Sziasztok! Van valahol leírás, hogyan tudom a benzint teljesen leengedni a 250-esből, vagy videó? Az úszóházból tudom, de le szeretném a tankból is engedni. Egyrészt ki kellene pucolni, másrészt dől a benzinszag a motorból. Na és ugye bent van. Eddig folyamatosan nyitva voltak az ablakok, de már itt a zimankó.😬 Két szerelő is visszamondta a javítást, hogy majd csak április.😕 Nem szeretném a nappalit benyával elárasztani.😆 Köszi!
Ha volt benne ero, akkor csak a kipufogo miatt lehetett vagy a video nem ugy adta vissza, passz.
Ami a leallast ilelti: uresallasjelzo, sztender biztonsagi kapcsolo, kuplungkar kapcsoloja lehet ludas. Mint a legtobb japan motoron, ezen is vannak biztonsagi aramkorok, hogy pl. ne tudj inditozni sebessegben vagy hogy ne tudj elindulni, ha lehajtva felejted az oldalsztendert.
Pl. a sztenderkapcsolo pont ezt csinalja: dugod az egyest, ha lent a sztender, elveszi a szikrat. A sztenderkapcsolo egy femhazas lofasz benne egy dugattyuval, amit a sztender tol a helyere, ha lehajtod. Ha a dugattyu retkes, rozsdas vagy szorul, nagyon lassan megy a helyere, miutan a sztendert felcsuktad es a motor azt hiheti, hogy meg lent van. Ez az uresallasjelzovel van osszekotve, ugyanis uresben figyelmen kivul hagyja a sztendert. Ezert "aktivalodik" a funkcio, amikor uresbol egyesbe vagy egyesbol kettesbe valtanal (akkor is egy pillanatra jelet kap az uresallas jelzotol). Ha az "N" jelzolampa vilagit, akkor elvileg az uresallas kapcsolod mukodik, a kerdes, hogy a vezetekezes tobbi resze ep-e.
Na, ott nezelodj. Kezdd a sztenderkapcsoloval.
A kurt szabvanyos, barmilyen 12V 2A kurt mukodik helyette.
Rendben, köszönöm a tanácsot.
Másodjára már hasonlóan próbáltam a motort, minden szép és jó volt. Szerintem a hangja is jó, holnap megpróbálom egyenként lehúzni a gyertyapipát meleg motornál, mert ha tényleg egy hengerezik akkor valami nem jó. Bár emelkedőn is felvitt, szépen járt és indult, nagyon jól húzott, nyilván a sebességet nem néztem, nem is akarom megnézni még mi a vége, nem az a cél.
Esetleg még két tipp jól jönne, egyik a kuplungos történet.
Tehát hidegen inkább egyesben, de más sebességben is azonnal lefullad amint lenyomom a váltót egyesbe. Erre lenne valami ötleted?
Második történet hogy a duda nem működik. (Ha minden elektromosság rendben van kábel stb...) akkor lehet maga a szerkezet rossz? Gondolom van valamk univerzális cserelehetőség is.
Most jól ráparáztam erre az egy hengerezéses dologra...
Szellozo, csak told be a vazcso melle, hogy ne kapjon szembeszelet.
Szivatoval indits, fokozatosan vedd vissza, 5 percnel felere, 10 perc korul teljesen told be. Ilyen hidegben legalabbis mindenkepp. 10 perc melegedes utan nem kellene ledadognia. Ha melegen is befullad hirtelen gazra, akkor kell csak beleturkalni.
A porlaszto es a szivoszelep kozott tizenpar centi tavolsag van, egy relative hosszu Y alaku csatorna vezet oda. Amig hideg a fala, a beleporlasztott benzin egyszeruen kicsapodik a falan es a hengerhez egy szegenyebb keverek jut csak el. Ahogy nyitsz a gazon meg jobban kiritkul a keverek es kohog vagy befullad.
Az enyem is ilyen, a karbis Harley-k is ilyenek, az elso par kilometeren szivatozni kell, nincs mese.
Sajnos ilyen kipufogóval kaptam... Valami tákolt, kibelezett majd visszarakott cuccos. Össze vissza volt hegesztve. Valószínű hogy egy gyári kipufogóval szebb hangja lenne, de gondolom csak bontott horror összegekért.
Még arra gondoltam egy karbi pucolás felújítás nem ártana neki, meg egy köztes szűrő sem árt majd. Bár ha ilyenek hidegen akkor mindegy.
Le szeretném majd fújni a tankot de sajnos sehol nem találtam hozzá tank matricát így nem tudom mit fogok vele csinálni. Na meg ott a horpadás is.
Nem tudjátok, hova megy az a cső amit előbb küldtem?
Mentem vele pár kört, nagyon jól sikerült a szerelés.
Hálás köszönet blackiexnek!
Azon kívül, hogy hidegen ha nyomok neki sebességek leáll, pár percre rá már minden jó vele.
Nem találtam meg hova megy ez a cső.
Végül is beindítottam, szivatót ráadva gáz nélkül indult csak be. (Eleinte azért leállt be be fulladozott. )
Miután beindult vártam szépen majd mentem vele egy kis kört.
Mikor egyesbe akartam berakni állandóan leállt. 2-esbe tudtam csak elindulni. Vége felé már bement egyesbe is.
Semennyire. két oka van.
1. Ez 250-esé, szemre megmondom.
2. Másfelől ez kínai (Wish, Aliexpress, Fruugo, stb. által forgalmazott) tömítésszett.
Ha mindenképp kínai tömítésszettet akarsz, legalább a motorhoz passzoló legyen. A tartósságát nem tudom garantálni, de ebben a szettben legalább látható, hogy a hengerfej tömítés két vékony klingerit közé gyógyított alumínium lapból áll. alant egy 125-öshöz való van, szemmel látható, hogy kisebb hengerhez való, a te képeden a 250-es hengermérete köszön vissza. https://www.aliexpress.com/ite...
A deklik, a hengertalp és a feszítő valóban sima papírtömítés, a hengerfej nem, az nyomástűrő, magas fémtartalmú kompozit lapból van minimum a kritikus helyeken. Teljes szettből van Power Force (emészthető minőségű kínai), az olyan 40 lepedő tája. Athena (olasz, egy fokkal jobbI) 70 kb. Ha a papír tömítéseket magad kivágod kartonból vagy tömítéslapból és csak két jó gyári hengerfej tömítést veszel, azzal tudsz a legtöbbet spórolni. A papírtömítések (hengertalp, vez. láncfeszítő, kuplungdekli, generátordekli) nincsenek nyomásnak és 120C°-nál magasabb hőnek kitéve. Ha kellően precizen csinálod, a sima karton is teljesen jó. A csavarlyukakat lyukasztóval üsd ki, ha ollózod és szögletes vagy cakkos lesz a lyuk, ott fog elszakadni és kibaszott dühítő, ha már 40 percet elcsesztél a formára. De ezt a hengerfejjel nem tudod eljátszani, oda kevés a papír vagy a mezei tömítéslap.
A távtartó tulajdonképp nem távtartó, hanem illesztőcsap.
A könyv szerint kettő kell a henger alá, kettő a hengerfej és a henger közé. A manual képein látszik, hova kell menniük. Ha nem jó helyen van (egyébként a 4 lyukból 3-ba passzol, lehet csomagoláskor kiesett és random lyukba visszadugta) fogóval kiveszed óvatosan és oda teszed, ahova mennie kell.
Találtam egy ilyen komplett szettet is. De ez csak sima papírtömítés.
Mennyire lehet életképes ez?
Még egy kérdés.
Hány távtartó lehet a henger illetve hengerfejnél?
Amit kaptam hengerfej, azon máshol voltak mint a sajátomon. És csak 2db volt. (Arról beszélek amire ráhúzom a tömítést)
Akkor nem adott jo tanacsot. A szelepekig a henger ontvenyeben mennek az olajjaratok, ha oda a meghuzaskor benyomodik a paszta, eltomheti a jaratot, megall vagy lecsokken a kenes es annyi a hengerfejnek. Ha valamin, akkor ezen nem szabad sporolni. Nem eleg a ket kezem, ha ossze akarnam szamolni az ujjaimon, hany kikopott, tonkrement, kattogosra hajtott motort lattam, amit a szilikon lokott a MEH-telep iranyaba.
Elobb vagtam volna spiralfuzet boritobol talptomitest. A hengerfejhez eleve nincs mas valasztas, mint az oda valo, a paszta a nyomas miatt eselytelen.
Az eredeti állapot is ugyan úgy pasztázva volt. Sőt a feszítő, valamint a kerek gumitömítés a lánc takarónál és a 2 blokktömítés is elég erősen be volt pasztázva.
Én sem szeretem de ha kell használom. Több helyen is ezt javasolták.
Akitől vettem a hengereket ő is mondta hogy pasztázni is lehet.
Néztem a hengertalp tömítést, 10 ezer/db
Hengerfej tömítés 12 ezer / darab.
Néztem komplett szettet 37+ posta.
Egyenlőre összeraktam így, de ha van javaslatod vagy kontaktod akkor írj légyszíves. (Amúgy sem vagyok biztos a gyűrűhézeg pozícióban, szóval szétkapom majd gyorsan megint, biztos ami biztos.)
Most már gyerekjáték az egész.
Az elulso hengerrel mi a helyzet? Azt mar ossze is raktad? Ugye az elso kepeden nem azt latom, hogy az elulso henger alol szilikon tomitopaszta dulled kifele? Vagy ha igen, mondd, hogy az meg az eredeti allapot es nem a javitott.
Rá van írva a deklire... No, beleteszel annyit, járatod 5 percet, leállítod, pihen 10 percet és utántöltöd max-ig.
10W40, 15W40, 15W50, 10W50, ezek közül mind jó. Félszintetikus vagy ásványi, annál jobb nem kell.
Én személyszerint Mannol-t használok ezekben az öregebb konstrukciókban, de Motul 5100, Repsol Moto 4T, Eni iRide, szinte bármi megfelel.
Ami a leallast ilelti: uresallasjelzo, sztender biztonsagi kapcsolo, kuplungkar kapcsoloja lehet ludas. Mint a legtobb japan motoron, ezen is vannak biztonsagi aramkorok, hogy pl. ne tudj inditozni sebessegben vagy hogy ne tudj elindulni, ha lehajtva felejted az oldalsztendert.
Pl. a sztenderkapcsolo pont ezt csinalja: dugod az egyest, ha lent a sztender, elveszi a szikrat. A sztenderkapcsolo egy femhazas lofasz benne egy dugattyuval, amit a sztender tol a helyere, ha lehajtod. Ha a dugattyu retkes, rozsdas vagy szorul, nagyon lassan megy a helyere, miutan a sztendert felcsuktad es a motor azt hiheti, hogy meg lent van. Ez az uresallasjelzovel van osszekotve, ugyanis uresben figyelmen kivul hagyja a sztendert. Ezert "aktivalodik" a funkcio, amikor uresbol egyesbe vagy egyesbol kettesbe valtanal (akkor is egy pillanatra jelet kap az uresallas jelzotol). Ha az "N" jelzolampa vilagit, akkor elvileg az uresallas kapcsolod mukodik, a kerdes, hogy a vezetekezes tobbi resze ep-e.
Na, ott nezelodj. Kezdd a sztenderkapcsoloval.
A kurt szabvanyos, barmilyen 12V 2A kurt mukodik helyette.
Másodjára már hasonlóan próbáltam a motort, minden szép és jó volt. Szerintem a hangja is jó, holnap megpróbálom egyenként lehúzni a gyertyapipát meleg motornál, mert ha tényleg egy hengerezik akkor valami nem jó. Bár emelkedőn is felvitt, szépen járt és indult, nagyon jól húzott, nyilván a sebességet nem néztem, nem is akarom megnézni még mi a vége, nem az a cél.
Esetleg még két tipp jól jönne, egyik a kuplungos történet.
Tehát hidegen inkább egyesben, de más sebességben is azonnal lefullad amint lenyomom a váltót egyesbe. Erre lenne valami ötleted?
Második történet hogy a duda nem működik. (Ha minden elektromosság rendben van kábel stb...) akkor lehet maga a szerkezet rossz? Gondolom van valamk univerzális cserelehetőség is.
Most jól ráparáztam erre az egy hengerezéses dologra...
Szivatoval indits, fokozatosan vedd vissza, 5 percnel felere, 10 perc korul teljesen told be. Ilyen hidegben legalabbis mindenkepp. 10 perc melegedes utan nem kellene ledadognia. Ha melegen is befullad hirtelen gazra, akkor kell csak beleturkalni.
A porlaszto es a szivoszelep kozott tizenpar centi tavolsag van, egy relative hosszu Y alaku csatorna vezet oda. Amig hideg a fala, a beleporlasztott benzin egyszeruen kicsapodik a falan es a hengerhez egy szegenyebb keverek jut csak el. Ahogy nyitsz a gazon meg jobban kiritkul a keverek es kohog vagy befullad.
Az enyem is ilyen, a karbis Harley-k is ilyenek, az elso par kilometeren szivatozni kell, nincs mese.
Még arra gondoltam egy karbi pucolás felújítás nem ártana neki, meg egy köztes szűrő sem árt majd. Bár ha ilyenek hidegen akkor mindegy.
Le szeretném majd fújni a tankot de sajnos sehol nem találtam hozzá tank matricát így nem tudom mit fogok vele csinálni. Na meg ott a horpadás is.
Nem tudjátok, hova megy az a cső amit előbb küldtem?
De meg lehet nezni, egyesevel le kell huzni a pipakat
Hálás köszönet blackiexnek!
Azon kívül, hogy hidegen ha nyomok neki sebességek leáll, pár percre rá már minden jó vele.
Végül is beindítottam, szivatót ráadva gáz nélkül indult csak be. (Eleinte azért leállt be be fulladozott. )
Miután beindult vártam szépen majd mentem vele egy kis kört.
Mikor egyesbe akartam berakni állandóan leállt. 2-esbe tudtam csak elindulni. Vége felé már bement egyesbe is.
Ez a cső hova mehet?
125 viragohoz írta egyébként.
Megrendelem akkor a 2db hengerfej tömítést. Igaz így tolódik minden, de legalább biztosra megyek.
1. Ez 250-esé, szemre megmondom.
2. Másfelől ez kínai (Wish, Aliexpress, Fruugo, stb. által forgalmazott) tömítésszett.
Ha mindenképp kínai tömítésszettet akarsz, legalább a motorhoz passzoló legyen. A tartósságát nem tudom garantálni, de ebben a szettben legalább látható, hogy a hengerfej tömítés két vékony klingerit közé gyógyított alumínium lapból áll. alant egy 125-öshöz való van, szemmel látható, hogy kisebb hengerhez való, a te képeden a 250-es hengermérete köszön vissza.
https://www.aliexpress.com/ite...
A deklik, a hengertalp és a feszítő valóban sima papírtömítés, a hengerfej nem, az nyomástűrő, magas fémtartalmú kompozit lapból van minimum a kritikus helyeken. Teljes szettből van Power Force (emészthető minőségű kínai), az olyan 40 lepedő tája. Athena (olasz, egy fokkal jobbI) 70 kb. Ha a papír tömítéseket magad kivágod kartonból vagy tömítéslapból és csak két jó gyári hengerfej tömítést veszel, azzal tudsz a legtöbbet spórolni. A papírtömítések (hengertalp, vez. láncfeszítő, kuplungdekli, generátordekli) nincsenek nyomásnak és 120C°-nál magasabb hőnek kitéve. Ha kellően precizen csinálod, a sima karton is teljesen jó. A csavarlyukakat lyukasztóval üsd ki, ha ollózod és szögletes vagy cakkos lesz a lyuk, ott fog elszakadni és kibaszott dühítő, ha már 40 percet elcsesztél a formára. De ezt a hengerfejjel nem tudod eljátszani, oda kevés a papír vagy a mezei tömítéslap.
A távtartó tulajdonképp nem távtartó, hanem illesztőcsap.
A könyv szerint kettő kell a henger alá, kettő a hengerfej és a henger közé. A manual képein látszik, hova kell menniük. Ha nem jó helyen van (egyébként a 4 lyukból 3-ba passzol, lehet csomagoláskor kiesett és random lyukba visszadugta) fogóval kiveszed óvatosan és oda teszed, ahova mennie kell.
Mennyire lehet életképes ez?
Még egy kérdés.
Hány távtartó lehet a henger illetve hengerfejnél?
Amit kaptam hengerfej, azon máshol voltak mint a sajátomon. És csak 2db volt. (Arról beszélek amire ráhúzom a tömítést)
Elobb vagtam volna spiralfuzet boritobol talptomitest. A hengerfejhez eleve nincs mas valasztas, mint az oda valo, a paszta a nyomas miatt eselytelen.
A hengertalp tomites 7200.
Én sem szeretem de ha kell használom. Több helyen is ezt javasolták.
Akitől vettem a hengereket ő is mondta hogy pasztázni is lehet.
Néztem a hengertalp tömítést, 10 ezer/db
Hengerfej tömítés 12 ezer / darab.
Néztem komplett szettet 37+ posta.
Egyenlőre összeraktam így, de ha van javaslatod vagy kontaktod akkor írj légyszíves. (Amúgy sem vagyok biztos a gyűrűhézeg pozícióban, szóval szétkapom majd gyorsan megint, biztos ami biztos.)
Most már gyerekjáték az egész.
Hátsó henger sem szép, de ahogy látom már a henger tömítés sem volt jó.
10W40, 15W40, 15W50, 10W50, ezek közül mind jó. Félszintetikus vagy ásványi, annál jobb nem kell.
Én személyszerint Mannol-t használok ezekben az öregebb konstrukciókban, de Motul 5100, Repsol Moto 4T, Eni iRide, szinte bármi megfelel.