Gyulus54. Igen a szerelő ismerős is a karbi tisztítást és beállítást tervezi végrehajtani. Remélem tényleg csak annyi lehet a probléma. 4400 km van benne. Állapota és Jszp szerint is hihető ez a futásteljesítmény.
Sziasztok! Alkatrészt hol érdemes keresgélni, melyik webáruházban. Jelenleg nincs rá szükségem, de kíváncsi vagyok az árakra.
Van kis alapjárat probléma a 125-ös virágómmal. Hajlamos megállni visszaváltáskor, vagy megálláskor. Ha állítok egy kicsit a bumszli csavaron, akkor pedig elengedve a gázt lassan esik vissza alapjáratra, de úgy is hajlandó megállni, szóval nem igazán van biztos alapjárat. Októberben viszem szerelőhöz, gondoltam addig rákészülök lelkileg.
Van egy rossz gyanúm is, de remélem csak beképzelem.
Olajcsere után úgy 100km megtétele után mintha több lett volna benne az olaj, mint amit beletöltöttem. Le is engedtem kb 1,5 dl olajat, és így lett jó a szint. Az első henger gyertyája száraz, kormos, a hátsó hengeré mintha olajos lenne. Szóval lehetséges, hogy valahogy benzin kerül a blokkba, a hengerbe pedig olaj? Füstölni nem füstöl, a menetteljesítménye elfogadható, a fogyasztás 3 l/100km.
A lányom esküvője 1-én lesz, most hétvégén hazajönnek a tennivalók miatt, de ha úgy alakul és lesz szabadidőm, egyik hétvégi délután, akkor nekem elvileg bármikor jó.
Már kezdtem magam egyedűl érezni. Gondoltam végre találok egy jó fórumot de mindenki messze lakik tőlem! Megbeszéljük hogy mikor. Én most egyenlőre még két hétig nagyon ráérek mert balettozni járok a kórházba.
Az én egykori szerelőm a a két blokkfelet (amúgy Trabi) vízüveggel kente. és meg kell jegyeznem, volt más is utána, de ott SOHA nem volt bajom szivárgással. És került annyi vízüveg abban az időben kb. 5 forintba, igaz, nyilván akinek nincs otthon, annak kell vennie egy egész adaggal.
Amikor trehánysággal találkozom, vagy takarítatlan géppel, az csak felidegesít. Amikor a kóklerség olyan problémát okoz, hogy nem találom és kilométerekről tolom haza, vagy haverrel futóval, az nem idegesít, hanem elveszi a kedvem a próbálkozástól.
Más szegmensben van egy nagyon jellemző probléma, amikor egy Ditech-et akarnak javítani. Bár egy lesajnált robogó, de az tipikusan az a motor, ahol már sokan lesre szaladtak. Én majdnem - itt volt a fordítva feltekert önzáró is - de részben véletlennek köszönhetően, részben a türelemnek köszönhetően megtaláltam, azt, hogy amikor egy több éves állás után valaki megpróbálta feltámasztani, akkor valamiért az injektor egy vezetékszálát elvágta a csatlakozó tövében, gondolom valamit talán mérni akart, és úgy kendácsolta vissza, hogy egyik pillanatban érintkezett aztán meg nem... De mondhatom, amikor a GS500 is több év állás után úgy került elpucolásra vételt megelőzően járóképes állapotba hozás alkalmával (4300 km-el), hogy mint a két csap, tűszelep szét lett barmolva. Folytathatnám a sort, de a mostani, szintén 4000+ km-el vett Kawáról is leesett az egyik leömlőt felfogató lemez, amivel a hengerhez rögzítik, mert vásárláskor a gyári kipuval kértem és nem a sportkipuval. De az alsó, ekeidomnak (ha már kipucsere volt...) sem sikeredett az összes odavaló csavarral visszakerülni.
Ezek filléres, időben sem nagy melók, de számomra roppant bosszantóak. Annyira mindenképp, hogy ha nem is a szereléstől, de a más utáni szereléstől elmenjen a kedvem örökre.
Van vákumpumpám! Még a csőszivogatás élvezete is kimarad 😀 A nagyobb baj az hogy szerelő se nagyon van. Az öcsém idén kb 200 km-t motorozott. A motorja úgy van hónapokig a szerelőnél hogy nem csinálnak vele semmit. Az első hibával 2 hónapot volt az egyiknél. A benzinpumpát kellett kicserélni. Nála volt 2 hétig azután ment vissza egy másikhoz. Annál már ott van 1 hónapja. Mindegyik azt magyarázza hogy miért nem ér rá csinálni. Köszönöm a segítséget! Majd még kérdezek ha nem baj Ahogy látom itt nagyon nagy tudás van felhalmozva és mindez párosul a segítőkészséggel és jóindulattal! Kár hogy én nem tudok ehez hozzátenni, de ha Kaposvár környékén valamit el kell intézni szoljatok nyugodtan mert nagyon szívesen segítek.
Ez olyan szer, igen. Mas a gyarto, de a termek ugyanaz a jelleg.
Vegulis ha kiszamolod, hogy egy szerelonek hany munkaora szethuzni es osszerakni a blokkot, 20-30 perc a garazspadlon ulve, csovet szivogatva es ecsetelgetve nem is hangzik annyira borzalmasan :)
Azt hiszem megpróbálom először a bontás nélkülit. Veszteni valóm nincs. Ha nem jó akkor keresek valahol egy szerelőt aki szétszedi és össze is tudja rakni! Nekem csak az első rész menne! Ez az a Hermosal? https://www.vatera.hu/prime-seal-tomito-ecsetelheto-hermosal-2977178621.html
Akár hőálló szilikonnal, de nagyon vékonyan kell felkenni. Esetleg Hermosal, ha lehet még kapni.
A bontás nélküli megoldás elég esetleges, de meg lehet próbálni. Az olajat le kell engedni, a szivárgás környékét fémig ki kell pucolni, féktisztító sprével zsírtalanítani, a friss és híg Hermosal vagy szilikon tömítőanyagot kívülről felkenni, miközben a kartergázcsőn vákuumot húzol (vákuumpumpával vagy szilikoncsővel, szájjal). A karterben így vákuum keletkezik és behúzza a tömítő nyálat a résbe. Volt már, hogy működött. Türelem és gusztus kérdése.
Lentem blackiex kuldöt 3 linket. Ott is tudsz keresni.
Van kis alapjárat probléma a 125-ös virágómmal. Hajlamos megállni visszaváltáskor, vagy megálláskor. Ha állítok egy kicsit a bumszli csavaron, akkor pedig elengedve a gázt lassan esik vissza alapjáratra, de úgy is hajlandó megállni, szóval nem igazán van biztos alapjárat. Októberben viszem szerelőhöz, gondoltam addig rákészülök lelkileg.
Van egy rossz gyanúm is, de remélem csak beképzelem.
Olajcsere után úgy 100km megtétele után mintha több lett volna benne az olaj, mint amit beletöltöttem. Le is engedtem kb 1,5 dl olajat, és így lett jó a szint. Az első henger gyertyája száraz, kormos, a hátsó hengeré mintha olajos lenne. Szóval lehetséges, hogy valahogy benzin kerül a blokkba, a hengerbe pedig olaj? Füstölni nem füstöl, a menetteljesítménye elfogadható, a fogyasztás 3 l/100km.
Amikor dolgozom akkor általában minden szombatom szabad és a vasárnapokból is kettő meg még hétköznapokból is pár. Összehozzuk!
Írtam Neked privátban....
Egyszer majd koccolhatunk.
Más szegmensben van egy nagyon jellemző probléma, amikor egy Ditech-et akarnak javítani. Bár egy lesajnált robogó, de az tipikusan az a motor, ahol már sokan lesre szaladtak. Én majdnem - itt volt a fordítva feltekert önzáró is - de részben véletlennek köszönhetően, részben a türelemnek köszönhetően megtaláltam, azt, hogy amikor egy több éves állás után valaki megpróbálta feltámasztani, akkor valamiért az injektor egy vezetékszálát elvágta a csatlakozó tövében, gondolom valamit talán mérni akart, és úgy kendácsolta vissza, hogy egyik pillanatban érintkezett aztán meg nem... De mondhatom, amikor a GS500 is több év állás után úgy került elpucolásra vételt megelőzően járóképes állapotba hozás alkalmával (4300 km-el), hogy mint a két csap, tűszelep szét lett barmolva. Folytathatnám a sort, de a mostani, szintén 4000+ km-el vett Kawáról is leesett az egyik leömlőt felfogató lemez, amivel a hengerhez rögzítik, mert vásárláskor a gyári kipuval kértem és nem a sportkipuval. De az alsó, ekeidomnak (ha már kipucsere volt...) sem sikeredett az összes odavaló csavarral visszakerülni.
Ezek filléres, időben sem nagy melók, de számomra roppant bosszantóak. Annyira mindenképp, hogy ha nem is a szereléstől, de a más utáni szereléstől elmenjen a kedvem örökre.
Vegulis ha kiszamolod, hogy egy szerelonek hany munkaora szethuzni es osszerakni a blokkot, 20-30 perc a garazspadlon ulve, csovet szivogatva es ecsetelgetve nem is hangzik annyira borzalmasan :)
A bontás nélküli megoldás elég esetleges, de meg lehet próbálni. Az olajat le kell engedni, a szivárgás környékét fémig ki kell pucolni, féktisztító sprével zsírtalanítani, a friss és híg Hermosal vagy szilikon tömítőanyagot kívülről felkenni, miközben a kartergázcsőn vákuumot húzol (vákuumpumpával vagy szilikoncsővel, szájjal). A karterben így vákuum keletkezik és behúzza a tömítő nyálat a résbe. Volt már, hogy működött. Türelem és gusztus kérdése.