Én mielőtt szétszedném, megpróbálnék a pilot csavarokon egy negyedet>felet>háromnegyedet nyitni.
Ha nincs javuás:
- Dugulás, (alapjárati rendszer)
- Benzinszint,
- Membránok,
Sziasztok! Technikai kérdést dobnék fel a tapasztalt Kollégáknak. Leírom az esetet előbb, az beszédesebb a kérdésnél: A minap a nagy melegben átmotoroztam Pestről Budára. Elég sok pirosat kaptam. Nagyjából fél úton vettem észre, hogy alapjárati ketyegés után (lámpánál állva) döcögősen akar gyorsulni a motor, majd 2 mp után kitisztul és megy. Megvolt korábban az a jelenség is, hogy egyenletes tempóval haladás utáni gyorsítási szándékom jelzésére hasonló torpanásokkal reagált a motor, de csak ritkán. Most viszont 10-ből 9x. Vannak tippjeim, de mielőtt mindent szétbombázok, inkább a számotokra legegyértelműbb hibaforrást bolygatnám meg. A kérdés: Mi okozhat az 535-nél rövid dadogást, ha nyitjuk a fojtószelepet egyenletes üzemi fordulaton járatás után? Előre is köszönöm a válaszokat!
Rendben! Bármi kérdésem lesz azt fel fogom tenni. Inkább kérdezek, mintsem csináljak valami hülyeséget és utána annak a megoldására keressem a választ 🙂
Kérdezz bátran, inkább, mint elronts valamit. Meg lehet, hogy olyat kégrdezel, ami nekünk nem jutott eddig az eszünkbe. Ha meg olyat kérdezel, amit már mások vagy százszor megkérdeztek az sem baj, mert az ismétlés a tudás anyja. 🙂
Ha viccesen akarnék fogalmazni akkor azt mondanám, hogy ez számomra űrtechnológia egy simsonról átülve. Komolyra fordítva a szót viszont ezek a dolgok valóban fontos biztonsági megoldások. Köszönöm a segítséget! (Lehet lesznek majd még láma kérdéseim, ezért elnézést kérek előre is értük)
A kuplungkarnál is van egy ilyen kapcsolód. Ha egyesben vagy és nincs meghúzva a kuplung, az önindító se fog majd működni.
Csak üresben indítózik, avagy sebességben, behúzott kuplunggal.
Köszönöm a kielégítő és teljes mértékben segítő választ! Borulás nyoma nem látszik a motoron, inkább az évek alatt felgyülemlett pára lehet akkor.
Az oldaltámasz kapcsoló működése pedig akkor a számomra egy kész csoda! Ennek a magyarázatát külön köszönöm! Jujj de jó kis motorom van :)
Nemtom szabad-e ilyet is :)
Anno azt hiszem úgyis elmaradt a bemutatkozó kép.
Hát, nem a ledélcegebb paripa a klubban, de jól érzem magam rajt :)
Üdv mindenkinek!
"Először is a levegőszűrőház levételekor az első-alsó csavar helyéről olaj folyt ki, a vázból. Ez normális?"
Igen és nem. Valamennyi olaj kerul oda, mert a motorblokk szellozoje (asszem a hatso hengerfej tetejen van a kiallas, egy gumicso megy a vazba) a legszurohazba szuszog. Ez olajparat juttat a vazuregbe, ahova a legszurobol jut a levego. Ha nincs idonkent kitorolve, akkor bizony felgyulik.
A masik lehetseges magyarazat, hogy a motor az oldalan fekudt (estek vele vagy eldolt) es a fent emlitett szuszogon at olaj csorgott a blokkbol a vazba.
"A másik, hogy az oldaltámasznál található egy elektromos kapcsoló, aminek semmilyen funkcióját nem érzékelem. Ez mi célt szolgál? Olyat hallottam, hogy a motorkerékpár kitámasztásakor ez megállítja a járó motort, de itt ez nem történik meg."
Mert nem igy van. Az oldaltamasz kapcsolo arra van, hogy a lehajtva felejtett oldalsztendert erzekelje.
Beinditod a motort, sietosen elindulnal, kuplung be, dugod az egyest es a kovetkezo balos kanyarban perecelsz egy jokorat... Na, ezt akarja megakadalyozni.
Ha ezt a fenti musort eljatszod, a motorvezerlo elveszi a gyujtast abban a pillanatban, hogy a kuplungot megprobalod kiengedni - magyaran erzekeli, hogy balesetveszelyes dolog tortenik es megved onmagadtol.
Sziasztok!
Boldog tulajdonosa lettem egy 125-ös Virago-nak.
Több érdekes dolgot is észre vettem rajta amit nem értek.
Először is a levegőszűrőház levételekor az első-alsó csavar helyéről olaj folyt ki, a vázból.
Ez normális?
A másik, hogy az oldaltámasznál található egy elektromos kapcsoló, aminek semmilyen funkcióját nem érzékelem. Ez mi célt szolgál? Olyat hallottam, hogy a motorkerékpár kitámasztásakor ez megállítja a járó motort, de itt ez nem történik meg.
Nekem még teljesen új ez a típus, de szerelem első látásra :)
Sokat visszaolvastam, de bevallom az egész fórumot nem lapoztam át, ezért elnézést, ha már volt erről szó.
Mondhatni, igen. Porlaszto, villamossag, effele kozelebe ne loj magasnyomasuval.
En kezzel teszem fel a samponos/mososzeres cuccot es siman slaggal veretem le es torlom kb. szarazra ket-harom ronggyal, hogy ne legyen vizfoltos.
Szintentarto pucolast ablaktisztito folyadekkal es mikroszalas kendovel csinalok. Igy eleg csak akkor nagymosast tartani, amikor pl. saros lesz, a por es bogarmaradekok lejonnek a spricnivel is.
És ha már így belejöttem a kérdezgetésbe:
Motormosás :)
Újonc motorosként ezt se tudom hogyan helyes.
Láttam kézi autómosóban gőzborotvázni emberkéket...
Ez ésszel csinálva (nem túl közelről, elektronikát és láncot kikerülve) használható?
Igen, köszönöm a tippeket!
JIS-hez nincs igazán passzos csavarhúzóm, egynek leköszörültem a végét, de a már elbarmolt csavarfejeken az se segít :)
A lánckerék fedélnek még alul van egy harmadik csavarja (szintén M6x25) csak az jól elbújt :)
A csavarok a generatordeklihez: M6 x 25mm (5-6 db), M6 x 35 (2-3 db) es asszem egy vagy ketto M6 x 70mm is kelleni fog. Cirka 10 Nm-rel kell lehuzni oket.
A lanckerek fedelet egy M6 x 25 es egy M6 x 50mm-es csavar tartja, ha jol latom, en azt is cserelnem.
Igen, szerintem is barbárság...
Le is szedtem hogy lássam hol ereszt.
Akkor ezt cserélem ASAP.
Köszönöm az infokat!
Ja még egy kérdés.
A hátsó fékpofák kopáshatáron vannak. Berendeltem az újat.
Ha a szervizkönyv szerinti módon cserélem akkor nagyot nem hibázhatok ugye?
Más bajom is van...
Csepegteti kicsit az olajat a drága (akarommondani, megjelöli a területét).
A gyanús terület szemrevételezése alapján a generátorfedél tömítése tűnik ludasnak (tisztára törölve ott látszik izzadni).
Ezt egyszerű cserélni, vagy lehet buktatója?
Ha már arra járok, van más tömítés, szimmering stb amit szintén ajánlott cserélni, vagy ami jó azt ne piszkáljam?
Ha nincs javuás:
- Dugulás, (alapjárati rendszer)
- Benzinszint,
- Membránok,
Csak üresben indítózik, avagy sebességben, behúzott kuplunggal.
Az oldaltámasz kapcsoló működése pedig akkor a számomra egy kész csoda! Ennek a magyarázatát külön köszönöm! Jujj de jó kis motorom van :)
(Bár én nem középre raktam volna a motort, egy kicsit eltoltam volna a hátulja felé, de emúgy...!)
Anno azt hiszem úgyis elmaradt a bemutatkozó kép.
Hát, nem a ledélcegebb paripa a klubban, de jól érzem magam rajt :)
Üdv mindenkinek!
Igen és nem. Valamennyi olaj kerul oda, mert a motorblokk szellozoje (asszem a hatso hengerfej tetejen van a kiallas, egy gumicso megy a vazba) a legszurohazba szuszog. Ez olajparat juttat a vazuregbe, ahova a legszurobol jut a levego. Ha nincs idonkent kitorolve, akkor bizony felgyulik.
A masik lehetseges magyarazat, hogy a motor az oldalan fekudt (estek vele vagy eldolt) es a fent emlitett szuszogon at olaj csorgott a blokkbol a vazba.
"A másik, hogy az oldaltámasznál található egy elektromos kapcsoló, aminek semmilyen funkcióját nem érzékelem. Ez mi célt szolgál? Olyat hallottam, hogy a motorkerékpár kitámasztásakor ez megállítja a járó motort, de itt ez nem történik meg."
Mert nem igy van. Az oldaltamasz kapcsolo arra van, hogy a lehajtva felejtett oldalsztendert erzekelje.
Beinditod a motort, sietosen elindulnal, kuplung be, dugod az egyest es a kovetkezo balos kanyarban perecelsz egy jokorat... Na, ezt akarja megakadalyozni.
Ha ezt a fenti musort eljatszod, a motorvezerlo elveszi a gyujtast abban a pillanatban, hogy a kuplungot megprobalod kiengedni - magyaran erzekeli, hogy balesetveszelyes dolog tortenik es megved onmagadtol.
Boldog tulajdonosa lettem egy 125-ös Virago-nak.
Több érdekes dolgot is észre vettem rajta amit nem értek.
Először is a levegőszűrőház levételekor az első-alsó csavar helyéről olaj folyt ki, a vázból.
Ez normális?
A másik, hogy az oldaltámasznál található egy elektromos kapcsoló, aminek semmilyen funkcióját nem érzékelem. Ez mi célt szolgál? Olyat hallottam, hogy a motorkerékpár kitámasztásakor ez megállítja a járó motort, de itt ez nem történik meg.
Nekem még teljesen új ez a típus, de szerelem első látásra :)
Sokat visszaolvastam, de bevallom az egész fórumot nem lapoztam át, ezért elnézést, ha már volt erről szó.
En kezzel teszem fel a samponos/mososzeres cuccot es siman slaggal veretem le es torlom kb. szarazra ket-harom ronggyal, hogy ne legyen vizfoltos.
Szintentarto pucolast ablaktisztito folyadekkal es mikroszalas kendovel csinalok. Igy eleg csak akkor nagymosast tartani, amikor pl. saros lesz, a por es bogarmaradekok lejonnek a spricnivel is.
Motormosás :)
Újonc motorosként ezt se tudom hogyan helyes.
Láttam kézi autómosóban gőzborotvázni emberkéket...
Ez ésszel csinálva (nem túl közelről, elektronikát és láncot kikerülve) használható?
JIS-hez nincs igazán passzos csavarhúzóm, egynek leköszörültem a végét, de a már elbarmolt csavarfejeken az se segít :)
A lánckerék fedélnek még alul van egy harmadik csavarja (szintén M6x25) csak az jól elbújt :)
A csavarok a generatordeklihez: M6 x 25mm (5-6 db), M6 x 35 (2-3 db) es asszem egy vagy ketto M6 x 70mm is kelleni fog. Cirka 10 Nm-rel kell lehuzni oket.
A lanckerek fedelet egy M6 x 25 es egy M6 x 50mm-es csavar tartja, ha jol latom, en azt is cserelnem.
Le is szedtem hogy lássam hol ereszt.
Akkor ezt cserélem ASAP.
Köszönöm az infokat!
Ja még egy kérdés.
A hátsó fékpofák kopáshatáron vannak. Berendeltem az újat.
Ha a szervizkönyv szerinti módon cserélem akkor nagyot nem hibázhatok ugye?
https://virago250street.files....
Tudtommal nincs ott mas.
Csepegteti kicsit az olajat a drága (akarommondani, megjelöli a területét).
A gyanús terület szemrevételezése alapján a generátorfedél tömítése tűnik ludasnak (tisztára törölve ott látszik izzadni).
Ezt egyszerű cserélni, vagy lehet buktatója?
Ha már arra járok, van más tömítés, szimmering stb amit szintén ajánlott cserélni, vagy ami jó azt ne piszkáljam?
Belpiacos úgyhogy duplán indokolt a gondos ellenőrzés :)