Van Facebook-om, de csak papíron ...
Az email, de még inkább a telefon a jó, mert az az igazán pontos info egy hirdetésnél. (az is segítség, ha tud magyarul)
Előre is köszönöm.
Apropo... ha valakinek kell ket ingyen xv535 kerek (elso es hatso felnik), egy roman srac most tett fel egy hirdetest. Szatmarnemetiben vannak, ha valaki arrafele lakik, kapora johet.
Akit erdekel, szoljon es kerek kontaktot.
Na igen, az egy másik kérdés volt bennem, hogy pontosan mit is mérnek, a lánc legnagyobb kitérését a lánc alsó és felső "síkja" között (ez értelemszerűen feszesebb láncot eredményez) vagy egy kiválasztott pont elmozdulását.
Én az utóbbira "szavaztam", eszerint helyesen, blackiex ábráján A-val jelölt módon.
Ok, summa summarum, a 15-20mm egyértelmű hülyeség mind a 250-es mind a 125-ös esetében, és a 30-40mm a helyes.
Köszönöm :)
A 250-es manualja neked is kapóra fog jönni, mert a két kisVirago kb. azonos (dugattyú méret és porlasztó fúvókázás kivételével), szóval itt a link a gyári könyvhöz. Ha megnézed a PDF 12. vagy 63. oldalán a táblázatban a "drive chain" adatokat, egész mást találsz, mint később az ábra mellett a 99. oldalon.
A 35. oldalon kezdődik a fő szerelési útmutató, előtte egy "supplement" van, azaz a későbbi (1994-től) kétdugattyús fékkel szerelt változathoz tartozó frissített adatok.Yamaháék nem csináltak teljes új könyvet minden modellfrissítésnél, elvégre a szerkezet és a szervizelés lépései 95%-ban azonosak maradtak csak hozzávarrtak a könyvhöz egy függeléket adalékként.
Pl. a te 125-ösödön az újabbik fékrendszer van, mert 97 után kezdték csak gyártani. Így neked a PDF elején levő függelék releváns.
Tegnap spanoltam enyémen kicsit, a 35mm lógást szoktam tartani, inkább kicsit lazább legyen mindig mint gitárhúr feszes. Takarítva, motullal fújva, hangja sincs tologatás közben. 🙂
Ugyanaz az ábra van mindkét könyvben. Nem zárom ki, hogy ez is egy magyarázat lehet, de jellemzően nem így szokták megadni, hanem a legmélyebb belógástól a legmagasabbra nyomott állapotig.
No, a service manual 15-20mm-t ír, ami szerintem továbbra is abszurd. És esélyesen nyomdahiba vagy efféle, mert a szervice manual 12. oldalán 30-40mm van a táblázatban, a 99. oldalon meg 15-20mm.
A német karbantartási útmutatóban és két owners' manualban is 30-40mm-t írnak, ami az én fülemnek hihetőbb.
Hmmm.
Kétféle manualom van, az egyik, 94-es, abban 30-40mm van.
De ez a manual az újabb, 2 dugattyús első fékkel szerelt gépekhez van, az enyém pedig 92-es, még egydugattyús.
Ezért a régebbi, 88-as manualt néztem, abban volt a 15-20mm.
No, kerem... most nezem, hogy az owners' manualban meg 30-40mm van, ami sokkal realisabbnak hangzik (az en motorom is kb annyit ker).
Lehet elirtak a masik konyvben?
Pici dilemmában vagyok, láncfeszesség állítás ügyében.
Elég laza volt, így feszítettem rajt a manual által írt módon (15-20mm-t ír a legfeszesebb helyen).
Bár a manual nem írja, terhelt állapotban (egy személy alatt) mértem, de az így beállított feszességgel már kellemetlen morgó hangja van, illetve érezni is lehet hogy "súrlódik", így visszavettem belőle valamennyit, kb 25-30mm-re.
Ez így normális, vagy benézek valamit?
Nyúlás amúgy nincs, legalábbis nem tudom számottevően elhúzni a hátsó lánckerék fogaitól a láncot és a feszesség is nagyjából azonos volt a lánc teljes hosszán.
Kb mekkora erővel kell nézni ezt a feszességet? Nagyon mást "mutat" ha csak kisujjheggyel mozgatom a láncot, mint ha több ujjal erősen. Szóval elég szubjektív.
(nyilván tapasztaltabb kollegáknak egyértelmű, nekem még nem : )
mosko7168@gmail.com
Az email, de még inkább a telefon a jó, mert az az igazán pontos info egy hirdetésnél. (az is segítség, ha tud magyarul)
Előre is köszönöm.
Nem tudom milyen allapotuak, de ha mar email-eztek, tud neked kepet adni.
Még áldozok is rá.
Akit erdekel, szoljon es kerek kontaktot.
Én az utóbbira "szavaztam", eszerint helyesen, blackiex ábráján A-val jelölt módon.
Ok, summa summarum, a 15-20mm egyértelmű hülyeség mind a 250-es mind a 125-ös esetében, és a 30-40mm a helyes.
Köszönöm :)
A 250-es manualja neked is kapóra fog jönni, mert a két kisVirago kb. azonos (dugattyú méret és porlasztó fúvókázás kivételével), szóval itt a link a gyári könyvhöz. Ha megnézed a PDF 12. vagy 63. oldalán a táblázatban a "drive chain" adatokat, egész mást találsz, mint később az ábra mellett a 99. oldalon.
A 35. oldalon kezdődik a fő szerelési útmutató, előtte egy "supplement" van, azaz a későbbi (1994-től) kétdugattyús fékkel szerelt változathoz tartozó frissített adatok.Yamaháék nem csináltak teljes új könyvet minden modellfrissítésnél, elvégre a szerkezet és a szervizelés lépései 95%-ban azonosak maradtak csak hozzávarrtak a könyvhöz egy függeléket adalékként.
Pl. a te 125-ösödön az újabbik fékrendszer van, mert 97 után kezdték csak gyártani. Így neked a PDF elején levő függelék releváns.
https://virago250street.files....
A német karbantartási útmutatóban és két owners' manualban is 30-40mm-t írnak, ami az én fülemnek hihetőbb.
Kétféle manualom van, az egyik, 94-es, abban 30-40mm van.
De ez a manual az újabb, 2 dugattyús első fékkel szerelt gépekhez van, az enyém pedig 92-es, még egydugattyús.
Ezért a régebbi, 88-as manualt néztem, abban volt a 15-20mm.
Lehet elirtak a masik konyvben?
Ha "morgott" a lanc, akkor tenyleg kicsit sok lehetett a feszessege.
Elég laza volt, így feszítettem rajt a manual által írt módon (15-20mm-t ír a legfeszesebb helyen).
Bár a manual nem írja, terhelt állapotban (egy személy alatt) mértem, de az így beállított feszességgel már kellemetlen morgó hangja van, illetve érezni is lehet hogy "súrlódik", így visszavettem belőle valamennyit, kb 25-30mm-re.
Ez így normális, vagy benézek valamit?
Nyúlás amúgy nincs, legalábbis nem tudom számottevően elhúzni a hátsó lánckerék fogaitól a láncot és a feszesség is nagyjából azonos volt a lánc teljes hosszán.
Kb mekkora erővel kell nézni ezt a feszességet? Nagyon mást "mutat" ha csak kisujjheggyel mozgatom a láncot, mint ha több ujjal erősen. Szóval elég szubjektív.
(nyilván tapasztaltabb kollegáknak egyértelmű, nekem még nem : )
Segítségnek itt van Blackiex leírása.
https://www.kriszera.hu/yamaha...