Nem észrevettem, hanem személyszerint azt használok olyan helyeken, ahol nem örülnék az összegyógyult csavakötésnek. Az én motoromon is csomó minden be van kenve, mert lassan a negyvenhez közelít és szívtam eleget hengerfejbe beszakadt kipufogó leömlő tőcsavarokkal, vagy alsó villaszárba beletört féknyereg tartó csavarokkal, hogy más példát ne hozzak. Van kerámia paszta is, ami még jobb, csak 4-5-ször annyiba kerül, mint a rezes kence.
Az állítócsavar kiszedése miatt én nem aggódnék. Eleve csak akkor kell kijöjjön, ha az alapjárati csatornát pucolni kell, azt beépítve amúgy sem tudja az ember elvégezni. Ha meg kint a karbi, akkor kiesik.
A beszorult csavar miatt érthető, hogy nem szedted ki a karbit, így nyilván fixen volt tartva a fúráshoz. De szerintem kb. az egyetlen spéci eset, amikor van ennek haszna.
Lajos:
Háááát....csak nézek, mint hal a szatyorban! 🙂
Hogy mit üzenek a "felső tízerer"-nek, most nem írom le. 😉
Türelmes, gondolkodós, szép munka! Csatlakozva Blackiexhez, le a kalappal!
A rugó cseréről én is úgy gondolom, hogy kevés lesz a golyóstoll rugó. Egyrészt ahogy Blackiex írja a rezonancia, másrészt talán az "O" gyűrűt is az szorítja oda a megfelelő erővel.
Más:
Úgy döntöttem, hogy "közkinccsé" teszem a "Virago_enciklopédia" Google Drive tárhelyet, bízva a motorosok egymás iránti tiszteletében és csak a köz javát fogja szolgálni.
Én Lajos01 utólagos engedelmével, (Blackiextől már megkaptam) elkezdtem az alapjárati csavar kiszedésével.
Tehát akkor ha valakinek közhasznú infomációja van, technológiai leírása, vagy bármi amit úgy gondol, hogy szolgáhatja mások javát, csak rajta!
Super leírás, ügyes lépések, remek szerszámok, mester munka.
Gratulálok!
Semmiképpen sem kívánom a beárnyékolni a sikeres beavatkozás fényét, de remek lehetöség rávilágítani arra, hogy a "kényszer" mennyi értékes dolgot hoz ki vagy tart meg az emberben. A nyugatosodás-fejlödés (pazarlás???) egyik nagy hátránya, hogy az ilyen esetekben akár még a gyári-új alkatrész is kisebb költséggel beépithetö, minthogy neki álljanak szerszámot gyártani, órákat-napokat eltölteni egy ilyen hiba elhárításával. Ìgy ha valakiben meg is volt a készség-képesség ilyen esetek megoldására az lassan elsorvad, csak a megszállottak körében él még tovább az ilyen kihívások sikeres megoldása.
Ma már a tehetséges, okos szakemberek, mérnökök is "szervizbe" hordják a jármüveiket, keveseket foglakoztat, hogy vajon képes lennék-e saját magam a probléma -gyökérkok megtalálására, elhárítására... bár sok esetben tényleg jobb ha nem nyúlnak semmihez, mert sok esetben a való életben nem mennek semmire a " tudományukkal".
A másik véglet, meg mikor valaki kellö tapasztalat, felkészültség és tudás nélkül vág bele a dolgokba, a problémát alábecsülve, magát pedig túl...
Szerencsére még létezik a két véglet között is egy halmaz! :-)
Köszi a választ, én is a vibráció miatt gondolkodtam, hogy jó, ha erős a rugó. De a vékony rugó jóval hosszabb mint az erős, és ha össze van nyomva lehet, hogy elég erőt fejt ki az elfordulás ellen. Legalább is erre gondoltam. Pusztán az aggodalmaskodás miatt, hogy ha egyszer ki kell venni megint - azt a drága kis állító csavart, - a hosszabb rugó a kitekerés után a lyukból szinte teljesen kitolja. (Vagy megpróbálom, és ha elállítódik, beteszem a gyárit. (Még gondolkodom.)
A rézpasztát is észrevetted ... (v.v.) Nem tudtam, mit írjak 🤔 szilikon zsírt, vagy rézpasztát, és nem írtam semmit, rábíztam Jocira. (Bocsi Joci3)
Nekem csak a fogysztás és keverékállítás van meg pdf.-ben. Feltehetem én is, vagy majd úgyis sorra kerül?
Lajos:
A gyári rugó ereje kell oda a vibráció miatt, a vékonyabb engedné elforogni. Szerintem. Én inkább csepp rézpasztát tennék a menetre berohadás ellen. Amúgy fasza munka, le a kalappal.
A te motorodhoz (asszem 96 előtti a tiéd is) 2 és fél fordulat a gyári alapérték felső léce, első referenciapontnak mindenképp onnan indítanék.
Más. Újabb 2 fájl van kész. Még kettő van hátra. (újabbik 750 meg az 1000/1100)
A lenti linken lehet begyűjteni több más doksival együtt. Leginkább gyári manualok, a közkézen forgó Haynes és Clymer nekem nem a kedvenceim. Sok bennük a hiba és kevés az infó.
Sziasztok, köszönöm a fáradozást, tényleg hasznos lesz, ha minden egy helyen elérhető lesz!
Közben Joci3-nak leírom, hogy hogy haladtam eddig az alapjárat keverékcsavarral:
Eszközlista:
Fúró központosító. Ajánlott legalább 3 méretben esztergáltatni. A legnagyobb ne legyen 5.2 mm-nél nagyobb, nehogy "kifúrjuk a menetet is. Én 5.0 legnagyobbal fúrtam, elegendő volt az is.
Kötőtű, vagy valamilyen kampós végű drót, horog, amivel a rugót kipiszkáljuk.
Műanyag cső 3 mm belső átmérővel, és belepasszoló drót.
Ragasztó, nem folyékony
M6x0.5 menetfúró lehetőleg több lépcsőben.
Tolómérő, nagyító, lámpa, kompresszor vagy porszívó.
Munkamenet:
Ajánlatos előre beszerezni az új csavart, egyrészt azért, hogy a fúrásmélységet az új csavarhoz viszonyítva folyamatosan tudjuk ellenőrizni, másrészt pedig ha már nekikezdünk a régi kifúrásának mindenképp szükség lesz rá.
Én azt javaslom, hogy csavarkiszedővel ne próbálkozzunk! A csavarkiszedő úgy működik, hogy alaposan beleszorul a csavarba. Ez itt nagy hátrány, mivel a puhább réz csavart még jobban a menetbe beleszorítja, és végül beletörik. (Én beletörtem. Kettőt is. A keményebbet nem volt egyszerű kiszedni ... 😬) Rosszabb esetben a porlasztót is szétrepeszti.
Tehát a kifúrás a megoldás.
Először a menetes részt kell kifúrnunk a magméretig. (max.5,2 mm!) Egészen a rugóig be kell befúrni, hogy a rugó kiférjen. A fúrásnál már ekkor lehet érezni a rugó "rugózását". Ezután a rugót egy hegyes vékony kötőtűvel vagy horoggal kipiszkáljuk.
A belső tűszelep részt az "O" gyűrű, és lehet, hogy a kúpos vége még fogja. Leszerelt porlasztónál "tenyérbecsapkodással" talán kijön. Nekem nem jött ki. A tűszelep szár átmérője 3 mm. Egy hozzá passzoló műanyag csövet kondomként rátoltam (kiürült kézi spray csöve), majd egy kevés ragasztóval és egy 3 mm-es dróttal - a ragasztót a csövön végigtolva - kihúztam. Fontos, hogy ne ragsztósan toljuk rá a csövet a tűszelepre, nehogy a ragasztó szétterüljön, mert akkor a szelepet a fészekbe "beleragasztjuk"! szintén fontos, hogy ne folyékony ragasztót használjunk, ami a beragasztásnál kifolyhat. Én két komponensű ragasztót használtam. Igaz, hogy így várni kellett a kötési idő miatt, de jobb a biztonság. (fotó mellékelve)
Ezután a menetet fel lehet szabályozni. Jó, ha több lépcsőben tudjuk elvégezni, azaztöbb lépcsős menetfúrónk van. Nekem csak kettő van, de elegendőnek bizonyult. Munka közben folyamatosan tisztítsuk a területet kifújással, vagy porszívózással.
Az új állítócsavar behelyezése után az alapjárat beállítása a dirve-on nemsokára olvasható lesz.
A képek alapján elvégezhető feladat, bár én még nem tettem bele az új csavart, mert van egy kérdésem: nagy szentségtörés lenne, ha nem a gyári rugót tenneém bele, hanem egy golyóstoll rugót? Az finomabbnak tűnne nekem.
Ilyet gondoltam csinalni magam is, ugyis a G-tarhelyemre megy minden, amivel elkeszulok.
Ma mondjuk sz_rtam bele, mert ocsemnel voltam nevnapozni, de nem latok vasvillakkal es faklyakkal gyulekezo tomeget a kapu elott, ugyhogy majd holnap. :)
Majd kitalálok valamit... Egyszercsak.
Ha más nem arra jó, hogy ha Jóska Pista idetéved, hogy kinézett egy akármit is, oda lehet neki dobni a linket, hogy tudja, mit nézzen meg vásárlás előtt vagy ha bütyölni akarja, meglegyen, milyen fékbetét kell bele vagy mennyi olaj.
Megnyílnak, a Guglin, csak lassan....
Nálam minden jól működik, és egy helyen van. Szívesen osztanám, de nem tudom, hogy hol.
Itt a fórumban is eltűník a link, ahogy írogatunk....
Nekem ez van meg, de ha Neked van jobb, szívesen veszem...
https://www.kriszera.hu/yamaha...
Az állítócsavar kiszedése miatt én nem aggódnék. Eleve csak akkor kell kijöjjön, ha az alapjárati csatornát pucolni kell, azt beépítve amúgy sem tudja az ember elvégezni. Ha meg kint a karbi, akkor kiesik.
A beszorult csavar miatt érthető, hogy nem szedted ki a karbit, így nyilván fixen volt tartva a fúráshoz. De szerintem kb. az egyetlen spéci eset, amikor van ennek haszna.
Háááát....csak nézek, mint hal a szatyorban! 🙂
Hogy mit üzenek a "felső tízerer"-nek, most nem írom le. 😉
Türelmes, gondolkodós, szép munka! Csatlakozva Blackiexhez, le a kalappal!
A rugó cseréről én is úgy gondolom, hogy kevés lesz a golyóstoll rugó. Egyrészt ahogy Blackiex írja a rezonancia, másrészt talán az "O" gyűrűt is az szorítja oda a megfelelő erővel.
Más:
Úgy döntöttem, hogy "közkinccsé" teszem a "Virago_enciklopédia" Google Drive tárhelyet, bízva a motorosok egymás iránti tiszteletében és csak a köz javát fogja szolgálni.
Én Lajos01 utólagos engedelmével, (Blackiextől már megkaptam) elkezdtem az alapjárati csavar kiszedésével.
Tehát akkor ha valakinek közhasznú infomációja van, technológiai leírása, vagy bármi amit úgy gondol, hogy szolgáhatja mások javát, csak rajta!
virago.enciklopedia@gmail.com
AbCd4321
(Remélem, működik) 🙂
Super leírás, ügyes lépések, remek szerszámok, mester munka.
Gratulálok!
Semmiképpen sem kívánom a beárnyékolni a sikeres beavatkozás fényét, de remek lehetöség rávilágítani arra, hogy a "kényszer" mennyi értékes dolgot hoz ki vagy tart meg az emberben. A nyugatosodás-fejlödés (pazarlás???) egyik nagy hátránya, hogy az ilyen esetekben akár még a gyári-új alkatrész is kisebb költséggel beépithetö, minthogy neki álljanak szerszámot gyártani, órákat-napokat eltölteni egy ilyen hiba elhárításával. Ìgy ha valakiben meg is volt a készség-képesség ilyen esetek megoldására az lassan elsorvad, csak a megszállottak körében él még tovább az ilyen kihívások sikeres megoldása.
Ma már a tehetséges, okos szakemberek, mérnökök is "szervizbe" hordják a jármüveiket, keveseket foglakoztat, hogy vajon képes lennék-e saját magam a probléma -gyökérkok megtalálására, elhárítására... bár sok esetben tényleg jobb ha nem nyúlnak semmihez, mert sok esetben a való életben nem mennek semmire a " tudományukkal".
A másik véglet, meg mikor valaki kellö tapasztalat, felkészültség és tudás nélkül vág bele a dolgokba, a problémát alábecsülve, magát pedig túl...
Szerencsére még létezik a két véglet között is egy halmaz! :-)
A rézpasztát is észrevetted ... (v.v.) Nem tudtam, mit írjak 🤔 szilikon zsírt, vagy rézpasztát, és nem írtam semmit, rábíztam Jocira. (Bocsi Joci3)
Nekem csak a fogysztás és keverékállítás van meg pdf.-ben. Feltehetem én is, vagy majd úgyis sorra kerül?
A gyári rugó ereje kell oda a vibráció miatt, a vékonyabb engedné elforogni. Szerintem. Én inkább csepp rézpasztát tennék a menetre berohadás ellen. Amúgy fasza munka, le a kalappal.
A te motorodhoz (asszem 96 előtti a tiéd is) 2 és fél fordulat a gyári alapérték felső léce, első referenciapontnak mindenképp onnan indítanék.
Más. Újabb 2 fájl van kész. Még kettő van hátra. (újabbik 750 meg az 1000/1100)
A lenti linken lehet begyűjteni több más doksival együtt. Leginkább gyári manualok, a közkézen forgó Haynes és Clymer nekem nem a kedvenceim. Sok bennük a hiba és kevés az infó.
https://drive.google.com/drive...
Közben Joci3-nak leírom, hogy hogy haladtam eddig az alapjárat keverékcsavarral:
Eszközlista:
Fúró központosító. Ajánlott legalább 3 méretben esztergáltatni. A legnagyobb ne legyen 5.2 mm-nél nagyobb, nehogy "kifúrjuk a menetet is. Én 5.0 legnagyobbal fúrtam, elegendő volt az is.
Kötőtű, vagy valamilyen kampós végű drót, horog, amivel a rugót kipiszkáljuk.
Műanyag cső 3 mm belső átmérővel, és belepasszoló drót.
Ragasztó, nem folyékony
M6x0.5 menetfúró lehetőleg több lépcsőben.
Tolómérő, nagyító, lámpa, kompresszor vagy porszívó.
Munkamenet:
Ajánlatos előre beszerezni az új csavart, egyrészt azért, hogy a fúrásmélységet az új csavarhoz viszonyítva folyamatosan tudjuk ellenőrizni, másrészt pedig ha már nekikezdünk a régi kifúrásának mindenképp szükség lesz rá.
Én azt javaslom, hogy csavarkiszedővel ne próbálkozzunk! A csavarkiszedő úgy működik, hogy alaposan beleszorul a csavarba. Ez itt nagy hátrány, mivel a puhább réz csavart még jobban a menetbe beleszorítja, és végül beletörik. (Én beletörtem. Kettőt is. A keményebbet nem volt egyszerű kiszedni ... 😬) Rosszabb esetben a porlasztót is szétrepeszti.
Tehát a kifúrás a megoldás.
Először a menetes részt kell kifúrnunk a magméretig. (max.5,2 mm!) Egészen a rugóig be kell befúrni, hogy a rugó kiférjen. A fúrásnál már ekkor lehet érezni a rugó "rugózását". Ezután a rugót egy hegyes vékony kötőtűvel vagy horoggal kipiszkáljuk.
A belső tűszelep részt az "O" gyűrű, és lehet, hogy a kúpos vége még fogja. Leszerelt porlasztónál "tenyérbecsapkodással" talán kijön. Nekem nem jött ki. A tűszelep szár átmérője 3 mm. Egy hozzá passzoló műanyag csövet kondomként rátoltam (kiürült kézi spray csöve), majd egy kevés ragasztóval és egy 3 mm-es dróttal - a ragasztót a csövön végigtolva - kihúztam. Fontos, hogy ne ragsztósan toljuk rá a csövet a tűszelepre, nehogy a ragasztó szétterüljön, mert akkor a szelepet a fészekbe "beleragasztjuk"! szintén fontos, hogy ne folyékony ragasztót használjunk, ami a beragasztásnál kifolyhat. Én két komponensű ragasztót használtam. Igaz, hogy így várni kellett a kötési idő miatt, de jobb a biztonság. (fotó mellékelve)
Ezután a menetet fel lehet szabályozni. Jó, ha több lépcsőben tudjuk elvégezni, azaztöbb lépcsős menetfúrónk van. Nekem csak kettő van, de elegendőnek bizonyult. Munka közben folyamatosan tisztítsuk a területet kifújással, vagy porszívózással.
Az új állítócsavar behelyezése után az alapjárat beállítása a dirve-on nemsokára olvasható lesz.
A képek alapján elvégezhető feladat, bár én még nem tettem bele az új csavart, mert van egy kérdésem: nagy szentségtörés lenne, ha nem a gyári rugót tenneém bele, hanem egy golyóstoll rugót? Az finomabbnak tűnne nekem.
Ma mondjuk sz_rtam bele, mert ocsemnel voltam nevnapozni, de nem latok vasvillakkal es faklyakkal gyulekezo tomeget a kapu elott, ugyhogy majd holnap. :)
Készítettem egy ilyent is:
https://drive.google.com/drive...
https://drive.google.com/file/...
Ha más nem arra jó, hogy ha Jóska Pista idetéved, hogy kinézett egy akármit is, oda lehet neki dobni a linket, hogy tudja, mit nézzen meg vásárlás előtt vagy ha bütyölni akarja, meglegyen, milyen fékbetét kell bele vagy mennyi olaj.
Nálam minden jól működik, és egy helyen van. Szívesen osztanám, de nem tudom, hogy hol.
Itt a fórumban is eltűník a link, ahogy írogatunk....
XV400-500-535 1987-től 2003-ig
https://drive.google.com/file/...
Valami nem smakkol a linkekkel szerintem, mert nem nyílnak a PDF-ek, de letölteni le lehet simán
http://www.kriszera.hu/yamaha
https://drive.google.com/file/...
https://drive.google.com/file/...
https://drive.google.com/file/...
https://www.kriszera.hu/yamaha/
Vihetem az én oldalamra?
https://drive.google.com/file/...
Valamelyik nap nekiállok.....