Nem tudok ebben segiteni sajnos.
Angol ebay-en lattam egyedul szettben(farokidommal,oldalso idomokkal) 100 fontert.
Az en mocim kesz lett,kipufogo is,csak sajnos ezust-szinure lett lefujva fekete helyett.
Vezermulanc csere lesz majd esedekes 5-6000 km mulva.
Holnap elviszem felpoliroztatni az idomokat,meg megprobaljuk eltuntetni a karcokat az olajdeknirol,stb.
Az orabelsovel nem tudtunk mit kezdeni sajnos,mert keves a hely a muanyagot hegeszteni.
Ha lesz egy kis idom,akkor irok a blogomba,aztan kiteszem ide a linket.
A motor szerelese folyik,egyedul a kipufogoval van szivas,elegge szet van rohadva a gyujtonel.
Egy szerelo most hegesztgeti,es remelem annyira ossze tudja rakni,hogy kibirja,amig veszek ra ujat.Csak azt nem tudom,honnan.
17.00-kor meg is erkeztem sikeresen!
Es elegge faradtan.
Linz utan elkapott egy mocskosul nagy eso,meg is alltam fel orara egy osztrak parral egyutt.
Egyebkent meg a legszebb szakasz volt.
Vagy csak azert gondolom,mert elegem volt az autopalyabol.
Holnap viszem ki a mocit a szerelohoz.
Mar Linzben vagyok,itt toltom a masodik ejszakat.
Mindjart be is ajulok z agyamba.
Faraszto,mit mondjak,de azert elvezem nagyon.
Foleg mert most mar nem autopalyan fogok menni.
Az idojaras kegyes volt eddig,holnapra mar zuhet irnak.
Igaz mara is irtak,es sikerult elkerulnunk egymast.
Fú 1800km... hát kíváncsi leszek a beszámolódra. Én Németországról álmodozom, hogy kimegyek motorral, az is 1300km-es út. De ha vidékre, egy 50km-es útra megyek, már akkor megfájdul a hátsóm
Jó időt kívánok, bár ilyen hosszú úton minden előfordulhat
Üdv,
Nekem jóbarátom akivel csináltam a motort, de nem tuti hogy vállalni tud. Neki ez tanult szakmája, de nem ebben dolgozik, tehát Ő dönt hogy áll a hétvégéi feláldozásához.
Mindenesetre összefuthatunk, megdumáljuk az elképzeléseket,stb.
Azt hiszem szuksegem lesz a segitsegedre.
Nem tudom elerni a szerelot,aki megigerte,hogy majd foglalkozik a mocival,amig otthon leszek.
Ha jol sejtem,te mar tul vagy a nagyszervizen,es gondolom a kozelben van a szerelod is.
Megoldhato,hogy ha nem rendezodik a helyzet az ajkai sraccal,akkor a te ismerosodhoz vinnem en is a motoromat?
Elore is koszi,
Mi a rozsdamentes? A kipufogócső? Az enyém szerintem nem az, mert le van verődve alul egy helyen és rozsdás.
Amúgy megvan, hogy mennyibe kerül a kémiai nikkelezés, viszont nem tudom, hogy az is jó-e kipufogóra, illetve tudnak-e krómot csinálni. De lehet, hogy ide sima galvanikus is jó. Mindegy, csak érdekességből írom le, mert én sem tudtam. Szóval 1 négyzetdeciméter felület 1 mikron vastagon 35forint +áfa. Kiszámoltam, hogy ha kb. 4 centi átmérőjű egy leömlő, és fél méter hosszal számolok (mondjuk valószínűleg hosszabb), akkor az 1 mikronos réteggel kb 1000 forint. Persze gondolom nem árt valamivel vastagabbat.
Mondjuk én krómoztatnám inkább, de az nem tudom mennyi, de egyenlőre nem is kell. De az infó miatt is utánajártam, hogy legyen valami fogalmam.
2000-es csiszpapír + alapos polír. ezek rozsdamentesek, gyönyörűvé lehet varázsolni, le ne fújd. vagy ha minden kötél szakad,, lekapod és van egy ismerősöm aki nikkelezik.
Hi,
Én a robogómon a dobot és a csonkot(egybe van heggesztve) drótkefével,dörzspapírral nitróval megtisztogattam, aztán hőálló fekete spré.
Hozzáteszem nem lett túl esztétikus, de már több mint 1 éve nem jött elő a rozsda.
ajka - veszprém max 30 perc, összefuthatunk.
Igen,lehet kapni hoallo festeket,amit talan ra tudnek fujni en is szepen.De nem biztos.
Abban nem vagyok biztos,hogy azt utana le szoktak-e kezelni,magyarul beleteszik akar egy sima otthoni sutobe,es jol raegetik?Vagy azt egy masik eljarasnal csinaljak?
A kromozas lenne a legfaszabb,de az tuti horror osszeg,szoval valami low-budget megoldas kellene.
Bar az is lehet,csak en vagyok maximalista,es mas le sem szarna azokat a pottyoket a csoveken.
De mivel hazamegyek a mocival nehany het mulva,amit csak lehet,otthon meg fogok csinal(tat)ni rajta,ugy muszakilag,mint esztetikailag.
Szoval az utazast ugy akarom,hogy egybekotom a kellemest a hasznossal.Meg soha nem voltam nagyobb lelegzetu turan,alig varom mar a julius 3.-at.
Ha otthon leszek,akkor majd irok alap,latom te veszpremi vagy,az meg nincs messze Ajkatol.Esetleg osszegurulhatnank.
Na ez az írás már jobban tetszett Kb. ekkora terjedelműre gondoltam én is
A kipufogó leömlő festést elég neccesnek érzem, vagy lehet kapni klafa hőálló festéket? Egyébként most csináltak a közelemben kémiai nikkelezést, valószínűleg krómozni is tudnak. Ez azért jó a galvanikussal szemben, mert szinte bármilyen alakú tárgyat be tudnak vonni. Az ára felület- és rétegvastagság függő.
A homokfúvás után meg csak a vas marad, ami meg aztán tényleg rozsdásodik nem? Amúgy szerintem az nem dága, de gondolom azt inkább alufelniknél és hasonlóknál alkalmazzák, mert az nem rozsdásodik, vagy valami felület tisztítás céljából.
Üdv,
Lehet baki a cikkben, az is lehet hogy jobban elmerült a részletekben mint ami a hétköznapi motorozáshoz szükséges. Inkább itt van ez:
"Mire használjuk a motort? Sokat megyünk vele rövid távokat, vagy sokat utazunk Európa autópályáin nagy tempóval? Esetleg versenyzünk a ringen? Ha rövid távokat megyünk gyakrabban akkor egy kedvező hidegfolyási tulajdonságokkal rendelkező SAE 5W vagy SAE 10W olajat válasszunk. Ha sokat utazunk nagy terhelésen autópályán, , válasszuk a kedvező melegoldali tulajdonságokkal rendelkező SAE 50-es olajat. Természetesen a legfontosabb, hogy a gyártó utasításait betartsuk, hiszen ők tudják a legjobban, hogy az adott konstrukciójú motorhoz milyen viszkozitású olajat használhatunk. Ha nem javasolják az 5W-s olajat, akkor ne tegyünk bele, mert nem fog neki használni, sőt akár még árthat is… "
Arra gondoltam,hogy lefestem a kipufogo-leomloket matt feketere,mert mar kezdenek kicsit rozsdasodni,es a matt fekete szerintem nagyon fasza lenne.
Persze eloszor megprobalom menteni a menthetot.Finom csiszolopapir meg polirozas.ha nem sikerul,akkor a festes.
Gondolom a homokfuvas lenne az igazi,de az meg draga lehet.
Velemenyek,tapasztalatok vannak?
Elore is koszi,
Hát nem tudom, nekem nem annyira tetszett ez a leírás az olajakról, még ha van igazság is benne.
Közérthetően akar beszélni, direkt kihangsúlyozza, hogy a viszkozitás helyett sűrűséget fog írni meg hasonlók, erre a következő mondatban már valami cSt értékekkel jön meg qmm/s-sel, amiről senki sem tudja mi az, meg mindenféle számokkal táblázatban, de azt is halmozottan. És egész végig ugyanazt írja le 5x-6x. Kb egy bekezdésben le lehetett volna írni az egészet. Szörnyen terjengős.
Ellentétbe keveredik saját magával a Ferraris példánál is, mert azt mondja, hogy az olaj áramlása a lényeg, az adja a kenést, de mikor felmelegedett 150 fokosra a motor, akkor már azt mondja, hogy leesett a nyomás, ami nem jó(de csak mert a gépkönyv azt írja). Dehát előtte még az az állítás, hogy nem baj, ha leesik, mert az csak a hőmérséklettől van, és örüljünk, mert így sokkal több fog átfolyni a csapágyaknál. "A jobb áramlás több, mint jó kenés!", akkor meg miért akarja jó kis folyós olajat lecserélni? Akár vizet is rakhatnánk bele :)
Meg a nyomást a lehető legmesszebb eső ponton mérik, tehát ha már ott nincs nyomás, akkor nincs istenített áramlás sem, mert már az első pár csapágynál spriccelve kifolyt az olaj. Nyilván a túl viszkózus olaj nehezebben folyik a csatornákon, de szerintem még mindig károsabb hidegindításkor a hengerfalra lecsapódó benzingőz, ami lemossa, felhígítja az olajfilmet.
Magyarul az a lényeg, hogy van egy ideális olaj, amit az a szerencsétlen gyár ajánl, és az eddigi szájtépés az olajnyomásról és folyósságról teljesen értelmetlen volt, meg különben sem érzem magam olajmérnöknek, hogy eldöntsem, hogy a gyári értéktől lefelé vagy felfelé kívánok eltérni.
Én is jártam arra, bár Alsóörs pont kimaradt. Siófokra mentem Mosonmagyaróvár, Győr, Zirc, Veszprém, Balatonalmádi, Kenese, Siófok útvonalon. qrvasok motoros járt arra hétvégén. Megcsinálták az utat Cseszneknél! Ajánlom mindenkinek, aki tehet, menjen arra egy kört! Hazafelé mondjuk láttam az egyik kanyarban egy FJ1100-at az oldalára borítva. Szóval csak óvatosan!
Ezüstben is jól néz ki.