Ja, a csatlakozást úgy döntöttem, marad a saru - megkockáztatom még legalább egy idény erejéig. Még húzódozok egy kicsit a gyári vezetékek vagdosásától, ki tudja meddig tartom meg a motort, és nem akarok meglepetéáseket az utánam következő(k)nek. (ha van még annyi év, akkor néhány évtized múlva muzeális érték lesz 🙂)
Fogóval megszorítottam a sarukat a biztonság kedvéért. Meg ráhagyok a vagdosáshoz, ha az lesz a döntés jövőre.
Szia Blackiex!
Köszönöm, akkor olyan mint az autóknál. Igen, nem kis munka a krimpelést kifejteni. Szerencsére Antinál mégsincs gond, az akksija volt alacsony feszültségen. Legalább is egyelőre ezt állapította meg. De a pumpa ludas lehet, mert két hét állás alatt telefolyt neki a hengerfej. (gondolom, az szétszedhető) Kérdeztem, nem kapcsolt közben egyszer sem gyújtást.
Mondom én, csak neked kell szólni ... 😉
Igen a feszszabályzó OK, csak bizonytalankodtam egy kicsit (nem tudom miért, mert illene értenem hozzá, mert valamikor tanították nekem is). Most néztem, hogy mondtad, tényleg zöld a "gyári" Solvart testelése, csak nekem speciálisat csináltak, és ebbe fekete vezetéket tett a szakibácsi, hogy még a színeken se kelljen agyalnom.
Túrót. Sajnos a manual kiszerelt blokknál mutatja be a porlasztó leszedést, ami nyilván nem kihívás. A kitapasztalt egyszerűsítő fogásokat meg nem ismeri mindenki. A fesszabályzót meg megfejetettétek :)
Ami az o-gyűrűt illeti, Istvánnak nyilván igaza van. A leeresztett, száraz porlasztó nem károsodik a levegőtől. Amikor Anti először feldobta ezt a témát, szándékosat említettem is, ahogy a tűszelepház o-gyűrűje lesz a ludas, amit 7.5 x 1.5-ös Viton o-gyűrűre kell lecserélni. A Viton ellenáll a modern benzi... szart, benzinpótló 95-ös üzemanyagnak is.
Ha a pumpa átereszt az ezeregyesen, akkor annak a szelepeit is ki kell pucolni. Abba is bele tud kocsonyásodni a benzin, ha sokat áll a motor és a kis gumi zárólapok nem tömítenek rendesen.
Ha nagyon nagy a baj és a pumpa cserés, tessék nekem szólni. A gyári új 300 euró, a kínai pumpák semmire nem jók (max két hétig), egy Suzuki Supercarry kisbusz tápszivattyút rá lehet adaptálni, de abból is 40-45 ezernél indul, ami nem csak a köv. műszakiig képes üzemelni.
Bocsánat, te lemaradtál, Lajos. Ne haragudj. Ahogy Gyula mondja, a három sárga = három fehér a Yamahán, sorrend mindegy.
A MOSFET szabályozó zöldje a test, = fekete a Yamahán. A piros meg a piros, a 12V.
(én is forrasztanám, zsíroznám, zsugorcsövezném speciel)
Elnézésüket kérem az uraknak, hogy nem voltam kéznél időben.
Gyulus: az 1100 behúzó bendix elég nehezen jön szét, vastag lemezből van a köpenye és alul krimpelve van a műanyag záróelemre, amiből a csavaros csatlakozók lógnak kifelé. Megoldható, de jó szerszám és erős kéz kell hozzá.
Motoni: azt a belső csavart csak meglazítani kell, 3-4 fél fordulat elég.
A karbi kiszedésének megvan a trükkje és sorrendje!
1. A fékpedál oldaláról indítasz, a szívócsonk külső csavarját kiszeded teljesen.
2. A másik oldalon leoldod a bilincset, ami a szívócsonkba szorítja a karbit.
3. A bal oldalról benyúlva kicsit lazítasz a belső csavaron.
4. Kiugrasztod a balsó (hátsó) karbit a gumijából. Mindeközben a jobb oldali karbi szívótorkostól meg tud indulni kifelé, a motor jobb oldala felé.
5. Az elülsó henger csonkjának a belső csavarjában, amit csak lazítani kell, időnként megakad a hátsó karbi szája. Ha útban van, akkor beljebb tekered vagy kézzel benyúlsz és kitekered teljesen. Mivel most már a porlasztók lötyögnek, el tudod mozdítani az útból őket, és odaférsz.
Összeszerelés ugyanez, visszafelé. A jobbsó karbiról a szívógumit le se szoktam venni, pucolás vagy úszóállítás közben se zavar, így pont abban a szögben marad, ahogyan mejd vissza kell mennie.
Van már 10 éve, hogy szétszedtem, de mintha ki kellett volna a gumiból fordítani a karbikat, a szívócsonk gumit fennhagyva.
Nyilván bele van abba is gyógyulva, de ha azt is cseréled (ha repedezett javasolt) akkor szét is vághatod.
Egyetértünk, ez az egyik gyenge pont, amit mindig ellenőrizni kell. (amíg nincs összeforrasztva 🙂)
Ugyan úgy, mint a testelést is. Rázkódás, pára, eső, szétszedés-összerakás ez mind ellensége ezeknek.
Hüüüüüümmmm.....
Mondjuk ott nincs olyan "hajlítgatásnak" kitéve. Esetleg rögzíted vezeték kötegelővel. Persze, ahogyan gondolod...
Le is fotóztam akkor, ahogy megolvadt a műanyag a sarun, de nem találom.
Nem mondod! Hát igen, megy ott amper rendesen, de én meg pont a forrasztástól félek néha. Én meg már nem is egyszer jártam úgy, hogy a forrasztásnál "nyakban" eltört a vezeték. Szóval a csatlakozás a forrasztásnál tuti, de a hajlítgatást nem bírja. A zsugorcsövezés javít rajta, de én mindig félek egy kicsit a forrasztástól.
Most elgondolkoztattál.
Lehet, hogy veszek hozzá toldósarut.
A Yamaháén fehérek, a MOSFET-en sárgák. A Yamaháén csak piros van még, az ugye a plusz, megy az akksihoz, a MOSFET-nél még a piroson kívül van egy fekete a testnek, de ezek egyértelműek.
A generátorból váltóáram jön ki, de ...
Szia, Lajos !
Én is erre gondoltam, de csak egy kis műszerészsatu van otthon, pár perc eredménytelen feszegetés után felhagytam a villás hajlítgatással, kikinlódtam egyenessel. Visszaszereléshez ki fogok találni valamit.
Sziasztok, amúgy lenne egy (lehet, hogy buta, de ne nevessetek ki) kérdésem:
Most szerelem be a MOSFET feszszabályzóm, és a csatiba mindegy milyen sorrendben mennek bele a kábelek? Bár semmilyen jelölés nincs rajtuk, de gondoltam megkérdezem.
Fogóval megszorítottam a sarukat a biztonság kedvéért. Meg ráhagyok a vagdosáshoz, ha az lesz a döntés jövőre.