Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen, a saruk szabványosak, azokat nem gond kiszednem, csak egy az egyben meghagynám a kábelkorbácsot a csatikkal együtt ha lehet. Ezért kérdeztem, hogy amiket bekarikáztam csatik ugyan olyanok-e minden Virago típuson, mert azt nem tudom.
2. Inkább a 5 3/4-esek közül nézegetek, ne legyen a kis motor "vízfejű". Az ötlet jó, hogy átnézzem a világítási rendszert, de sok javulást nem várok. Azt remélem, hogy az újabbak LED-del - ugyan akkora 55W-ból - több fényt hoznak ki.
Ha megnézed közelebbről, a plasztik házban, amiben 4-6-8 láb van, jellemzően szabványos saruk vannak. A sarukat ki lehet szedni a plasztikból, egy rugós nyelv tartja őket a helyükön, gamkapoccsal benyúlsz, lenyomod a nyelvet, saru kijön. Új drót, új saru, ha ez a cél. Plasztik újra felhasználható.
Egyébként azt hiszem a nagyobb sarukat tartalmazó csatik szabváyosak, 250-es széria néven láttam őket emlegetni és azokban sima 6.3-as saruk és kések vannak. A kisebbik (mint az index-kombirelé, a 41R) is szabványos, 2.8-as, de fejben nincs meg pontosan mi a neve.

Ha fényszórót cserélsz, akkor 7" méretűt (~180mm) célszerű, abból jobb a választék és elfér benne a villany. A gyári 145mm körüli (5 3/4"). Arra viszont számíts, hogy egy olyan kistestű motoron, mint a tied a nagy lámpa lehet elüt optikailag.
A gyári fényszóró hibájának a megkeresése (ha van) és egy jobb izzó belepakolása is opció. 30 éves kb, a biztosítékon, kapcsolótól a gyújtáskapcsolón át a H4 foglalatig akárhol is eshet feszültség, vagy az is lehet, hogy "longlife" izzó van benne.
Sziasztok, a kérdésem, hogy a Viragokon mennyire egységesek az elektromos csatlakozók? Gondolok itt a biztosítékcsoportra, relékre, elektronikus gyújtásra stb.
Kacérkodom a lámpacserével, mert nem valami erős a fénye, és ebben az esetben lehet, hogy ki kellene költöztetnem a kábelköteget a lámpabúrából. Mondjuk pl. a jobb oldali buciba. Viszont az eredeti kábelköteget is megtartanám, és inkább átvezetékezném a szükséges mennyiséget. Viszont itthon az enyémhez kábelkorbács nemigen van bontottan. De ha a többi típus csatlakozói jók, (nem a normál csatlakozókra, hanem a speciális csatlakozókra gondolok) akkor csak a vezetékezést kell megcsinálnom.
"mennyire altalanos, h a szelep beeg es ezert nem zar le?"
Ennek diagnosztikája a veszteségmérés:

http://youtu.be/hGv70RyiGGc
teszter:
https://www.ebay.de/itm/393864...
Igen, egy készlet = 1 porlasztó, kettő fog kelleni. A lenti linkek azok, amik kellenek, csak nyilván amiből kettő kell, abból kettőt vegyél.

A főtengely kupak tekintetében nem tudom, hogy a képen látható ugyanaz-e. Kismillió motoron van hasonló kinézetű, de eltérő átmérőjű, menetű és menetemelkedésű kupak. Öreg Hondákon kimondottan gyakori mint szelephimba takaró, de más a menet átmérője.
A Yamaháé M32 x 1.5-ös és 1L9-11186-00 a cikkszáma - ennyit tudok bizton állítani.

Ez még kocsiakksiról is gyengén teker, ami azt illeti. Kb. fele fordulatszámon. Lehet az önindítóra és a vezetékeire is ráfér egy alapos takarítás. (kefepor, korrózió) Lást 9 percnél: http://youtu.be/ICqebBnKqEY

A szelep beégés nem túl gyakori ilyen futásteljesítménynél, de ezt látatlanban nem tudhatom, hogy esetedben ez-e a helyzet vagy a műszer-e a kaka. De az a tény, hogy most mindkettőn hetet mérsz és jóval lassabban is teker a kelleténél azt súgja nekem, hogy itt nem feltétlen ludas a hengerfej.
Én nem vennék bontott hengerfejeket a helyedben, ha bármire költenék, akkor az egy Rick's-féle 4 kefés, erősített önindító lenne. Ha az önindítót eleve felújítanád mondjuk a lassú tekerés miatt (~€70-80 egy teljes szett csapágyakkal, kefékkel), akkor inkább ezért adnék egy kis pluszt. Kis túlzással kivesz-betesz meló és onnantól az akksit is kevésbé terheli az indítózás, meg a 4 kefés indítómotor nyomatéka is jóval nagyobb.

https://ricksmotorsportelectri...
A karbi felujito keszlet 1 karbihoz van, igaz? Vagyis 2 csomagot kell akkor vennem?
A link amit kuldtel az mar az, ami kell nekem? Nem kell allitanom semmit, csak betenni a kosarba?

Szelephezag allitasnal sikeres eltortem azt a spiateres vackot, amit a fotengelynel kell kivenni, h meg lehessen tekerni.
Jol latom, h ez az?
http://www.oemcycle.com/Item/p...

A gyertyakat kivettem meres elott es kocsi akksirol besegitettem a benne levo akksinak. Sajnos nem tekert jobban, igy is 7 bar lett hidegen az elso hengerben.
Csinaltam egy videot is rola: http://youtu.be/2kdnuNGK-YQ
Ez egy eleg olcso Lincos kompresszio mero. Sajnos mast mar nem mertem meg vele, mikor otthon voltam. Nem tudom egy tuti jo hengerben mennyit mutatna...
Igazabol arra akarok kilyukadni, h mennyire altalanos, h a szelep beeg es ezert nem zar le? Most, h kint vagyok neznek akkor esetleg itt hengerfejet is ra.

Koszi elore is a segitseget!
Ah, világos. Köszönöm szépen!
Mert a gyari szabalyzo tirisztoros. Mukodesi elvebol adodoan sontszabalyozo: a generator altal eloallitott energiabol a fogyasztok annyit vesznek fel, amennyi nekik kell, a felesleget a szabalyozo ho formajaban disszipalja.
Ha LED-re van cserelve minden es a 130-160W fogyasztas helyett csak 80W-ot eszik a rendszer, a szabalyozonak a kulonbozetet is el kell futenie. A MOSFET szabalyozo egyreszt kevesbe melegszik, masreszt jobban is turi az ilyesmit. A gyari leeghet.
A reléről tudok, a fesz.szabályzó már nem gyári benne, de nem vizsgáltam meg közelebbről. Éppen van egy Müller electric szabályzóm parlagon, legalább lesz mire elhasználni. Egyébként miért fontos LED-nél a MOSFET-es szabályzó?
Azt tartsd szem elott, hogy ha mindent ledesitesz, a fesszabalyzot is cserelni kell MOSFET-esre. Ugyanigy az index relejet is cserelni kell majd, mert a ledes iranyjelzok impedanciaja nem fogja mukodtetni.
Láttam nagyon jó formájú chopper/bobber LED lámpákat. Nem kínait. A fényszórót is cserélném majd, de nem állt még össze a kormány és világítás összképe a fejemben. A 401-es Vitpilenem LED világítása bomba jó, az indexek még jók is lehetnének a Viragora. Tiszta, egyszerű dizájn. Nem is látod, ha nem működik. BTW - Ebayen találtam 4 db komplett gyári indexet az 535-re, szállítással együtt 20e-ért. Meg is rendeltem.
OK.
Nekem is van LED-es is, de nem tetszik. Valahogy a LED-esek inkább robogóra, vagy sportmotorra jobban illenek a dizájnok miatt. Némelyik dizájnert nem is értem, hogy hová gondolta feltenni, mert még a karácsonyfán is giccsesen hatna ...
Amúgy csak a LED miatt nem cserélném le, mert az index úgyis csak keveset megy üzermszerűen.
Köszönöm a kedvességed, de mindenképp vennék egy pár gyárit, nem szükséges kölcsön adnod. Ha megtalálom az elképzelésemnek megfelelőt, akkor később LED lesz helyettük.
Odormotor.
E-jeles legyen, az a fontos. Ez pl. teljesen hibátlan. 23W-os Ba9s izzóval sokkal láthatóbb, mint a gyári. Hasonló van az enyémen is, csak szögletes. Ár/értékben verhetetlen.
https://robogoalkatresz.odormo...
Ha csak a vizsga miatt aggódsz az index ügyben, kölcsönbe tudok adni, ha az a megoldás is érdekel. Nekem most nincs fent épp, mert én is másikkal kísérletezem.
A kicsiket nem ismerem ennyire közelről, de ha gyárilag laposkormányos, akkor mindenképp DIY toldás lesz a vége.
A gyári buckhorn kormányoknál 25 centi bruttó magasságig bírja a cserét a kábelkorbács, de esetedben a kapcsolóházaknak is más az alkatrészkódja a rövidebb kábelezés miatt.
Ugyanitt 2 db gyári indexet keresnék (535 v. 250), mert műszaki is lesz hamarosan és a felszerelt fényhíd nem Mozaik kompatibilis.
Bp-i vagyok, de elmegyek érte a világ végére is, nincs akadály, ha motorról van szó. :)
Ez tulajdonképpen egy jó hír. Ránézésre ez - néhány kivétellel - mindegyik kormányhoz passzol, ellenben a csavart kormányhoz gyártottal. Az FZR alkatrészeit nem használnám fel, csak a kialakítást tekintve vontam párhuzamot. Szerintem berendelem a TRW-t. Rápróbálom, aztán ha tetszik, felkerül. Létezhet hozzá elektromos vezetéktoldó szett, vagy egyéni móka? Gázbovdent talán már láttam, de a fékcsövet legyártatom.
Stimmelne rá az FZR főfékhenger (ha azon is 22-es a kormány) de nem ugyanaz. Az FZR főfékhengere sanszosan 5/8"-os avagy 15.8mm a dugattyú benne, mert a dupla tárcsához két nyereg tartozik, több folyadékot kell tolnia.
Az 535-ösé csak 14 mm-es a szimpla tárcsa miatt.
Természetesen. A lapos kormányos kivitel (125, 250 és 535 esetén volt ilyen) a főfékhenger is más.
Bordó a redbaronos, "krómplexifullcsicsa" az enyém még a kereskedőnél.
Szia Lajos! Elképzelhető, hogy a gyárilag drag barral (lehet, hogy nem ez a helyes kifejezés) szerelteken mégis más a főfékhenger? A blackiex által linkelt redbaron hirdetésben szereplő elég ferde, míg az én drag baromon szépen egyenesen fut a kormánnyal a tartály. Ránézésre megegyezik az FZR-em főfékhengerével, bár nagyon közelről még nem volt alkalmam megnézni a kettőt egyszerre.
Szia Vitpilen, kormányügyben: én feltettem próbának egy Suzuki Burgman kormányt. Két változatban van, az egyik fekete - az általános - és a de lux (nem tudom milyen típus) a krómozott. Kicsit keskenyebb a felfogatása, és másik főfékhengerre is készülj, (minden más alakú kormánynál) mert a Virago fékfolyadék tartálynak nem derékszögben áll a kormányfelfogatása és a fékfolyadék csavar csatlakozása, és nem fog elférni. De nem rossz. És nem horror ár. Már akinek tetszik az átalakítás.
Tisztelt motoros társaim ,sikerült behúznom a bakancslistámról egy szivemnek kedves tárgyat. Ebből kifolyólag néhány új alkatrészem megmaradt előző motoromtól , univerzális darabokról van szó Yamaha XV 250 , Keeway 250 V2 es összes karburátoros változatához egyező. Akit esetleg érdekel irjon és hivatalosan meghirdetem az apró oldalon .
Karbi (XV700-hoz árulják, de 3 főfúfóka jön vele, mert lefedi a 750-est is!):
http://www.oemcycle.com/Item/p...

Benzincsap (HA a négyzetes hátú Taiyo Giken van rajta):
http://www.oemcycle.com/Item/p...

Ha "eldőlt házikó" forma, kései csap:
http://www.oemcycle.com/Item/p...

Ha mindkét hengerben azonosan alacsony érték van, azt se zárnám ki, hogy nincs ott baj, csak tényleg nem teker eléggé az önindító, avagy a műszerrel van valami gebasz, ez sem ritka jelenség.
Az akksit úgy is tudod kicsit kímélni, ha mindkét hengerből ki van véve a gyertya méréskor azaz az is szabadon szív-fúj, amelyiket épp nem méred. A benzin hiánya egyébként nincs hatással a sűrítési végnyomásra.

Ennyire kéne neki tekerni, ha egészséges.
http://youtu.be/I8sjASar61s