Szét is szedtem a pumpát, de nem látok semmit benne, ami miatt áteresztene.
Középtájon van egy szelep amit kicsit be tudok nyomni és vissza ugrik.
Ennyi. De átereszt, egyértelmű.
Köszi, akkor ez lesz a következő csere. >Mannol 7830.<
Festettük az ördögöt a falra a szabadon futóval! 🙂 Tessék! Megjelenik! 😂
Ma az indításoknál "kihagy" mintha egy fél fordulatra nem feszülne fel a görgő! Basszus! Lehet, a tegnapi "üveghang"??
Legalább lecserélem az olajat is! 😂 😉 Ha szét kell szednem, akkor lehet, a 6 görgőset teszem bele. Még jó, hogy itt van még Tormy lehúzója. 🙂
Köszi.
Akkor valószínűleg a következő cserénél visszatérek az eddig használt 10w40-re.
A régi lendkereket újrafúrtam, de nem az került bele. Vettem egy majdnem "patika" állapotú használtat. A szabadonfutón nem találtam rendellenességet, (persze ettől még lehetett) a görgők egészségesek, a rugók, rugófészkek szintén. 12.9-es csavarok, menetrögzítővel, nyomatékkal meghúzva. Bár az lehet, hogy előtte a meglazult csavarok miatt "kotyogott" a szabadon futó tömege, és nem vitte át a blokkra. Most meg stabil, és átveszi így az egész blokk. Nem tudom.......
A "V2" hengerelrendezésnél akár hogy túrok a memoriában, nem igen emlékszem arra, hogy annak valaha is kulturált járása lett volna...
Azt tudom, hogy olaj és olaj között (márka) vannak eltérések. A viszkozitást is váltasz meg föleg. Nálam a sor kettes 400-as yamahának 10W40-es olajjal akadozott a váltó, alig birtam üresbe tenni...Most egy fos mannol 20W50 van benne, és olyan mint a "vaj", pedig már kuplungot akartam cserélni...
A te esetedben inkább a szabadonfutóra fognám az egészet. Elég komoly mennyiségü anyag van benne, minimális kiegyenlítetlenség is növeli a vibrációt, ettöl is lehet zajosabb keményebb a járás.
Másrészröl meg ilyen avult technikába felesleges az ilyen "drága" túlfejlesztett kenöanyag. Ez egy 30+ éves konstrukció bármilyen "hagyományos" olajjal elmenne, söt szerintem sokkal jobban menne, mert azokra tervezték, tesztelték.
Köszönöm,
Azért foglalkozom most ezzel, mert a téli karbantartás, (na meg a muszályból szabadonfutó) szét/összeszerelés alkalmával a 10w40 helyett, 20w50-et (Repsol) tettem bele. Azóta valahogy nagyobb fordulaton "keményebben" rázósabban talán kicsit hangosabban is jár, a seb. váltást nem csak tudom, de határozottan hallom is. (Ezt Blackival már átbeszéltük) Karburátort nem szedtem szét, csak szintállítás.
Szelephézagok olajhúzósan.
Na, nem is ez a lényeg, hanem csak azt szerettem volna tudni, hogy ezek a jelenségek az olaj cserétől jöttek elő, vagy én elrontottam valamit.
Ez más megvilágitásba helyezi a leányzó fekvését! :-D
Amúgy inkább 5 kell belöle...nagyon rozsdás, és nagyon nagy a hullámtörö felülete. http://youtu.be/7nIW9Vz7Znw?t=112
(így is lehet tankot takarítani :-D)
Az én ismereteim szerint, a szinkront alapjáraton/ emelt alapjárati fordulaton kell megcsinálni. Célja, hogy alapjárati furatot a pillangó éle ugy takarja ki, hogy azonos legyen a nyomás a szívócsövekben. Erre kell a szinkron. Ezzel kompenzáljuk hogy az esetleges teljesítménybeli eltérések a különbözö kopások, tömítetslenségek miatt elsimuljanak az alsó fordulatszám tartományban. Ha felsöbb tartományban "szétesik a szinkron", akkor az nem lehet kompenzálni ilyen módon. Ott már bele szól hengerek és porlasztó állapota, méreteltérések. Pl a membránon eltérö rugalmassága, a tolattyúk kopottsága, rugójuk -elfáradása, hengerek kopottsága, eltérö szelephézagok miatti öblitési, hengerelrendezés, fúvókázási eltérések (gyári vagy a kopottság), különbözö szívócsatorna kialakitások a hengereknél...
Ami nekem furcsa, hogy nehezen talál vissza alapjáraton a folyadék a szinkronba...bár lehet ez csak a folyadék tehetetlensége.
'flash rust"--> vakrozsda (flugrost) ??? :)
Most hogy rákerestem a citromsavra, beugrott, hogy miért nem mentem el ebbe az irányba...A legjobb esetben is, kb 20-22€ értekben kell a 21-22 literes tankhoz amiben még egy bazi nagy hullámtörö lemez is van. Közben meg a komplett szett a tank kifoszvátozásához, és gyantázásához : https://www.ebay.de/itm/162373465031
Ùgy hogy ez a mennyiség egy 30 literes hullámtörö lemezes tankhoz elég. Mivel egy komponensü, a maradékot késöbb is tudom használni akár egy kisebb tank pl sr500-asom kigyantázásához...ami csak 10-12 literes...
Tudom fillérbaszásnak tünik (az is!!! ;-D), de mikor párhuzamosan épül több motorom, mellette meg lábon kell tartani több motort, akkor optimalizálni kell a költségeket. Drágán mindenki tud mindent... ;-D
Amit elfelejtettem... A neon-narancssarga szinuve valtozott citromsavas oldat eltavolitasa utan ha vizzel oblitesz, akkor majdnem pucer vasat aztatsz vizzel es azonnal pici rozsda jelenik meg - nem tudom, mi magyarul a 'flash rust", elnezest.
Szoval celszeru a citromos le utan kis mezei etanolos benzinnel kiobliteni, mert az a visszamaradt rozsdaport is kihozza, az etanol meg osszekapja a maradek vizet.
Ha tarolnad felszereles elott, akkor 2T olajat is tegyel bele, hogy vedje a frissen kezelt feluletet, amig az befejezi a vegyi mutatvanyat, vagy valami ilyesmi.
Középtájon van egy szelep amit kicsit be tudok nyomni és vissza ugrik.
Ennyi. De átereszt, egyértelmű.