedves motorostársunk küldte a nagyját, így most továbbadom. De neki 97-es 400R-je van, ezt vegyétek figyelembe, nem tudom mik az eltérések.
Légy oly kedves és küld el nekem is amid csak van a XJR 400-asról.Egy ideje már keresgélek 400-ashoz leirást, de ez idáig nem jártam szerencsével, talán te tudsz nekem segíteni.
Előre is köszönöm.
Üdvözlettel,
Bagi István
istvan_bagi@yahoo.com
Sziasztok!
Rajtam maradt egy XJR 400-ashoz való kuplung (ház, és továbbítógyűrű?). Bontottan vettem biztonsági okokból, de végül nem került felhasználásra. Elvileg az első szériához való, hozzá nem értésem révén az állapotánál csak a mások által elmondottakra hagyatkozhatom: jó állapotú. Talán a képek segítenek.
Mivel a gyárit is megérdeklődtem, így annak a 80 ezres árához képest 20-ért ajándék, ha megfelelő, és beépíthető minőségű. Ha valakit érdekel: illen aztán kukac aztán freemailponthu.
Hogy mi lett a motorral, amibe szántam? Arról jobb nem beszélni, szomorúan megváltunk egymástól...:-(
Egy kérdésem lenne, ami nagyon fontos információ lenne a számomra:
1994-es XJR400-asba az első teleszkóp-szimeringet akarjuk cserénli, és ugye fel kell a teleszkópot önteni olajjal.....Na már most az lenne a kérdésem, hogy milyen mennyiségű (mennyi) olaj kell a teleszkópba?
De attól az egy mérettől nem lesz lufi különben is csak a magassága volt nagyobb eggyel, de látványra sokat jelentett. Tényleg hazafelé megmérem a sebességem egy ilyen kijelzőnél, mert eddig mindig kevesebbet mutatott a műszer, és az lehet, hogy emiatt volt!
Megkérdeztem, ja 110/80-as volt fent, most meg ugye a 110/70-es. Mondjuk furcsa, mert még szélesebbnek is tűnt, nem csak magasabbnak. Azért az állatabbul nézett ki. Na mindegy, most ezzel kell élnem egy darabig, viszont baromi jó a régi kopott, öreg gumihoz képest. Azt mondták úgy 80km-ig még csúszósabb lesz, de ez már 20x jobban tapad, mint a régi! Kanyarban hallani hogy serceg, el sem akarja engedni az utat. De azért remélem marad rajta gumi egy darabig...
Na, ma voltam gumisnál és lecserélem a kopott Metzeler Lasertec-eket Roadtec Z6-osokra. Furcsa volt rendes gumikkal menni, a kockára kopott helyett. Még sosem mentem motorral rendes gumival, mert már így vettem és ez az első motorom 70e volt a kettő, úgyhogy most fizetésig nem lesz mit enni...
De furcsa, mert az első olyan mintha kisebb lenne; lehet, hogy előtte nagyobb volt fent? Csak így utólag már nem emlékszem a méretre, de biztos néztem régebben és feltűnt volna... felhívom a műhelyt, ha még nem dobták ki. De így olyan bénán néz ki valahogy szegény
200 km-enként álltunk meg, a végén már 150 de volt 250es etap is, változó.. a fáradság meg relatív.. nem éreztem fáradnak magam de utána hamar elborultam aludni..
Én kicsit félek ilyen hosszú úttól, bár 1200-assal lehet, hogy cseppet élvezetesebb, mint 400-assal, de egyszer kipróbálnám. És sűrűn meg kellett állnotok? Vagy nem fárasztó?
Raktam fel pár képet egyik barátom jóvoltából, ha érdekel valakit majd csinálok/csináltatok még
A szerelési könyv alapján raktam össze, csak nem emlékeztem, hogy ekkora volt-e a hézag. A hézagoló az ábrán az 1-es számú alkatrész.
A hátső fék picit melegszik, ezért is gondoltam, hogy ha nem jó a hézag a fék munkahengerek nem tudnak jobban visszahúzódni a helyükre az új betéttel.
Sanszos, hogy rájuk fér egy alapos tisztítás, járatás...
Köszi, Burky
Akinek 1.2 v. 1.3 vasa van légyszi nézzem, hogy a hátsó tengelyen u.úgy van-e felrakva a távtartó, mint a képen az enyémen. Szerintem máshogy nem is lehet. Mindig le szoktam fényképezni mielőtt v.mit szétszedek, de ez most elmaradt...
Köszi, Burky
Nekem nem lehet igazam, mert nem állítottam semmit. Engem még mindig zavar. Nekem nem egyenetlenül jár, de mégis zörög. Ha kiveszem az olajbetöltő csavart, olyan csörgés, csörömpölés jön ki, pláne ha kinyomom a kuplungot, olyan csörgő lemezhang lesz, hogy csak. Mintha egy 5mm-es hézag lenne valahol és minden égés ütemnél rácsapna a főtengely a kihajtásra. Egyszer lehet, hogy lebontom majd, de jó lenne másik masinával is összehasonlítani. De egyre biztosabb vagyok, hogy tuti nem ilyen hangja volt eredetileg
Na mindegy, majd lesz valami. Csak furcsa, hogy egy motorszerelőnek sem furcsa ez a hang. Azt hittem, ahogy meghallja elszörnyed. Én amúgy autószerelő vagyok, vagyis csak a szakmám, de a motorokhoz nem értek túlzottan, de valami tuti nem oké.
Legyen igazad, és a szerelődnek is, de...Nekem is csörgött a kuplung, amikor megvettem. A gyári árát sokalltam, ezért az akkori szerelő valami alternatív megoldással állítólag megperselyezte, hogy a lógása megszűnjön. Nem lett 100%-os, de nem ellenőriztem le, a hang mérséklődött, nekem akkor ennyi elég volt. Nemrégiben voltam egy másik szerelőnél, ahol megemlítettem ezt a zörgést, és alig 20 perces kiselőadásban kifejtette, hogy ezeknél a gépeknél a sima járás alapfeltétel, lendkerék hiányában a mechanika veszi fel az egyenetlen járás rezgéseit. Nem tudom, hogy igaza van-e, de őt igazolja a motorról felvett kompressziós lap, illetve veszteségmérés, ami a közbülső hengerek jelentős kopását mutatta. Azaz alapjáraton iszonyatos veszteséget mutattak, ami a motor egyenetlen járásához vezetett, magasabb fordulaton azonban kisimult, köszönhetően az igen nagy dugattyúsebességnek. Most zanzásítva írtam le, amit mondott, és csak visszaadom az elmondottakat, úgyhogy ne kövezettek meg, ha nem így van! Nekem viszont rémisztő volt a javítás előre kalkulált díja, ami a motor értékének jelentős hányadát tette volna ki, így nem elhallgatva a hibákat, eladtam a vasat. A szívem szakadt meg érte, de most (két kisgyerek mellett) ez így a legjobb. De mindezek ellenére jó emlékkel gondolok vissza rá, mert tényleg szép, és véleményem szerint egy japán gép halálában is japán, azaz a használhatósága abszolút nem romlott, és nem idegesített megbízhatatlansággal.
Ja, és a kisfiam azóta a műanyag kismotorjáról minden motorosnak integet:-)
Az ülésmagassághoz én annyit szólnék hozzá, hogy 184-es magasságomhoz nagyjából egy óra kényelmesen elviselhető motorozási időtartam járult, persze ez a sebességtől is függött.
Na, most ennyi. Megyek vissza dolgozni, hátha egyszer még lesz lehetőségem mondjuk a nagytesót megvenni:-))
Én még nem ültem ilyen Suzuki-n, de a neten felleltem pár adatot, hátha segít, ülésmagasság meg gondolom a keréktengelyek távolsága:
XJR 95-ös:
Seat Height: 735 mm
Wheelbase 1435 mm
Suzuki 94-es:
Seat Height: 760 mm
Wheelbase: 1,435 mm
Én különben elég XL-es ember vagyok, 186cm és most épp majdnem 110kg, de én tök jól elférek az XJR-en. Különben is szebb
______________________________________ ____ __ _
Amúgy voltam szerelőnél, de azt mondta, hogy ezzel a zörgéssel elél a motor az idők végezetéig, mert csak a mechanika zörög, fogaskerekek stb. Mondjuk kicsit zavar.
Tibus
Egy kérdésem volna azokhoz akiknek xjr 400-asuk van:
Van közületek aki látott, vagy ült Suzuki GSX 400 Impulson?
A két gép közül melyik a "nagyobb" méretileg?
A 190 cm-es magasságomhoz vennék mocit?
Előre is köszi,Üdv:
Csaba
Hát nekem valami borzasztóan csörög a kuplungnál, de már lassan hangosabb, mint a motor. Legalábbis alapjáraton. Ha egyesbe teszem és lassan engedem fel a kuplungot, hogy fogjon, akkor elhallgat és szép motorhangja lesz. Mióta megvettem fokozatosan egyre hangosabb lett. Most viszem szerelőhöz, hogy nézze meg, de szerintem biztos, hogy kell valamit csinálni, szóval ha a szerkezet szaródott el, akkor lehet hogy nekem fog kelleni majd...
Köszi:
Tibus
Ide feltöltöttem, remélem működni fog. Nekem is egyik kedves motorostársunk küldte a nagyját, így most továbbadom. De neki 97-es 400R-je van, ezt vegyétek figyelembe, nem tudom mik az eltérések.
XJR infók
Tibus
Légy oly kedves és küld el nekem is amid csak van a XJR 400-asról.Egy ideje már keresgélek 400-ashoz leirást, de ez idáig nem jártam szerencsével, talán te tudsz nekem segíteni.
Előre is köszönöm.
Üdvözlettel,
Bagi István
istvan_bagi@yahoo.com
Rajtam maradt egy XJR 400-ashoz való kuplung (ház, és továbbítógyűrű?). Bontottan vettem biztonsági okokból, de végül nem került felhasználásra. Elvileg az első szériához való, hozzá nem értésem révén az állapotánál csak a mások által elmondottakra hagyatkozhatom: jó állapotú. Talán a képek segítenek.
Mivel a gyárit is megérdeklődtem, így annak a 80 ezres árához képest 20-ért ajándék, ha megfelelő, és beépíthető minőségű. Ha valakit érdekel: illen aztán kukac aztán freemailponthu.
Hogy mi lett a motorral, amibe szántam? Arról jobb nem beszélni, szomorúan megváltunk egymástól...:-(
Mégegyszer köszönöm!
Yamaha XJR400 Spec Sheet
Yamaha XJR400 4HM1
Overall Length: 2075mm
Weight: 195kg
Power: 53ps@11000rpm
Engine Capacity: 399cc
Bore and Stroke: 55.0x42.0mm
Valve Clearance: 0.11~0.20mm Inlet
Valve Clearance: 0.21~0.30mm Exhaust
Gearbox Oil Capacity: 2400cc approx Oil and Filter
Fork Oil Capacity: 426cc
Fork Oil Air Gap: 173mm
Fork Oil Type: 10wt
Tyre Size Front: 110/70H17
Tyre Size Rear: 150/70H17
Tyre Pressure Front: 29 psi
Tyre Pressure Rear: 32 – 36 psi
Chain Size: 520v110
Chain Slack: 30 –40mm
Battery Type: ytx9bs
Spark Plug Type: cr8e
Spark Plug Gap: 0.7 – 0.8mm
Headlight Bulb: 60/55w12v
Main Jet: #90
Pilot Jet: #15
Fuel Level: 7 – 9mm
Mixture Screw: 2.5 t.o. Turns Out
Fuel Tank Capacity: 18L 3L Reserve
Ezt talaltam
Fork Oil Capacity: 426cc
Fork Oil Air Gap: 173mm
Fork Oil Type: 10wt
Remelem segitettem.
Jo szerelest!
Egy kérdésem lenne, ami nagyon fontos információ lenne a számomra:
1994-es XJR400-asba az első teleszkóp-szimeringet akarjuk cserénli, és ugye fel kell a teleszkópot önteni olajjal.....Na már most az lenne a kérdésem, hogy milyen mennyiségű (mennyi) olaj kell a teleszkópba?
A válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm!
A mostaniknak is csak 2-3 cm a felnitől a gumi pereméig.De az igaz h így kisebbnek tűnik.
Na, ma voltam gumisnál és lecserélem a kopott Metzeler Lasertec-eket Roadtec Z6-osokra. Furcsa volt rendes gumikkal menni, a kockára kopott helyett. Még sosem mentem motorral rendes gumival, mert már így vettem és ez az első motorom 70e volt a kettő, úgyhogy most fizetésig nem lesz mit enni...
De furcsa, mert az első olyan mintha kisebb lenne; lehet, hogy előtte nagyobb volt fent? Csak így utólag már nem emlékszem a méretre, de biztos néztem régebben és feltűnt volna... felhívom a műhelyt, ha még nem dobták ki. De így olyan bénán néz ki valahogy szegény
Jo regen volt mar.
Megjott vegul,bar nem volt egyszeru.
Itt elolvashatod a tortenetet.
Minden jot,
T
Raktam fel pár képet egyik barátom jóvoltából, ha érdekel valakit majd csinálok/csináltatok még