Blackiex minden úgy áll ahogy a képen de akkor se működik. Nem és nem értem. Nem neutralban volt mikor szétjött hanem 3asban ha minden igaz. Nem kell csavarhúzó mert simán visszamegy a stiftre, áaaaa. Alszom rá egyet.🙄
A váltószerkezet visszaakasztása két emeberes. Egyik ezen az oldalon a rugót egy csavarhúzóval kinyitja, a másik meg a váltókart mozgatja odaát, amíg az ollórugó vissza nem megy a stiftre úgy, ahogy a képen van.
Nem lett itt elbarmolva semmi, levetted a kuplungdeklit és a váltópedált is. A tengely oldalirányban el tud mozogni, ha a kuplung oldali dekli nincs a helyén és a váltópedál bilincse se fogja. Mivel a váltópedált is levetted, a tengelyt semmi nem támasztja.
Tehát a feladat adott, vissza kell mocorgatni a helyére úgy, hogy közben a leakad ollórugót szét kell feszíteni.
A kuplungnál a képeden a kosár közepében ül most a kinyomócsap az állítócsavarral. Azt onnan most kézzel is ki kéne tudnod emelni.
Amikor a bowden által mozgatott kulcsot benyomod, azt a lófaszt tolja ki.
Ez ki kell onnan venni, betenni a nyomólapba, amit most vettél le megint. A hatlapja beül a nyomólap közepébe, kívülről rá az alátét, rá az anya DE CSAK KÉZZEL koppig tekerd az anyát fel, hogy a helyén maradjon. A nyomólap és a rugók visszapakolása után fogod a csavarhúzódat és az állítócsavar kereszthornyú közepét elkezded finoman befelé tekerni, a kontraanyát pedig közben villáskulcs segítségével icipicit lazán tartod.
Blackiex ehhez hozzá se nyultam mégis kiakadt. Látom a könyvben hogy kéne lennie de nem tudom hogyan tudnám visszacsinálni. Az egész hóbelevancot nem tudom levenni mert valaki elbarmolta...
Mert nincs a helyen. A kozepeben levo lyuk hatszog alaku, mert ami benne ul, az hatszog alaku. Nyomolap le, nyomocsap hatlapja a helyere igazit es ujra osszerak
Meg egy alatet is hianyzik
Valami tényleg nem oké, nem húztam meg az anyát mert megint mocorgot az egész, letekertem meg az alátétet is, és ilyen. Gyanítom nem ilyennek kellene lennie.🤷
Oké hármasig sikerült váltanom, kilazítottam az anyát, kulcsot jelre állítottam a csavarral, mennyi az anya meghúzási nyomatéka 8? 😅 Gondolom a feder voltak a rugok alatta meg a mutter? Remélem.😅
Na igen. A helyzet az, hogy mióta az idom levétele miatt a sebességváltó kart levettem a bordás vagy milyen tengelyröl, kettesnél feljebb nem tudok váltani.🤦 Ez gondoltam majd későbbi probléma lesz.
Blackiex ne tépdd ki a hajad miattam, de... Kilazítani nem tudtam, de ahogy megpróbáltam, megszorult. Addig az anya a középső csavarral tengellyel lazán mozgott ki-be meg oldalra is. Most szoros, és a kulcs jelen van. Piszkáljam még? 🤷
Újabb kérdés, hogyan tudom kilazítani azt az anyát? Elforog az egész és sziszegő hangokat ad. Ellentétes menetű, vagy egyesbe tegyem? Basszus tiszta ciki tudom.😂
Vagyis ha az ujjammal tövig nyomom befelé, akkor jelen kell állnia, nem mehet beljebb? 😂 Ne hari, tényleg nem esett le.😅 Vagyis a képen most nem jó és addig állítom, amíg csak a jelig tudom benyomni.
Akkor megegyszer...
Allitasz a csavaron.
Atmesz, megnyomod, megnezed merre all.
Visszamesz, allitasz.
Atmesz a kulcs oldalara megint, megnezed most hogy all.
...es ezt ismetelgeted, amig jelen nincs.
A kulcs egy rudat nyom, a rud meg a kuplung nyomolapja alatt er hozza a csavarhoz, amit tekergetsz. Azt kell elerni, hogy a rud pont erintse a kuplung nyomolapjat akkor, amikor a kulcs jelen van.
Tehát ha nem tartom az ujjammal akkor is jelen kell lennie? Mert most a rugó totál külső állásba húzza. De az mielőtt szétszedtem is úgy volt, ha a bovden nem tartotta. Bocsi videókat is keresgélek, mert valami nagyon nem akar nekem kerek lenni.😅 Innom kell még egy kávét.🤭
Oké előbb írtam mint gondolkodtam. 🤣 Nyomom a kulcsot, és tekergetem a csavart. A bovden ilyenkor laza nincs is visszaszerelve. Ugye? Na de honnan tudom ha tartom a kulcsot az ujjammal, mikor jó a csavarbeállítás?😂
Szia! Egy kérdés. Értem amit írtál, viszont nem értem, hogy hogyan csináljam. 😂 A kulcsot akkor tudom beállítani ha visszaszereltem, de akkor már a fedelet is, és nem férek hozzá az állító csavarhoz. Amíg nem teszem fel az új tömítést gondoltam megkérdeze..🤣 meg hát hogyan nyomom a kulcsot, ha a másik oldalon szerelek? 😅
Azt leszámítva, hogy leggyakrabban az alapjárati kör dugulása szokott ilyet okozni, jó lenne tudni, szelephézag ellenőrzés és karburátor szikron volt-e?
Emellett mivel 10 évet állt egy kompressziót is mérnék. Nem sci-fi, hogy a vezérműtengely úgy áll meg, hogy valamelyik szelep nyitva marad, hosszas állás közben meg bejut a pára és megeszi a gyűrűt/hengerfalat. Ehhez elég 1-2 év is igazából.
Üdvözlet.Friss 535 tulaj vagyok(2002).És segítséget szeretnék kérni ,hátha járt már más is így.Sikerült egy 15.000 km-es egy gazdás mocit venni októberben.Természetesen 10 éve nem indítva.Minden szétszedve ,kipucolva,tankok is.Karburátorban tömítések,membránok újak,benzin csövek cserélve.Beindul de az első henger nem megy.5 perc után kezdem érezni hogy langyos.A hátsó meg már 200 fokos.Mentem decemberben a motorral egy 10km es kört,teljesen jól ment. De kicsit zavar hogy egy hét állás után így indul. köszi
Jo, tehat az akku minusz a vazra az akkutarto alatt csatlakozik. Az akku, amin ul (a labtartot hordozo aluontveny tetejen a fekete fem talca, amit ket gumibak tart) hiresen problemas a 81-83 kozottieken. A testeles (azaz a villamos kapcsolat akku minusz es a vaz/blokk kozott) erintkezesi tokeletlenseg okan eleg gyer, az onindito hajlamos gyengen tekerni.
A gyujtasvezerlo valamint a komplett elektronika testelese a tank alatt van. A vazra megy egy csavar, ami egy szemes szarus fekete huzalt rogzit a vazhoz, onnan veszi a testet a kabelkorbacs tobbi resze.
Ezeket ellenorizd mindenkepp, de ha kozvetlenul az akku polusain van ennyire keves feszultseg inditozas kozben, az az akku gyengesegere utal elsosorban.
Nem lett itt elbarmolva semmi, levetted a kuplungdeklit és a váltópedált is. A tengely oldalirányban el tud mozogni, ha a kuplung oldali dekli nincs a helyén és a váltópedál bilincse se fogja. Mivel a váltópedált is levetted, a tengelyt semmi nem támasztja.
Tehát a feladat adott, vissza kell mocorgatni a helyére úgy, hogy közben a leakad ollórugót szét kell feszíteni.
A kuplungnál a képeden a kosár közepében ül most a kinyomócsap az állítócsavarral. Azt onnan most kézzel is ki kéne tudnod emelni.
Amikor a bowden által mozgatott kulcsot benyomod, azt a lófaszt tolja ki.
Ez ki kell onnan venni, betenni a nyomólapba, amit most vettél le megint. A hatlapja beül a nyomólap közepébe, kívülről rá az alátét, rá az anya DE CSAK KÉZZEL koppig tekerd az anyát fel, hogy a helyén maradjon. A nyomólap és a rugók visszapakolása után fogod a csavarhúzódat és az állítócsavar kereszthornyú közepét elkezded finoman befelé tekerni, a kontraanyát pedig közben villáskulcs segítségével icipicit lazán tartod.
Meg egy alatet is hianyzik
Allitasz a csavaron.
Atmesz, megnyomod, megnezed merre all.
Visszamesz, allitasz.
Atmesz a kulcs oldalara megint, megnezed most hogy all.
...es ezt ismetelgeted, amig jelen nincs.
A kulcs egy rudat nyom, a rud meg a kuplung nyomolapja alatt er hozza a csavarhoz, amit tekergetsz. Azt kell elerni, hogy a rud pont erintse a kuplung nyomolapjat akkor, amikor a kulcs jelen van.
Igen, ket emberrel konnyebb, de tekersz, atmesz ellenorizni, tekersz megint ha kell, ujra atmesz.
Emellett mivel 10 évet állt egy kompressziót is mérnék. Nem sci-fi, hogy a vezérműtengely úgy áll meg, hogy valamelyik szelep nyitva marad, hosszas állás közben meg bejut a pára és megeszi a gyűrűt/hengerfalat. Ehhez elég 1-2 év is igazából.
A gyujtasvezerlo valamint a komplett elektronika testelese a tank alatt van. A vazra megy egy csavar, ami egy szemes szarus fekete huzalt rogzit a vazhoz, onnan veszi a testet a kabelkorbacs tobbi resze.
Ezeket ellenorizd mindenkepp, de ha kozvetlenul az akku polusain van ennyire keves feszultseg inditozas kozben, az az akku gyengesegere utal elsosorban.