Köszönöm a képet,talán az oldal burkolat felől legjobb kiszedni.Nem okoskodsz,én kértem Tőletek segítséget,amit Neked is megköszönök.Gépész a végzettségem,de nem a szakmámban dolgoztam 25 évig és a motorozás is MZ-ről váltás volt 25 év után,nem is tartom magamat motorosnak,csak motorozást szeretőnek. Olaj cserén,gyertya,légszűrő cserén,fékfolyadék cserén ,zsírzáson kívül nem igen kellett szerelni ettől függetlenül azért matatom az elérhető videókat. A képről: sajnos az enyém még ilyen poros! Amúgy Zoli vagyok és az -remélem- eredményről beszámolok. Kösz az eddigieket Gyulus54-nek és blackiex-nek,valamint kawa70-nek.
Gugliban találtam videókat, e-bay-en is ránéztem utángyártott árakra. Remélem nem lesz rá szükség. Bárdi elcseszte,savas LP-t hozatott,így csütörtök lesz,hogy rendes akkuval kipróbáljam.Amúgy télire gond nélkül tettem el a mocit,akkut kivettem,kéthavonta rátöltöttem.És tudtam,hogy következő tavasszal nem fog indulni. Ettől függetlenül hétvégén kibontom a dolgokat és leápolom a csatlakozókat.
Igen, ahogyan Blackiex mondta.
Az a gyújtás pillanatától '"ketyeg", addíg amig elzár a karbiban a tűszelep.
Indítózáskor, meg az indítórelé kattog, ha alacsony a feszültség. Próbáld ki először az új akksival, ha azzal is kattog, lehet tovább lépni.
A benzin pumpa már nem kerreg,mert a próbálkozások miatt felnyomta a karburátorba az anyagot. Ez csak az indító relétől jöhet azt gondolom,más a hangja is,de nem tudom.
Vagy egy ilyet 😌. (Bocsi az okoskodásért, nem tudom barnaurr hányszor szedte már szét a járgányt, lehet, hogy jobban ért hozzá nálunk, de ha esetleg mégsem azért küldtem egy képet így, ebből a nézetből. - Bár a guglin van róla szó és kép bőven - De valóban, ezzel a hibajelenséggel egyelőre kár szétszedni. Ja, és a kép a tél elején készült, azóta le van takarítva. 🙂)
5,2V-ra??
Hüüüümmmm.... az már akkor erősen gyanítható, hogy kuka.... ha más egyéb zárlat nincs indítózáskor.
Az akkutól megy le egy vastag kábel (biztosíték nélkül) a jobb oldali dekli alá. Ott van valahol.
Ilyesmi alkatrészt keress.
Ha az akkun mértél ennyit, felesleges a relét keresgélned. Az az akksi szulfátos, a feszültsége drasztikusan leesik indítózáskor és már a relét se tudja mehgúzva tartani. Ha azt a kerregést a gyújtás ráadásától kezdve hallod, az a benzinpumpa. Ha indítózás közben, akkor az bizony az indítórelé ahogy meghúz, de elejt, majd megint meghúz, de megint elejti - szorozva másodpercenként hússzor.
Sziasztok,annyi idő volt ma,hogy indítózásnál a fesz.leesett 5,2V-ra,az indító motor nem forgott egyet sem.A kerregés van a benzin szűrő alatt valahol. Az akku feszültsége indítózás után visszaáll 12V-ra,12,8V indítózás előtt. Holnapra lesz -ha igaz-Landport AGM a Bárdi-nál.Addig guglizok,hogy az indító relé egyáltalán hogy néz ki,mit keressek,ha az új akkuval is ezt fogja játszani.
A Landport AGM-et néztem,14-15 +posta, a BS SLA 20 körül,valószínűleg több idő amíg ideér,posta klts.nincs.Varta Powersports van most is benne,azt helyben tudom venni,legutóbb 12 volt az ára.
Landportból csak AGM. Ezen kívül Exide és Banner ami élhető, a Vartából is inkább a Powersports Freshpack, a Funstart az alsópolcos verzió.
JP Moto, Unibat, Motobatt felejtős, kínai kaka mind.
A BS SLA kurva jó akksi, de jóval drágább sajnos és kétlem, hogy kapsz helyben. Mondjuk mivel zárt akksi, azt kihozza a futár, csak az is pénz.
Garázsban áll a moci,de nem ott lakom,azt a házat újítom fel,innen nézve necces ott hagyni.Másrészt kilencediken lakom,ez meg innen necces.De nyáron úgy is ott melózok csak rátolom a csatira és könnyen után tölt. Télen is vagyok ott,csak ritkábban,de akkor is tudom utántölteni egy csatival.
Köszi, a csepptöltés lehetőségét megoldom a mocin. Még nem tudom,hogy melyik akku lesz,de az kelleni fog így is,úgy is. Elektrolitosat valószínűleg itt is kapok vartát,a landport az meg nekem zsákbamacska,de azt is hozzák 1 nap szállítással.
>A kontakt spray meg barátom,ha a csatlakozásokat lelazítom az indító motornál. <
Nekem a mechanikus tisztítás/csiszolás jobban a barátom lenne. 🙂 Minden csatlakozásnál.
Igen az indító relé,gondolom csak ennyi kraft marad az akku-ban.Holnap meg mérem a feszültséget indítózás közben.Gondolom leesik rendesen. A kontakt spray meg barátom,ha a csatlakozásokat lelazítom az indító motornál.
Nem tudjuk a lehetőségeit.
Mármint, hogy biztonságosan használhatja a csepptöltőt. Ha utcán parkol, nehézkes a dolog.
A kivezetést én egy kis pumpához használom, (elfér az oldaltáskában) meg készítettem egy "bikakábelt" is. Akár nekem, akár másnak indításhoz.
Én mondjuk csak télen használom a csepptöltőt, kiszedett akksin. Lépcsőházban állok, de nem merném a vezetéket otthagyni....
A csipeszek helyére mehet valami csati, akár csak a piros helyére. A csati ellenpárja meg az akksi pluszra, fekete csipesz a hűtőbordára a blokkon és meg van oldva a gond.
Nalam egy mezei banandugonak valo aljzat van az ules alatt, akksi plusznak. Testet meg onnan fogok a csipesszel, ahonnan jolesik :D
Ahol egy RS232 aljzat elfer, ott van hely masnak is :D
Pontosan erre/ilyenekre gondoltam én is.
Nekem is ki van vezetve, és a bal hátsó táska alá rögzítve. Sima számítógépes csatlakozó (ez volt itthon) papa/mama. De bármilyen kétpólusú papa/mama megfelel, lényeg, hogy csak egy féle képpen lehessen csatlakoztatni. (mert ugye a ló is megbotlik.. 😂)
Ha erre nincs lehetőség, marad a ki/be szerelés. Én átvetettem egy régi nadrág szíjat az akksin. Azzal könnyebb kiemelni. Valamint az anyát a saruhoz forrasztottam.
Ott lesz a bibi.
Az a baj, hogy az ólomakksi nem szeret 12.6V alatt lenni. Cellánként 2.2V az a minimum feszültség, ami felett nem áll neki szulfátosodni.
Ha leteszed egy hétre és utána motorozni mennél, előtte meg mondjuk megméred az akksit, 12.5-12.7V-ot fogsz látni. Ez egy hónap múlva 12.2-12.4V. Minél több időt tölt az akku 12.6V alatt, annál inkább "öregszik", nő a belső ellenállása azaz csökken az áramleadó képessége. Ezért hiába is töltöd fel és mutat 14V-ot frissen leszedve a töltőről, 3 sec indítózás után elfárad.
A legsimább megoldás a csepptöltő egy gyorscsatival. Ez a legegyszerűbb szerintem, plusz az akksi pólusaira rá kell tenni egy csatit, ami a motoron valami jól elérhető helyen van, ahol azért mégsincs útban.
Az elektrolit fogyásával kapcsolatosan egy zárt rendszerű AGM akksi megoldás lehet, de a csepptöltés ennek is kelleni fog.
Ebből arra gondolok, (savszint jó, fesz. 12V felett) illetve első körön átnézném az indító relét, és a relé > indítómotor közötti vezetékezést/érintkezéseket, valamint egy műszer az akkura, és fesz. mérés indítózás közben.
"csak a behúzó kerreg tovább" itt az indító relére gondolsz?
Az nem árthat! 🙂
Az a gyújtás pillanatától '"ketyeg", addíg amig elzár a karbiban a tűszelep.
Indítózáskor, meg az indítórelé kattog, ha alacsony a feszültség. Próbáld ki először az új akksival, ha azzal is kattog, lehet tovább lépni.
Hüüüümmmm.... az már akkor erősen gyanítható, hogy kuka.... ha más egyéb zárlat nincs indítózáskor.
Az akkutól megy le egy vastag kábel (biztosíték nélkül) a jobb oldali dekli alá. Ott van valahol.
Ilyesmi alkatrészt keress.
JP Moto, Unibat, Motobatt felejtős, kínai kaka mind.
A BS SLA kurva jó akksi, de jóval drágább sajnos és kétlem, hogy kapsz helyben. Mondjuk mivel zárt akksi, azt kihozza a futár, csak az is pénz.
Nekem a mechanikus tisztítás/csiszolás jobban a barátom lenne. 🙂 Minden csatlakozásnál.
Kérdés, feszültség esés esetén, ismét rátölt-e.
Mármint, hogy biztonságosan használhatja a csepptöltőt. Ha utcán parkol, nehézkes a dolog.
A kivezetést én egy kis pumpához használom, (elfér az oldaltáskában) meg készítettem egy "bikakábelt" is. Akár nekem, akár másnak indításhoz.
Én mondjuk csak télen használom a csepptöltőt, kiszedett akksin. Lépcsőházban állok, de nem merném a vezetéket otthagyni....
A csipeszek helyére mehet valami csati, akár csak a piros helyére. A csati ellenpárja meg az akksi pluszra, fekete csipesz a hűtőbordára a blokkon és meg van oldva a gond.
Ahol egy RS232 aljzat elfer, ott van hely masnak is :D
Nekem is ki van vezetve, és a bal hátsó táska alá rögzítve. Sima számítógépes csatlakozó (ez volt itthon) papa/mama. De bármilyen kétpólusú papa/mama megfelel, lényeg, hogy csak egy féle képpen lehessen csatlakoztatni. (mert ugye a ló is megbotlik.. 😂)
Ha erre nincs lehetőség, marad a ki/be szerelés. Én átvetettem egy régi nadrág szíjat az akksin. Azzal könnyebb kiemelni. Valamint az anyát a saruhoz forrasztottam.
Az a baj, hogy az ólomakksi nem szeret 12.6V alatt lenni. Cellánként 2.2V az a minimum feszültség, ami felett nem áll neki szulfátosodni.
Ha leteszed egy hétre és utána motorozni mennél, előtte meg mondjuk megméred az akksit, 12.5-12.7V-ot fogsz látni. Ez egy hónap múlva 12.2-12.4V. Minél több időt tölt az akku 12.6V alatt, annál inkább "öregszik", nő a belső ellenállása azaz csökken az áramleadó képessége. Ezért hiába is töltöd fel és mutat 14V-ot frissen leszedve a töltőről, 3 sec indítózás után elfárad.
A legsimább megoldás a csepptöltő egy gyorscsatival. Ez a legegyszerűbb szerintem, plusz az akksi pólusaira rá kell tenni egy csatit, ami a motoron valami jól elérhető helyen van, ahol azért mégsincs útban.
Az elektrolit fogyásával kapcsolatosan egy zárt rendszerű AGM akksi megoldás lehet, de a csepptöltés ennek is kelleni fog.
"csak a behúzó kerreg tovább" itt az indító relére gondolsz?