No ez az, hogy az itthon kaphato olajokon nincs es a letoltheto adatlapjukon sem szerepel.
Utolagosan hozzaadni sem egyszeru, mert egyetlen ZDDP termeket talaltam itthon (K2) de nagyon esetleges a leirasa. A legtobbe az sajnos, csak annyit irnak rendszerint, hogy X liter olajhoz. Ami eselyesen autora vonatkozik. Tehat nem tudjuk beloni pontosan pl. 1500ppm-re
Akkor ezt a ZDDP adalékot kell vadászni, .... már amelyik terméken ez fel van tüntetve.
Ezt találtam róla:
>"Az egyik legismertebb AW adalék a cink-dialkilditiofoszfát (ZDDP). A cink-dialkilditiofoszfátok kiváló kopásgátló hatását már kb. 60 éve felismerték. Ezek a legjobb, legolcsóbb, leggyakrabban használt kopásgátló adalékok. Jó oxidációgátló és korróziógátlók is egyúttal, de csak enyhébb körülmények között (hidrodinamikai és vegyes kenés) hatékonyak. Először fiziszorpcióval a fémfelülethez kötődnek, majd termokémiai reakcióval (oxidáció, bomlás, hidrolízis egymás mellett) foszfátüveg képződik, ami a fémfelületet bevonja és kitölti az egyenetlenségeket. Ez a film csökkenti a súrlódást, megakadályozza az összehegedést (adhéziós kopás). Korlátozott nyírási ellenállása miatt a fémfelülethez csak adott mértékig képes tapadni, így a nyírás áldozatává válik. Sajnos nagy nyomáson és/vagy terhelésnél és/vagy hőmérsékleten elvesztik hatékonyságukat. Újabban - kiváló detergens-diszpergens hatásuk mellett - jó súrlódás- és kopáscsökkentőnek találták a molibdén tartalmú poliizobutilén-szukcinimideket is."<
Na ez az. Ezt nem lehet tudni, mert a viszkozitási adatokon, a folyásponton, sűrűségen meg efféléken kívül nem nagyon árulnak el semmit az olajakról. Alapvetően bármelyikkel működik a motor, csak zajosabb lesz.
Nem nélkülözhetetlen a ZDDP, de ilyen öreg himbás-csavaros, lazább illesztésű játékoknál segít csendet teremteni. Kicsit olyan, mint a zsírban a teflon vagy grafitadalék, vagy amilyen a benzinben volt az ólomadalék, de ez nedves kuplungos masinákban is használható történet. A Silkolene Classic esetén direkt kiemeli a gyártó, hogy tartalmaz 1100ppm-nyit.
No ez az. Márkánként 1-2 olaj van ebben a viszkozitási kategóriában. És a Motul 3000-en valamint a Valvoline Durablenden kívül nincs komolyabb ZDDP tartalmú olajuk. Mint pl. https://www.mdracingproducts.c...
Majd jovore kiprobalsz valami mast. A Motul 3000 Plus tuti jo, az kimondottan erre van. A sima 3000 is jo mondjuk.
A Mannol-t harlisok dicsertek, meglatjuk. Jo lenne, ha bevalna, 1500Ft/liter aron eleg nyero lenne.
Az 1-es rapszódikus.... van, hogy szinte hangtalan, van hogy nagyot "kottyan"
A többi felfelé hangosabb lett..
De nem baj, mert így nem csak tudom, hogy váltok, hanem hallom is! 😂 😂
Nem tudnam megmondani. Az egyes mindegyik nagyblokkoson hangos, a tobbit meg nem hallom elegge. Lehet. Az egesz blokk zajosabbnak tunik, de foleg a vezerles.
Nem a viszkozitas a baj, hanem az olaj adalekolasa. A szigorodo normak miatt sorra csokkentik vagy veszik ki a gyartok az adalekokat az olajokbol, az en szelepeim is hangosabbak a Repsollal, pedig regebben azt szerette a legjobban.
Jovo heten probalom ki a Mannol 7830-as olajat, ami Harley-ba valo, majd beszamolok rola. A Motul 3000 Plus 20W50 jo mondjuk, csak nem olcso.
Akkor látjuk Anti szomorú sorsát. ☹️
Persze, ha már úgy is szét kell szedni, talán érdemes lenne ezeket is kicserélni, amiket írtál.
A benzincsapom úgy néz ki jó lett. Nem folyik, átkapcsol tartalékra. Tegnap előtt a kút előtt 500 méterrel ledadogott, sikerült leállás nélkül átkapcsolni. A szabadon futó is rendben. Amit észrevettem, most hogy 20w50-est tettem bele, hangosabb lett a váltóhang. Jobban hallom a váltásokat. 🙂
Olyasmi ez, mint a te motorodnál a szabadonfutó vagy a benzincsap hibája. Kb. borítékolható.
Az o-gyűrű összemegy és megkeményedik a modern üzemanyagtól, tucatnyit láttam, ami szögletesre deformálódik és szinte kiesik a furatából, mert már annyira nem fogja a gumigyűrű. Ezért kérdeztem Antitól a múltkor, hogy mikor volt utoljára kezelve az a porlasztó. Ha a gyári gumi van benne, tuti rotty. Ha nem, akkor nemsoká úgyis az lesz.
3 o-gyűrű szaródik el ezekben a Mikuni BST40-esekben: ez, meg van kettő a műanyag fúvókatartón, ami a levegőcsatornát tömíti. Ezt a hármat kicseréli az ember Vitonra és E10 biztos porlasztót kap. Fasza karbik, szeretem őket.
Köszi.....
Mondtam Antinak, engedje le az úszóházból a benzint, hátha a pumpa nyomása utána kimossa. Csak egy elvi próba.
De mint írtad, nem sok a remény a szétszedés elkerülésére, ha az "O" gyűrű a ludas.
Utolagosan hozzaadni sem egyszeru, mert egyetlen ZDDP termeket talaltam itthon (K2) de nagyon esetleges a leirasa. A legtobbe az sajnos, csak annyit irnak rendszerint, hogy X liter olajhoz. Ami eselyesen autora vonatkozik. Tehat nem tudjuk beloni pontosan pl. 1500ppm-re
Neked/Nektek is viszont, minden kellemest! 🙂 🙂
Ezt találtam róla:
>"Az egyik legismertebb AW adalék a cink-dialkilditiofoszfát (ZDDP). A cink-dialkilditiofoszfátok kiváló kopásgátló hatását már kb. 60 éve felismerték. Ezek a legjobb, legolcsóbb, leggyakrabban használt kopásgátló adalékok. Jó oxidációgátló és korróziógátlók is egyúttal, de csak enyhébb körülmények között (hidrodinamikai és vegyes kenés) hatékonyak. Először fiziszorpcióval a fémfelülethez kötődnek, majd termokémiai reakcióval (oxidáció, bomlás, hidrolízis egymás mellett) foszfátüveg képződik, ami a fémfelületet bevonja és kitölti az egyenetlenségeket. Ez a film csökkenti a súrlódást, megakadályozza az összehegedést (adhéziós kopás). Korlátozott nyírási ellenállása miatt a fémfelülethez csak adott mértékig képes tapadni, így a nyírás áldozatává válik. Sajnos nagy nyomáson és/vagy terhelésnél és/vagy hőmérsékleten elvesztik hatékonyságukat. Újabban - kiváló detergens-diszpergens hatásuk mellett - jó súrlódás- és kopáscsökkentőnek találták a molibdén tartalmú poliizobutilén-szukcinimideket is."<
Nekem ez mondjuk nem sokat mond.
Nem nélkülözhetetlen a ZDDP, de ilyen öreg himbás-csavaros, lazább illesztésű játékoknál segít csendet teremteni. Kicsit olyan, mint a zsírban a teflon vagy grafitadalék, vagy amilyen a benzinben volt az ólomadalék, de ez nedves kuplungos masinákban is használható történet. A Silkolene Classic esetén direkt kiemeli a gyártó, hogy tartalmaz 1100ppm-nyit.
és akkor ez lenne az, ami igazán jó lenne ezekbe a gépekbe?
Ez a ZDDP adalék a lényeges?
https://www.mdracingproducts.c...
https://www.olajwebshop.hu/20w...
15 ezer alatt 1.990.- a posta.
Nem szeretném, ha az olajat is külföldről kéne hozatni.
A Mannol-t harlisok dicsertek, meglatjuk. Jo lenne, ha bevalna, 1500Ft/liter aron eleg nyero lenne.
A többi felfelé hangosabb lett..
De nem baj, mert így nem csak tudom, hogy váltok, hanem hallom is! 😂 😂
A Mannol meg olcsóbb.
Jovo heten probalom ki a Mannol 7830-as olajat, ami Harley-ba valo, majd beszamolok rola. A Motul 3000 Plus 20W50 jo mondjuk, csak nem olcso.
Persze, ha már úgy is szét kell szedni, talán érdemes lenne ezeket is kicserélni, amiket írtál.
A benzincsapom úgy néz ki jó lett. Nem folyik, átkapcsol tartalékra. Tegnap előtt a kút előtt 500 méterrel ledadogott, sikerült leállás nélkül átkapcsolni. A szabadon futó is rendben. Amit észrevettem, most hogy 20w50-est tettem bele, hangosabb lett a váltóhang. Jobban hallom a váltásokat. 🙂
Az o-gyűrű összemegy és megkeményedik a modern üzemanyagtól, tucatnyit láttam, ami szögletesre deformálódik és szinte kiesik a furatából, mert már annyira nem fogja a gumigyűrű. Ezért kérdeztem Antitól a múltkor, hogy mikor volt utoljára kezelve az a porlasztó. Ha a gyári gumi van benne, tuti rotty. Ha nem, akkor nemsoká úgyis az lesz.
3 o-gyűrű szaródik el ezekben a Mikuni BST40-esekben: ez, meg van kettő a műanyag fúvókatartón, ami a levegőcsatornát tömíti. Ezt a hármat kicseréli az ember Vitonra és E10 biztos porlasztót kap. Fasza karbik, szeretem őket.
Mondtam Antinak, engedje le az úszóházból a benzint, hátha a pumpa nyomása utána kimossa. Csak egy elvi próba.
De mint írtad, nem sok a remény a szétszedés elkerülésére, ha az "O" gyűrű a ludas.
Az a kissebik "O" gyűrű hoá való?