Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Visszaszívom, utánaolvasva kiderült, hogy 47G volt egy csomó pl. német piacos 535-ben.
Akkor viszont elképzelhető, hogy a Yamaha ezekhez a modellekhez nem csinált külön kábelkorbácsot, csak a reléből tette bele az olcsóbbikat. Ezért van meg a komplett vezetékezése az önkikapcsoló áramkörnek.
Azt sajnos nem tudom, hany fokon kapcsol be.
Latom, neked 47G reled van. Az ugyanaz, mint a 41R, csak onkikapcsolo automatika nelkul. Ambar ez utolagosan kerult ra a motorodra.
Ha lehuzod a csatirol, latni fogod, hogy bar a csatlakozon ott a sarga/piros es a zold/feher, a releben nincs lab azokon a helyeken. Sot, bevennem a ciant, hogy a kilometeroraban is ott a reed rele.

Szoval valaki mar trukkozott itt, avagy valami szervizben csereltek ki. Nem feltetlen azert, mert elromlott az eredeti, hanem mert a szaki ugy gondolta, hogy a 41R jobb helyen lesz nala, mint a kuncsaftnal.

Ezesetben viszont mukodni fog a ket diodas kapcsolasod.
Köszi..... azt gondoltam, az csak az index relé.....
A fesz.szab.-ra már nem merném rátenni a lakáskulcsot! Ezzel vettem, és meg volt már gyilkolva.... szétszedni meg nem lehet roncsolás mentesen. Tormynak van/volt egy rossz, csak elfelejtettük amikor találkoztunk. Azt kiürítettem volna, és bele egy elektronikát.
Mind a két elméleted szerintem teljesen helytálló. Mondjuk egy 1000-2000 mikrós + egy 100 nanos kerámiával a műszer elé, ki lehetne szűrni, melyik a ludas. De ezzel már nem fogok foglalkozni.
Az MM2-255-ről nem találtam semmi applikációt, de így már képben vagyok. Gondolom akkor olyan +5 fok körül ad villanyt a karbi fűtésnek. Na ezt sem tudtam. Hiába na, sokat kell tanulni!
A vászon szig. szalag alatt még van zsugorcső az összeforrasztásnál.
Minden esetre örülök, hogy belemásztunk ebbe a "blinker" dologba, mert nagyobb baj is lehetett volna! Mondjuk tűz, vagy generátor javítás.
A zacskos cucc a porlasztofutes hoerzekeloje, hideg idoben ket futogomba melegiti a porlasztok ontvenyet fagyas ellen.
A 41R-nek tobb feladata van, nem csak az index. pl. tiltja az inditozast sebessegben, meg effele.
A feszultseggel kapcsolatban ket elmeletem van, vagy a tirisztorok nem nyitnak-zarnak mar eleg gyorsan, vagy a muszert zavarja ossze a magasabb frekin a hullamossaga a toltofesznek.
Úgy néz ki, megúsztam..... 🙂 🙂
Megint nem értek valamit: alapjáraton felmegy 14.8-ig is, lámpával 14.4, fordulaton 13.8. ????? Hümmmm......
A jobb első buborékban vannak ezek a cuccok. De mi a francért van ebbe ennyi vezeték? Nem tud ez semmit, csak villogtat ameddig le nem kapcsolom.
Meg van ott egy hőkapcsoló is. Mit mér az? A buborékban a levegő hőmérsékletét? 🙂 Mert csak a levegővel érintkezik.
Forrasztva jó lesz az. A csoki nem ideális erre a melóra.
Asszem a balsó első buci alatt van a 96 utániakon, a jobb oldalon az az előttieken. De lehet tévedek.
Basszus!
Ülés alatt nincs, oldaldeklik alatt nincs, marad majd a két első "buborék".
De nem is ez a gond, megégett a generátor három fázisvezetéke, a fesz.szab. csatlakozójánál. Csokival raktam össze, tisztítva, jól meghúzva. Megolvadtak a műanyag csokik.....
De jó, hogy elkezdtem keresgélni a relét! 🙂
Most akkor műszer, forrasztó páka le, mérés, forrasztás, szigetelés, próba......
Szinte tuti, hogy 41R-71. A legtöbb 535-ben az volt.
Most lemegyek, megnézem milyen relé van nekem benne.....
Ez teljesen jó, de akkor is DPDT kapcsoló kell és nem elég egy drót. Ezt nem emeltem ki korábban.

A 41R-71 beépített funkciója az önikikapcsoló irányjelzés. A barna (signal) betáp és a barna-fehér (villogó kimenet) egy mezei villogó automatán elkezd működni, amint testeled a barna-fehéret az izzókon keresztül. A 41R-71 viszont nem villogtat mindaddig, amíg az önikikapcsoló áramköre nem kapja meg az indító jelet. Ez lenne az a sárga-piros, amit le kell testelnie a gyári "hazard" kapcsolónak is.

Amikor az irányjelző gombot kihúzod balra vagy jobbra, hogy index-szelj, akkor a barna-fehér villogó kimenet a sötétbarnával (bal) vagy a sötétzölddel (jobb) kontaktol és úgy is marad, amíg a gombot középen be nem nyomod. A gomb maga visszaugrik középre, miután bekapcsoltad az index-szet, de a kapcsoló belül kontaktban marad.

Oldalra nyomott állapotban a billenőkapcsoló a piros-sárgát is testeli, ezzel indítja a ciklust. Az önkikapcsolást meg a sebességmérőben levő reed relé végzi, ami az óra forgó mágnesezett alkatrészéről érzékeli a megtett távot vagy azt, hogy a motor mozog. 150m és/vagy 10 szekundum után lekapcsolja a villogást.

A képen alant nem az 535 kapcsolója van, arról nem találtam képet, de nagyon hasonló belül. A két laprugós érintkező a kapcsolóháznak nyomódva testel, így zárja össze a sárga-pirosat a testtel egy pillanatra.
Valóban egyszerű, és nagyon jó megoldás.
Én (csak a szórakozás kedvéért) egy másik megoldáson gondolkodtam, amennyiben ilyen az 535 eredeti bekötése.
Előnye: egy szálat kell felhúzni a kormányhoz, egy "egyállású (igen-nem)" kapcsolót egyszerűbb a kormányra szerelni, a diódák mehetnek a vezetékbe, amelyek lemennek az első indexekhez.
Hátrány: 0.7V esik a diódákon, de ez nem számottevő az adott esetben.
Mi a véleményed?
A kapcsoló a kormányon van. A relé az ülés alatt. (150W-ig bírja, MOSFET-es)
https://www.aliexpress.com/i/4...

Nem kerültem ki a gyújtáskapcsolót, úgysem hagynám őrizetlenül sehol. A vészleállító gomb a jobb kapcsolóházon áramtalanítja a gyújtás áramkörét kompletten (a tápszivattyúsokon a pumpát is), a többi fogyasztó meg csak akkor fogyaszt, ha be van kapcsolva. Szóval ha elakadok, kulcs ON-on, nagy piros gomb OFF-on.

A gyári relé is elbírná (amiben 41R-71 relé van, az tudja ezt a funkciót), csak macerásabb lenne, ennél is több pólusú kapcsolót igényel, ami méretét tekintve nagyobb, drágább és nehezebb jót találni.

A gyári kivitel esetén a vészvillogó tolókapcsolója kikapcsolt állásban a "signal" tápvonalat köti rá a villogó relé bemenetére. Ha bekapcsolod, ezt a kötést bontja, a relé betápját az akksi adja, ezen felül plusz két póluspár a relé kimenetét a DPDT-hez hasonlóan ráteszi a bal és a jobb villogópárra, emellett a relé sárga-piros vezetékét is testeli.

Egyszerűbb volt a barna "signal" tápvonalról levenni a 12V-ot, bevinni egy pluszban bepakolt mini 2 lábú mini relé B lábára, az L lábat meg rákötni a DPDT-re, ahonnan a bal és a jobb index a megfelelő állásban zárja az áramkört és az elektronikus relé megvillogtatja mindet. Így ha parkolok valahol és valami neveletlen kölök a tudtom nélkül kattintgatja, nem áll neki villogni, de kulccsal a zárban működik úgy, hogy minden más ki lehet kapcsolva.

Nyilván neked nem kell ehhez skicc, de ha valaki kedvet kapna hozzá, itt van alant az is.
Igen, az egy még kényelmesebb megoldás, a "köszi"-re mindenképp. Gondolom, a gyújtás kapcsolót "megkerülve" kötötted be, hogy adott esetben (elakadás) csak a villogó terhelje az akksit.
Én a villogó reléig még nem jutottam el, hogy milyen van benne. Nem bírja el a 4x21-et? Nekem van egy-két darab 4x21-es, (autó) nem lehet egy relével megoldani? Billenős a DPDT? Kormányra tetted?
Hát, én inkább betettem egy plusz villogó relét egy DPDT kapcsolóval. Így van vészvillogóm az előzékenyeknek megköszönni a jófejséget vagy út szélén jelezni, ha gáz van.
Háááááát......
Láttam már én is egy-két fura "járgányt" 🙂
>Azt írta, hogy hátrafordítva mondjuk elakadásjelzőnek jó lehet<
Ha már olyan helyzetbe kerülök, hogy tök sötét útszélen kell megállnom műszaki hiba miatt, max. egy 4-5 led-es elemes bringa hátsó lámpát ráaksztok. Amúgy nem is rossz ötlet, az a kis lámpa akárhol elfér az oldaltáskában, vagy akár zsebben is. Ha ilyen jellegű útra indulok. De reméljük, hogy vigyáznak ránk a V2-es angyalok, és senkinek nem lesz ilyesmire szüksége.
Nagy általánosságban aki ilyen motort rak össze, azzal nem lehet és nem érdemes vitatkozni. Több éves tapasztalat sajnos. Nemzetközi Virago csoportokban vagyok admin a "csodálatos" facebook-on, siralmas a helyzet. Mivel kb. a legolcsóbb V2-k az XV széria, ezért nagyon sok, magát Indian Larry-nek képzelő, kisebbségi komplexusos ember kezébe kerülnek ilyen motorok. Onnantól meg két dolog számít csak: hogy minél többen megbámulják és hogy minél olcsóbban megvalósuljon mindez. Sajnos a nagy "egyéniség-villogtatás" a farkába harapó kígyó, mert ha tömegesen csinálják ugyanazt és szinte ugyanúgy, az már nem 'egyediség', hanem divat.
Erre a tortára már csak hab, hogy az alkalmazott műszaki megoldások enyhén szólva kifogásolhatók.
Hüüüümmmm..... 😕
Háááááát... azt én sem tudnám mire vélni. Sőőőőt! Lehet, szóvá is tenném neki, hogy nem túl jó ötlet!
Nem, csak esztétikai célja van, mint az egész kreálmánynak (a fagyizó előtt pózolni).
Azt írta, hogy hátrafordítva mondjuk elakadásjelzőnek jó lehet, de nem tudom, hogy értelmezném sötétben, a saját sávomban velem szemben világító sárga fényszórót...
Esetleg azt tudom elképzelni, hogy valahová sötét, rumlis helyre kell háttal betolni, bevinni.....
Biztos. A reszelőzsír nálam is hiánycikk.

Viccet félretéve, van az az idióta, aki feltett a kis 125-ösére egy oldalra behajtható, hátrafelé fordítható sárga lencsés fényszórót.
Biztos, nem eladó?,
Az üvegdomborító érdekelne, a légterelő üveghez.
A fejront kulcsot meg meg kellene reszelnem, csak nincs reszelőzsírom..... esetleg??
🙂
Tolatolampat? Nekem van, a muhelyben a gumivegu pontozo es az uvegdomborito kalapacs mellett a polcon, de nem elado! :D
Sziasztok. 🙂
Hol, és mennyiért lehet kapni Virago 535-ösre tolató lámpát?
Köszi.......
Mehetünk arra, úgyis rég voltam a pecatónál.
Hívlak nemsoká.
Jó reggelt!
😂 🙂 😀
Várunk egy telefont, lehet, az uticél Erdőkertes lenne, ha Neked mindegy merre megyünk.