Ha 1993-as, akkor elméletileg egy jeladója van csak. Ergo ha az lenne hőre érzékeny (pl. megszakadt tekercselés miatt) mindkét hengerből elmenne a szikra.
Ettől függetlenül mivel 30+ éves motorról beszélünk és nem lehetetlen, hogy valaki, valamikor, valahol alkatrészeket cserélgetett, ellenőrizd a blokkból feljövő vezetékek számát és színét. A generátorfedél alól három fehér avagy sárga vezetéket kellene látnod kijönni, ezek ugye a generátor fázisai. Emellett kellene legyen egy másik kábelköteg, amiben csak két vezeték van, egy fekete és egy szürke - na, ők a jeladóhoz tartoznak. Ha esetleg mégis olyan jeladó kábelköteget találsz ott, amiben 4 huzal van (egy piros, egy kék, egy zöld és egy barna), akkor vagy a blokkot, vagy a blokk gyújtásrendszerét valaki már babrálta és a donor egy 1991 előtti motor volt.
Ha viszont minden a helyén van, akkor három eset lehetséges.
- a gyújtásvezérlőben van valami galiba, lehet csak egy repedt forraszkötés vagy púpos kondenzátor
- ha a baj gyertyacsere után jött elő, lehet az új gyertya a dög (nem garancia semmire, hogy új és hogy pl. NGK)
- ezer százalék és ellenőrzött tény, hogy a szikra megy el? mert ha nem biztos, csak gyanús, simán lehet pl. karburátor vagy szelephézag a tünetek alapján.
Sziasztok! Xv 750 1993. Ha bemelegszik a hàtsó henger leáll, nem kap szikràt, majd időközönként újra elindul. Gyertya pipàt, kàbelt és trafót cseréltem, de semmi vàltozàs. Gyujtàs jeladó esetleg?
Azzal bajban leszel. Azt a kéket (Dark Grayish Blue Metallic 1) csak 1992-es és 1993-as gyártású motorokon használták. 17 ezer példány készült belőle csak, igen sovány az esély arra, hogy találsz bontottat pont ebben a színben.
Ellenben 1986 és 1997 közötti BÁRMELYIK tank, ami XV700 vagy 750-ről származik, passzol. Csapostól, szenzorostól. Csak rozsdamentes legyen a belseje, az a fontos. A színre fújása kibírható tétel, legalábbis jobb, mint évekig várni, míg felbukkan egy megfelelő.
Igen, igazad van. A mostani motorom vizes, 90 foknál ritkán melegebb az olaj, még meleg nyári napokon sem jellemző.
Az előző levegős (a topikba illő típus) volt, a leeresztő helyére tekert VDO gomba szerint bizony a Zaporozsecéhez közelebbi értékeket produkált.
Sokszor írtam, hogy ennek a "megszállottja" vagyok, anno a zaporozseceimen csak olajhőfokmérő volt és annál 130°-ig volt normális és ahogy írtam többször a kamionokon állandóan nézem mivel ott van a kijelzőn és télen is 100 üresen kis távon és most meg a melegben a kopottabb motorosoknál 110 a normál, de 130-ig simán felmehet rakva emelkedőkön, én úgy gondolom, hogy túl vannak hűtve a motorokon az olaj amin jónéhánynál változtattak is mint az autóknál már rég mikor a hűtővizzel temperálni kezdték az olajat aminek inkább a felfűtés a célja minél hamarabb, hogy elérje a működéshez fontos hőfokot mint a hűtés ami persze szintén fontos csak ritkább az olaj túlmelegedése.
Azok a gombak messze vannak a pontostol, nem is kap eleg olajat. A nagyobbak (szinten levegosok) siman becsusznak 100 fok kornyekere, ha az olajat meri az ember a leeresztonel, szoval ha hiszunk is neki, boven messze vagy barmilyen problematol.
Igen, igen, bontott tank lesz... Max újrafényezem, ha nem olyan színű...
Más, : Virago 535-öt inkább hétvégi motorozásra használom, igaz egész évben. Motorral dolgozok, de az egy Burgman 250, azzal járok egész évben. Tavaly szülinapomra kaptam egy hőfokmérő gombát az 535-höz. ( olajbetöltőbe megy bele ) Ezidáig ilyen megfigyeléseket nem tettem, év elején, meg hűvösebb időben 60-65 C fokon ketyegett a motor, de most a kánikulás napokon 2x is átszeltem a várost a viragoval, és bizony 80 Cfokot is ütötte a mérő...
Mondjuk érzetre a mérés előtt is ilyesmi volt mindíg, meg nem is félek, mert mindíg az elérhető legkorszerűbb olajat használom minden járművembe ( Liqui Moly esetleg Fuchs ) ..
Esetleg tudja valaki ezeknek a léghűtéses motoroknak mi a normál üzemi hőmérséklete? Vízhűtéses autóim ugye 90C fokon mennek, - gondolnám ha a virago ütné a 90 fokot, akkor biztos félreállnék pihizni...
Az igaz, hogy nincs komoly különbség, de okkal mondtam a W22EP-U-t. Abban nincs zavarszűrő ellenállás.
Ezek az öreg kecskék érzékenyek erre. A gyertyapipában gyárilag van egy zavarszűrő ellenállás, ezért a gyárilag előírt gyertya zavarszűrő nélküli. Két zavarszűrő esetenként sok, a gyújtásrendszer eleve régi dizájn meg 40 éves is.
Esetleg ha a pipából kiveszed (egy másfél centi hosszú, vékony kerámia pálca) az segíthet. Egy vékony csavarból vágott, hasonló hosszúságú fém rúddal helyettesíthető.
Megtaláltam a dobozát, azt hiszem van rajta valami minimális eltérés az általad javasolttól: DENSO W22EPR-U 3088
De a boltba azt mondták, hogy ezt nyugodtan használhatom...
Üdv mindenkinek, itt vagyok újra! 😀
Az idén még keveset tudtam motorozni, viszont a tavasszal megjavították a motoromat (szakszerviz), most már mindkét hengerem szépen üzemel mind alapjáraton, mind menet közben: A hibát (2024 február 20.-án írtam róla "1688" oldal jelenleg) a szívó oldali gumigyűrűk repedése okozta, egyelőre megragasztották, később cseréni fogjuk.
Kitértek még a vezérműláncomra is - mellékesen - szerintük "lehet, hogy laza, lehet, hogy nyúlott, de az is lehet, hogy nem" (Ezzel kapcsolatban épp most tanulmányozom az ezzel kapcsolatos pdf-edet Blackiex, majd lehet, hogy visszatérek rá, ha kérdésem lesz). Szerintem ezzel kapcsolatban nem biztos, hogy nagyon képben voltak de nem tudom.
Ami még megmaradt nekem a nagyobb motorozások előtt:
Egy picit még mindig koszolja a gyertyát! 400-500 km-ként rendszeresen megtisztítom őket! Nem nagyon kormosak, de jól láthatóan azok, nincs meg az a szép kiégett színük (a hátsó hengeré kicsit piszkosabb mindig). Ilyenkor egy 150-200 km-ig minden tökéletes, utána nagy kigyorsításkor néha rángat.
Szívatót se kell használnom beindításkor, ez is túl dús keverékre utal (azt hiszem ezt Te írtad korábban)
Az lenne a kérdésem, hogy ezeknél a Hitachi karbiknál azzal a csavarral szabályozzuk a keverési arányt, amelyik alulról van az úszóház mellett a henger felé? Köszönöm!
Nem beleszolni akarok,de vagtam meg tankot,felig teli tank sokaig otthagyva.
Addig jo volt hogy le tudtam drottal szedni a rozsdat,de utana co-al pottyozve tele lett szikrakbol maradt cuccal,deformalt es folyt is mert apro luk maradt,valszeg nem voltam jo hegeszto.
De mivel talaltam 23e ert szinhelyes tankot maig polcon van a szetvagott.Ennyibol a fenyezes nincs meg,nem hogy belul ujra lekezelni jol mondjuk egy POR-15 el.
Csatlakoznék ha lehet ahhoz, hogy: Hááát ....
Nagy eséllyel epoxi alapú. Feloldani az egészet? Tisztára? Én keresnék egy olcsóbb hegesztőt és szétvágnám, hogy rendesen ki lehessen pucolni. (Mondjuk az enyém sem lett valami szép, de abban én voltam a hunyó, mert két teljesen más anyagból foltoztattam. 🙄) Aztán egy kis gitt + fényezés.
Nem értek hozzá, de motor adás-vételnél nem jellemző a rétegvastagság vizsgálat.
Hát... A helyzet az, hogy nem ismerem a német piros tankbevonó cuccot, de alapvetően két vegyszer van, amivel próbálkozni lehet. Aceton a kevésbé agresszív, ha nem epoxi alapú a cucc, a tiszta aceton működni fog. Ha epoxy alapú, akkor komoly munkát csak a diklórmetán fog tudni végezni.
Sziasztok! Nem Virago, de hátha Valaki tud segíteni... Haver Ducati monsterét teszem rendbe. Drótok, új index, szinkron, ilyesmik. Viszont a fő probléma az az, hogy a tank el van dugulva. Valaki belülről kikente azzal a német piros színű tank festékkel, de valószínűleg nem tartotta be teljesen a technológiát, ezért levelekben válik le a felületről. A motor így nem kapott rendesen üzemanyagot, fulladozik, el van dugulva a kifolyás. Kanizsán van egy cég, akik szétvágják, újrahegesztik, 100e. ( ezt próbáljuk megúszni.. ) Elég bonyolult forma a tank, szóval ez a lánc-kavics-betonkeverő és társai nem játszik, nagy is a tank... Valami vegyszeres áztatás kiszedné, plusz magasnyomású mosó,... kérdés: Ti milyen vegyszerrel próbálnátok meg???? Üdv mindenki
Nekem nincs.
m0moto.hu arul Tourmax szivocsonkokat, a cikkszamok az alabbiak:
- CHY-19 az 1100-eshez
- CHY-17 a 750-eshez
Majndem ua. a ket varians, a gumi torkon levo vakuum csatlakozasok szamaban van csak kulonbseg, szoval ha arban vagy raktarkeszletben egyik kedvezobb, mint a masik, barmelyiket megveheted. A nem hasznalt vakuumcsonkot ledugozod es annyi.
Ettől függetlenül mivel 30+ éves motorról beszélünk és nem lehetetlen, hogy valaki, valamikor, valahol alkatrészeket cserélgetett, ellenőrizd a blokkból feljövő vezetékek számát és színét. A generátorfedél alól három fehér avagy sárga vezetéket kellene látnod kijönni, ezek ugye a generátor fázisai. Emellett kellene legyen egy másik kábelköteg, amiben csak két vezeték van, egy fekete és egy szürke - na, ők a jeladóhoz tartoznak. Ha esetleg mégis olyan jeladó kábelköteget találsz ott, amiben 4 huzal van (egy piros, egy kék, egy zöld és egy barna), akkor vagy a blokkot, vagy a blokk gyújtásrendszerét valaki már babrálta és a donor egy 1991 előtti motor volt.
Ha viszont minden a helyén van, akkor három eset lehetséges.
- a gyújtásvezérlőben van valami galiba, lehet csak egy repedt forraszkötés vagy púpos kondenzátor
- ha a baj gyertyacsere után jött elő, lehet az új gyertya a dög (nem garancia semmire, hogy új és hogy pl. NGK)
- ezer százalék és ellenőrzött tény, hogy a szikra megy el? mert ha nem biztos, csak gyanús, simán lehet pl. karburátor vagy szelephézag a tünetek alapján.
Ellenben 1986 és 1997 közötti BÁRMELYIK tank, ami XV700 vagy 750-ről származik, passzol. Csapostól, szenzorostól. Csak rozsdamentes legyen a belseje, az a fontos. A színre fújása kibírható tétel, legalábbis jobb, mint évekig várni, míg felbukkan egy megfelelő.
Szín: sötétkék. Köszönöm!
Az előző levegős (a topikba illő típus) volt, a leeresztő helyére tekert VDO gomba szerint bizony a Zaporozsecéhez közelebbi értékeket produkált.
Más, : Virago 535-öt inkább hétvégi motorozásra használom, igaz egész évben. Motorral dolgozok, de az egy Burgman 250, azzal járok egész évben. Tavaly szülinapomra kaptam egy hőfokmérő gombát az 535-höz. ( olajbetöltőbe megy bele ) Ezidáig ilyen megfigyeléseket nem tettem, év elején, meg hűvösebb időben 60-65 C fokon ketyegett a motor, de most a kánikulás napokon 2x is átszeltem a várost a viragoval, és bizony 80 Cfokot is ütötte a mérő...
Mondjuk érzetre a mérés előtt is ilyesmi volt mindíg, meg nem is félek, mert mindíg az elérhető legkorszerűbb olajat használom minden járművembe ( Liqui Moly esetleg Fuchs ) ..
Esetleg tudja valaki ezeknek a léghűtéses motoroknak mi a normál üzemi hőmérséklete? Vízhűtéses autóim ugye 90C fokon mennek, - gondolnám ha a virago ütné a 90 fokot, akkor biztos félreállnék pihizni...
Ezek az öreg kecskék érzékenyek erre. A gyertyapipában gyárilag van egy zavarszűrő ellenállás, ezért a gyárilag előírt gyertya zavarszűrő nélküli. Két zavarszűrő esetenként sok, a gyújtásrendszer eleve régi dizájn meg 40 éves is.
Esetleg ha a pipából kiveszed (egy másfél centi hosszú, vékony kerámia pálca) az segíthet. Egy vékony csavarból vágott, hasonló hosszúságú fém rúddal helyettesíthető.
De a boltba azt mondták, hogy ezt nyugodtan használhatom...
Milyen gyertya van benne most?
Az idén még keveset tudtam motorozni, viszont a tavasszal megjavították a motoromat (szakszerviz), most már mindkét hengerem szépen üzemel mind alapjáraton, mind menet közben: A hibát (2024 február 20.-án írtam róla "1688" oldal jelenleg) a szívó oldali gumigyűrűk repedése okozta, egyelőre megragasztották, később cseréni fogjuk.
Kitértek még a vezérműláncomra is - mellékesen - szerintük "lehet, hogy laza, lehet, hogy nyúlott, de az is lehet, hogy nem" (Ezzel kapcsolatban épp most tanulmányozom az ezzel kapcsolatos pdf-edet Blackiex, majd lehet, hogy visszatérek rá, ha kérdésem lesz). Szerintem ezzel kapcsolatban nem biztos, hogy nagyon képben voltak de nem tudom.
Ami még megmaradt nekem a nagyobb motorozások előtt:
Egy picit még mindig koszolja a gyertyát! 400-500 km-ként rendszeresen megtisztítom őket! Nem nagyon kormosak, de jól láthatóan azok, nincs meg az a szép kiégett színük (a hátsó hengeré kicsit piszkosabb mindig). Ilyenkor egy 150-200 km-ig minden tökéletes, utána nagy kigyorsításkor néha rángat.
Szívatót se kell használnom beindításkor, ez is túl dús keverékre utal (azt hiszem ezt Te írtad korábban)
Az lenne a kérdésem, hogy ezeknél a Hitachi karbiknál azzal a csavarral szabályozzuk a keverési arányt, amelyik alulról van az úszóház mellett a henger felé? Köszönöm!
Addig jo volt hogy le tudtam drottal szedni a rozsdat,de utana co-al pottyozve tele lett szikrakbol maradt cuccal,deformalt es folyt is mert apro luk maradt,valszeg nem voltam jo hegeszto.
De mivel talaltam 23e ert szinhelyes tankot maig polcon van a szetvagott.Ennyibol a fenyezes nincs meg,nem hogy belul ujra lekezelni jol mondjuk egy POR-15 el.
Nagy eséllyel epoxi alapú. Feloldani az egészet? Tisztára? Én keresnék egy olcsóbb hegesztőt és szétvágnám, hogy rendesen ki lehessen pucolni. (Mondjuk az enyém sem lett valami szép, de abban én voltam a hunyó, mert két teljesen más anyagból foltoztattam. 🙄) Aztán egy kis gitt + fényezés.
Nem értek hozzá, de motor adás-vételnél nem jellemző a rétegvastagság vizsgálat.
m0moto.hu arul Tourmax szivocsonkokat, a cikkszamok az alabbiak:
- CHY-19 az 1100-eshez
- CHY-17 a 750-eshez
Majndem ua. a ket varians, a gumi torkon levo vakuum csatlakozasok szamaban van csak kulonbseg, szoval ha arban vagy raktarkeszletben egyik kedvezobb, mint a masik, barmelyiket megveheted. A nem hasznalt vakuumcsonkot ledugozod es annyi.