Blackiex, ezt a fórumon találtam. Fordulatszám mérő meg feszültségmérő, Aliexpresses. De én sehogy se találok. 🤷 Jó lenne nagyon. Mondjuk nem értem hogyan mér fofdulatszámot. 🤭 Nekem csak autóba valók jönnek elő. A bekötést is leírta valaki, bár nem mondom, hogy vágom. De hátha segítesz.😌 Feltéve hogy elbírja a rendszer. Nagyon hiányzik a fordulatszám. Nekem fülre nem megy. 🤷 Mit írjak be hogy találjak? Próbáltam németül, meg angolul is de vajon mit? 🤣 Mert fogók jöttek elő.😅
Na jó ezek után már rákérdezek. Ezek a csavarok nem túl rövidek? 😬 Első kerék féknyereg? Egyik csavarja, meg a motorblokk csavarja az önindító felett. 🤔
Ez a csavar mire szolgál? Merthogy kézzel tudom mozgatni.😬 Ezen a motoron minden csavar amit nem kellene tökig húztak, amit kellene, az laza, vagy nincs is.😆
Igen ilyen csapágyakra gondoltam. Gondolom ahhoz szét kell szedni, nem elég ha fújok egy kis WD40-et.😆 Ütvecsavarozóm van. A szag kint nem számit, ha tudnád milyen helyeken dolgoztam/dolgozom szerintem ahhoz képest parfűmillat lesz.🤣 Patológián is dolgoztam, és volt hogy a nagy kánikulában elromlott a hűtőház.🙄🤪😆 Most "csak" benzínkúton takarítok, hát a WC időnként rosszabb mint a pöcegödör. Tegnap meg pont egy halott kamionost szedtek ki a rendőrök egy jó rég ott álló kamionból... 🥺 Szóval egy kis villaolaj már nem oszt nem szoroz...
Igy ismet kontextus nelkul nem tudom, milyen csapagyrol volt szo, hogy ki kente meg es mivel, de pl a lengovilla es a kormanycsapagy idonkent ujrazsirozast igenyel.
Ha olajcsikot csinal a szimering a villan, akkor ereszt, ergo cseres. Nem annyira bonyolult feladat, de szerszamigenyes (pl. akkus utvecsavarozo, szimering beuto/35 vagy 38mm-es PVC cso). Ha minden oda es ugy megy vissza, ahonnan kijott, nem lehet nagy baj. De nagyon szutykos melo es az oreg villaolaj szaga is mint a dogkut, kb.
Olvasom a fórumot folyamatosan. Írtátok, hogy bizonyos csapágyakat illik bezsírozni időnként. Meg a bovdeneket is karbantartani. Van valahol leírás ehhez? Hogyan, mikor? 🤔 A teleszkóp száraimon(ha jól írom a megnevezést🤭) kis olajcsíkocskákat hagy a szimmering. Jelent valamit? Cseréltetni kell? Meg hát olaj se tudom mikor volt bennük cserêlve. Erről van valahol leírás? Vagy az olajcseréf is jobb ha szakemberre bizom? Már ha találok egyet aki hajlandó.🙄
Ez jó ötlet.😁 Bár a figyelmetlenségem okán az elkövetkezendő 30-60 évre megvan a tömítés.🤪 Egy is dupla hosszú, én meg nem tudom miért de kettőt rendeltem.🤣 Azt hittem ők a hülék hogy kettőt küldtek, de megnéztem. Én voltam.🤦
Jaaa, ez az eltomites. Ertem mar. Hat, ilyet (a sajatomra legalabbis) vagni szoktam. Tekercsben lehet kapni nyilaszaro tomitest, olloval vekony csikot nyesek belole, 2-3 rovidebb darabban, konnyebb ugy. Benyomom a gyari helyere, az ontapado csik a hatan ott tartja es kesz. Leginkabb csak zorges ellen van ott ugyis.
Köszi! A tömités nem a légszűrő alá van, hanem krómozott műanyag és a fekete műanyag légszűrőház közé. Csak fogalmazás gátlót vettem be.🤣 Van ott egy perem illetve árok vagy mi, az első képen a darabok amit kiszedtem. Gondolom 30 éves volt.😬
A légszűrő betét alá nem kell tömítés, a szivacs tömíti magát.
Menetrögzítő sem kell sehová. Azt csak oda kell tenni, ahová előírja a gyártó. Pl. féktárcsához.
A paszta (így, kontextuson kívül) akármi lehet, szokták a tömítő szilikont is hívni így, de a rézpasztát is, de ezek nem fedik egymást. Rézpasztát olyan helyre kenünk, ami nagy hőnek van kitéve és pl. nem akarjuk, hogy berohadjon avagy a sok hideg-meleg ciklus után is mocorognia kellene, pl. kipufogó tartó csavar. A szilikonpaszta szükségtelen, a motoron szinte sehová nem kell. Maximum egy lehelletvékony rétegben a motorblokk középső illesztésére, de minden más helyre papír vagy gumi tömítés megy. A kuplungfedél is ilyen, papírtömítéses.
Haa motornak még mindig benzinszaga van, akkor valami alkatrészben (csap, pumpa, karbi) még mindig van benzin.
Szia! Köszi! Megtörtént a leeresztés. A leeresztőcsavart nem sikerült kitekerni, így abból kijáratva lett. Eltelt két hét de még mindig benzinszaga van a motornak, valahol valami nem jól van összerakva tuti. 🤔 Vettem tömítéseket, pl. A légszűrős krómbucihoz, mert abban csak egy szakadt "palacsinta" van. Kell az új alá valami? Olvastam itt pasztát, az a rézpaszta volna? Másik: melyik csavarok alá kell menetrögzítő? Pl. A kuplung szétszedésnél gondolom ott igen. De a lánctakaró, burkolatelemek csavarjainál inkább zsír kell? Sziikonzsírom még nincs, csak általános, meg polfett. Vagy oda megy a rézpaszta?🤔 Bocsi újszülöttnek minden vicc új.🥺
A Mitas hamar oregszik, ha kispenzbol kell dolgozni, Maxxis Classic 6011-re szavaznek inkabb. Nekem mar a harmadik motoron van, tajvani, de teljesen jo.
Sziasztok. Valaki tudna segíteni hogyan tudnám bontás nélkül megnézni, hogy az xv535-ön a szabadonfutó
csavarjai nem lazák-e? Valahol olvastam hogy valamelyik csavarnál csavarhúzóval be lehet nyúlni
és meg lehet mozgatni a nagy fogaskereket ha laza.
Szia! Ha még érdekel, ma este, vagy holnap megkeresem az enyémen a csövet. Már ha van.🤔 Úgy rémlik a bal krómbuciban van a vége, de nem biztos. Túl közeli a kép. (Nekem) Hajnalban próbáltam, de jönnöm kellett dolgozni. Ja ez melyik oldal?🤣
A féknyeregtartó csavar cirka 25mm hosszú, az önindító feletti meg 40mm.
Ha olajcsikot csinal a szimering a villan, akkor ereszt, ergo cseres. Nem annyira bonyolult feladat, de szerszamigenyes (pl. akkus utvecsavarozo, szimering beuto/35 vagy 38mm-es PVC cso). Ha minden oda es ugy megy vissza, ahonnan kijott, nem lehet nagy baj. De nagyon szutykos melo es az oreg villaolaj szaga is mint a dogkut, kb.
Menetrögzítő sem kell sehová. Azt csak oda kell tenni, ahová előírja a gyártó. Pl. féktárcsához.
A paszta (így, kontextuson kívül) akármi lehet, szokták a tömítő szilikont is hívni így, de a rézpasztát is, de ezek nem fedik egymást. Rézpasztát olyan helyre kenünk, ami nagy hőnek van kitéve és pl. nem akarjuk, hogy berohadjon avagy a sok hideg-meleg ciklus után is mocorognia kellene, pl. kipufogó tartó csavar. A szilikonpaszta szükségtelen, a motoron szinte sehová nem kell. Maximum egy lehelletvékony rétegben a motorblokk középső illesztésére, de minden más helyre papír vagy gumi tömítés megy. A kuplungfedél is ilyen, papírtömítéses.
Haa motornak még mindig benzinszaga van, akkor valami alkatrészben (csap, pumpa, karbi) még mindig van benzin.
csavarjai nem lazák-e? Valahol olvastam hogy valamelyik csavarnál csavarhúzóval be lehet nyúlni
és meg lehet mozgatni a nagy fogaskereket ha laza.