A 900-as meg Angliából jött nem? Ha kint vagyok ott, nem is merek körbenézni, mert megkönnyezem a sok mostoha körülmény között "tárolt" motort. Mondjuk itt a németeknél is van, hogy egy ponyvát nem vesz meg rá, ha már az utcán tartja, és rohad rajtuk minden...
Az 1400-esen nekem is ki-beázott a lánckerék agy csapágya kb70 ezer után, mert csak egyik oldalról van tömítve gyárilag, és rengeteget mentem esöben.
Kerékcsapágyat a 900-ason is kellett cserélni, elöl, közvetlen a vétel után. Pedig az előttem lévő tulaj tényleg csak és kizárólag rendeltetésszerűen használta a motort. Vagy túrázott vele (a szó klasszikus értelmében, alkalmanként több ezer kilométeres körökkel) vagy nem használta.. aztán mégis. Vagy nem üzemszerű hogy 110 ezer km után "máris" cserélni kell? Kicsivel később (6000 km) a gyári kormánycsapágy is cserére szorult..
Miért tenném?
Az nem típusfüggő! A vezláncok minden motorban megkopnak, és megnő az osztástávolságuk, annak ellenére, hogy olajban fürdenek szinte. Ott elsősorban a hirtelen terhelésváltások amik koptatják a láncot, az meg a pilótán múlik.
(((A gs 450 es kerékcsapágy cseréjének szükségessége:
Pont a mostoha körülmény közötti használat indikátora. Jellemzően egy motor élete során ( utcai) nem igen van szükség ilyenre, csak akkor ha pl szerelésnél tönkre teszik a tömítést, por-kosz-víz jut a csapágyba, olyan esetben, ha túlhúzzák a tengelyt, kerékanyát, összeroppantva a távtartót, ilyenkor a csapágy is túl nagy axiális terhelést kap, amire nincs méretezve és hazavágja, pl összeroppantva a golyós kosarat, golyókat, futógyűrűket. Ès előfordulhat, ha megpakolt motoron sokszor felüt a teló, és ütésszerű terhelések sorozata éri a csapágyakat.
Nyilván kicserélni a csapágyat nem olyan nagy tétel, és után az új fut vígan tovább... a baj csak az , hogy azok az ütésszerű terhelések, ugye ráfot -felnit is ütik, meg mindent ami pilóta segge alatt van...)))
Szóval, az általam említett típushibákból eddig a szívócsonk, a primer lánc, rohadó kipufogó 3 hozzászóló tulajdonosnál meg volt. Ezek után még annyira sem értem, hogy egy topicba beeső típus iránt érdeklődő miért ne kaphatna úgy egyenes, pártatlan technikai felvilágosítást, hogy közben azt mások ne terelnék más vizekre, ne vennék személyes támadásnak, és ne próbálnák meg érzelmi útra terelni..., ha valaki annyira bele van szerelmesedve típusba, márkába, majd mérlegel, hogy ezek után is annyira akarja, és nem utána kell vergődnie, mint akik jól bevásárolnak valami romhalmazt, aztán pingvineznek itt a fórumon, hogy most hogy lehetne a szart visszalapátolni a lóba.
Ettől függetlenül egymás között fényezhetitek a motorotokat, hogy milyen jól választottatok, mennyire kezes, keveset fogyaszt, és mindenre jó, de ne engem próbáljatok meg erről meggyőzni, mert nem ez volt a kérdés, és nem is érdekel. A 4db Suzukim mellett van 2 db Yamahám, és mellette szereltem is pár Yamahát olyan bosszantó bicskanyitogató dolgokkal, és úgy vagyok vele, hogy a technika legyen megbízható, utána majd én meg kitapasztalom hogy kell használni, és mire jó...nekem emblémával, csavaros marketing szöveggel nem adnak el semmilyen motort már...
a mondandóm lényege az, hogy én sem azért vettem "öreg" yamahát, mert annyira sok kidobnivaló pénzem volt a pótalkatrészekre, hanem mert csak annyit tudtam és szándékoztam rááldozni. és az idő sajnos azzal jár, hogy cserélni kell rajta ezt azt. most pl egy kipufogót, ami nem kis pénz. abban igazad van, hogy nem mindegy, hogy egy tömítés miatt meg kell-e venni az egész alkatrészt vagy csak a gumigyűrűt. de nem sok emberrel találkoztam, aki a vásárlásnál ezt is figyelembe vette volna. én is néztem a szuzikat, de az sv ergonómiailag nem jött be, az 500-ast kicsinek találtam és ennek a megvétele meg pont kapóra jött. a 65 szett szívócsonkot meg arra írtam, hogy ha vennék egy zsír új gépet, akkor az árkülönbözetből ennyi pótalkatrész jönne ki. semmi tervem nincs szívócsonk boltot nyitni. :-)
Az új motort Dani keverte ide először az FJR-rel. Nyilván azért mert nehezen tudunk elvonatkoztatni a Yamahától.. és ha ugye a 80-as évekbeli Yamaha szar, és szar még a 90-es évekbeli is, akkor már csak a relatív újak maradnak.
Nem tudom ki hogy van vele, de én (de talán a többség sem) nem úgy veszek motort, hogy az milyen elpusztíthatatlan technika, milyen finom műszer a cucc, és a többi meg másodlagos. Elég távol áll tőlem járművásárlásnál az érzelmi túlfűtöttség, de azért a sok ésszerű szempont mellé egy rakás olyan dolog is bejön, ami alapján például se 600-as Banditot, se 750-es Bocit, de még a 89 után gyártott GS 500-at se vennék. Hiába lehet műszakilag jó mind. Olyan motort választok, amin utána ideig-óráig de élvezem a motorozást, és ez az élvezet nem a műszaki kifinomultságon múlik, bár kinél hogy, ennek is azért van egy minimum szintje. Na nálam ezt a minimumot a 900-as pl simán megugorja (meg sok más hasonló korú Yamaha is) nálad meg lehet hogy nem.
Párszáz méter volt az a patak, ráadásul csak egyszer. A földút, murvás út használat az szerintem bármilyen motornak bele kell hogy férjen..
A váz az lehet hogy így valamivel nagyobb igénybevételt is kapott alkalmanként.. nem tudom megítélni, meg hát a hazai utak se jobbak sokkal mint a jól járható földutak, csak esőben kevésbé sárosak. A csapágy pedig kopóalkatrész. A GS-en a váz és a kerekek összes csapágya volt egyszer nálam cserélve.. Én nem bírom ha ezek szarok (van amit elviselek, de az pl látszik is, de az nem fő funkció ugye).. más meg pl ilyet még az életben nem cserélt, és nem feltétlen azért mert az övé jó lenne, hanem mert vagy észre se veszi vagy csak szarik rá, mert ezek nem látható dolgok.
Elvesztettem a fonalat...mint az elözö hozzászóló, te is idekevered az új motorokat, mikor pont egy öreg motor kapcsán beszélgetünk. Azt irtok le amit akartok, de azt hittem eredményesebb megvitatni egy témát, ha maradunk a kiindulási pontnál-témánál...
Szóval akkor nem magyaráztad meg amit idéztem tőled, csak megint elírtad azt amit én zárolajélben tettem.
Söt, írtam azt is hogy nem külalakról, meg motorozhatóságról írtam a diagnózist, de csak idekeverted , hogy "neked mi jön be".
Ha nem baj akkor részemről felejtős továbbiakban a "vita", mert én technikáról írok, te/ti meg idekevertek minden olyan dolgot amit én nem is érintettem, és szerintem nem tartozik a témához, csak ti szeretnétek beszélni róla, de én meg ilyen tetszik -nem teszik, jól motorozható, az én apukám erősebb, témában nem folynék bele, mert szubjektív, és mindenki maga dolga.
A megpakolva patakmederben, és egyéb laza terepen való használta egy közútra tervezett motornál hosszútávon nem annyira előnyös, ha ezt egy normál használatban levő azonos futásteljesítményű motorral kívánom összehasonlítani. Nem a megtett km -ek számítanak, hanem az igénybevételek, és itt sem elsősorban az erőforrás igénybevételére gondolok. (futómü, váz-hegesztések, csapágyak, öntött alkatrészek...)
A GS az 450-es volt, nem agyonhasznált volt az, csak sokat futott.. de cserében karban is volt tartva. Az új tulajtól se hallottam róla azóta se rosszat (azt kapta amit eladtam neki). De ez a sokat futott dolog is olyan izé... mi a sok? 100-150 ezres futás szerintem még nem feltétlen az..
Sávos a teljesítményadó. Újabb motorról több forintot húznak le kilowattonként.
Persze ha az ember nem Yamahát vesz hanem pl az említett Suzukit, kb hasonló teljesítményben hasonló évjáratban, akkor ugyan annyit fizet, és lehet olcsóbban is kijön.. de én pl sírva ülnék át egy akármilyen évjáratú 750-es bocira a 900-asomról. Egyszerűen nem tudok olyan (számomra fontos) tulajdonságot említeni, amiben jobb lenne az a motort. Mondom ezt úgy hogy én egyáltalán nem vagyok márka fanatikus, bár az való igaz hogy valahogy a Yamaha modelljei között nézelődve sokkal nagyobb arányban találok olyan típusokat amik bejönnek, mint más gyártóknál.
Ebben a fél milliós ársávban értékvesztésről meg kb felesleges is beszélni, gyártótól függetlenül.. mert nem igazán van, max az eladhatóság/gyorsaság lehet a különbség.
"cserébe viszont olyan dolgokra nem kell költeni, mint a magasabb ársávban mozgó teljesítmény adó, vagy az éves tetemes értékvesztés."
Itt mire gondolsz pontosan? Példával tudnád alátámasztani?
(Hogy a suzukik ára gyorsabban zuhan, mint a többi márkáé? Meg hogy nagyobb a teljesítményük? Szerintem pl a div 900 mellé párba állítok egy mindenes gsx vagy gsf 750-et, melynek kb azonos a teljesítménye...mikor megveszed olcsóbb a suzuki állításod szerint, de szerintem azonos időtavon százalékban ugyan annyit esik az áruk, vagyis az olcsóbb motoron kevesebbet buksz... plusz szerintem a magyar piac eléggé torzult, hogy ebből komoly érvrendszert fel lehetne állítani, és messzemenö következtetéseket le lehessen vonni..., de pl a német piacon soha nem láttam 500 €ért 600-as banditot, de tudtam volna venni nem egy xj 600-ast is...remélem nem az agyonhasznált gs 400 asod akarod most példának felhozni...)
Úgy véli leszaroztad a motorját.
Sietve hozzáteszem SZERINTEM.
Nem nagy gond mert szerintem nem de van aki így látja.
A plázaciásat kérlek most ne vesd be.Nem illene ide.
Na az én 900-asom már ezeken (primer lánc is) átesett. Az összes tétel már 100 000 kilométeres futás után, a motor bőven több mint 10 éves korában vált szükségessé.
Szívócsonk az mondjuk nem új lett beletéve, mert valami 50 ezer forintos nagyságrendbe került volna, viszont fórumos ismerősön keresztül kaptam elég jó állapotban lévő bontottat, darabja kemény 2000 forint volt. Ha nem bír ki 19 évet mint a gyári csak 5-öt, már akkor is megérte.
Egyébként ezek a cserék lehet, hogy tényleg felemésztenek hosszabb-vagy rövidebb idő alatt akár tetemes mennyiségű pénzt is, a motor piaci értékéhez képest pláne.. cserébe viszont olyan dolgokra nem kell költeni, mint a magasabb ársávban mozgó teljesítmény adó, vagy az éves tetemes értékvesztés. Aztán ha ezek ki vannak cserélve, akkor hosszú ideig újra nyugi van..akár több tulajdonosváltáson keresztül is.
Bevallom, nem értem a mondandód lényegét, vagy nem is volt? Minek neked 65 szett szívócsonk+membrán?
Picit nagyobb rálátással a témára, ami nagyobb mint az akinek egy motorból van az összes tapasztalata, összedobtam egy pici összefoglalót, melynek nem az a lényeg, hogy a Suzuki jobb , mint bármelyik más márka...hanem öregebb példányok keresgélése közben, jobb a találati arány, egy olyan darabra, ami nem viszi el rögtön a vételárat még egyszer. Nem a külsőt, motorozhatóságot vettem célba, csak néhány bosszúságot okozó technikai részletet, mindenféle szeretem-nem szeretem, tetszik nem tetszik nélkül.
Csak egy apróság: addig még a yamaha motorod porlasztójához 12 ezerért ad egy szívató egységet, mert elöregedett karmantyú miatt falsol, addig a Suzukinál 4€/db áron megveheted tömítést külön ami jó a te Yamahádhoz is, mert suzuki 80-as években szerelte olyan mikunikkal a motorjait amit Yamaha még 90-es években is használt...így szerencsére van átfedés.
3 db 1100-es suzukit szereltem össze magamnak az elmúlt években...ott is vannak feladatok a porlasztókkal, de tudok venni belőlük jó állapotút, az egyetlen restaurálandó Yamahámra már nem is próbálkozok bontott polisztokkal, mert tudom, hogy mindnek a membránja lyukas...
hát ja, én is szívesebben vennék egy zsír új FJR 1300-t, hogy ne legyen benne öreg gumi és egyéb tömítés, csak az a 7 milla hiányzik. nem is beszélve arról, hogy az én fél millás vasam és az új között van 6,5 misi, amiből 65 szívócsonk kijön membránnal. :-)
de éljen az e-bay! meg a suzuki.
Sok hibával írtam...de a "hamar" az olajfogyasztásra vonatkozott, mely itt kb 50-60 ezer km volt a Yamaháknál, de még a 90-es években is voltak modellek, és szerintem 10 évvel később is amik 30-40 ezer után már komoly olajfogyasztással mentek csak tovább...itt pl a vezér vonalra a FZR-YZF-R1 modellek jutnak eszembe...
Szívócsonk esetében nekem az összehasonlítás az alap a saját tapasztalatok alapján, hogy a 90-es gsx Suzuki sorozata nem szenved sem membrán lyukadás, sem a szívócsonk repedezés problémájával...
Taschner most csinált kb egy olyan évjáratú 900-ast mint a tied... egy dolog, mennyibe került (kb 35-45€/db )a szívócsonk, de majd egy hónapot vártak az alkatrészre...ha membránt is kell cserélni egy 4 hengeresen, az újabb kb 30-35€/ db...szóval 80-100 ezer HUF-ot ráborítani egy pl 300 ezeret erő motorral, csak hogy menjen valahogy...és akkor ez csak az erőforrás, és akkor a primer lánc cseréjének szükségessége , annak munkaigénye, sem olyan elhanyagolható egyes típusoknál...
Nem temetni akarom a yamahát, de ha valaki ilyen évjáratok között turkál, akkor van egy két modell egyes típusoknál amik olcsóbban talpra állíthatók újra, mint a yamaha egyes darabjai.
Szerintem ezek a hamar (mondjuk 15-20 év az annyira nem az) elöregedő gumi alkatrészek, gondolok itt elsősorban a szívócsonkokra (a 900-on már cseréltem, de az XT-nél sem fogom megúszni) nem akkora tragédiák. Üzemanyagtank rozsdásodást szerencsére még nem tapasztaltam egyik motoromnál sem. Nyilván senki sem várja el, hogy egy ilyen filléres és idős motor költségmentes legyen hosszú éveken át.. de ezek a költségek szerintem nem akkorák, hogy ne érje meg megvenni ezeket. Más motoroknál meg nyilván más hibák lehetnek..
Ezek szerint mégsem tévedtem akkorát, és nem csak 80 évek yamahai, de a 90 évek yamahái is még ezekkel a hibákkal küzdenek.
A 3-4 hibából egy csak meg volt a te motorodon is...a szívócsonkok kirepedezése.
Ami nekem ellentmondásos. Nem volt szétszedve a porlasztósor, membrán sem volt cserélve benne... nekem ez még nem jelenti azt, hogy nincsen a membránoknak semmi baja, egyik sem kezdett porózussá válni.
Èn általánosságban beszéltem a Yamahákról, merítve a saját és mások tapasztalatából, te ezzel szembe állítottál egy azaz egy kivételt a saját esetedből, ami nekem még a fent említett miatt, hogy nem volt szétszedve, még sántít is kicsit.
Egy membrán lyukadás nem nagyon befolyásolja a fogyasztást, inkább csak a motor rugalmasságát, és végteljesítményt, mert lomhább lesz a tolattyú mozgása, és nem tud teljesen felmenni a tolattyú a lyuk okozta kisebb nyomáskülönbség miatt.
A 2 hengeres yamahák, szeretik még eltörni a szabadonfutót is. Èn 3-at cseréltem az enyémben...a virago fórumon napi téma, akárcsak a membrán csere...
Amúgy kérdező egy 80 évek beli Yamaha után érdeklődött és én erről állítottam fel a diagnózisom szemben a te 90-es évek beli modelleddel.
Ha engem kérdezel, nem győztél meg a tapasztaltaiddal az ellenkezőjéről.
Ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, figyelj oda benzinre...igaz a üzemanyagpumpás rendszer miatt nem tud befolyni egy rosszul záró tűszelep miatt a benzin az olajban, de kicsapódó adalékok egy téli leállás alatt, és az etanol tartalom a benzinben komolyan oxidálja a réz fúvókákat, csökkentve a keresztmetszetet, rontva felületet ahol az áramló közeg érintkezik. A "szerencsések" még nem kerültek ilyen esetbe, de vannak akik szinte minden évben megszívják motortípustól függetlenül. probléma még az is, hogy pl a 10-20-30 éve betervezett tömítések benzinállóak...az etanol viszont sokkal agresszívebb, és csak idő kérdése mikor teszi tönkre a tömítéseket.
A következtetések levonását meghagyom mindenkinek.
6 éve vettem egy öreg Xj-t.Hat éve biztosan nem volt szétszedve a karburátora, így membrán sem volt benne cserélve, tavalyelőtt a szerelő lecserélte a szívócsonk gumikat.Állítólag repedtek voltak. 1995-ös gyártású a gép. Mivel garázsom sosem volt, minden telet a teraszon vészelt át, csak tető volt a feje felett semmi más csak egy motortakaró ponyva. SOSEM eresztettem le télire a benzint,sosem járattam ki belőle. Csak az akksit vittem be a lakásba. Tavasszal a leghosszabb indítási kísérlet a negyedik gombnyomás volt, általában max. harmadikra beindult. Egyedüli motorozással ha csak bambultam az úton 4 liter alatt tudtam tartani a fogyasztását. Autópályán két személlyel ette meg az 5,1-2 litert. A kipufogóknak gyönyörű a hangjuk. Tank se rozsdált, bár teli tankkal raktam el mindig de amikor megvettem már 15 éves volt. Olajból csak akkor evett amikor a nyár kellős közepén autópályáztam. Tényleg sok baja van az öreg Yamaháknak....
Az 1400-esen nekem is ki-beázott a lánckerék agy csapágya kb70 ezer után, mert csak egyik oldalról van tömítve gyárilag, és rengeteget mentem esöben.
Az nem típusfüggő! A vezláncok minden motorban megkopnak, és megnő az osztástávolságuk, annak ellenére, hogy olajban fürdenek szinte. Ott elsősorban a hirtelen terhelésváltások amik koptatják a láncot, az meg a pilótán múlik.
(((A gs 450 es kerékcsapágy cseréjének szükségessége:
Pont a mostoha körülmény közötti használat indikátora. Jellemzően egy motor élete során ( utcai) nem igen van szükség ilyenre, csak akkor ha pl szerelésnél tönkre teszik a tömítést, por-kosz-víz jut a csapágyba, olyan esetben, ha túlhúzzák a tengelyt, kerékanyát, összeroppantva a távtartót, ilyenkor a csapágy is túl nagy axiális terhelést kap, amire nincs méretezve és hazavágja, pl összeroppantva a golyós kosarat, golyókat, futógyűrűket. Ès előfordulhat, ha megpakolt motoron sokszor felüt a teló, és ütésszerű terhelések sorozata éri a csapágyakat.
Nyilván kicserélni a csapágyat nem olyan nagy tétel, és után az új fut vígan tovább... a baj csak az , hogy azok az ütésszerű terhelések, ugye ráfot -felnit is ütik, meg mindent ami pilóta segge alatt van...)))
Ettől függetlenül egymás között fényezhetitek a motorotokat, hogy milyen jól választottatok, mennyire kezes, keveset fogyaszt, és mindenre jó, de ne engem próbáljatok meg erről meggyőzni, mert nem ez volt a kérdés, és nem is érdekel. A 4db Suzukim mellett van 2 db Yamahám, és mellette szereltem is pár Yamahát olyan bosszantó bicskanyitogató dolgokkal, és úgy vagyok vele, hogy a technika legyen megbízható, utána majd én meg kitapasztalom hogy kell használni, és mire jó...nekem emblémával, csavaros marketing szöveggel nem adnak el semmilyen motort már...
Itt egy komplett bontott 900S hirdetése pl.: http://www.kepesmotor.hu/motor...
Nem tudom ki hogy van vele, de én (de talán a többség sem) nem úgy veszek motort, hogy az milyen elpusztíthatatlan technika, milyen finom műszer a cucc, és a többi meg másodlagos. Elég távol áll tőlem járművásárlásnál az érzelmi túlfűtöttség, de azért a sok ésszerű szempont mellé egy rakás olyan dolog is bejön, ami alapján például se 600-as Banditot, se 750-es Bocit, de még a 89 után gyártott GS 500-at se vennék. Hiába lehet műszakilag jó mind. Olyan motort választok, amin utána ideig-óráig de élvezem a motorozást, és ez az élvezet nem a műszaki kifinomultságon múlik, bár kinél hogy, ennek is azért van egy minimum szintje. Na nálam ezt a minimumot a 900-as pl simán megugorja (meg sok más hasonló korú Yamaha is) nálad meg lehet hogy nem.
A váz az lehet hogy így valamivel nagyobb igénybevételt is kapott alkalmanként.. nem tudom megítélni, meg hát a hazai utak se jobbak sokkal mint a jól járható földutak, csak esőben kevésbé sárosak. A csapágy pedig kopóalkatrész. A GS-en a váz és a kerekek összes csapágya volt egyszer nálam cserélve.. Én nem bírom ha ezek szarok (van amit elviselek, de az pl látszik is, de az nem fő funkció ugye).. más meg pl ilyet még az életben nem cserélt, és nem feltétlen azért mert az övé jó lenne, hanem mert vagy észre se veszi vagy csak szarik rá, mert ezek nem látható dolgok.
Szóval akkor nem magyaráztad meg amit idéztem tőled, csak megint elírtad azt amit én zárolajélben tettem.
Söt, írtam azt is hogy nem külalakról, meg motorozhatóságról írtam a diagnózist, de csak idekeverted , hogy "neked mi jön be".
Ha nem baj akkor részemről felejtős továbbiakban a "vita", mert én technikáról írok, te/ti meg idekevertek minden olyan dolgot amit én nem is érintettem, és szerintem nem tartozik a témához, csak ti szeretnétek beszélni róla, de én meg ilyen tetszik -nem teszik, jól motorozható, az én apukám erősebb, témában nem folynék bele, mert szubjektív, és mindenki maga dolga.
Persze ha az ember nem Yamahát vesz hanem pl az említett Suzukit, kb hasonló teljesítményben hasonló évjáratban, akkor ugyan annyit fizet, és lehet olcsóbban is kijön.. de én pl sírva ülnék át egy akármilyen évjáratú 750-es bocira a 900-asomról. Egyszerűen nem tudok olyan (számomra fontos) tulajdonságot említeni, amiben jobb lenne az a motort. Mondom ezt úgy hogy én egyáltalán nem vagyok márka fanatikus, bár az való igaz hogy valahogy a Yamaha modelljei között nézelődve sokkal nagyobb arányban találok olyan típusokat amik bejönnek, mint más gyártóknál.
Ebben a fél milliós ársávban értékvesztésről meg kb felesleges is beszélni, gyártótól függetlenül.. mert nem igazán van, max az eladhatóság/gyorsaság lehet a különbség.
Itt mire gondolsz pontosan? Példával tudnád alátámasztani?
(Hogy a suzukik ára gyorsabban zuhan, mint a többi márkáé? Meg hogy nagyobb a teljesítményük? Szerintem pl a div 900 mellé párba állítok egy mindenes gsx vagy gsf 750-et, melynek kb azonos a teljesítménye...mikor megveszed olcsóbb a suzuki állításod szerint, de szerintem azonos időtavon százalékban ugyan annyit esik az áruk, vagyis az olcsóbb motoron kevesebbet buksz... plusz szerintem a magyar piac eléggé torzult, hogy ebből komoly érvrendszert fel lehetne állítani, és messzemenö következtetéseket le lehessen vonni..., de pl a német piacon soha nem láttam 500 €ért 600-as banditot, de tudtam volna venni nem egy xj 600-ast is...remélem nem az agyonhasznált gs 400 asod akarod most példának felhozni...)
Sietve hozzáteszem SZERINTEM.
Nem nagy gond mert szerintem nem de van aki így látja.
A plázaciásat kérlek most ne vesd be.Nem illene ide.
Szívócsonk az mondjuk nem új lett beletéve, mert valami 50 ezer forintos nagyságrendbe került volna, viszont fórumos ismerősön keresztül kaptam elég jó állapotban lévő bontottat, darabja kemény 2000 forint volt. Ha nem bír ki 19 évet mint a gyári csak 5-öt, már akkor is megérte.
Egyébként ezek a cserék lehet, hogy tényleg felemésztenek hosszabb-vagy rövidebb idő alatt akár tetemes mennyiségű pénzt is, a motor piaci értékéhez képest pláne.. cserébe viszont olyan dolgokra nem kell költeni, mint a magasabb ársávban mozgó teljesítmény adó, vagy az éves tetemes értékvesztés. Aztán ha ezek ki vannak cserélve, akkor hosszú ideig újra nyugi van..akár több tulajdonosváltáson keresztül is.
Picit nagyobb rálátással a témára, ami nagyobb mint az akinek egy motorból van az összes tapasztalata, összedobtam egy pici összefoglalót, melynek nem az a lényeg, hogy a Suzuki jobb , mint bármelyik más márka...hanem öregebb példányok keresgélése közben, jobb a találati arány, egy olyan darabra, ami nem viszi el rögtön a vételárat még egyszer. Nem a külsőt, motorozhatóságot vettem célba, csak néhány bosszúságot okozó technikai részletet, mindenféle szeretem-nem szeretem, tetszik nem tetszik nélkül.
Csak egy apróság: addig még a yamaha motorod porlasztójához 12 ezerért ad egy szívató egységet, mert elöregedett karmantyú miatt falsol, addig a Suzukinál 4€/db áron megveheted tömítést külön ami jó a te Yamahádhoz is, mert suzuki 80-as években szerelte olyan mikunikkal a motorjait amit Yamaha még 90-es években is használt...így szerencsére van átfedés.
3 db 1100-es suzukit szereltem össze magamnak az elmúlt években...ott is vannak feladatok a porlasztókkal, de tudok venni belőlük jó állapotút, az egyetlen restaurálandó Yamahámra már nem is próbálkozok bontott polisztokkal, mert tudom, hogy mindnek a membránja lyukas...
de éljen az e-bay! meg a suzuki.
Szívócsonk esetében nekem az összehasonlítás az alap a saját tapasztalatok alapján, hogy a 90-es gsx Suzuki sorozata nem szenved sem membrán lyukadás, sem a szívócsonk repedezés problémájával...
Taschner most csinált kb egy olyan évjáratú 900-ast mint a tied... egy dolog, mennyibe került (kb 35-45€/db )a szívócsonk, de majd egy hónapot vártak az alkatrészre...ha membránt is kell cserélni egy 4 hengeresen, az újabb kb 30-35€/ db...szóval 80-100 ezer HUF-ot ráborítani egy pl 300 ezeret erő motorral, csak hogy menjen valahogy...és akkor ez csak az erőforrás, és akkor a primer lánc cseréjének szükségessége , annak munkaigénye, sem olyan elhanyagolható egyes típusoknál...
Nem temetni akarom a yamahát, de ha valaki ilyen évjáratok között turkál, akkor van egy két modell egyes típusoknál amik olcsóbban talpra állíthatók újra, mint a yamaha egyes darabjai.
A 3-4 hibából egy csak meg volt a te motorodon is...a szívócsonkok kirepedezése.
Ami nekem ellentmondásos. Nem volt szétszedve a porlasztósor, membrán sem volt cserélve benne... nekem ez még nem jelenti azt, hogy nincsen a membránoknak semmi baja, egyik sem kezdett porózussá válni.
Èn általánosságban beszéltem a Yamahákról, merítve a saját és mások tapasztalatából, te ezzel szembe állítottál egy azaz egy kivételt a saját esetedből, ami nekem még a fent említett miatt, hogy nem volt szétszedve, még sántít is kicsit.
Egy membrán lyukadás nem nagyon befolyásolja a fogyasztást, inkább csak a motor rugalmasságát, és végteljesítményt, mert lomhább lesz a tolattyú mozgása, és nem tud teljesen felmenni a tolattyú a lyuk okozta kisebb nyomáskülönbség miatt.
A 2 hengeres yamahák, szeretik még eltörni a szabadonfutót is. Èn 3-at cseréltem az enyémben...a virago fórumon napi téma, akárcsak a membrán csere...
Amúgy kérdező egy 80 évek beli Yamaha után érdeklődött és én erről állítottam fel a diagnózisom szemben a te 90-es évek beli modelleddel.
Ha engem kérdezel, nem győztél meg a tapasztaltaiddal az ellenkezőjéről.
Ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, figyelj oda benzinre...igaz a üzemanyagpumpás rendszer miatt nem tud befolyni egy rosszul záró tűszelep miatt a benzin az olajban, de kicsapódó adalékok egy téli leállás alatt, és az etanol tartalom a benzinben komolyan oxidálja a réz fúvókákat, csökkentve a keresztmetszetet, rontva felületet ahol az áramló közeg érintkezik. A "szerencsések" még nem kerültek ilyen esetbe, de vannak akik szinte minden évben megszívják motortípustól függetlenül. probléma még az is, hogy pl a 10-20-30 éve betervezett tömítések benzinállóak...az etanol viszont sokkal agresszívebb, és csak idő kérdése mikor teszi tönkre a tömítéseket.
A következtetések levonását meghagyom mindenkinek.