...és lehet igazad lesz és valóban a kipufogóval kombinálva lesz butítva 16 lóra.
Ráadásul a 92, 94 és 96-os modellévekben. Furcsa. A faszér' nem tettek ezekbe is leköszörült bütykös tengelyt, mint a német butítottba?!
Lehet hogy a szigorúbb zajszennyezési előírás miatt eleve agyon kellett tompítani a dobot és akkor így volt olcsóbb?
Érthetetlen.
Nézzecsak... a súbertű más az osztrák és svájci 3LU és a többi európai 3LU között. Ez eddig nem szúrt szemet.
A vezérműtengely ezer százalék ugyanaz, mint a fojtatlan, lehet ezzel faragtak le pár lovat.
Akkor ott vagy valamikor belenyúltak a motorba és lefojtották utólag és átíratták a forgalmit is, vagy elcseszték a papírozást.
A 3LU-ban gyárilag az agresszívabb vezérműtengely van. Hogy ezzel az osztrák micsodával mi a pálya, azt látatlanban nem tudom.
SZerk: közelebbróől megnézve az osztrák és a svájci 3LU gáztűje más. Lehet ott van a kutya elásva...?
A kipufogó nem feltétlen utal erre, osztrák és svájci modellek is kaptak hasonlót.
A 12.5kW-os fojtott verzió, a sima alapváltozat 15.5kW.
Lehet a 12.5kW-osból 15.5kW-ost csinálni, de nem olcsó, mert a vezérműtengely cseréjét igényli, annak a profilja más.
Ha kinézel egy motort, hívd fel a gazdáját és kérd el a motorszámot, de legalább az első 3 karakterét a motorszámnak.
Ha az 3LW-vel kezdődik, akkor 12.5kW-os fojtott változat.
A 3LS, 3LU, 2UJ és a 3DM modellek fojtatlanok, a korai 2UJ-k a legerősebbek, papíron 23 lovasak.
Sziasztok!
Segítségeteket kérném. Xv250-et szeretnék venni, de látom hogy van gyárilag 16 és 20 lóerős is. Mi a különbség a 2 között a 16-osból tudok 20-ast csinálni? A kipufogó látom a 16-osé vékonyabb végű.
A Solvart fesszabályzó ára (már nem tudom is mennyi volt, kb.24.000) + amennyit gondolsz. Én a tartóval együtt egy 5000-est küldtem a szakibácsinak a + fáradtságáért, meg volt elégedve.
Nem hiányos, csak össze van kenve mindenhol a szigetelő anyaggal. Lendkerék mágnes mintha új lenne. Szabafonfutó a helyén, semmi holtjáték, vagy lógás, csavarok a helyükön.
Jó szezon után édes a téli szerelés. :)
Fesz.szab. a mérések szerint jó, de inkább dobom, jöjjön egy Solvart féle.
Ezt a generátort már tekercselték, remélem a tökeire is jutott műgyanta az elkövetőnek. 😋
Nekem Denso W22EPR-U gyertyak vannak benne, ezert kiszedtem a pipabol az ellenallast.
Keresgettem a neten, h mekkora az ellenallasa ennek a gyertyanak, de csak 1 nemet oldalon talaltam, h 5 kohmos. Valoban annyi? Jo lesz igy ez a gyertya bele?
Akit esetleg érdekel egy veterán találkozó egy gyógyvizes csobbanással: https://www.facebook.com/events/8035248933152647/?acontext=%7B%22event_action_history%22%3A[%7B%22surface%22%3A%22search%22%7D%2C%7B%22mechanism%22%3A%22group_featured_unit%22%2C%22surface%22%3A%22group%22%7D]%2C%22ref_notif_type%22%3Anull%7D
blackiex, köszönöm az észrevételeket, jelezni fogom ezeket a szerelőnek. Aztán majd megírom, hogy mire jutottunk. Ma is mentem vele, és az élmény megfizethetetlen 🙂
Lassan megvan a következő 100km az olajszint ellenőrzés óta, de most úgy néztem nem emelkedett láthatóan.
Van benne valami, de inkabb a TCI az, ami nem toleralja hosszu tavon, ha nincs csillapitas/zavarszures. A ket trafot egy-egy Darlington tranzisztorpar kapcsolgatja (megszakito helyett).
Ezeknek a feszultseglokesek, feszultsegtuskek nem vitamin. Amikor gyujt, a tranzisztor lezar, a trafo testje eltunik. Az osszeomlo magneses mezo a szekunder tekercsben csinal vagy 15-20 ezer voltot, megy a pipaba, szikra van. Ugyanakkor a szekunder tekercsben jelentkezo hirtelen nagyfeszultseg visszahat a primer tekercsre es ez egy feszultseglokes formajaban a TCI Darlingtonjara juthat.
Az XV-k TCI-jeben Fuji D1071 vagy azok ekvivalensei vannak (pl. ETD41-035), ezek olyan 3-400V-os feszultseglokeseket tudnak max elviselni.
Ha a szekunder oldalon egy zavarszuro ellenallas van, a szekunder tekercs kisulesi ideje hosszabb lesz. A "szikra" is tovabb tart, a keletkezo fesz. impulzus sem lesz annyira lokesszeru. (Ha tul sok az ellenallas, az nyilvan mar gyengiti a szikrat, ezert celszeru a gyari "arany kozeputat" kovetni, az XV eseten ez 5 kiloohm, a magas fordulatra tervezett FZR eseten lehet hogy 10k kell)
A magam reszerol a zavarszuro nelkuli gyertya es 5k pipa kombojat preferalom, mert sokszor kellett mar R-es gyertyat cserelnem ido elott, mert bar az elektrodai a szikrakozben szepek voltak, de a zavarszuro a vibraciotol elrepedt es bizonytalanna valt a gyujtas. A pipanak van annyi szabadsagfoka, hogy ez ne legyen problema, a merevre becsavart gyertyanak nincs.
Nem lettem előrébb a Filteres fiúkkal sem, ők is csak 2 nap alatt tudják beszerezni. Nem baj, ezen nem múlik.
Egyébként anno ezekről az ellenállásokról sokat olvastam, amikor az FZR-t raktam rendbe. Ott akkurátusan mentem végig a német reparaturanleitungon. Abban kimondottan leírják, hogy ellenőrizni kell a csillapítás meglétét a helyes kOhm tartományban, különben károsodhat a TCI és a trafó is megéghet, ha nincs ellenállás. Mi az igazság?
Ráadásul a 92, 94 és 96-os modellévekben. Furcsa. A faszér' nem tettek ezekbe is leköszörült bütykös tengelyt, mint a német butítottba?!
Lehet hogy a szigorúbb zajszennyezési előírás miatt eleve agyon kellett tompítani a dobot és akkor így volt olcsóbb?
Érthetetlen.