A két dob mögött van egy nagy összekötő doboz, a hangtompítás zöme ott lezajlik. A két dobban is van még 3-3 kamra.
Az a pár lyuk a végén valakinek egy kicsit pszichoszomatikusan megnövesztette a pöcörőjét, de bajt nem csinál.
Ja tegnap láttam meg hogy ilyen a kipuff. Tegnap jutottam odáig a fórumon, hogy mindenki ezen pörgött.😅 Nem tudom így hogy vizsgázott le?😳 Na mindegy, ez bdfolyásol valamit? Olvastam, hogy más karbi beállítás talán? Bár, csak lyukakra azt írta Blckieex hogy nem. Viszont nem tudom mi van belül.🤷
Fú Mester köszi!🙏 Oké akkor egy karbison (amúgy így már logikus🤭) nincs mit szinkronizálni. Csak nem voltam képben. A három fehér vagy sárgásfehér vezetéket az ülés alatt már megtaláltam feljönni, csak a csatit nem. De most közben beugrott hogy az aksi mögött van egy fekete gumiharang vagy mi amiben két csatlakozó van. Gondolom akkor abból lesz az egyik.😁 Nem tudom miért asszociáltam arra hogy a generátor környékén van.😳 Pedig elolvastam a blogon a generátoros írásod, meg valahol egy hozzászólásban is a három fehér vezeték fut az ülés alatt dolgot, sőt le is csekkoltam. Igaz akkor még nem néztem meg mi van a gumiborításban. Azt hittem az zárt és nem hozzáférhető. Ez az amikor totál kezdőként az ember valamit a "közepébe csapva" akar megtanulni.😱 Nagyon köszi a részletes leírást! 🥰😘Bocs, hogy az idegeitekre megyek, még szabin vagyok.😅
Sorjában, mer' sok volt hirtelen, le kell bontanom.
1. "Próbáltam sokszor a keresőt, de vagy hülye a telefonom, vagy a fórummotor, de egy oldalnyi találatot hoz elő, többet nem."
A fórummotor sajnos ennyit tud. No meg itt aztán minden ömlesztve van, 125-től 1100-ig és mind más. Sokra nem mész szerintem.
2. "Holnap cserélünk olajat, nem lehet az olajszűrőt valahogy kimosni?"
Nem lehet. Azt vagy cseréled, vagy nem. Ne is próbáld, papírszűrő. Inkább hagyd benne vagy halaszd el az olajcserét. Úgyis mindjárt jön a hideg idő.
3. "A 45. Oldal környékén olvastam, hogy egy csajszi a 250-est evitte karbiszinkronra, és azt mondták neki, nem lehet, mert csak egy van. Viszont Blackieex azt írta itt nem rég, hogy az hülyeség. Vagy csak a nagyokra vonatkozott? A két karbisra?"
Nem tudom, kontextus nélkül nehéz. A 125-ös és a 250-es egy porlasztós, nem kell szinkronozni. Az összes többi két karbis, azokat lehet és időnként kell is.
4. "Ha meglesz az új aksi kiderítem, hogy van-e töltésem. Le akartam mérni a generátort, hogy nem testzárlatos-e, de nem találom a multimétert. Holnap a pdf-ből kiderítem, merre van az a háfmas csati ahol kell."
A generátorfedél mögül kijön egy vezetékköteg. Azt kövesd. Valahol az ülés alatt fogod megtalálni azt a fehér csatit, amibe három sárga vagy fehér (asszem a tiéden sárga) vezeték megy. Azt a csatit széthúzod és a generátor felőli végén levő 3 vezetékvéget méred meg kétféle módon.
Először a műszert ellenállásmérésre állítod (piros drótot a piros nyílhoz dugod be, fekete drótot a fekete nyílhoz, tekerőt a bekarikázott állásba - 200 OMEGA - állítod, lásd kép). Majd egyesével megméred a vezetékvégek és az akku mínusz közötti ellenállásaikat. Ha minden jó, semmit nem kéne mutatnia a műszernek. Ha átkattintod 200-ról 200k-ra, akkor sem.
Ha ez megvan, akkor 200-as állásban végigméred a három vezetékvéget egymáshoz képest. Balsót a jobbsóval, jobbsót a felsővel, felsőt a balsóval. mindhárom mérés azonos eredményt kellene adjon.
Ha a generátor jónak tűnik, a műszert voltmérő állásba helyezed (nagy V bötű, mellette az egyenes és szaggatott vonallal) a 20V-os állásba. Ráteszed a két mérőcsúcsot az akksira, leolvasod. Elindítod a motort, hagyod járni, újra ráböksz a műszerrel és figyeled, mi történik. Ha a feszültség magasabb, mint amit kikapcsolt/leállított állapotban tapasztaltál és folyamatosan emelkedik, amíg felkapcsolt fényszóróval is el nem éri a 13.5-14V-ot, a töltés jó.
Ha mondjuk 12.4V voltot mértél az akksin kikapcsolt állapotban és beindítás után sem lesz komoly változás, pl. 13V alatt megáll és stagnál, neadjisten ha gázt adsz sem megy 13.5V fölé, esetleg még csökken is, akkor a töltés gatya. (pl. http://youtu.be/St2ExEVybco)
Mivel a generátort már jónak nyilvánítottad, a fesszabályzó lesz a ludas, ami az ülés alatti fedélke mögött lakik, a gyújtáskapcsolótól kissé jobbra. Tourmax RGU-231 a termék, amire le lehet cserélni.
Szerszámhalmozó.🤣 Én is az vagyok. Most nyugdíjba ment a főnököm és otthagyott egy csomó szerszámot hpgy dobjuk ki... Persze... Lehet sose lesz rá szükségem de hazahoztam.😅 Ha találok egy csavart valahol, még azt is elrakom, hátha... Így lett csavarom az elektromos kütyüm rögzítéséhez... Venni akartam de esélytelen volt. Még 100 darabot se...🤣 amúgy a videón a tökömtudja milyen fogóval fogta meg. Ma kicseréltük a gyertyákat az újakra, megint tiszta kormosak voltak. Kipróbáta szomszédom is a motort, tapasztalta amit én, nem beképzeltem. Gáz akadt, befújtuk wd40-el a bowdenes részeket, stb. Úgy tűnik most jobb. A kuplung teljesen fent fogott, megmutatta hol kell állítani, nem tudjuk miért teljesen végállasra volt állítva. Most átállítottuk, a holtjátékot is. Szerintem jobb. Valami hibát akartak elkendőzni vele? 🤷 Kipfóbálta megint és azt mondta 5.ben 90-nél torpanást észlelt, máshol sehol, de a 110-et is szépen vitte. Eszembe jutott mennyit olvastam erről, de a megfejtés nem derült ki.🤣 Ugyanis elkezdtem a fórumot hátulról, előre olvasni.😅 Már a 65. Oldalon tartok... Már csak 1600 🤣 jobb mint a Dallas... Próbáltam sokszor a keresőt, de vagy hülye a telefonom, vagy a fórummotor, de egy oldalnyi találatot hoz elő, többet nem. Holnap cserélünk olajat, nem lehet az olajszűrőt valahogy kimosni?🤔 Nem hiszem, hogy holnap hozzájutok újhoz. A 45. Oldal környékén olvastam, hogy egy csajszi a 250-est evitte karbiszinkronra, és azt mondták neki, nem lehet, mert csak egy van. Viszont Blackieex azt írta itt nem rég, hogy az hülyeség. Vagy csak a nagyokra vonatkozott? A két karbisra? Ha meglesz az új aksi kiderítem, hogy van-e töltésem. Le akartam mérni a generátort, hogy nem testzárlatos-e, de nem találom a multimétert. Holnap a pdf-ből kiderítem, merre van az a háfmas csati ahol kell. Legfeljebb szerzek egy mérőt. Az a baj, hogy kb. egész nap a kismotoron pörgök.🤣 Házimunka módjával, paradicsom nincs befőzve, fiam ma vacsorát se kapott, mert motort szereltünk.🤣 Nyugi 20 éves, ha akar nem hal éhen... Szomszédom meg is jegyezte, hogy mintha jobban kötődnék, mint a Suzihoz. 😆 Persze, mert az kb. Gondozásmentes. A kötelezökön kivül. Ezt meg már toltam km-eken keresztül.😁
Ha Csacsi úgy gondolja, hogy ő szelepet akar állítani és neki ez a szerszám tetszik, nyugodtan vegye meg.
Az én bajom az, hogy ahol a négyszügprofilos T kulccsal árulják, ott pont a 62 mm hosszú száron van a 4mm-es négyszög, ami sehol nem fér el. Ahol kapható 10mm + egy L alakú középső tekerő kar, ott 3mm-es a négyszög kulcs, a kisviragó meg 4mm-est kér.
Ez a kulcs szvsz Suzukikhoz ideális.
Látod, azt el sem olvastam ... Bár ennek ellenére, én lehet, hogy megvenném, és a T fölösleges szárát levágnám. A csillagkulcsnál, ill. csillagvillásnál az a rossz, (kezdőként pláne) hogy rövid a szára, ennek meg jó hosszú, fixen lehet tartani, és biztosabb a munka. De ha azt mondod, hogy fölösleges, akkor OK. Nem vitatkozom. Állítottam már szelephézagot, de 250-es Viragon még sosem. Nem venném a szívemre, hogy bárkire is fölösleges vackokat beszéljek rá .... 🙂
Ez be, csak ezt a funkciót el tudja látni egy 10-es csillag-villás.
A trükk a négyszögletes szelepállító csavarnál van. A termékleírás meg azt írja, hogy csak a 10mm-es kulcsot veszed.
-> If you order one "10mm Wrench",the parcel will only incluiding one piece "10mm Wrench"
Ha szelepet akarsz állítani, jó, ha van egy ilyened. (Hogy ne járj úgy mint én). Mondjuk, hogy melyik jó a Te motorodhoz azt nem tudom, majd megkérjük Blackiex-et, segítsen kiválasztani, hogy melyik szelephézag állító jó hozzá. Feltéve, ha akarsz ilyet csinálni, és feltéve, hogy akarsz ilyet venni. (Nem egy sűrűn használt cucc, - sacc/kb. két évente - de bocsánat, én szerszámhalmozó vagyok ezért bátorkodtam ideírni) https://vi.aliexpress.com/item...
A szelepek hezaganak allitasa egy adott vezermu-fotengely pozicioban tortenik. Ennek a pozicionak a megtalalasahoz kell a ket kupakot levenni, mert alatta lathato a lendkerek es az arra felvesett jelolesek. Amikor az adott jel a kis kerek ablakban latszik, akkor lehet hezagot allitani az eloirt ertekre.
Találtam egy videót, "teljesen véletlenül" a jutyub feldobta amikor zenét kerestem.😅 Szerintem tök jó, bár angolul nem tudok. Most már legalább tudom miről beszéltek ha szelephézag állításról van szó.🤭 Amit nem értek, miért szedte ki a bal dekliből a két kerek fedelet? 🤷 Lehet lemaradtam valamiről.😅 http://youtu.be/9uFWHnyQ0W8?si=uVkEi552EAKpssZo
Ja amúgy tegnap feltöltöttem a régi aksit megint fullra, ami csak 12,7 volt. Ma rámértem és már csak 12,4. Közben nem ment sehova a motor. Kiváncsi leszek az újal mi lesz. Blackiex írta valahol ha jól emlékszem, hogy a feszszabályzó tudja szívni. Amikor múltkor feltöltöttem 12,8 volt, majd mentem 30-40 km-t és később rámértem akkor is lement 12,3-ra. 🤷 Nem szeretném az új aksimat is tönkre tenni.😅 Ahol vizsgázott ma a Suzi, meg az autók is ott szoktak, van egy tanuló srác aki otthon is motorokat javít. (Bármennyi idős lehet, mert itt bárki lehet Lehrling) Megkérdezik bevállalja-e a karbit. De jobb megoldásom nincs. Kár, hogy Blackieex olyan messze van.🥺
Köszi! Elfelejtettem a szűrőt megrendelni. Holnap vagy ma itt az új aksi meg légszűrő, nem fizetnék megint szállítási díjat, ami majdnem annyi mint az olajszűrő.😅 Környéken próbáltam, de vakarták a fejüket a légszűrőre is.🙄 Mivel akciósan 4 litert vettem, alig volt több mint az 1 liter. Gondoltam kicserélem ne a régi álljon benne télen. Marad tavaszra is a 4literből szűröstül cserélni. Csak két hét múlva tudok Louisba menni, addigra meg ki tudja milyen idő lesz, ki tudom-e még kint cserélni. Ezt mégsem szeretném a nappaliban.😆
Akkor igen, bár nem feltétlen. A szűrőben marad 1-2 deci olaj ami visszakerül a rendszerbe. Az olaj árához nem nagy tétel egy szűrő, én mindig cserélem hiába hosszabb a gyári olajcsereciklus. Ha ugyanolyan olajat teszel bele akkor semmi.
Vagy röhejes? 😅 😂🤣 🤣