Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Meg van véve! :)
Na, es meg kepem is van hozza. Ott van, ni. A pumpa megett a plasztik takaro alatt.
Akkor segitek.
A pumpara megy a ket cso. az IN feliratu csocsre megy az, ami a kistankbol jon. Nincs csap, ha azt lehuzod, omlik.

A hatso henger mogott van egy plaszik takaroelem a ket vazcso kozt. Ket csavar tartja. Lekapod a plasztikot, latni fogod a szurot. A szuro elotti vagy utani csoszakasznal egy fogoval elszoritod a gumicsovet es akkor van idod kifuzni a pumpara meno csovet a vazcsovek kozul a kannaba. De ha a szuro bilincset leveszed, akkor egesz sokat mozog a kifolyo cso es oldod a szoritast, ha kesz vagy leereszteni.
Egy brittol lestem el, aki oreg Panther, BSA, Triumph, AJS meg effeleket tamaszt fel. Kint rohadt nehez is mindenfele maro vegyszert keriteni, pl. sosavat nem kapsz sehol, csak engedellyel.
Valami olyan a recept, ha szaraz rozsda de kurvasok, hogy egy font (450g) citromsav egy gallon meleg vizhez (4.55l) es allni hagyni, hat orankent ranezni.
Nekem bevalt es amit hagyott maga mogott eleg jol ellenall a korrozionak (vas-citrat vagy mi a segg).
Az alabbi kepen a regi tankom lathato, ami csupa rozsda volt. 11 honapja all uresen a pincemben, ami nem kimondottan szaraz levegoju (borospince eloszobaja).

Festest nem fikazni, ideiglenes tanknak keszult, csak a hatosagi baszakodasig letusszentettem feketere. :D
Úgyhogy az egész manőver alatt annyi benyó folyt szanaszét a garázsban és olyan szag volt, hogy elgondolkodtam, hogy mi lesz, ha bekapcsol a fagyasztóláda kompresszora a tócsa mellett fél méterre.
Kistank és nem lista.
A felsőből szívtam le tömlővel, mert lejjebb sehol nem tudtam kiereszteni.
Próbaképp lehúztam a csövet az ülés alatti listánkról, de nem abból a csőből folyt, hanem a tankból spriccelt befelé a váz felé, ahol a bekészített kannát nem tudtam alá tenni.😡
Igen citromsavat is sokan tesztelték és müködik elmondásuk szerint.
(Èn nem csináltam még...kémikus keresztanyám kérdeztem erröl, de csak tágra nyílt szemekkel nézett rám. A foszvátozást viszont megerösítette.)

Èn azért kezdtem mechanikussal, mert olyan mocsok, gyanta, és rozsda volt a tankban, hogy semmijen folyadék nem fért volna a felületekhez! :-D De most már én is bevetem a citromsavat.
Nekem is az volt a koszosabb. De nagyon! A felsővel nem volt sok gond.
"A leeresztett benzinben sok mocsok úszkált"
Az sztem az also tankbol johetett...
Amit Istvan irasahoz hozzatennek, hogy a rozsda eltavolitasahoz en szemelyszerint citromsavat ajanlanek.
Nem aggressziv sav, akar a WC-n is lehuzhatod (pl. kavefozokhoz arulnak speci vizkotelenito parnat heroin aron, sima citromsav van benne) de a rozsdat megeszi. Kiloja max 2000 ft, egy kilo eleg a muvelethez, szinig toltheted a tankot a vizes oldataval. Lassabban dolgozik, mint a tobbi sav, de biztonsagosabb.

Csak mert en is inkabb varok 12 orat, mintsem razogassak...
Megnézem mennyire rozsdásodik. A leeresztett benzinben sok mocsok úszkált, a tank belsejét még nem néztem.
Pumpát is szétkapom...
Sok meló lesz vele hétvégén.........a baj viszont, hogy rengeteg egyéb kinti munkám is elmaradt. Fű és sövény nyírás, gallyak aprításra, stb. Hajnaltól estig sem végzek. Utoljára a vw bogaram alvázát drótkorongoztam éjfél után is évekkel ezelőtt 🙂
Az úgx mindig egy idözített bomba.
Kb mint a kétkörös fékrendszer. Ha az egyik elszáll, még meg tudsz állni, csak lehet félméterrel mélyebben egy másik autóban...
A benzin minösége láthatóan nem lesz jobb, így egyre sürübben fordul elö gyantásodás, ami blokkolhatja tüszelepet a rendes zárásban...így minden alkalommal szélsöséges esetben megúszod egy hengerfejjavítással, mert kilövi a gyertyát menetestöl az égéstérbe befolyt összenyomhatatlan folyadék...
Persze ha van másik motor a "polcon vagy a satupad alatt" , akkor lehet "kisérletezni".
"ha már le van szerelve a tank , érdemes lenne kitakarítani."
Attól függ milyen állapotban van belül.
-Ha rohad, vagy valami gyantás kicsapodás van. akkor inkább egy marék csavart, anyát dobnék bele, utána aceton, és foszvátozás sokat javít.
-De "normál esetben" aceton elég lehet.
Youtubon sok ilyen müvelet rögzítve van.
Ma már az is felmerül, hogy megelözés képpen jobb kigyantáztatni a tankot, mert az etanol( a benne lévö vizzel együtt) mindent szétrohaszt. Vannak olyan motorok amiket a dealer megérkezékor megfoszt az üzemanyagtanktól, elküldi gyantázásra, és igy teszik ki a szalonba, mert 1-2 év múlva tankot kéne cserélni különben valami technológia hiba folytán. Inkább bevállalják azt a 40-60 ezer Forintot, mint egy új tankot gariban 800-1000 euroért...

Az öreg évtezek óta restaurál elmondás szerint:
http://youtu.be/0ORAF3YDLgk

Èn múlt évben direkt vettem egy belül rozsdásodó tankot, hogy leteszteljem, de lassan haladok...a rázogatás, zajos és fárasztó... :-D
Én az alsó felsőt úgy csináltam, hogy tettem bele Domestoszt, azzal átmostam, majd hideg zsíroldóval is, és fürdőszoba tisztítóval is. (a tök berohadt benzincsapot is így mostam ki, olyan lett, mint az új :))
Levettem a tusról a tusfejet, és a zuhanycső erős nyomásával mostam át. Rengeteg kosz, lepedék, jött ki belőle. Nézd meg a szűrőt is, ha már így benne vagy, nekem tele volt kosszal.
Less bele zseblampaval, ha latsz rozsdat az aljan, akkor igen. Ha a fala mindenhol picit, de nem melyen rozsdas, akkor szinten.
Ha minimalis a rozsda, akkor eleg egy oblites.
Ne feledkezz meg a masodik tankrol sem! Egyebkent mivel az van lejjebb, a viz es a mocsok inkabb ott gyulik - ezert is eselyesebb, hogy a felso tankkal nem lesz komoly gondod, bar ezt nem tudom garantalni. Kerult mar hozzam olyan tank, ami szinvoros volt belul, egy centi nem latszott az eredeti bevonatbol.

Ami a pumpat illeti: ha szivarog, az nyilvan nem egeszseges, mert ha nem tomit, a benzin nyomasa sem lesz koser. De pucold ki, tedd fel, nezd meg, ereszt-e tovabbra is.

A pumpa, amit mondtam korabban tovabbra is megvan. Addig levettem a hirdetest, amig ki nem derul, hogy neked szukseged van-e ra avagy sem.
Még egy.......ha már le van szerelve a tank , érdemes lenne kitakarítani.
Valaki egy másik fórumon két marék kaviccsal rázogatta át......működhet ?
Egyébként, ha a tűszelep és a fészek kicserélve, csinálhat még bajt a pumpa áteresztése ?
Ezek a problémák, amiket a múló idő hoz magával.
Hiába a kevés km , ha 26 éves a motor.
Szerintem meg tudom oldani majd.
Ma megyek a javító szettekért, hétvégén nekiállok, de most aggaszt a pumpa is. Szétszedem, ránézek.......ha tisztítással megoldódik, akkor oké, ha nem, akkor muszáj lesz venni.
>Bocs a halmozásért... pontosan ilyenem van, ez a ~hatszáz forintos.
https://www.elefantszerszam.hu...<;
Van nekem is ilyen, azt hiszem, több is. De Blacki azt mondja, hogy ha ezzel megoldható, szerintem kapsz az első szerszám boltban is ott a környéken.
Akkor csináljak Neked kulcsot Anti, vagy meg tudod oldani azzal, ami van?
Akkor tul lelkes volt az elozo mesterember. 9-10Nm-rel kell meghuzni mindosszesen.
Igen, a hátsó henger karbija a rossz
Van csillag-villásom, már nem rémlik, egyenes, vagy hajlított. Megindítani volt nehéz a csavart, utána már csak türelem kellett kihajtani.