Köszi..... csak eddig nem figyeltem fel rá. Lehet, hangosabb lett. 🤔
Már lelki szemeimmel: olaj le, lábtartó konzol le, jobb dekli le, alkatrész vadászsás..... neeeem szeretném....
Ahogy lesz időm, megcsinálom..
Most mentem vele, megbarátkoztam az alapjárattal, 🙂 a gyertyákat még nem szedtem ki...
Viszont zörög a kuplung. 🙁 Behúzva nincs hangja. Mi lehet általában a ludas? 🤔
Igen, valószínűleg olyan járásra gondoltam, ami nem valószínű, hogy van egy V2-esen.
Holnap még egyszer leellenőrzöm a szinkront. Bár semmi sem indokolja az elmászását. Ha jónak tűnik, így marad. Majd egy hosszabb motorozás után, - ahogy mondtad - gyertya teszt.
Nem kellett volna annyit fülelni szerintem. Amikor hallottad a halk visszadurrogásokat, akkor dúsitasz cseppet, ha alacsony a fordulat meg emeled az állítóval, ha elkussol a puff-puff motorféken, akkor kész vagy.
Nemlehet szerkeszteni.... :(
>" pilotcsar viselkedése mint az 1-esnél."< helyett:
pilotcsar viselkedése mint a 2-esnél.
Így mászott el valamiért a benzinszint.
Amint lesz időm, lemodellezem. Fiamnak van modern digitális szkópja. Nem kell előhalásznom az én műszereim.
Nem vot túl sikeres a mai műtét. :(
Nekem nem tetszik az alapjárat....
Bemelegít, pilotcsavarok 2f. ki. Beindít, alapjárat épp hogy hogy jár, fel kell emelni. Húz, motorfék > nincs puffogás, durrogás. 2-esben motorfék > az alapjárat közelében nagyon halk kis puff-puff. Nem durr! :):)
Pilot csavarok próbál állítgatni. Befelé érezhető lassulás, kifelé nins változás. Illetve majdnem kitekerve lassulás. Mindkét hengernél.
Benzin szintet a múltkor belőttem. Elmászott! Hűűűmmmmm.... Ismét beállítottam.
1-es gyertya ki, beindít. Alapjárat ketyeg, pilotcsavar befelé, fodsz. csökken, kifelé hosszan semmi, majd csökken. Beállít, a befelé csökkenéstől fél ford. ki.
2-es gyertya ki, beindít. Alapjárat nincs, pilot csavarral nem lehet megemelni. Alapjáratival megemel, pilotcsar viselkedése mint az 1-esnél. Beállít ugyan úgy.
Összerak, beindít. Alapjárat van, de nem tetszik. Nem szép egyenletes. Vagy csak én gondolom ezt túl.
Ha 50 ohmos izzóra számolok (~3W) akkor egy 1000 uF már 2-3 Hz-en felére vágja a feszt.
Ha LED-es, nagyobb ellenállású jelzőlámpád van, sztem kisebb kondi is elég.
Ez is érdekes elgondolás....
Kérdés, hogy ilyen alacsony - és kis intervallumú - frekvencián működő képes-e. De a puding próbája.......
Ma egyelőre - ha az idő engedi - pilotcsavar be, két fordulatot ki. Meglátjuk, hogy muzsikál....
Mind a két elgondolás szerintem jó ötlet.
Én első körön az egyenirányításra gondoltam, (mint amikor egy deprez műszerrel váltó feszt. mérsz) a frekvenvia növekedésével nő az egyen fesz. is.
Előszedem a 20 éve nem használt hang generátorom, és egy próba panelen össze lehet dobni egy BC 182-vel. A tranziens lökéseket a pumpában le lehet védeni egy 1N4148-al. Az izzós megoldást is le lehet modellezni, csak ott a labortáp feszültségét kell "megszaggatni" egy 555-össel, meg egy kapcsoló tranyóval, vagy relével. Ha valamelyik elgondolás működő képes, akkor el lehet gondolkodni a pumpa kiszerelésén. 🙂
Less ide. 20 éve nem foglalkoztam ilyesmivel, ha nem kerek, javíts ki.
Elképzelésem szerint a négyszögjel által töltögetett kondi kisütését (és ezzel a bázis feszültségét) a párhuzamos trimmerpotival tudod állítani. Amit a többi alkatrészre számoltam, az ex has.
A LED-re 25mA-t számoltam kollektor-emitter ágon. Kollektoron becsorog, emitteren ki, a két ellenállás összeadva 570 ohm (14.4V-ra számoltam, az 25mA-t ad pont, de 12V-on is 21mA). Piros LED-re számoltam, ha nem jó, akkor amire akarod, átmatekozod.
A bázis oldalon a bázisáramot az 560 ohm korlátozza le, védendő a tranyót. Az 1K trimmerrel meg a 470uF kondival meg kitapogatod, hogy nyisson.
Nam tudom, hol tudsz bekötni egy vezetéket a négyszögnek. Ha csak a tekercs oldalán tudsz ráforrasztani valamit, lehet kelleni fog egy 15V-os Zener is a bázis elé, hogy az önindukciós feszültséglökést felfogja.
Ugyanakkor lehet, hogy túlgondolom az egészet és elég lenne egy hagyományos izzót (3-4W) bekötni egy soros 10 ohmos ellenállással és kihasználni az izzószál lustaságát - amíg csak egyet-egyet kattan a pumpa fel se izzik a szál, amikor másodpercenként 10-et, akkor meg már nem lesz ideje hűlni és látható lesz a fénye.
A szaggatott jelet párhuzamos R-C tagra tenni? Amíg lassan kattog, az ellenálláson kisül a kondi, nem tud töltődni addig, hogy kinyissa a tranyót. Sűrűbb négyszögjelnél előbb tölt, mint kisülne és így pár ciklus alatt eléri a bázisnak kellő értéket.
Csak ötlet
Tényleg mint egy ajtó csengő! 🙂
Szóval a frekvenciát kellene figyeltetni, a kontaktokról kapunk egy négyszög jelet, ami ha van benzin, 0.5 - 1Hz/sec.
Ha nincs, kb. 10 - 15Hz/sec.
Egyenirányítani, simítani, kapcsoltatni tranzisztort.... hüüüümmm.....
Egy rugó. Primitív, mint a faék. Membránszivattyú.
Kontakt zár, szolenoid hátrahúzza a membránt, a hátramozgó szolenoid bontja a kontaktot, szolenoid elejt, rugó a membránt helyretolja, kontaktok ismét zárnak, kezdődik elölről. Két egyirányú gumiszelep meg szabályozza a pumpálás irányát.
A jelet le lehet venni a kontaktorokról. Nem bonyolultabb, mint egy egyenfeszültségű ajtócsengő.
Ha az úszóház tele van és csukva a tűszelep, a benzinnyomás miatt a membránt nem tudja a rugó helyre tolni, amíg az úszó ki nem nyit, a pumpa kussol.
Érdekes az ötlet.. Hüüüüümmm.......
Ehhez ismerni kellene a pumpa lelki világát. (amit én ugye nem) Mi szabályozza, figyeli a nyomást? Honnan lehetne levenni bármilyen jelet is?
Egy megoldás van. A pumpáról jelet venni. Ha ürül a tank, kapálózik (10-15 Hz-en kattog). Ha van folyamatos benzin utánpótlás, akkor csak 1-2 szekundumonként egyszer. Erre mit mondasz?
Az NTK lusta, kell neki 90-120 sec, amire felmelegszik és jelezni kezd. Addigra kifogy az úszóházad.
Ezt akkor kellett volna beépíteni, amíg a csap kint volt, a csap réz csövére forrasztva az NTK egyik lábát, a másikat meg kivezetve egy furaton.
Utólag nem sok esélyt látok erre a dologra.
Már lelki szemeimmel: olaj le, lábtartó konzol le, jobb dekli le, alkatrész vadászsás..... neeeem szeretném....
Most mentem vele, megbarátkoztam az alapjárattal, 🙂 a gyertyákat még nem szedtem ki...
Viszont zörög a kuplung. 🙁 Behúzva nincs hangja. Mi lehet általában a ludas? 🤔
Holnap még egyszer leellenőrzöm a szinkront. Bár semmi sem indokolja az elmászását. Ha jónak tűnik, így marad. Majd egy hosszabb motorozás után, - ahogy mondtad - gyertya teszt.
Nem kellett volna annyit fülelni szerintem. Amikor hallottad a halk visszadurrogásokat, akkor dúsitasz cseppet, ha alacsony a fordulat meg emeled az állítóval, ha elkussol a puff-puff motorféken, akkor kész vagy.
>" pilotcsar viselkedése mint az 1-esnél."< helyett:
pilotcsar viselkedése mint a 2-esnél.
Így mászott el valamiért a benzinszint.
https://diyaudio.hu/kalkulator
Amint lesz időm, lemodellezem. Fiamnak van modern digitális szkópja. Nem kell előhalásznom az én műszereim.
Nem vot túl sikeres a mai műtét. :(
Nekem nem tetszik az alapjárat....
Bemelegít, pilotcsavarok 2f. ki. Beindít, alapjárat épp hogy hogy jár, fel kell emelni. Húz, motorfék > nincs puffogás, durrogás. 2-esben motorfék > az alapjárat közelében nagyon halk kis puff-puff. Nem durr! :):)
Pilot csavarok próbál állítgatni. Befelé érezhető lassulás, kifelé nins változás. Illetve majdnem kitekerve lassulás. Mindkét hengernél.
Benzin szintet a múltkor belőttem. Elmászott! Hűűűmmmmm.... Ismét beállítottam.
http://www.kriszera.hu/x
1-es gyertya ki, beindít. Alapjárat ketyeg, pilotcsavar befelé, fodsz. csökken, kifelé hosszan semmi, majd csökken. Beállít, a befelé csökkenéstől fél ford. ki.
2-es gyertya ki, beindít. Alapjárat nincs, pilot csavarral nem lehet megemelni. Alapjáratival megemel, pilotcsar viselkedése mint az 1-esnél. Beállít ugyan úgy.
Összerak, beindít. Alapjárat van, de nem tetszik. Nem szép egyenletes. Vagy csak én gondolom ezt túl.
Ha LED-es, nagyobb ellenállású jelzőlámpád van, sztem kisebb kondi is elég.
Kérdés, hogy ilyen alacsony - és kis intervallumú - frekvencián működő képes-e. De a puding próbája.......
Ma egyelőre - ha az idő engedi - pilotcsavar be, két fordulatot ki. Meglátjuk, hogy muzsikál....
Én első körön az egyenirányításra gondoltam, (mint amikor egy deprez műszerrel váltó feszt. mérsz) a frekvenvia növekedésével nő az egyen fesz. is.
Előszedem a 20 éve nem használt hang generátorom, és egy próba panelen össze lehet dobni egy BC 182-vel. A tranziens lökéseket a pumpában le lehet védeni egy 1N4148-al. Az izzós megoldást is le lehet modellezni, csak ott a labortáp feszültségét kell "megszaggatni" egy 555-össel, meg egy kapcsoló tranyóval, vagy relével. Ha valamelyik elgondolás működő képes, akkor el lehet gondolkodni a pumpa kiszerelésén. 🙂
Elképzelésem szerint a négyszögjel által töltögetett kondi kisütését (és ezzel a bázis feszültségét) a párhuzamos trimmerpotival tudod állítani. Amit a többi alkatrészre számoltam, az ex has.
A LED-re 25mA-t számoltam kollektor-emitter ágon. Kollektoron becsorog, emitteren ki, a két ellenállás összeadva 570 ohm (14.4V-ra számoltam, az 25mA-t ad pont, de 12V-on is 21mA). Piros LED-re számoltam, ha nem jó, akkor amire akarod, átmatekozod.
A bázis oldalon a bázisáramot az 560 ohm korlátozza le, védendő a tranyót. Az 1K trimmerrel meg a 470uF kondival meg kitapogatod, hogy nyisson.
Nam tudom, hol tudsz bekötni egy vezetéket a négyszögnek. Ha csak a tekercs oldalán tudsz ráforrasztani valamit, lehet kelleni fog egy 15V-os Zener is a bázis elé, hogy az önindukciós feszültséglökést felfogja.
Ugyanakkor lehet, hogy túlgondolom az egészet és elég lenne egy hagyományos izzót (3-4W) bekötni egy soros 10 ohmos ellenállással és kihasználni az izzószál lustaságát - amíg csak egyet-egyet kattan a pumpa fel se izzik a szál, amikor másodpercenként 10-et, akkor meg már nem lesz ideje hűlni és látható lesz a fénye.
Csak ötlet
Szóval a frekvenciát kellene figyeltetni, a kontaktokról kapunk egy négyszög jelet, ami ha van benzin, 0.5 - 1Hz/sec.
Ha nincs, kb. 10 - 15Hz/sec.
Egyenirányítani, simítani, kapcsoltatni tranzisztort.... hüüüümmm.....
Kontakt zár, szolenoid hátrahúzza a membránt, a hátramozgó szolenoid bontja a kontaktot, szolenoid elejt, rugó a membránt helyretolja, kontaktok ismét zárnak, kezdődik elölről. Két egyirányú gumiszelep meg szabályozza a pumpálás irányát.
A jelet le lehet venni a kontaktorokról. Nem bonyolultabb, mint egy egyenfeszültségű ajtócsengő.
Ha az úszóház tele van és csukva a tűszelep, a benzinnyomás miatt a membránt nem tudja a rugó helyre tolni, amíg az úszó ki nem nyit, a pumpa kussol.
Ehhez ismerni kellene a pumpa lelki világát. (amit én ugye nem) Mi szabályozza, figyeli a nyomást? Honnan lehetne levenni bármilyen jelet is?
Igen, gondoltam is rá amikor szét volt dobva a csap.
Azután mégsem akartam a gyári egységet átalakítani.
Ezt akkor kellett volna beépíteni, amíg a csap kint volt, a csap réz csövére forrasztva az NTK egyik lábát, a másikat meg kivezetve egy furaton.
Utólag nem sok esélyt látok erre a dologra.