Masfel deci kulonbsegrol volt szo, ugye? Ha a leeresztett olajnak (avagy a motorban levo ket es fel liternek) benzinszaga van, akkor nyilvan valami nem oke. Alapesetben azert ennyi megbujhat itt-ott olacserekor, ugyhogy HA nincs benzinszaga a kenoanyagnak, nagyon nem aggodnam tul a helyzetet. A kicsiknel kevesbe gyakori az ilyesmi amugy, mert ott a vakuumos csap plusz ott a vakuumos pumpa. A ketto egyszerre ritkan kakal be.
A sotet gyertyakepet ettol fuggetlenul okozhatja rosszul beallitott porlaszto.
Bevallottan en magam is kovettem mar el ilyen hibat es siman benne van a pakliban, hogy mas is bemegy a malnasba: az XV250 es az XV125 mint ket tojas, ugyanaz a blokk, ugyanaz a porlaszto, az ember azt gondolna, hogy csak a fuvokazas mas - de nem, az uszoszint is eltero. Szoval ha valaki 250-es parameterek alapjan lott benzinszintet ra, az okozhat kormos gyertyat pl.
A masik, ami gyakran elfelejtodik, a gyorsitopumpa. A 125 es 250 kobcentiseken van gyorsitoszivattyu. Minden hirtelen gazkar-mozdulat extra benzint juttat a porlaszto torkaba. Ha pl. az ember beteszi a friss gyertyat es elmegy egy rovid varosi probakorre, minden lampas keresztezodesben gazfroccsolgetve brummogtat (azaz sokat rangatja a gazt indokolatlanul) akkor hazaerve fekete gyertyakat fog talalni. Ezzel szamolni kell, ha ilyet szerel a polgar es tul sotet gyertya az egyik tunet.
Porlaszto hangolaskor tekerget az ember valami allitocsavart, majd harom-negy hirtelen rantassal ellenorzi a gazreakciot - amivel nincs baj, csak egy ilyen jatek utan nem szabad ozbarna gyertyat varni ezeken, mert nem volt ideje letisztulni a gyertyanak. Egy 20-30 kilometeres orszaguti gurulas hirtelen gazrangatasoktol mentesen megmutatja, jol van-e megvalasztva a fofuvoka avagy hogy tul magas-e a banzinszint.
Amennyire én tudom, tartanak noname és tourmax cuccot is, ha fesszabról van szó, ott figyelni kell nagyon, mit írnak.
Én csak 300 kilométerről ismerem őket, eddig kuplungbetéttől láncszetten át féknyereg felújító motyóig minden megjött 2 napon belül.
Oh, vagy 8 webshop néven futnak. Itt van a raktár és az iroda a Kerepesin a munkahelyemmel szemben, de könyörögni kell, hogy ne küldjék át futárral a cuccot 2500-ért az út túloldalára. A weben 18-ker, de nem ott vannak. Utoljára fesz.szabályzót vettem tőlük, be is szart, olyan fasza forrásból szerzik.
Igen, csak vidéki forrásoknál látom raktáron, de nagykerekhez nincs hozzáférésem. Pesten kéne, csüt-péntek beszerezni. A motoroazisban van 1 db össz-vissz. De a filteres fiúk elintézik szerintem. Köszi a típusokat!
A pipa a szűk keresztmetszet, nem kapni sok helyen. Már leadtam az igényem a szűrőboltban, ők szereznek nekem nagykerből cuccokat. Holnap kiderül, hogy lesz-e a hétvégén motorozás.
Igen, alapjáraton ketyegett.
Akkor jó hogy van szikrám banyek... Most 10-es pipák vannak rajta. Az FZR-re jó lesz tarcsinak, oda ez kell. Erre meg rendelek másikat.
Na, az üzemanyagszint egyenlően magasabb volt a kelleténél, úgyhogy állítottam. Hátsó fedelet nem egyszerű kijátszani a helyéről, meg vissza. Párszor leesett a tűszelep. 🤯Cseréltem gyertyát is, mert BPR6ES volt benne, kapott 7-est. A hátsó henger gyertyakábele kicsit oxidált és nem nagyon szorult a pipára, ahogy elkezdtem mozgatni rögtön kiesett a pipaszárból. Kapott savat fülpucival, aztán kontaktsprays öblítést. Kérdés: 10 kOhmos a pipa zavarszűrője gyárilag?
A szemmel láthatóakat könnyen orvosoltam. De amikor még injektoros volt (pár év után karbis lett, jobb nem, de megbízhatóbb), a sírba vitt, hogy ment, megállt, indítottam és indult, megállt és elölről az egész.
Akkor sejtettem hogy valami kontakt, de mivel az injektor vezetéke el volt vágva és összeforrasztva, azt ellenőrizve letudtam, hogy az jó. Aztán nem. Az lett a vége, hogy hangjelzéses üzemmódban a kábeleket egyenként ellenőriztem úgy, hogy a két végén a műszer és közben mozgattam a kábelt és egyszer csak a mozgatás ritmusában a sípolás volt-nem volt.
Megtaláltam a fényképes hibát, azt megjavítva az átalakításig jó lett.
A Nemesdéden (dark Zala) vásárolt FZR donoromon csak ilyenek voltak. Ennek ellenére a falu határában 160-al előzött meg a Jancsi (gurult vele egy utolsót 😅 ), úgyhogy elhoztam.
István65 Köszönöm! Ezt jó tudni, hasznos oldal Itt a fórumon is nemrégen beszélték a társak, hogy érdemes más típusok közt keresgélni mert van egyezés.
Tom25! Én még beregisztráltam a cmsnl re. Ott ha a robbantott ábrán kiválasztod az alkatrészt akkor lejjebb kapsz egy listát hogy az az alkatrész még mibe van beépítve. Lehet hogy ha másik motortípus szerint keresed az alkatrészt akkor más árat kapsz! Már jártam így.
A sotet gyertyakepet ettol fuggetlenul okozhatja rosszul beallitott porlaszto.
Bevallottan en magam is kovettem mar el ilyen hibat es siman benne van a pakliban, hogy mas is bemegy a malnasba: az XV250 es az XV125 mint ket tojas, ugyanaz a blokk, ugyanaz a porlaszto, az ember azt gondolna, hogy csak a fuvokazas mas - de nem, az uszoszint is eltero. Szoval ha valaki 250-es parameterek alapjan lott benzinszintet ra, az okozhat kormos gyertyat pl.
A masik, ami gyakran elfelejtodik, a gyorsitopumpa. A 125 es 250 kobcentiseken van gyorsitoszivattyu. Minden hirtelen gazkar-mozdulat extra benzint juttat a porlaszto torkaba. Ha pl. az ember beteszi a friss gyertyat es elmegy egy rovid varosi probakorre, minden lampas keresztezodesben gazfroccsolgetve brummogtat (azaz sokat rangatja a gazt indokolatlanul) akkor hazaerve fekete gyertyakat fog talalni. Ezzel szamolni kell, ha ilyet szerel a polgar es tul sotet gyertya az egyik tunet.
Porlaszto hangolaskor tekerget az ember valami allitocsavart, majd harom-negy hirtelen rantassal ellenorzi a gazreakciot - amivel nincs baj, csak egy ilyen jatek utan nem szabad ozbarna gyertyat varni ezeken, mert nem volt ideje letisztulni a gyertyanak. Egy 20-30 kilometeres orszaguti gurulas hirtelen gazrangatasoktol mentesen megmutatja, jol van-e megvalasztva a fofuvoka avagy hogy tul magas-e a banzinszint.