Amugy meg meg anyit mondanek.hogy kicsi sebesegnel nagyon biztonsagos esni velle...most estem masodjara 40 el kb
egyszer fuvon mert megcsusztam,most meg mert elibem vagtak es kiakartam szedni a kocsibol a csavot....csak ne mszmaoltam hogy esik az eso es hogy macskako van allatam....csak azert mondom,hogy eddig kellemeset csalodtam eses teren a Viragoba...pece jo motorozast
Szevasztok....csusztam egyet a foldon mint a moto GP be .jo nem orulok neki,de ez van...eltort a labtartom...nincs veletlenul v.kinek?megkoszonem...peace.jo motorozast
Üdv
A Km órát még nem nézegettem, de nem hiszem hogy szét kellene egy égő csere miatt szedni, inkább csak alulról valahogy beledughatták.
Az én láncomon nincs patent, legalább is nem láttam pedig tegnap zsírspayoztam be.
Hogy mibe kerül a csuda tudja, szerintem a neten találsz kb. adatokat.
Szia!
A kompressziót megnézték mind a 2 henger 12 felett volt az nagyon jó, a motorfék az nagyon jó ahogy mondtad majd leesem róla. Hol lehet az órát szétszedni? Mi nem tudtudk sehogy. A gyertyákat is kicseréltettem de egy picikét kormosak,sok anyagot kap, légszűrőt is cseréltettem. Lánc csere, lánckerekekkel kb mibe kerűl? És ez a lánc patentszemes vagy nittelni kell?
Köszike a segítséget Szia.
A szabadonfutó átmérője nagyobb, mint az önindító motor burkolatba belógó átmérője.
Legalábbis remélem és nem potyára szedtem szét a gépet. Amikor ki akartuk húzni nem jött az istennek se.
Valamelyik nap nézegettem előre "gyári" pótlámpákat.
Hát mit mondjak a tartó valami 14 ezer a 2 lámpa meg talán 27?
Kissé sokalltam.
Boltokban körbenézbe a tescoban találtam 5 ezerért halogén ködfénylámpa párt.
Gyári tartó helyett meg csináltam 1-1 kis tartót amit az első villógó felfogató anya helyére tettem.
Eredeti célom az volt -mivel hogy igen csak irritál hogy virágós nappal is égetni kell a lámpákat,- hogy a halogének helyére beteszek 4 extra fényerejű LED et.
Sajna nem volt elég a fényerő, ugyan szépen világitott, de nappal csak 4 apró erősen világitó pontocskát lehetett látni.
Ugy tünik a LED ek erősen irányitott fénye nem igen jó ide, nincs elég fényszórás a foncsor fele.
Ne de nem cseszik ki velem, visszatettem a halogéneket, de egy "svédcsavarral", sorba kötöttem a 2 izzót.
Igy az 55 w os fogyasztás a felére csökkent, az izzók élettartalma meg - remélem - a végtelenbe tart.
Ime pár kép a "műről"
Azért rákrdeznék miért is kellett leszedni a bal deknit?
Bár még nem szedtem szét illyen mocit, de ahogy nézem az xv250 nél 2 csavar tartja hátulról az öninditót.
Nem elég azokat kiszedni, és akkor kijön a motor?
Vagy azon kivül még más is tartja odebent?
Király a leirás! Nagy írói vénával rendelkezel! Ötletes a megoldás! Csak tanulni lehet belőle! Mit nekünk szakszervíz! Csak megköszönni lehet a gyakorlatias hozzáállásodat! Ugyan nekem csak 400.-s a vasam de több átalakítást is végeztem rajta! Pl: keeway tank alatti csepp burkolatok, szintén keeway irányjelzők az első tartóval együtt, vagy a fesszabályzó ami szintén ua. a tipus fillérekből! Még egyszer köszönjük a fotókkal illusztrált leirást ami példa értékű!
Nagyon szórakoztató volt és tanulságos. Ha gonosz akarnék lenni, akkor kívánnék még sok szerelést neked és sok ügyesen megírt útmutatót nekünk. De inkább motorozz!
Bezony, 60 rongy egy ilyen szabadonfutó.... Nekem ugyan egy számmal kisebb Virgácsom van, de ugyanez a szisztéma. (lekopogom, 86 óta van benne ugyanaz a szabadonfutó és semmi baja) Ha gond lesz vele, megpróbálom én is ezt a trükköt. Köszi az infót!
Ami a zabáló 250-es kicsikét illeti, légszűrő tisztítás/csere és karbi beállítás segíteni fog. Ha a kipufogó herélt, az növeli a fogyasztást!
Világitás van benne, valószinű csak kiégett az izzó.
Az a fogyasztás nagyon sok, az enyém városban 1 személyel 3 alatt eszik.
Meg kellene nézetni a kompressziót, a gyertya mit mutat, a karburátor beállitását, hátha ezekkel lehet valamit kezdeni.
Milyen egyesben a motorfék, előre esel ha leveszed a gázt? :)
Következzen egy ”rövid” összefoglaló.
Valamennyien méltán lehetünk büszkék motorunkra, amely híres tartósságáról, megbízhatóságáról. Talán egyetlen áldással rendelkezik és ez az önindító típushibája. Karma?
Szerencsés tulajdonos, aki ezzel nem találkozik.
Nos a kevésbé szerencsések közé tartozom, csörgött, zörgött, üresen visított, majd egy szép túra alkalmával úgy tűnt, végleg letette a szamurájkardot.
Megkerestem egy szakszervizt………. még szerencse hogy valamennyire konyítottak az újraélesztéshez, szívroham gyanús állapotba kerültem. Az új alkatrész, plusz a munkadíj alapjaiban rázta volna meg a családi kasszát. Olyan összeget mondtak, hogy egyszerűbb volt hatványalakban leírni.
Tehát lesz, ami marad alapon egy cimborával megittunk pár sört és Eb ura fakó harci kiáltással nekivetettük magunkat a japánnak.
Áramtalanítás, olajleengedés, bal oldali lábtartó leszerelés, bendix kiszabadítás, sörösdoboz bontogatás, cigi pöckölgetés után következett a bal oldali dekni lecsavarozása.
Megjegyzem, ha valaki ezen írás után kedvet kapna és hasonló dologra vetemedne, nagyon jegyezze meg honnan milyen hosszú csavart hajtott ki. A bal dekni csavarméretei kis híján lefedik a japán hatoscsavargyártás teljes spektrumát. Mi összerakáskor szembesültünk ezzel, nem kívánom az élményt az ellenségemnek sem.
Egy zégergyűrű leküzdése után lehúztuk az önindítóról a szabadonfutót. Megtekergettük csak úgy szabadkézzel /visszakézzel/ és rögtön bevallott mindent. Oda-vissza forgott, pedig csak egy irány lett volna szabad nekije. A kutya japán persze úgy készítette el a szabadonfutót, hogy ne lehessen szerelni. Egy takaros kis házba belepréselte az összes hóbelebancot, oszt ha rossz dobd el, vegyél újat óccó, fogyassz, fogyassz!
Mivel veszteni való nem volt, elballagtam egy esztergályos ismerőshöz, szúrná má szét nekem ezt a házat középen. Nem irigy gyerek, rögtön meg is tette.
Na kérem, azonnal megtaláltuk a hibát. Az öt darab görgőből három hatszögletűre, kettő csak simán kockásra verődött. Szerencsére a háznak semmi baja, az anyagól van.
Köszönet érte végyének jött az ötlet: irány egy csapágybolt.
Közöltem a méretet:
- 7X13-as görgőt kérek, öt darabot.
- Sajnos csak 7X14-es van, 36 Ft darabja.
- Arosseb! Rövidebb nincs?
- Nincs. Macskának lesz?
- Nem baj jöhet!
Vissza esztergályos cimbora. Köszörülés 1 mm. Cucc összerak. Királyság.
Eufórikus állapotban irány hegesztős cimbora. Hegessz koma! És Ő hegeszte. És kész vala és látám, hogy jó! Persze avival milyet hegesszen?
Nem maradt más, rakjuk össze a motort. 15 perc alatt minden a helyén, plusz egy óra slusszkulcs keresgélés.
Akku visszaköt és én remegő ujjal megnyomtam a Startgombot. Semmi. Ja, vészleállító!
Újra Start. Pöcc és RÖFFFFF.
Megdicsőülés, vigyorgás, sörbontogatás.
Tehát 180 Ft görgő, 1600 Ft tömítőpaszta, 2400 Ft sör, az annyimint 4180 Ft-ból kijött a javítás.
Sziasztok!
Vettem egy 250-es Viragot és 4-5 litert eszik, vittem karbi szinkronra de azt mondta a szerelő nem tud állítani mert 1 karburátora van,gyertyát is cseréltünk és még így is 4,5 litert benyom. Mi lehet a baja? Van világítás a km órán? Mert az enyémen nincs
Köszike!
Sziasztok!
Pár pillanatra ugrottam be a garázsból. Mindjárt kész a motor és én marha nem találom a motorkulcsot. Valahova leraktam mittudom én hova. Asszem lelövök valakit………
Grat.
Így kell ezt.
Mint volt kollegám mondta, nem cseszik ki velünk, ha nemsikerül eldobjuk.......... :)
A többi alkartészen semmi kopás?
Végül is nem baj az ha a gergő :) a puhább inkább az kopjon mint a többi, szinte aranyáron mért részek.
Mar sokszor irtam nektek, hogy motorhangom van, idegesit, stbstb. de soha nem jottem ra semmire, szelepallitas is volt, csak zajos. 1 hete talalkoztam egy szerelovel, elsirtam a bajomat, azt mondja, vigyem oda. odaviszem, 10 masodperc hallgatozas utan: karburator volte szinkronizalva? Neztem, mint borju az ujkaput. Ratett ket orat, egy csavarhuzoval beallitotta... azota mar valamire valo hangom van, es az ereje is mas...
csak azert irtam, hatha valakinek hasznos, aki hasonloan nem tudja kinyomozni a bajt, holott egy csavarhuzo megoldja...
Sziasztok!
Csapágyboltban érdeklődtem a görgők után. A mérete 7X13 mm. Kapásból előhúztak 7X14 mm-est. Öt db ára 180 azaz száznyolcvan Forint! Kassza, majd vissza esztergályos cimborához, csiszoljon már le a hosszából 1 mm-t. Seperc alatt kész lett, összerak a szabadonfutó, olyan mint a safhauzen óra. Most csak össze kéne hegeszteni a házat, oszt jónapot!
Meséjjmá valamit a bekötésről...
egyszer fuvon mert megcsusztam,most meg mert elibem vagtak es kiakartam szedni a kocsibol a csavot....csak ne mszmaoltam hogy esik az eso es hogy macskako van allatam....csak azert mondom,hogy eddig kellemeset csalodtam eses teren a Viragoba...pece jo motorozast
A Km órát még nem nézegettem, de nem hiszem hogy szét kellene egy égő csere miatt szedni, inkább csak alulról valahogy beledughatták.
Az én láncomon nincs patent, legalább is nem láttam pedig tegnap zsírspayoztam be.
Hogy mibe kerül a csuda tudja, szerintem a neten találsz kb. adatokat.
végyé
A kompressziót megnézték mind a 2 henger 12 felett volt az nagyon jó, a motorfék az nagyon jó ahogy mondtad majd leesem róla. Hol lehet az órát szétszedni? Mi nem tudtudk sehogy. A gyertyákat is kicseréltettem de egy picikét kormosak,sok anyagot kap, légszűrőt is cseréltettem. Lánc csere, lánckerekekkel kb mibe kerűl? És ez a lánc patentszemes vagy nittelni kell?
Köszike a segítséget Szia.
A szabadonfutó átmérője nagyobb, mint az önindító motor burkolatba belógó átmérője.
Legalábbis remélem és nem potyára szedtem szét a gépet. Amikor ki akartuk húzni nem jött az istennek se.
Valamelyik nap nézegettem előre "gyári" pótlámpákat.
Hát mit mondjak a tartó valami 14 ezer a 2 lámpa meg talán 27?
Kissé sokalltam.
Boltokban körbenézbe a tescoban találtam 5 ezerért halogén ködfénylámpa párt.
Gyári tartó helyett meg csináltam 1-1 kis tartót amit az első villógó felfogató anya helyére tettem.
Eredeti célom az volt -mivel hogy igen csak irritál hogy virágós nappal is égetni kell a lámpákat,- hogy a halogének helyére beteszek 4 extra fényerejű LED et.
Sajna nem volt elég a fényerő, ugyan szépen világitott, de nappal csak 4 apró erősen világitó pontocskát lehetett látni.
Ugy tünik a LED ek erősen irányitott fénye nem igen jó ide, nincs elég fényszórás a foncsor fele.
Ne de nem cseszik ki velem, visszatettem a halogéneket, de egy "svédcsavarral", sorba kötöttem a 2 izzót.
Igy az 55 w os fogyasztás a felére csökkent, az izzók élettartalma meg - remélem - a végtelenbe tart.
Ime pár kép a "műről"
végyé
Azért rákrdeznék miért is kellett leszedni a bal deknit?
Bár még nem szedtem szét illyen mocit, de ahogy nézem az xv250 nél 2 csavar tartja hátulról az öninditót.
Nem elég azokat kiszedni, és akkor kijön a motor?
Vagy azon kivül még más is tartja odebent?
végyé
Ami a zabáló 250-es kicsikét illeti, légszűrő tisztítás/csere és karbi beállítás segíteni fog. Ha a kipufogó herélt, az növeli a fogyasztást!
Világitás van benne, valószinű csak kiégett az izzó.
Az a fogyasztás nagyon sok, az enyém városban 1 személyel 3 alatt eszik.
Meg kellene nézetni a kompressziót, a gyertya mit mutat, a karburátor beállitását, hátha ezekkel lehet valamit kezdeni.
Milyen egyesben a motorfék, előre esel ha leveszed a gázt? :)
végyé
Az önindító egyszerűen TÖKÉLETES!
Következzen egy ”rövid” összefoglaló.
Valamennyien méltán lehetünk büszkék motorunkra, amely híres tartósságáról, megbízhatóságáról. Talán egyetlen áldással rendelkezik és ez az önindító típushibája. Karma?
Szerencsés tulajdonos, aki ezzel nem találkozik.
Nos a kevésbé szerencsések közé tartozom, csörgött, zörgött, üresen visított, majd egy szép túra alkalmával úgy tűnt, végleg letette a szamurájkardot.
Megkerestem egy szakszervizt………. még szerencse hogy valamennyire konyítottak az újraélesztéshez, szívroham gyanús állapotba kerültem. Az új alkatrész, plusz a munkadíj alapjaiban rázta volna meg a családi kasszát. Olyan összeget mondtak, hogy egyszerűbb volt hatványalakban leírni.
Tehát lesz, ami marad alapon egy cimborával megittunk pár sört és Eb ura fakó harci kiáltással nekivetettük magunkat a japánnak.
Áramtalanítás, olajleengedés, bal oldali lábtartó leszerelés, bendix kiszabadítás, sörösdoboz bontogatás, cigi pöckölgetés után következett a bal oldali dekni lecsavarozása.
Megjegyzem, ha valaki ezen írás után kedvet kapna és hasonló dologra vetemedne, nagyon jegyezze meg honnan milyen hosszú csavart hajtott ki. A bal dekni csavarméretei kis híján lefedik a japán hatoscsavargyártás teljes spektrumát. Mi összerakáskor szembesültünk ezzel, nem kívánom az élményt az ellenségemnek sem.
Egy zégergyűrű leküzdése után lehúztuk az önindítóról a szabadonfutót. Megtekergettük csak úgy szabadkézzel /visszakézzel/ és rögtön bevallott mindent. Oda-vissza forgott, pedig csak egy irány lett volna szabad nekije. A kutya japán persze úgy készítette el a szabadonfutót, hogy ne lehessen szerelni. Egy takaros kis házba belepréselte az összes hóbelebancot, oszt ha rossz dobd el, vegyél újat óccó, fogyassz, fogyassz!
Mivel veszteni való nem volt, elballagtam egy esztergályos ismerőshöz, szúrná má szét nekem ezt a házat középen. Nem irigy gyerek, rögtön meg is tette.
Na kérem, azonnal megtaláltuk a hibát. Az öt darab görgőből három hatszögletűre, kettő csak simán kockásra verődött. Szerencsére a háznak semmi baja, az anyagól van.
Köszönet érte végyének jött az ötlet: irány egy csapágybolt.
Közöltem a méretet:
- 7X13-as görgőt kérek, öt darabot.
- Sajnos csak 7X14-es van, 36 Ft darabja.
- Arosseb! Rövidebb nincs?
- Nincs. Macskának lesz?
- Nem baj jöhet!
Vissza esztergályos cimbora. Köszörülés 1 mm. Cucc összerak. Királyság.
Eufórikus állapotban irány hegesztős cimbora. Hegessz koma! És Ő hegeszte. És kész vala és látám, hogy jó! Persze avival milyet hegesszen?
Nem maradt más, rakjuk össze a motort. 15 perc alatt minden a helyén, plusz egy óra slusszkulcs keresgélés.
Akku visszaköt és én remegő ujjal megnyomtam a Startgombot. Semmi. Ja, vészleállító!
Újra Start. Pöcc és RÖFFFFF.
Megdicsőülés, vigyorgás, sörbontogatás.
Tehát 180 Ft görgő, 1600 Ft tömítőpaszta, 2400 Ft sör, az annyimint 4180 Ft-ból kijött a javítás.
Holnap Pacsa!
Széles utat, óccsó benyát, gumifákat mindenkinek!
Vettem egy 250-es Viragot és 4-5 litert eszik, vittem karbi szinkronra de azt mondta a szerelő nem tud állítani mert 1 karburátora van,gyertyát is cseréltünk és még így is 4,5 litert benyom. Mi lehet a baja? Van világítás a km órán? Mert az enyémen nincs
Köszike!
Pár pillanatra ugrottam be a garázsból. Mindjárt kész a motor és én marha nem találom a motorkulcsot. Valahova leraktam mittudom én hova. Asszem lelövök valakit………
Hegesztő ember hegeszt és ímé az eredmény!
Yesssssssssssssssssssssssssss!
Így kell ezt.
Mint volt kollegám mondta, nem cseszik ki velünk, ha nemsikerül eldobjuk.......... :)
A többi alkartészen semmi kopás?
Végül is nem baj az ha a gergő :) a puhább inkább az kopjon mint a többi, szinte aranyáron mért részek.
végyé
Mar sokszor irtam nektek, hogy motorhangom van, idegesit, stbstb. de soha nem jottem ra semmire, szelepallitas is volt, csak zajos. 1 hete talalkoztam egy szerelovel, elsirtam a bajomat, azt mondja, vigyem oda. odaviszem, 10 masodperc hallgatozas utan: karburator volte szinkronizalva? Neztem, mint borju az ujkaput. Ratett ket orat, egy csavarhuzoval beallitotta... azota mar valamire valo hangom van, es az ereje is mas...
csak azert irtam, hatha valakinek hasznos, aki hasonloan nem tudja kinyomozni a bajt, holott egy csavarhuzo megoldja...
tisztelettel
modi istvan
Csapágyboltban érdeklődtem a görgők után. A mérete 7X13 mm. Kapásból előhúztak 7X14 mm-est. Öt db ára 180 azaz száznyolcvan Forint! Kassza, majd vissza esztergályos cimborához, csiszoljon már le a hosszából 1 mm-t. Seperc alatt kész lett, összerak a szabadonfutó, olyan mint a safhauzen óra. Most csak össze kéne hegeszteni a házat, oszt jónapot!
Üdv:
yosS