Mondjuk nekem ez túl csicsás, azt elfelejtettem írni, de csak van másmilyen is. Lenne még egy kérdésem is. A gázbovden holtjátékát milyen kormányállásnál kell 3-5 miliméterre álítani? Tegnap egész nap coptam vele.😆
Blackiex, csak egy elméleti kérdés egyenlőre. Itt a fórumon olvastam, hogy annó valaki nehezen talált magának a 250-hez jobbos féktárcsát. Ezt egy külföldi fórumon találtam. Ez működhet? Mi az az adapter, amit említ?😅 Ha lesz szerelőm meg kell ezt is nézetnem. 😄 Valahogy fura a fék, és csak felkészülök...😂
Köszi! Ennek már mondtam nem állnék neki. Tudom, hogy nem értem a működését.😅 Illetve az elvét igen, de ahogy írtad mi miért, azt nem. Maxendorfban van egy nagy motorszervíz, bepróbálkozom náluk, most már van olyan idő, hogy saját lábon eljussunk odáig. Ma megcsináltuk szomszédommal, hogy szétszedtük a gázbowdenházat, vagy mi az.😅 Befujtuk Wd40-el, meg lent is. És nem akad a gáz, visszaesik a fordulatszám.🙏😁 Fizikai oka volt, csak fent nem mertem szétszedni.🙄 Alapjáratot beállítottuk a könyv szerinti 1300-1400-re. Kuplungot beállítottuk, már nincs az, hogy melegen nem veszi be.😁 Elvitte, rövid körre, egyszer dombon fel durrant és mintha kihagyott volna egyet a gyújtás. Nem visszaváltáskor, hanem kicsit utána. Karbitisztítót raktam bele, és megpróbálok hosszabbakat menni vele és meglátjuk. Az alapjárat, tegnap is, mdg ma is, néha elmászik, lejebb vagy feljebb. Percekre, de aztán visszaáll.🤷 Mindenestre már jobb mint volt. Hosszútávon még nem tudom.
Ha CSAK felújító készlet kell, az a szerencsés eset, az tudni kell. Ha a membrán is gatya, akkor az megtolja a költségeket.
Ismét szólok: ez nagyobb falat, mint az eddigiek. Ide nem biztos, hogy elég a szerencse meg az akarat. Vedd figyelembe, hogy a tüneteket észlelted, de nem tudod, mire utalnak azok, mi okozza őket és hogy azt hogyan hárítsd el. A jelenlegiről sem tudunk semmit, mi van eltekergetve, szív-e falslevegőt bárhol.
Ez nem az a műsor, ahol módszeres, lépésről lépésre leírt utasítások végrehajtásával 100% a siker.
A kérdésre válaszolva: a 100 eurós belga karbit tuti ultrahangozni is kell, mert extra retkes. A 116 eurós, japánban árult példány kicsit van csak szebb állapotban, plusz vámolni is kell. A 130 eurós németországi karbi leírása szerint a motor nagyon sokat állt, ami megintcsak nem segít.
Mindhárommal van bőven teendő és mindhárom zsákbamacska.
Akkor már inkább egy 65 eurós zsákbamacska, ami szemre nincs jobban lefosva - a fentiek közül kettőnél legalábbis semmiképp. https://www.motorsloop.com/ind...
Köszi! Szuper! Szomszédom megjnt megkérdezte a szerelőt aki a Luisnál dolgozik és fusiba szerel itt. Húzta a száját és közölte, hogy nehéz beállítani és legalább 3-4 óra... 🙄 Megpróbálom a 25 km-re lévő szerelőt. Hátha...
Sziasztok! Tegnap nem bírtam ki, hajnal 1-kor felkeltem és este 6-ig csak összeraktam az öreget.😅 Fordulatszámmérő bekötve. Na azzal szétszivattam magam.🤣 Olaj, benzin benne. Itt köszönöm meg Blackiex a citromsavas tanktisztításos dolgot amit a fórumon találtam. "Tökéletes" lett. Beindítottam este. Nagyon féltem mi lesz, üres rendszerrrel, de pri-re raktam pár másodpercre, majd szivatóval inditottam és pöcc-röff. 😁 Persze rögtön on-ra visszaraktam! Leírom mit tapasztaltam, hátha lesz valami észrevételetek. Sokkal gyorsabban visszavehettem a szivatót mint tavaly. A motor esküszöm halkabb lett.🤷😁 Lehet a kuplung bigyók kicserélése miatt? Vagy most "gagyi" Louisos olajat tettem bele, ami barna is, méz szerű is, és csak mosóolajnak vettem. De jobbnak tűnik.🤷 Nem robbantgatott a kipufogóm, mint tavaly, de persze adtam időt az indítás utàn melegedni. Már melegen próbáltam, de a több hirtelen gázadásra befullad (ami tudom jellemző) meg a nehezen ejti a fordulatot is megvan még.🙄 (Tudom karbi, megint szerelőt vadászok, hátha előbújtak már a téli álomból.🤣) Folyt.köv.
Mindezen tanácsaimat persze a szokásos szűrőn keresztül olvasd. 🙂
Azaz még soha nem kötöttem be fordulatszámmérőt, és 250-es Viragóhoz is úgy kerültem közel, hogy tavaly megelőztem egyet ... 🙂
Az, hogy a szürkére vagy a narancssárgára kötöd-e az mindegy. Az egyik az egyes henger gyújtótekercsére megy, a másik a kettes henger gyújtótekercsére. "Ugyanannyi" jelet ad le mind a kettő adott idő alatt, és a fordulatszám mérő ezt méri. Ez azt is jelenti, hogy ha nics jel, nincs működés. Tehát álló motornál sztem nem tudod letesztelni. Hogy hová kössed? Nem tudom milyen hosszú kábel van hozzá? Attól függ, meddig ér el. Ameddig kényelmesen elér megblankolod a szürke vagy a naracssárga kábelt, rátekered, raforrasztod a fodulatszámmérő kábeljét, és leszigeteled. (Én levágnám a sarut, ott toldanám össze, és újrasaruznám. De ez a bonyolultabb megoldás. Vszínűleg toldani kéne a ford.számmérő kábelt is, és a saru is spec. méret. )
Sziasztok! A fordulatszámmérő utolsó kábelét kell még bekötnöm. Itt olvastam, hogy a szürke vagy narancssárga vezetékhez kell kötni. Aki írta, a narancssárgán "kapott jelet" ha jól mondom. Most beindítani nem tudom, hogy tudnám ellenőrizni? Meg ti hová és hogyan kötnétek be?
Sziasztok!
125-ös kisVirághoz keresek első telóhoz porvédőt. Amit találtam, 10,5 eft darabja. Van esetleg olyan alternatíva, ami fölött elsiklottam, de jó hozzá? Vagy ez tényleg ennyibe kerül, miközben a többi típusé párban fele ennyi?
Indításkor fémes kopogó hang, ha nagyon laza, indítás után közvetlenül is kopog még valameddig. A generátor deklin az olajbetöltő sapkánál be tudsz nézni és nyúlni egy csavarhúzóval, meglöködni a szabadonfutót, hogy mozog-e.
Két megjegyzés:
1. évjárattól is függ, 97 előttiek (3BT, 3BR, 2YL, 3BM, 4MC motorkód) a vackok, a későbbiek (4KU) nem.
2. én mindenképp kinyitnám. A megelőzés költsége (egy tömítés, egy olajtöltet, pár csepp nagy szilárdságú menetrögzítő) jóval alacsonyabb, mint egy szétvert szabadonfutót, urambocsá sérült lendkereket cserélni/javíttatni.
Sziasztok. Hogyan tudnám megállapítani az xv535-ön hogy a szabadonfutó csavarok nem lazultak-e
fel? Hangról, vagy indításkor valami tünet, nem akarom feleslegesen megbontani.
Ismét szólok: ez nagyobb falat, mint az eddigiek. Ide nem biztos, hogy elég a szerencse meg az akarat. Vedd figyelembe, hogy a tüneteket észlelted, de nem tudod, mire utalnak azok, mi okozza őket és hogy azt hogyan hárítsd el. A jelenlegiről sem tudunk semmit, mi van eltekergetve, szív-e falslevegőt bárhol.
Ez nem az a műsor, ahol módszeres, lépésről lépésre leírt utasítások végrehajtásával 100% a siker.
A kérdésre válaszolva: a 100 eurós belga karbit tuti ultrahangozni is kell, mert extra retkes. A 116 eurós, japánban árult példány kicsit van csak szebb állapotban, plusz vámolni is kell. A 130 eurós németországi karbi leírása szerint a motor nagyon sokat állt, ami megintcsak nem segít.
Mindhárommal van bőven teendő és mindhárom zsákbamacska.
Akkor már inkább egy 65 eurós zsákbamacska, ami szemre nincs jobban lefosva - a fentiek közül kettőnél legalábbis semmiképp.
https://www.motorsloop.com/ind...
https://www.ebay.at/itm/125379481482
https://www.ebay.at/itm/305084923468
https://www.ebay.at/itm/156101672283
Azaz még soha nem kötöttem be fordulatszámmérőt, és 250-es Viragóhoz is úgy kerültem közel, hogy tavaly megelőztem egyet ... 🙂
Köszönöm szépen!
Pl. https://citybike.hu/Szimering-...
(33 mm x 45.75 mm x 4.75 mm)
125-ös kisVirághoz keresek első telóhoz porvédőt. Amit találtam, 10,5 eft darabja. Van esetleg olyan alternatíva, ami fölött elsiklottam, de jó hozzá? Vagy ez tényleg ennyibe kerül, miközben a többi típusé párban fele ennyi?
https://www.ebay.de/itm/384784443295
2. VTC, litvan kisipari
https://vtcportal.com/home/36-...
3. nullahat huszas 4111280 (Iglai Jozsef, Tarcal), minden szarja van Viragotol Intruderig
4. jofogason a Szatmari Zsolt esetleg, vagy szoktam mostanaban latni Vertestolnarol is alkatreszezni valakit, bontott Virago motyokkal is tobbek kozt
https://auto.jofogas.hu/komarom_esztergom/Yamaha_XV_750_ules__alkatresz_blokk_145711636.htm
Ha nincs neki, akkor max vagy külföldről lesz bontott, vagy a csehektől utángyártott új (ignitech.cz).
Két megjegyzés:
1. évjárattól is függ, 97 előttiek (3BT, 3BR, 2YL, 3BM, 4MC motorkód) a vackok, a későbbiek (4KU) nem.
2. én mindenképp kinyitnám. A megelőzés költsége (egy tömítés, egy olajtöltet, pár csepp nagy szilárdságú menetrögzítő) jóval alacsonyabb, mint egy szétvert szabadonfutót, urambocsá sérült lendkereket cserélni/javíttatni.
fel? Hangról, vagy indításkor valami tünet, nem akarom feleslegesen megbontani.