Tegnap motoroztunk 35km-t, először nem töltött rendesen, utána világítással is beállt 13,7v-ra. Ma újra szétbontottam a generátor csatlakozókat, a tekercsek ellenállása egyforma, kb 2000-es fordulaton egyformán 36v váltó fesz jön a tekercsekből, viszont szerintem testre zárlatos. Ha jól mértem, a tekercs kivezetések és test között nem vezethetne, itt pedig nem csak az ohm mérő jelez, hanem még a próbalámpa is világít, ha a pozitív saruról rámérek.Ha így van, gondolom előbb -utóbb leégeti magát a tekercs. Honnan érdemes tekercset rendelni, ill. érdemes-e tekercseltetni.
Ra kell akasztani a voltmerot es hagyni jarni ugy 1500-2000 fordulat korul. Alapjaraton ugyanis igen keveset tolt, eleve valami 200-220W az ossz teljesitmeny 5000 fordulaton, ebbol jo esetben 60-80W jon ki alapjaraton - ezert kell fordulaton nezni (es ezert nem jo otlet a kiegeszito lampa, ha nem LED-es)
Ha a 11.5-bol hamarosan 11.6, majd 11.7 lesz, es igy tovabb (tehat tolt), akkor minden oke.
Ha viszont nem valtozik a feszultseg avagy az csokkeno tendenciat mutat, akkor ra kell nezni.
Sziasztok! Ősszel leállítottuk a motorokat, párom 535-ös Virágóján tökéletes volt a töltés, van rajta mérő. Ma elindítottuk, terhelés nélkül jó a töltés, ha ráteszem a világítást visszaesik 11,5-ig. Ha lekapcsolom, újra felmegy 13,7-re. A csatikat szétszedtem,megszorítottam, de egyébként is jók voltak, nem voltak megégve. Egy régebbi bejegyzésben jól le volt írva a további vizsgálat, de nem találom.
Én most itt a lakásból meg nem mondom mim van, de az a spray kifejezetten ragadós...
Én amúgy km-től függetlenül minden évben kimosom, olajat+szűrőt cserélem, fékfolyadékot kétévente, és ez igaz autóra-motorra. A láncra, a bowdenekre, az akkuk téli karbantartására, a minden haladás utáni lemosásra.
Csak a K&N spray cuccat ismerem, az nem sokkal ragadosabb a varrogepolajnal. Igaz, az alapvetoen az o moshato pamutrost szuroikhez valo, amikrol inkabb nem is mondok semmit. :D
Ha nedves a szivacs, az megfogja a koszt es lehet, hogy a ragacsosabb spre tovabb marad szottyos. Ugyanakkor evente illik elmosni igy is, ugy is. A Yamaha 6000 km-t ir intervallumra, motorolajos kenes eseten.
Van külön légszűrőolaj, de a gyári könyv speciel motorolajat ír. Én ezt a megoldást kevéssé kedvelem, mert a 10W40 elég sűrű és nehéz átitatni, majd a feleslegtől megszabadítani a szűrőszivacsot.
A műszerolaj (varrógépolaj) kb. 500 Ft, 120-150 ml 3-4 kezelésre simán elég, könnyen beissza és a Teszkóban is kapni.
Sziasztok! Biztos lököttnek hangzik a kérdés, de valakinek nincs meg a Virago felirat betűtípusának a neve? Nyomozok egy ideje gugli barátunknál de csak a ,majdnem,,-ig jutok.
Drága Gyulám! Én úgy látom, hogy ezt Te tényleg komolyan gondolod! De tetszik, hogy esélyt sem adsz nemet mondani! 🙂 A héten nem látok rá esélyt, de ha még eddig nem ígértem meg, most megteszem, hogy útba fogom ejteni ezt a kajáldát. (Egyelőre még motor nélkül)
Fejben nincs meg a weblapjanak a cime, ahonnan a telefonszamat le lehetne lesni, de ha Google-be beirod, hogy "doka sandor generator" akkor kidobja.
Ha a 11.5-bol hamarosan 11.6, majd 11.7 lesz, es igy tovabb (tehat tolt), akkor minden oke.
Ha viszont nem valtozik a feszultseg avagy az csokkeno tendenciat mutat, akkor ra kell nezni.
A motoron amugy van-e plusz lampa a gyarin kivul?
Na, megnéztem, nekem ez van. Nem ír amúgy semmit, hogy mi van benne.
Én amúgy km-től függetlenül minden évben kimosom, olajat+szűrőt cserélem, fékfolyadékot kétévente, és ez igaz autóra-motorra. A láncra, a bowdenekre, az akkuk téli karbantartására, a minden haladás utáni lemosásra.
Ha nedves a szivacs, az megfogja a koszt es lehet, hogy a ragacsosabb spre tovabb marad szottyos. Ugyanakkor evente illik elmosni igy is, ugy is. A Yamaha 6000 km-t ir intervallumra, motorolajos kenes eseten.
A műszerolaj (varrógépolaj) kb. 500 Ft, 120-150 ml 3-4 kezelésre simán elég, könnyen beissza és a Teszkóban is kapni.
Persze, hogy komolyan!
Akkor várlak 11, és 13 ó között! 😉 🙂
Aki motorral jön, meghívom egy ebédre! 😉 🙂