Remélem ezek a képek is segítenek a "csavarzavarban". Az ilyen kereszthornyú csavarok 99%-a vagy PH vagy PZ (phillips és a pozidriv elnevezések rövidítése, de ezeket a szavakat ki ne mondd egy barkácsboltban, mert úgy fognak rád nézni mint egy holdkórosra! 🙂 csak annyit, hogy PZ vagy PH - meg hogy 1 , 2 , vagy három, a nagyságától függően. Az ne kérdezd, hogy az egyik képen, amit küldtem PH2 helyett miért ACR felirat van, mert azt én sem tudom 😆)
Ezeket most nem is a szerelésedhez írtam, hanem inkább az egyéb barkácsoláshoz szerelésekhez. Kenyérsütő szétszerelése, polc felrakás stb.
Ahogy Blackiex is írta, a lényeget - ami most téged is érdekel - hogy ránézésre nem nagyon lehet a PH-s és a JIS csavarokat megkülönböztetni a horony alapján, de ahogy látod, a leeresztő csavar fején is ott a pötty, ami azt jelenti, hogy JIS. Akinek meg nem volt JIS csavarhúzója, az jól meghúzta PH-ssal, és ezzel a lendülettel el is nyalta a csavarhornyot. 🙁
Ilyen kis csavaroknál a csavarkihajtó nem igyzán használható. Ez (ha jól gondolom) egy 5-ös lehet. Még a 6-os is necces. Inkább 8-tól felfelé. (7-es nincs. Illetve van, de nagyon-nagyon ritka, annyira, hogy vedd úgy, hogy nincs)
Szóval 6-ig óvatosan kifúrva kipiszkálással, vagy menetmetszővel felszabályozással is kijönnek .
A csavarkiszedő egyébként "fordítottan menetes" tehát ahogy tekered befelé, azzal az erővel a csavart pedig hajtod kifelé.
Japán motor, tehát JIS. A JIS csavarok úgy néznek ki, mint a sima PH-k, de jellemzően van egy pötty rajtuk.
A porlasztó leeresztőcsavarja is JIS, de van benne egy lapos csavarhúzónak való horony is.
Ugyanakkor ha annyira meg van szorulva, nem erőlködnék vele, lehet egyszerűbb lenne az úszóház fedelet enyhén lelazítani, hogy annak az illesztésénél csorogjon ki a tartalma. A leeresztő csavarral meg akkor szarozni, ha ki van a porlasztó szerelve és egy stabil felületre nyomva neki lehet feküdni.
Beszakadt csavarkihajtót ide nem javasonlék, ebben az állapotában legalábbis semmiképp.
Amatőr női kérdés. Honnan tudom melyik csavarhoz, melyik bitfej kell? Van jis-em, ph, meg mittudomén. Ok belepróbálom, de az nem tuti. 🤷 A leeresztő csavar így is el van nyalva, nem szeretném jobban, de úgy meg van tépve, hogy a szomszédom se tudta meglazítani. Ütvecsavarozóval próbálnám meg, de melyik bittel? 😅 Ha teljesen kuka, fúrhatom ki? Boltban nem találtam olyan eltört csavar kiszedő ellentétes menetű izét amiről itt olvastam. Linkelnétek nekem valami nem gagyi kínait? Amúgy először megfúrom és utána jön a csavarkihajtó, vagy előbb menetet is vágni kell bele? Vagy a csavarkihajtó vág magának? Vagy mit javasoltok? Ugyan ez a helyzet az önindító érintkezőjénél is. Köszi!
Már tegnap meg akartam kérdezni, nincs-e véletlenül valami hasonló video.😆 De megtanultam, hogy olvassak el még pár oldalt a fórumból és meg lesz a válasz.😁 Köszi Blackiex az istennek nem tudtam elképzelni, hogy müxik.
Off. 😁
Le akartam fotózni a motort, mert majd ha egyszer lesz időm, lerajzolnám. Ehhez a jó szöghöz, le kellett feküdnöm a földre. Van egy törpeterroristám aki szerint ő se hiányozhat a képről.🤣
A fékcső nem toldható. Ellenben cserélhető. Persze ehhez a fékfolyadékot le kell engedni és majd az új cső rögzítése után feltölteni, majd légteleníteni.
Fékcsövet tetszőleges hosszban lehet kapni.
pl. https://www.ebay.de/itm/375076149324
Ja, gondoltam. Nem tudok jó fotot csinálni. A vastag kábel ami a főfékhengerhez megy,összeér a kormánykiflivel. Hosszabítható vagy nem? Nem találtam rá választ a fórumban, pedig már az 1565. Oldalon tartok.😆 2022 október. Próbáltam képet csinálni. Mindegy ha jön a jó idő, már próbálgathatom. Sajnos a gerincem kaki, de majd lesz valahogy.😅
Nem látta, mert nem volt rá kiváncsi.🤣 2 szerelő is azt üzente, akik elérhető távolságban lettek volna, hogy tavasszal... Vagy akkor se.😆 Megnéztem a kormányokat amit küldtél linket, de rövidek a kábeleim. Viszont nagy akciók vannak a 250-es alkatrészekre. https://www.motorsportgoetz.co...
olyan szép, az enyém meg ronda.🤪😁 Ami a nagyobb gond hogy az érintkezőnél a csavar bele van nyalódva, nem lehet kitekerni, így kivenni se tudom a helyéről. 🤦
TRW/Lucas kormanyokat nezegess. Azok 30-40 euro magassagaban mennek, TuV papirosak es kaphatok sok helyen. pl. motorsportgoetz.com oldalan, nemet bolt, korrekt kinalattal.
Azert egy dolgot hadd mondjak: ne a bobber centeren nezelodj, mert fokepp Harley-ra szol a kinalatuk, a kormanycso atmero nem feltetlen passzol a tiedre. elviekben 22mm a te kormanyod, a befogoba nem fog beferni a 25.4 mm-es (collos) kormanycso.
Köszi! Lentebb betettem képet, szerintem az párhuzamos. 😆 Akkor olyan kell ami hátrajön de nem megy lefele...,🤔
Na itt van formaválaszték.😆 https://www.bobber.center/hu/c...
Először nézd meg, mennyi bowdened / vezetéked van és hogy ha kormányt cserélsz, el fog-e érni magasabbra. Nézd meg, mire lesz szükséged. Ha pl. a főfékhenger egyenes kormányra való (a kormányoddal párhuzamos a tartály), akkor lehet jobban jársz két hosszabb kiemelővel vagy egy nem gyári, de hátrébb hajló kormánnyal, mert a tacskókormány lefelé görbül és ferde főfékhengert igényel - ergo azt is venned kéne.
Fú köszi! Nem is láttam ilyet!😳 Pedig keresgéltem.😅 És most akciós is.😁 Elvileg.😆 Akkor vegyem meg ezt a kormánytartót, és vadásszak hozzá kormányt? Így értetted? Willhabent is szoktam nézegetni, multkor volt annak akitől a plexit vettem, de akkor még nem volt tervben.🙄🤦
Ami a kormányt illeti, az alacsony kiemelős tacskó kormány szerintem közelebb hajlik hozzád, mint az egyenes. Nem beszélve arról, hogy azt döntheted kedvedre előre-hátra. Biztos akad gyári használt előbb-utóbb ebay-en.
A sztendert meg simán levenném, ledrótkefézném és lefújnám.
Közben tárgytalan a kérdés, mert rájöttem, hogy amennyit nyernék a kormánnyal hátrafelé, annyit vesztenék az alacsony tartóval előre. 😅 A nyeregtáskatartó gondolom jóval nagyobb mint ami nekem kellhet. 🤔 Louisban az enyémre való aranyárban van, és még valódi kép sincs róla vagy méretek. Gondolom az index meg a mostani Sissybar vagy hogy írják helyére kellene rögzíteni. Egy ilyen univerzális szerintetek működhetne?
Szia Blackiex! Bár a műszeregységgel nem próbálkoznék, de a sztender meg a kormánytartó nem lehet jó az enyémre?🤔 A sztenderem jó csúnya, a kormányt meg lehet cserélnem kellene. Most magas kiemelőm van egyenes kormánnyal, de a kevés idő alatt amit mehettem vele, úgy tűnt, hogy nem túl kényelmes nekem. Rövid a karom. Valahogy nagyon furán ülök rajta.🤷🤭 Vagy előre csúszok és hasizomból tartom magam, vagy hátra de akkor meg nem érem el rendesen a kormányt, előre kell hajolnom. Ezért gondolkodtam a vezető háttámlában is. Gondoltam veszek "tacskó" kormányt, vagy valami hasonlót, ami jobban hátra hajlik. De azok már túl magasak lennének a mostani hosszúval. 🤔 Ilyesmikben gondolkodom.
Ezeket most nem is a szerelésedhez írtam, hanem inkább az egyéb barkácsoláshoz szerelésekhez. Kenyérsütő szétszerelése, polc felrakás stb.
Ahogy Blackiex is írta, a lényeget - ami most téged is érdekel - hogy ránézésre nem nagyon lehet a PH-s és a JIS csavarokat megkülönböztetni a horony alapján, de ahogy látod, a leeresztő csavar fején is ott a pötty, ami azt jelenti, hogy JIS. Akinek meg nem volt JIS csavarhúzója, az jól meghúzta PH-ssal, és ezzel a lendülettel el is nyalta a csavarhornyot. 🙁
Ilyen kis csavaroknál a csavarkihajtó nem igyzán használható. Ez (ha jól gondolom) egy 5-ös lehet. Még a 6-os is necces. Inkább 8-tól felfelé. (7-es nincs. Illetve van, de nagyon-nagyon ritka, annyira, hogy vedd úgy, hogy nincs)
Szóval 6-ig óvatosan kifúrva kipiszkálással, vagy menetmetszővel felszabályozással is kijönnek .
A csavarkiszedő egyébként "fordítottan menetes" tehát ahogy tekered befelé, azzal az erővel a csavart pedig hajtod kifelé.