Hellyel-kozzel, bar a diodas visszacsatolas sztem nem kell. A relek helyett szemely szerint a FET-eket preferalom, de akar relevel is mukodhet, ha az 555 kimenete meg tudja huzni rendesen.
Pl. A barna villogo betapot megszakitod egy N-csatornas, alapbol zaro MOSFET-tel.
A az iranyjelzo gomb oldalra huzasa testeli a sarga-piros vezeteket a kapcsoloban, igaz? Egy monostabil 555-ot be lehet loni negativ inditasra. 15 sec ciklus indul, az 555 nyitja a FET-et, a villogo rele bekapcsol es index-szel.
15 sec utan az 555 altal nyitva tartott FET lezar, a villogo betapja megszakad, iranyjelzo elkussol a kovetkezo iranyjelzesig.
Vagy rosszul gondolom?
Valóban, az az opció könnyebben megoldható. Majd elgondolkodunk rajta, ha arra kerül a sor.
A nehezebbik rész, az összehangolás, és hogy hogyan kapcsolja le az indexeket.
Tehát a gyári relé impulzust is számol, és időt is.
Vagy 200 impulzus, vagy 15 sec. amennyiben kapja az impulzusokat.
Ha nincs jel, villog, és nem történik semmi.
Számoltam, 200 impulzus = kb. 150 méter. Ez a gyári kikapcsolási kritérium, vagyis az egyik.
A másik az 10 vagy 15 sec és közben gurulsz. 150 méter 10-zel csorogva 54 másodperc lenne, ezért hamarabb leold.
Igen, az alapelv az impulzusok számlálása. Vagyis a megtett táv Pl. mennyi legyen? Mondjuk 50 m., ez alatt X impuzus után "csináljon valamit". Vannak ilyen számlálók TTL, és CMOS IC-kel. Tehát megvan az X impulzus (50m) után a megjelenő jelünk (igen vagy nem) az IC kimenetén. Na, ezzel kell majd akkor kezdeni valamit....
De jobb lenne szerezni normális áron egy relét..... 😀
Akkor szamoltatni kell az impulzusokat es/vagy idozitot rakotni, ami addig ketyeg, amig jon a jel errol.
Akkor mar csak meg kell szamolni, hogy a kerek 360 fokos elfordulasa hany fordulat a spiralon.
Az attetel 2240f/p 60 merfoldnel a legtobb japanon, az 10 km/h eseten 3.85 Hz-re jon ki.
Igen van, és még jó is.
Sajna az egyik fiú írta, hogy nincs neki, a másik kettő eltűnt. 🙂
Már gondolkodhatok azon, ha nem lesz relé, mit kezdjek a jellel.... 🙂 Hogy tudom hasznosítani....
Találtam a kacatok között egy új szűrőt. Lehet, jó a méret.
Megnézem a reed csövet, hogy van-e benne. Bár a vezetékezés azt feltételezi, ahogyan mondtad.
Igen, az a cső, amiről a szűrő jön le, az átmegy a tankon.
Gondolom spórolásból minimálisan akarták csak variálni a tank gyártósorát, amikor átálltak két tankos modellek gyártására és ez ennek a következménye lehet ez a dolog.
De jó, hogy mondod azt a szűrőt! Az a tank tetejébe megy, és onnan? Búvárcsvön az aljáig? Vagy mit csinál? A nyomásfelesleget vezeti vissza?
Mindíg 190 Km-nél tervezem a tankolást, eddig még nem volt gond. Meg van nálam - ha hosszabb túrára megyek - 2L benzin.
De mindazon által jogos, ha már "van rajta" működjön..
Az onkikapcsolo a mar vazolt feltetelek mellett adja oda vagy veszi el a tapot.
A 81-83 kozottieken kulon aramkor vegezte ugyanezt, a 41R-be eleve beepitett funkciot. Annyi difivel, hogy a testet vette el.
A az iranyjelzo gomb oldalra huzasa testeli a sarga-piros vezeteket a kapcsoloban, igaz? Egy monostabil 555-ot be lehet loni negativ inditasra. 15 sec ciklus indul, az 555 nyitja a FET-et, a villogo rele bekapcsol es index-szel.
15 sec utan az 555 altal nyitva tartott FET lezar, a villogo betapja megszakad, iranyjelzo elkussol a kovetkezo iranyjelzesig.
Vagy rosszul gondolom?
A nehezebbik rész, az összehangolás, és hogy hogyan kapcsolja le az indexeket.
Szvsz a mozgasban levo motor + 15 sec feltetelrendszer konnyebben megepitheto.
Vagy 200 impulzus, vagy 15 sec. amennyiben kapja az impulzusokat.
Ha nincs jel, villog, és nem történik semmi.
A másik az 10 vagy 15 sec és közben gurulsz. 150 méter 10-zel csorogva 54 másodperc lenne, ezért hamarabb leold.
De jobb lenne szerezni normális áron egy relét..... 😀
Akkor mar csak meg kell szamolni, hogy a kerek 360 fokos elfordulasa hany fordulat a spiralon.
Az attetel 2240f/p 60 merfoldnel a legtobb japanon, az 10 km/h eseten 3.85 Hz-re jon ki.
Sajna az egyik fiú írta, hogy nincs neki, a másik kettő eltűnt. 🙂
Már gondolkodhatok azon, ha nem lesz relé, mit kezdjek a jellel.... 🙂 Hogy tudom hasznosítani....
- széles mosoly - 🙂 🙂
https://drive.google.com/file/...
Megnézem a reed csövet, hogy van-e benne. Bár a vezetékezés azt feltételezi, ahogyan mondtad.
Gondolom spórolásból minimálisan akarták csak variálni a tank gyártósorát, amikor átálltak két tankos modellek gyártására és ez ennek a következménye lehet ez a dolog.
Köszi.....
Akkor a tankon átmegy egy cső alulról felfelé.
Az a szűrő ahogy néztem, igen csak már nyugger korú! 🙂
Na, így.
Agyon van ez a vacak komplikálva. Lefirkálom, mert egyszerűbb úgy.
Mindíg 190 Km-nél tervezem a tankolást, eddig még nem volt gond. Meg van nálam - ha hosszabb túrára megyek - 2L benzin.
De mindazon által jogos, ha már "van rajta" működjön..