Köszönöm az infót...
Anno az eszterga gépen a szegnyeregben (reistok) 🙂 volt ilyen morse kúp. Elvileg a benne lévő szerszámot is ki kellett volna nyomni, de csak egyszerűen ráütöttünk, és elengedte a kúp. 🙂
Persze, ezt itt nem lehet.......
Akkor kérdezném tisztelettel, lenne-e valakinek egy ilyen lendkerék lehúzó kölcsönbe?
Ha nem lesz senkinek, kénytelen leszek csinálni egyet. Úgy gondolom, egy 10-es acél tárcsát (vagy valamilyen kb. 150x150-es darabot) kifúrok 120 fokban. A jelenlegi lehúzó "agyát" fel tudom használni hozzá.....
Kupos, ekes.
Ilyesmi fog kelleni. Asszem szijtarcsak meg kerekagyak lehuzasahoz kell ilyesmi. A kormos itt nem lesz jo szerintem.
Ne varj instant eredmenyt, a kupos illesztes miatt turelemjatek. Huzol rajta, kave cigi, huzol rajta, sajtoszemle, huzol rajta, megint kave cigi. Egyszercsak puff, lejon.
A tengelyvegre vigyazz, ha lehet, hagyd benne a csavart es annak a feje ellen feszitsd a lehuzot. Lattam mar egyet-kettot szetnyilni.
Sziasztok....
Blackiex > ez nem semmi információ! Köszönjük.......
Mivel már nem valószínű, hogy az idén lesz motoros idő, én is belefogtam a szabadonfutó javításába.
Szerencsére spént, más egyéb, nem oda való anyagot nem találtam az olajban, és a házban.
Ez reményre ad okot, hogy talán nagyobb gond nincs. A szabadonfutó érezhetően kotyog, látszik, hogy meglazultak a csavarok.
Sajnos egyelőre nem jutottam tovább, mert ezzel a csapágylehúzóval ezzel a módszerrel nem tudtam lehúzni a lendkereket.
Ez sima tengely ékkel, vagy esetleg "morse" kúpos is?
Még megpróbálom egy másik technikával, ha nem megy, kérdezősködök hátha van valakinek másfajta lehúzója itt Pesten, vagy a környékén.
A tömítésen gondolkodom még, hogy vegyek-e, vagy mint a generátor cserénél vágjam ki műszaki rajzlapból.
Viszont a bringa lámpa kész! 😀 😀 http://www.kriszera.hu/yamaha
86 utáni nagy, bármelyik 250. El is mondom, miért.
A 81-83 közötti 750 és 920 önindítójában nincs szabadonfutó, gyakorlatilag fogaskerekek mennek jobbra-balra a hajtó nyomaték és szorító rugók erejének függvényében, teljesen mechanikus, kb. mint egy berúgó mechanika. Ahogy az akksi öregszik, a vezetékek korrodálnak, a fékező rugók gyengülnek, elkezd recsegni. A fogaskerekek nem kapnak össze időben és innen már csak lefele van a lejtőn, a kopás rohamos ütemben folytatódik. Megeszi a repülő fogaskereket, az meg megeszi a lendkereket. Ez így ment 1985-ig a 750, 920 és 700 köbcentiseken.
1986-ban kaptak elektromágneses bendix-szet, ami behúzza a fogaskerekeket a helyükre és csak utána indítózik. Kapott szabadonfutót is, amit a dekli levétele után 6 perc lecserélni és a lendkerékhez nem kell hozzányúlni sem.
A másik rákfenéje a 81-83 750/920 szériának és a TR1-nek a kenés. Az olajpumpa kisebb, mint a későbbieken és az olajvezető járatok is. Emellett a szelephimbák sima öntvényből vannak, nincs a vezérműtengellyel érintkező oldalon keménykrómozott csúszó felület. Ezt 1984-től javították ki, a himbák kaptak egy edzett, keménykrómozott betétet és az átömlőcsavarok furatai is nőttek.
1986 utáni 700-750 már nem küzd ilyen jellegű gyermekbetegségekkel. Azoknak már csak egy baja van: a karburátor. 88-ig a 700-750-1100 típusok Hitachi karbival jöttek, amikhez már szinte semmit nem kapni, mára már 10-ből 9 ki van kopva, mint a vénasszony p_csája.
A szerkezet is elég faramuci, nagyon bolond módon kell szinkronizálni.
88 után Mikunikat kaptak, amik sokkal szervizelhetőbbek, van hozzájuk alkatrész és könnyű velük bánni.
Amiért 1990-et mondtam korábban a 750-re, az azért van, mert nem nagyon importálták őket Európa nagy részébe 1990 előtt. A 4FY (1990-1994) és a 4GK (1994-1997) modell az, ami nagy számban fellelhető.
Persze bele lehet futni korábbi, konténerben behozott kanadai vagy amcsi példányokba (pl. https://www.kepesmotor.hu/yama... ), nekem anno pl. 1986-os 700-asom volt. Javított önindító, javított hengerfej, egyedül a karbival volt "küzdelem" - nem volt komoly huzavona, leszedtem a Hitachit, eladtam, vettem bontott Mikunit egy 94-esről és feldobtam rá, egy az egyben passzol.
A 250-es meg annyira faék egyszerűségű, hogy Délkelet-Ázsiában és Latin-Amerikában rendőrmotornak is használják, mert gombokból üzemeltethető és bírja az elhanyagolást. Egyébként 1989 óta gyártják és a mai napig készül, csak Európába nem hozhatnak belőle, mert nem felel meg az Euro 4 szabványnak.
Az 535-höz képest mindegyik felsorolt típuson egy szem tank van, ahol lennie kell, egy szem kézzel kezelhető benzincsappal. Nincs megragadó mágnesszelep, nincs suttyomban rozsdásodó tank a segged alatt, nincs elektromos tápszivattyú.
Az üresállás érzékelő/kapcsoló egy fém csavar a blokk alján, nem kell szétszedni a cseréhez a generátor oldalát és nem törik. A teleszkóp tetején imbuszos, csavaros kupakok vannak, nem egy 1mm-es drótdarab áll ellen a rugónak.
A 750-eseken pluszban ott a dupla tárcsafék, a teljes műszerfal, alacsony üzemanyagszint jelzővel. Az olajpumpát lánc hajtja, acél lánckerékkel.
Tudom, hogy az 535 nagyon jó hírnévnek örvend. Baromi népszerű motor volt a piacra dobásától kezdve és valahol érthető is, ha valaki dicsérte az akkor 5-10 éves motorját. Csak azóta eltelt majd' két évtized és a konstrukciós gyengeségei 15-20 éves korában már elvitathatatlanok.
Oszinte leszek. 2008 ota foglalkozom majdnem kizarolagosan Virago modellekkel. Minel tobb 400/535 ment at a kezemen, annal kevesbe kedveltem hozzajuk nyulni.
2020-t irunk, a 750-esek kb. egy arban vannak veluk. Kevesebbet fogyasztanak, tisztessegesebben mennek, normalis fekjuk es futomuvuk van, nem kell oket allandoan toldozni-foltozni, negyedmillio kilometer felujitasig egyaltalan nem kivitelezhetetlen.
Az 535 ehhez kepest eszi a szabadonfutokat, a karburatorai husz ev tavlatabol kb. Skandinav lotto, az uresallas-kapcsoloja es az olajpumpa hajto fogaskereke gyenge muanyag es toresre hajlamos. Az uzemanyag rendszere a ket tankkal es a szolenoidos benzincsappal nem a megbizhatosag szobra, az akksi kozvetlen a hatso leomlo mellett van es ha balfaszul cserelik, le is olvad. A feknyereghez nem egyszeru alkatreszt keriteni, a rugozasa gyenge es a legtobb villat tobb oras melo felujitani, mert korroziora hajlamos a felso zaroelem, ami eleve egy hulye seeger gyurus dizajn menet nelkul...
Nem folytatnam. A 250 es a (86 utani) 750 agyonuthetetlen csotanyok ezekhez kepest. Szoval igen, eladnam es vennek egy 4FY vagy 4GK modellt.
EU-n belül se plusz áfa, se vám.
Nem tudom, tajvani vagy kínai-e, de pont a vám és áfa megfontolások miatt szoktam a lengyelektől rendelni ilyesmit. A saját ezresemben is tőlük származó szabadonfutó van és más típusokba, így 535-be is tettem tőlük rendelt szajrét.
A másik dolog a garancia, ők adnak rá egy évet. Eddig nem volt gondom velük, se Drag Star, se Virago szabadonfutóval.
A legjobb egyébként pont Tajvanban készül, a hat görgős. Csak sajnos európában egyedül az olaszok forgalmazzák és nagyon vastagon fog a ceruzájuk. A jenkiktől 50 dollár (plusz ugyanennyi a szállítás és vámkezelés), az olaszok meg 170 eurót kérnek ugyanezért.
Arra nincs garancia, nyilván. Ránézésre nincs össze-vissza repedve, de azt nem tudom megsaccolni, hogy 2 vagy 5 év múlva nem kezdi-e el ledobni a héját.
A lengyelektől 50 euró egy komplett kosár görgőkkel, csavarokkal, ha attól nyugodtabban alszol. https://www.ebay.de/itm/141912...
Hogy én mit tennék? Ahogy korábban mondtam: megcsinálnám és eladnám a fenébe az összes típushibájával együtt.
Azért egy kicsit még rágódok rajta hogy a szabadon futó így beszerelhető e nem lesz további leválás. Amennyire lehet ránitteltem a tömbre , de nem tudom. Szerinted mit javasolsz mit tennél ?
Végül vagy 10 helyen kérdeztem de nem volt hengeres felyű csak 12.9 ez lessz. Te milyen nyomatékkal húztad le a 12.9 M8 csavart? Mannol 9927 nagy szilárdságú csavarrögzitőt vettem repsol v-twin20w50 olaj HF145 szűrővel zsunál.
Ha csak csavart kellett cserélnem a kuncsaft motorjában, akkor igen, 10.9-est használtam, mert azt mutatták a frissített katalógusok. Hasonlóan sérültek voltak azok, amiket kivettem, így nem tudtam leolvasni, mi volt benne.
Ha a komplett hóbelevancot kellett cserélni, akkor nem volt értelme külön-külön megvenni mindent. Szettben rendeltem generátor tömítéssel, új csavarokkal, menetrögzítő pasztával a lengyelektől és ők 12.9-est csomagoltak mellé.
Esélyes, hogy a Yamaha is arra a következtetésre jutott, amire én a #5729589. sz hozzászólásban, 6-7 kommenttel lejjebb és azért lett belőle 10.9.
Akkor lehet rájöttek valamire a mérnökök, hogy kicsit túl lötték a csavar erősségét? Ha te is 10.9 szereltél és nem volt probléma akkor a 12.9 csavar tényleg felejtős. Nekem mind a három csavar úgy el csiszolódott, hogy nem látszik semmi írás rajta.
A 10.9 az "új", a 12.9 a korábbi alkatrész.
A katalógus nem írja, mikor váltottak, csak az látszik, hogy a Yamaha valamikor meggondolta magát és másik csavart írt ki.
Anno az eszterga gépen a szegnyeregben (reistok) 🙂 volt ilyen morse kúp. Elvileg a benne lévő szerszámot is ki kellett volna nyomni, de csak egyszerűen ráütöttünk, és elengedte a kúp. 🙂
Persze, ezt itt nem lehet.......
Akkor kérdezném tisztelettel, lenne-e valakinek egy ilyen lendkerék lehúzó kölcsönbe?
Ha nem lesz senkinek, kénytelen leszek csinálni egyet. Úgy gondolom, egy 10-es acél tárcsát (vagy valamilyen kb. 150x150-es darabot) kifúrok 120 fokban. A jelenlegi lehúzó "agyát" fel tudom használni hozzá.....