Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem probléma, mert hála a covidnak nem biztos, hogy több lesz az össztömeg mint az enyém egyedül😀.
Rendben....
Én utassal megyek...
Oké, akkor 10 órakor Őemfaú, ha még csatlakozna valaki 10:15-ig várunk a kútnál.
Szia Anti!
Igen, ma összejött.
Reggel hívott Miklós, hogy lemenne Ceglédre egy gépet megnézni. Nekem is lett volna arra dolgom, úgy hogy a kellemest a hasznossal.
De nagyon vacak arra az út! Marcsit is szétrázta hátul.... 😂 😂
A háttámla is kilazult, reggel majd megnézem.....
Szia, Gyulus !
Ezek szerint nektek ma is holnap is gurulás.
Kicsit irigykedek, de muszáj végeznem a munkákkal, mielőtt jön az igazi esős ősz.
Miklósnak hogy tetszett a túragép?
Szép estét !
Szia.
Oké, jó lesz az OMV kút, 10 órára. Úgy is már rég jártam azon a környéken.
Szia Gyulus,
valami lazább dologra gondoltam, pl innen indulnánk a Bp. XVII ker Cinkotai út omv kútról, https://www.google.com/maps/pl...!4m5!3m4!1s0x4741c405789691bd:0x85797cd5b861bfb2!8m2!3d47.4941641!4d19.2416537
és mondjuk irány Dány-Zsámbok-Kóka.
De találkozhatunk a Gyömrői út - Ráday utca kőhídnál is mondjuk 10-kor, a többit meg kitaláljuk.
Szia Tormy!
Honnan, és merre?
Szia Anti!
Basszus! Mit tettél a válladdal? Azért haladtál a melóval?
Miklóssal voltunk Cegléden.
Megnézett egy Yamaha túramotort, én meg ellátogattam a temetőbe a nagyszüleimhez. Nagyon régen voltam. Elég gazos, rendetlen volt a sír, azt tettem rendbe.
Ja.....ma meg családi kaja, sütés-főzés, leszünk tizenvalahányan.
Sajnos holnap vízvezetéknek árokásás. Tegnap 3-7 -ig csináltam, abból majdnem 2 óra volt a kerítés alatt 1m hosszán átfúrni.
Másfél méter mélyen, 40 cm széles gödörben, szétvertem a vállam a lyukfúrás közben. Csak egy kézzel tudtam bökdösni az ásóval.
Én is mennék egyet, de csak vasárnap jó. Vagyis vasárnapra tervezek egy gurulást, ha van kedve valakinek.
Holnap esetleg Anti, Miklós, vagy bárki egy gurulás valamerre Bp. környékéről?
😂 😂 😂
Én fel nem megyek, össze is sz*rnám magam. :D
Csak hordom a cuccot meg hajtom őket.
Igen.
Azt hiszem a 100-as van a kannában. Másfél centis elektródák, 1mm távolságra.
SEMMI ellenállás......
Akkor jó munkát, nehogy leess!
Megmerted? En meg nem jutottam odaig, csinaljak a tetomet en meg segedkezem
Nincs a benzinnek elektromos vezetőképessége. :)
Vagy ha van 200M ohmnál nagyobb....
Ezért oldották meg hőérzékelővel, ill. úszóbólyákkal a benzinszint mérést.
Szóval akkor okafogyottá vált ez a módszer. :) Ha belefogok, akkor az NTK-s megoldás lesz.
Elviekben a tiszta benzinnek se kellene legyen. De nem merem 100%-ra mondani, mert kb. haromnegyede benzin csak, a tobbi etanol, aromas szenhidrogenek, MBTE, meg a tok tudja meg, mi. De azt sejtem, hogy igen megaohmos a nagysagrend, csak azt nem tudom, hogy 3-5M vagy 300-500M.
Holnap megmerem. De attol tartok, beszedes az, hogy az egyetlen univerzalis, utolagosan felszerelheto elektronikus muszer hidrosztatikus elven mukodik. (LSK electronic)
Teljesen tiszta a kép! 🙂 Rém egyszerű megoldás!
Nem a benzin feletti levegő hőmérsékletét méri, hanem az átfolyó áram felfűti, amikor már nincs a benzinben.
A "kételektródás" megoldás hibáiban van igazad, bár még azt sem tudom, hogy a benzinnek van-e elektromos vezető képessége. Mert pl. az olajnak nincs.
szerk:
Na, már összezavarom magamat és már a soros kapcsolás feszültségviszonyait is elfelejtem...
Szal a zöld vezetéken kb. 10-12V van, amíg az NTK "hideg". Ahogy bemelegszik, lehúzza a zöld vezetéket (majdnem) testre, a fesz leesik és elejt a relé. Így helyes.
http://www.viragotech.com/wiri...

Ez a korai 535 rajza, ahol nincs csap, csak lámpa. Annyi az eltérés, hogy egyrészt a barna SIGNAL tápvonalról eszik, illetve az NTK (fuel sender) és a jelzőlámpa (fuel warning light) közé be van csatlakoztatva a pumpa vezérlője (fuel pump relay).
A zöld vezetéken megjelenik mondjuk 7-8V, ez a pumpavezérlőben becsuk egy FET-et, amitől a pumpát rövidre záró relé elejt. Aztán ha a kormányon levő kapcsolót RES-re kattintod, egy másik tápvonal 12V-ja a zöld/piros vezetéken a pumpavezérlőbe jut és a pumpát etető relé ismét meghúz.
Ugyanígy működik az 1000/1100 is.
NTK-hoz nem kell elektronika. Nagyon egyszerűen van bekötve, gyújtás + tápvonalról eszik.
1 kiloohm 20 fokon, ha nyári melegben fekete tankkal parkolsz, legyen mondjuk 50 fokos, 3-400 ohm.
Az izzó a műszerfalon ~3W, azzal sorba kötve feszültségosztót alkot, helyesebben az izzó áramát korlátozza a vele sorba kötött NTK.
Amíg van benzin és hűl, elég nagy az ellenállása ahhoz, hogy az izzóra jutó áramot annyira lekorlátozza, hogy az ne világítson. A benzinszint leesik az NTK szintje alá, a 12V által áthajtott áram lassan melegíteni kezdi az NTK-t, exponenciális mértékben persze (180 sec max a jelzési intervallum). Pl. egy B3950-es NTK 100C° magasságában már csak 60-70 ohm, 120 fokosan már csak kb. 30-40 ohm. Ez már elegendő áram az izzónak és az világítani kezd. Egy deka elektronika nincs benne.

Itt a 750-es kapcsrajza, ahol még pumpavezérlő sincs. A jelzőlámpa egyik lába 12V-ot kap, a másik lába az NTK-n keresztül testel. Az izzón és az NTK-n együttesen átfolyó áram intéz mindent.
http://www.viragotech.com/wiri...

Az általad vázolt mérést értem, a bajom az, hogy a benzinpára, a fel-felloccsanó benzin és effélék szintén lehetnek a tranzisztot bázisa szerint "valamik" a "semmi" helyett. Vagy ha nem használod, kicsit rágyantásodik az üzemanyag vagy oxidálódik rézháló... Nem tudom. Sok a változó, ha ennyire finom a detektálási küszöb. Ehhez képest tudom, hogy az NTK barbár megoldásnak tűnik, de bizton állíthatom, hogy működik. Sok ilyen jeladót javítottam már, mert a gyári cseredarab nem két forint.
Köszi a tájékoztatást.
Nem gondoltam, hogy ekkora hőkülönbség van a benzin, és a tankban a benzin felett lévő levegő között.
Akkor akár egy NTK-t is tehetek a réz tollbetét végére, csak nyilván más elektronikát kell terveznem hozzá.
Bár, nem igazán értem a működését elektronikailag. De valószínűleg, ez az én hiányosságom. Én ezeket (NTK, PTK, NTC, PTC) kizárólag hőmérséklet figyelésre használtam. Pl. a hűtőiz 95 fok, ventillátor bekapcsol. Végtranzisztor hőmérséklete 100 fok, lekorlátozza a kollektor áramot. Stb. Ezen esetekben FIX hőfoknál történt egy valamilyen művelet.
A benzinszint mérési felhsználásnál nagyon szélsőségesek a hőmérsékleti különbségek. Ezért nem értem a működését. De majd megértem.... 🙂
> Es ha 100-ast tankolsz, vajon triggereli-e a szenzorod?<
A folyadék ellenállásának mérésénél mindegy, milyen folyadékot mérünk. (amennyiben csak kapcsolásra használjuk a jelet, és a folyadék mutat elektromos vezetést) mert a "semmi", és a "valami" változását figyeljük. Két szonda (két drótdarab, egymástól szigetelve, pl. 5mm távolsággal) a levegőben az a "semmi", két szonda a folyadékban az a "valami". Az mindegy, mekkora az ellenállása a folyadéknak a két szonda között. A többi az elektronikai beállítástól függ.
Az elozo hozzaszolasom aljan a 700/750 szenzora volt. Alant az R6 (jo hosszu), az XV1100 (rovidke) es az R1 pumpara epitett szenzora. Mind ugyanaz az 1k-s NTK.