Na, csak azért kérdezem, mert gyárilag ennyit csinálnak. Szemmel láthatóan nem elégéséges.
Ugyanez a módi pl. a Drag 1100 kardáncsuklónál, törnek is a kihajtótengelyek a lelazult anya miatt.
Ismerem a módszert, de nem tudom, egyáltalán van-e magyar "szak kifejezése"
A beletört csavar maradékot először a bepontozásos, befúrásos csavarkihajtó módszerrel próbáltam....... reménytelen!
A sima pontozót elnyalta mint a vajat! Na meg el is csúszott rajta... Tűreszelőből kiköszörülttel sem jutottam eredményre. Úgy, hogy fúrni meg se próbáltam.
Segíts egy picit... Hogy hívják ezt magyarul, amikor a meghúzott csavar és menet találkozásánál pontozóval odacsapnak egyet kilazulás ellen? Azt tudom, hogy angolul "stake", de magyarul nem ismerem ezt a szakkifejezést.
Ha feltételezzük, hogy a kilazulás a baj és azért törnek a 12.9-es gyári csavarok, akkor a piros menetrögzítő mellett a 12.9 sem elvetendő.
Én mindösszesen azért kultiválom a 10.9-est, mert a gyártó is arra állt át és azt a logikát láttam mögötte, amit már tárgyaltunk.
Valószínű az István által leírtak és a józan ész alapján, hogy ha a csavar fogja és valamilyen formában (a gyárinál JOBB módszerrel) biztosítva van lazulás ellen, akkor mind a 10.9, mind a 12.9 megfelel. Korábban említésre került a "finoman hegesztés" is, ami mondjuk egy vékony huzalos MIG-gel csak egy pöttynyi a csavar hegyénél, az Dremellel lekapható, ha cserélni kell. De a piros rögzítő is kellően masszív szerintem.
Jó reggelt!
Köszönöm, jó ötlet.
Még nem hívtak az üzletből, hogy szereztek-e 10.9-est. Ha nem........ hüüüümmm..... 🤔
Akkor melyiket válasszam? 8.8, vagy 12.9? Vagy a 10.9 lencsefejűt?
Akár melyik is lesz, van itt Kőbányán egy autószerelő haverom, elviszem hozzá a nyomaték miatt. Talán itt most nem hagyatkoznék az "érzésre" 🙂
Az összeszerelésnél lehetne egy "trükköt" elkövetni. A csavar ragasztót nem csak a menetre felhordani, hanem a csavarfej aljára is tenni. ìgy ugyan azon kötési erö nagyobb rádiuszon ébred mint a menetek esetében.
Amúgy elvileg a 25Nm-t tudja a 8.8 is, csak éppen... de látható, hogy mennyivel többet tud 10.9, vagy 12.9. szorító eröben. A 25 Nm-rel lehúzott csavar 1,65 tonnával szorítja össze a felöleteket...és három van belöle.
Annak a csucsos jelolo mutatonak mas a celja, az akkor kell, amikor kinyitod a deklit es allitasz a nyomorudon. Ilyenkor, amikor csak finomhangolsz irrelevans, hova mutat
Akkor elviekben csak kohideg motornal kene nehezkesebb legyen, de az normal. Meleg motornal szepen kene jarjon a valto. Ettol fuggetlenul, csak diagnosztikai cellal "vegyel ki" a holtjatekbol. Akar nullara.
(Igen. A kuplungja is egy vicc. A kuplung oldali deklit kompletten le kell venni a kinyomoszerkezet durvabeallitasahoz...)
Sajna itt is esik....
Nem vagyok gépész, de keveslem.
Ugyanez a módi pl. a Drag 1100 kardáncsuklónál, törnek is a kihajtótengelyek a lelazult anya miatt.
A beletört csavar maradékot először a bepontozásos, befúrásos csavarkihajtó módszerrel próbáltam....... reménytelen!
A sima pontozót elnyalta mint a vajat! Na meg el is csúszott rajta... Tűreszelőből kiköszörülttel sem jutottam eredményre. Úgy, hogy fúrni meg se próbáltam.
Akkor ebben maradunk. Ha nem lesz 10.9, akkor a 12.9 kerül bele, rögzítővel a csavar fej alá is.
Én mindösszesen azért kultiválom a 10.9-est, mert a gyártó is arra állt át és azt a logikát láttam mögötte, amit már tárgyaltunk.
Valószínű az István által leírtak és a józan ész alapján, hogy ha a csavar fogja és valamilyen formában (a gyárinál JOBB módszerrel) biztosítva van lazulás ellen, akkor mind a 10.9, mind a 12.9 megfelel. Korábban említésre került a "finoman hegesztés" is, ami mondjuk egy vékony huzalos MIG-gel csak egy pöttynyi a csavar hegyénél, az Dremellel lekapható, ha cserélni kell. De a piros rögzítő is kellően masszív szerintem.
Köszönöm, jó ötlet.
Még nem hívtak az üzletből, hogy szereztek-e 10.9-est. Ha nem........ hüüüümmm..... 🤔
Akkor melyiket válasszam? 8.8, vagy 12.9? Vagy a 10.9 lencsefejűt?
Akár melyik is lesz, van itt Kőbányán egy autószerelő haverom, elviszem hozzá a nyomaték miatt. Talán itt most nem hagyatkoznék az "érzésre" 🙂
Amúgy elvileg a 25Nm-t tudja a 8.8 is, csak éppen... de látható, hogy mennyivel többet tud 10.9, vagy 12.9. szorító eröben. A 25 Nm-rel lehúzott csavar 1,65 tonnával szorítja össze a felöleteket...és három van belöle.
(Igen. A kuplungja is egy vicc. A kuplung oldali deklit kompletten le kell venni a kinyomoszerkezet durvabeallitasahoz...)
X esetben tapasztaltam (autóknál) hogy este még semmi baja, reggelre meg előjött valami nyűgje.