Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hali!
Sajnálom, de én nem tudtam lemenni Alsóörsre családi program miatt, neked viszont ahogy nézem csupán 15-20 perces út Veszprémből!
Az olajinfó meg egész jó, érdemes elolvasni!
Holnap meg viszem a 400-asom nagyszervizre, vez. lánccsere, szelephézeg beáll., kuplung kosár csapágycsere és karbi szinkron.
Hi, na mindenki tegye fel a kezét aki lent volt alsóörsön mert láttam 2-400ast és 1-1200ast.
Olvasnivaló: http://www.mazda-auto.hu/motor...
Nehéz szöveg, de kiváló ismeretanyag.
nahát,, él a fórum. üdv! én 20W50-et használok, azon egyszerű okból kifolyólag, mert az enyém 10w40-el csúsztatta a kuplungot.. a ''vastagabb olajjal'' ez a probléma még nem jelentkezett. valószínűleg 14-én ott leszek én is.
Helló!
Igen, régebben is olvasgattam erről az olaj dologról, végignéztem a fórumot, de akkor sem értettem. A 10W40-es kisebb viszkozitású, mint a 20W50-es, tehát nem ken annyira, mert a felületek közül hamarabb elmegy, nincs akkora belső súrlódása az olajnak. Tehát a 10W40-nel kéne jobban fognia, nem? Na majd én is teszek bele 20W50-est és kipróbálom azzal.
A 400-asom elég jól vált szerintem, néha fordul csak elő, hogy az egyesből néha nem sikerül az ürest átugrani.
Sziasztok,
Örömmel látom, hogy ismét beindult kicsit a fórum.
Az olaj és a váltó kérdés időről időre mindig visszatér.
Nekem is vannak tapasztalataim mindkettőről.
Jelenleg a 10W40-es olajat használom, de sajnos ahogy megmelegedett az idő, előfordul, hogy megcsusszan a kuplung. Olvastam valahol, (talán épp itt) hogy más viszkozitású olajjal javulhat ez a helyzet. A következő olajcserénél kipróbálom és megosztom veletek a tapasztalatomat.
A másik a váltó.
Akinek nagy XJR-je van, az bizony tudja, hogy a fokozatok nem mindig a leg simábban akarnak a helyükre ugrani.(nem volt szerencsém még 400-ashoz. lehet, hogy ugyan az a helyzet) Kipróbáltam hát, mi van ha kuplung nélkül váltok. Az eredmény az lett, hogy azóta felfelé mindig úgy csinálom (hihetetlenül puhán és csendben veszi a fokozatokat), visszaváltásnál pedig kuplungot használok.
A lényeg, hogy a váltás pillanatában ne legyen terhelés a váltón! Ez azt jelenti, hogy a gázt vissza kell engedni, és utána pedig még az előtt váltani, hogy a motorfék hatása érezhető lenne. Minél magasabb a fordulat, annál nehezebb ezt kivitelezni. Normál használat mellett ügyes gázkezeléssel semmi gond nem történhet. Csak gyakorlás kérdése.
Ez a módszer nem a sebességváltás felgyórsítására való!
A komolyabb váltóknál (ahol már a kapcsolás sebessége is számít) a váltás pillanatában az elektronika autómatikusan elveszi a gyújtást néhány tizedmásodpercre, ezzel tehermentesítve a váltót. Az ilyen megoldásoknál nincs szükség gázelvételre, csak a váltókart kell rugdalni miközben tövig húzod a gázt. Az ilyen váltó persze nem két forint és túragépeknél nincs is értelme.
A fentiektől függetlenül mindenkinek magának kell eldönteni, hogy miként használja a motorját, illetve milyn olajat/szűrőt/gyertyát használ. Egy idő után úgyis a saját tapasztalat lesz majd a döntő.
Oké, a szekvenciális maga sorrendiséget jelent, de egy szekv. váltónak pont abban érzem a lényegét, hogy gyorsan(gondolom kuplungolgatás nélkül) lehet váltani, különben a sima váltó is jó lenne. Nem lényeg az egész, csak szerettem volna megbizonyosodni, hogy mi van ezzel a kuplung nélküli váltással. De ha lehet váltani recsegés nélkül, akkor nyilván így találták ki a gépet, az más kérdés, hogy nincs szükségem gyors, sportos váltásra.

Az olajat meg nem értem, főleg a pénztárca dolgot, mert félszintetikusat vettem én is, de a 10W40 3000.- volt, a 20W50 meg 2500.- literje. Tehát ha jobb a 20W50, akkor még jobban is jártam volna minden szempontból. Gondolom a gyári olajtípust sem véletlenül találták ki, főleg a jó meleg országukra tervezve, meg bízom a japán mérnökökben is, hogy jó hűtőbordát terveztek a gépre Na mindegy, nem tudok mit tenni. Mindenki mást mond
Hali
Visszatérve a motorolajra! Nem hiszem, hogy azon múlik ki mit érez szükségesnek! Pont az a lényege a 20W-50-esnek, hogy magasabb hőmérsékleten is jobb kenést biztosít, hisz gondolj bele, hogy a léghűtésesek a vízhűtésesekkel szemben sokkal nagyobb hőmérsékleten dolgoznak, ezért javasolják inkább a használatukat. A vízhűtésesek sokkal lineárisabb hőmérsékleten tartják a motorokat, ezért is tartósabbak szerintem. Nem hiába kellett a motorolajat is olajhűtőbe kivezetni a 400-asokon is.
Tali: Alsóörs június 14-17-ig.
"A szombati motoros felvonulás a tavalyinál kicsit később, a déli órákban indul Alsóörstől Balatonfüred felé, és egy nagy kör után ugyanoda tér majd vissza."
üdv, szekvenciális gyakorlatilag az összes motor amiben klasszikus váltó van tehát nem lehet fokozatokat kihagyni(egyes után hármasba rakni). A kuplung nélküli váltást meg a 25 éves simsonok is tudják. Nyilván nem dísznek raktak oda, hát használjuk hogy sokáig elmenjen a moci.
A 10w 40 az gyári. Én félszintit rakok mert azt bírja(nem fogy, lehet vele pörgetni,stb). A 20w 50 szélesebb hőmérséklet tartományban biztosít megfelelő kenést.- ki mit érez szükségesnek/tárca tartalma.
Szia!
Nem szedem le mindig a kipufogót, mivel ez az első alkalom, csak sokat állt a motor és azért cserélem olajat. Nem rég vettem, ezért nincs kép sem még. Persze veszek majd ilyen leszedőt, csak most kevés időm volt megcsinálni, ezért volt ennyi kényszermegoldás.
A 10W40-es olaj miért nem jó? Vagy a 20W50 miért jobb?
De állítólag ezek szekvenciális váltók, más is mondta, hogy lehet váltogatni. Mondjuk nekem is a kuplungos váltás jobban tetszik...

Köszi:
Tibus
Hali Tibus.!
Szerintem ahelyett hogy mindíg leszereled a kipufogót az olajszűrő cseréhez, inkább vegyél 1-2e. Ft-ért egy univerzális, szíjas szűrőfogót és 2 perc alatt könnyen leveheted. Az olajat véleményem szerint mindíg olajszűrővel kéne cserélne, az a legegészségesebb és 20W-50-es a legjobb olaj a 400.ashoz!
Valószínűleg neked is a kuplungból jövő zörejt a kuplungkosár csapágyazása okozza, ugyanez a jelenség van az én 400-asomban is alapjáraton. Szerintem ne foglalkozz vele, ha nem veszélyesen zakatol! Még attól az jó pár évet elmegy!
Váltani meg mindíg kuplunggal váltsál, mert nem félautomata, ha nem akarod hamarosan szervizbe vinni!
Alsóörsi találkozó mikor lesz pontosan, én is lehet, hogy elmennék!
U.i.:
A vonalas rajz helyett igazán felrakhattad volna a 400-asod fotóját!
Üdv! Attila
Szia alap!

Köszi! Amúgy már jártam a fórumon, de általában csak olvasgattam
Kocsimon sem cseréltem sosem tűzkarikát Ennél is mikor csak két anyával visszafogattam míg melegítettem a motort, már akkor is majdnem tökéletesen tömített. De lehet hogy tényleg csak mázlim volt.

Köszi a választ!
Üdv itt az xjr fórumon!
Lényeget mondom: Ha levetted a leömlőt akkor cserélni kellett volna a tüzkarikákat. Ha nem fúj ki akkor nagy szerencséd volt. A kuplungal elviheted valami hozzáértőhöz(!), hogy nem-e extrém a zörej, de ezek a motorok alapjában véve ilyenek.np
Jó szerelést és motorozást!

Más: ha valaki jön le az alsóőrsi találkozóra jelezze nyugodtan, reményeim szerint én ott leszek(legalább a felvonuláson)
Sziasztok!

Most cseréltem olajat meg szűrőt, de mivel nekem új még ez a 400-as, meg nem is vagyok túlszerszámozva, szenvedtem egy sort, mivel olajszűrőleszedőm sem volt - csak egy svédfogó - és eléggé rá is volt gyógyulva. De végül rájöttem, hogy ha leszedem a kipufogót simán hozzáférek a szűrőhöz. Na mindegy.
Meg van egy japán nyelvű pdf-em 400-ashoz, amiből kimásolva a google fordítóval meg lehet tudni 1-2 dolgot. De sajna ez valami újabb 400-ashoz való manual. Nincs nektek váletlenül 95-ös körüli évjáratúhoz valami? A pdf-ben még az olajleeresztő csavart sem jelölte, bár azt nem volt nehéz megtalálni. Meg azt írta, hogy 6000-enként kell olajat és 18000-enként szűrőt cserélni. Nekem ez elég furcsa, mert akkor tök ugyanolyan olajat is kell venni bele, mert a szűrőben is sok fáradt olaj marad, ami keveredik az újjal. Meg aztán az a 2e forintos szűrő, már nem sokat számít szerintem.

A másik, amit kérdezni szeretnék, hogy olvastam itt a fórumon, hogy állítólag lehet kuplung nélkül is váltani. Ki is próbáltam. De akkor ez valami félautomata váltó? Vagy csak egy tervezési "hiba", hogy lehet így is váltani, csak nem teljesen egészséges?

Most más nem jut eszembe. Ja még az, hogy a kuplung égtelenül csörög-zörög(vagy legalábbis azt hiszem, hogy az). Ha kiveszem az olajbetöltő csavart, akkor olyan hang jön ki, mintha el lenne szabadulva, meglazulva valami és a motor minden egyes gyújtásánál meglökné azt. Ha sebességbe teszem és a kuplungot kicsit felengedem, hogy kicsit fogjon, akkor abbamarad. Nem tudom mi lehet. Lehet, hogy felveszem a hangját, hátha lesz kedvetek meghallgatni

Na üdv:
Tibus
Nem kerult eladosorba egy eredeti kipufogo?
400-ashoz!
Akkor meg egy honap,es az lesz.
Koszi!

T
Hy, bocs a rossz információért ezekszerint az 1-es le volt kopva az enyémről...
A belét nem érdemes ragasztózni, mert a rázkódás mindent megöl. Nekem autópálya tempónál úgy remeg a műszerfal mint egy vésőgép. És mivel az enyém is törvevolt, a műanyagheggesztő a te embered. Kicsit drágább mint egy pillanatragasztó, de ha ő összerakja az úgy is marad.
Jol emlekeztem a kepre,a Totalbike-os nepiteletek kozott lattam.
Korrekt iras.
Szia alap!
Koszi a valaszt!

Kozben atneztem a manualt,es rajottem,hogy ugyanaz kell bele,mint a nagyokba: 1.7W-os.
Elmentem egy nagy uzletbe,de csak 1.2-es,meg 3-as,5-os volt.
Rendelek maj netrol,de azert vettem egy 1.2-est,beletettem,de nem mukodik.
Ugy nez ki,valami mas gondja is lesz.
Egyebkent elegge szarra van torve az ora belul,ragasztoszalaggal meg pillanatragasztoval probaltam ugyeskedni.
A te motorodat is láthattam az eladóak között?
köszi a választ

a festése nekem teljesen bejön.
Ja és visszamenőleg az akárhány hozzászólásomra, -tudok ám magyarul írni. Csak lusta vagyok odafigyelni , vagy visszaolvasni elküldés előtt. bocs
Hy! Szerintem ha nem zavar, hogy egy kicsit feltűnő a festése akkor mindenképpen megéri. Gyönyörű állapotban van a moci, sport verzió, stb. Már tavaj amikor nézegettem a mocikat akkor is fent volt. Akkor a legolcsóbbak közül választottam, mára már majdnem benne van ennek az árába. De nem érdekel, mert Qrva jó lessz ha mnden elkészül!
üdv.

ismeri valaki EZT ?
Hy, a legegyszerűbb megoldás ha kiveszed a kiégett izzót és azzal mész a boltba. 7W körüliek azthiszem, de ez édeskevés...
Nekem mindkettő műszerben volt 1 izzo bekötve plusz a fordmérő kosarába/házába bele volt gyűrve mégegy.Ott funkciója nem volt, ugyhogy azt is befúrtam a fordmérőbe. Így most a piros skála és a magasabb fordszámok sokkal imbozánsabban világítanak.