Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

3LU1 es 3LU2 kozott max a gyartasi ev lesz difi, ugyanez a logika megy a tobbinel is. Ha varialnak, a modellkodot is varialjak. pl. 3BT a 34kW-os, 3BR a 20kW-os 535.

Lentebb irtam a model indexrol es link is van.
megmondom őszíntén, most elbizonytalanodtam, nehogy mellényúljak rendelésnél és különbség legyen a karbi alkatrészeknél. a 250 után a H /S/N variáció a felszereltséget jelenti? a 3lu és még azután is van 3lu1 /2/3 stb változat, OEM szerint enyém 3LU2, mi a variáció benne, kormány és egyebek? ha megadom az alvázszámot, vissza lehet keresni 100% pontosan, hol gyártódott, mi a pontos neve évjárata?
Az nagyon könnyen lehet, hogy a papírok el vannak baszva.
Pontosat csak a gyári model index mond. (rákeresel a modellkódra, 3LU esetedben és kikeresed a -tól / -ig oszlopokban azt a sorszámot, ami a te vázadon van)
http://www.vmaxforum.dk/docume...
Az OEMparts ennek az "árnyéka". A CMSNL (NL), a Partzilla (US), Megazip (US), Impex Japan (JP) és még jó néhány ilyen a gyári cikkszámokkal forgalmaz eredeti alkatrészeket, akár az OEMparts, csak utóbbi saját cikkszámmal látja el őket és így a gyári számokba kódolt adatok nem látszanak. No meg így keresni is macerásabb azoknak, akik konkrét gyári szám alapján dolgoznak.
az oem és a cmsnl oldal gyártási évet tekintve mennyire hiteles? oem-en egyszer alvázszámot lekérdeztem, üzenték, hogy a 92-es 3LU típus. a forgalmiban 93 3lu van. a forgalmiba a gyártási év vagy a forgalomba helyezés kerül be? lehetséges, hogy elvan írva a forgalmiban az évjárat? a kisebb kw alapján is a 92 3lu jött ki.
Köszönöm mindenkinek a segítséget!!
Gyulus54, az 1992-es 3LU típusra rákerestem, elvileg ez európai változat, és nem a 15,5kw-os, hanem a 12,5kw-os, ez alapján egy találatot találtam csak. ezt:https://www.cmsnl.com/yamaha-x...
2db m6x25 és 1db m6x90-es csavar kell elvileg olajszűrő fedélre. nagyon jól jött az infó! Ez az oldal egyébként kb. ugyan az mint az oemparts? gyári yamaha alkatrészeket kínálnak? most látom, hogy menesztő gumi is kelleni fog, azt még egyik utángyártott kínálatban sem láttam, mindjárt megnézem a gyári mennyibe kerül.
Szia.
>az olajszűrő fedél 3 csavarjának a fejét valaki elkókányolta és roncsolásmentesen nem tudjuk kiszedni. valaki tudja esetleg a pontos méretet? ha nem derül ki, akkkor oem-ről kell a gyáriakat megvennem.<
Az 535-ösben M6-os van, a hosszára nem emlékezem. De az M6x20-as biztos jó lesz. A rozsdamentest vedd. Én olyan 80-150 Ft.-ért vettem darabját a generátor cserénél minden méretben, itt a barkács boltban.
Így néz ki.
https://szerszamescsavarbolt.h...
A benzinpumpat a motor vakuumja hajtja, ami szivoutemnel rant egyet a benne levo membranon. Kialakulhat olyan helyzet, amikor magasabb fordulaton pumpal csak eleget.

Ezert javasoltam az uszoszint ellenorzest is, mert alapjaraton pocogve esne a szint, megporgetve meg helyreallna, ha ilyen jellegu a baj. Plusz kapasbol le lenne tudva az is.

Istvannak igaza van, a jaratok meg el lehetnek dugulva attol, hogy a fuvoka tiszta. Az is egy logikus magyarazat lenne.

Ami a csavarokat es a csapagyakat illeti, CMSNL.com-on keress ra az alkatreszekre. Az alkatresz eredeti cikkszama megadja a menet adatait, amennyiben normal csavar.
6-7. karakter a menet atmeroje, 8-9-10. a menet hossza. Igy pl. a 91311-06016 eseten M6 x 16mm
A csapagyak is le vannak irva, de emlekeim szerint az osszes kisbringa 6202 RS-t ker mindenhova.
amúgy hogy 10000 ft felett legyek és ingyenes legyen a szállítás, vennem kell még valamit.
https://www.m0moto.hu/proxkere...
ez a 95 után ajánlott hátsó kerércsapágy vajon egyezik az 1992-es motorban levővel is? mert erre az időszakra nincs találat, van egy folt 90 után, meg 95 előtt..
"a gyertyák is szépen ki egnek szürkére, nem kormol, elégeti az üzemanyagot rendesen, és ezt az egészet csak alacson fordulaton csinája"
köszönöm a tanácsokat! próbálkozunk. elvileg megy a benzinszivattyú, különben nem menne rendesen nagy sebességnél igaz? az olajszűrő fedél 3 csavarjának a fejét valaki elkókányolta és roncsolásmentesen nem tudjuk kiszedni. valaki tudja esetleg a pontos méretet? ha nem derül ki, akkkor oem-ről kell a gyáriakat megvennem. szerelő ismerősöm ezt mondja: " ezeket már mind ellenőriztem, az a baj hogy nem reagál az alapjarat alitásra, ki is vehetem a csavart, akkor sem változik semmi.
Ameddig megy, megy, lassan úgy is le kell tenni.
Legfeljebb valahogy betóljuk! 🙂
Majd lesz idő szétszedni...
Reméljük, hogy a szezont kibírja. Én már az olajcserén nem csinálom meg idén.
Most járok 18000-nél, kellene, De majd tavasszal.
Szia Anti!
Ha elkapja a szabadonfutó, beindul.
Szia, Gyulus, most olvastam csak, hogy gond van a gépeddel.
Szombatra meg tudod javítani , vagy használható így?
Igazából szinte mindent megcsináltatok...a féktisztítós falsolás teszt még ahogy említetted jó lenne.
Ugyan említetted, hogy tisztitotatok és nem volt koszos...,de sok eseten a gyantásodott-öreg üzemanyag nagyon alapos odafigyelést igényel. Èn megnézném, hogy a pilot csavar furata, és alapjárati fuvóka valóban tiszta. Plusz a pillangó záróélénél lévó pár apró furat is részleges, vagy teljes dugulástól mentes. Ez lenne részben felelös a stabil alapjáratért, könnyü inditásért...

Ahogy én szoktam tisztítani:
https://www.sportmotor.hu/foto...
Uszoszintet ellenorizzetek, benzinszivattyut detto.
Sziasztok. 1992-es virago 250 3LU. Van-e tippetek a hiba jelenségre. A motor megvételkor 200-300km-t lefutott gond nelkül Pest környékéről Somogy-Böhönyére, könnyen indult hidegen. Nincs benne "SAJNOS" sok km, szóval lehetnek gondok korból és kevés futásból fakadóan. Pár hét elteltével nehezebben indult, az eredetvizsgáról ismerősöm hozta vissza és már mondta, hogy nehezebben indult hidegen. Még odafele szépen elment, aztán pár hétre rá már baromira nehezen, szivatóval, sok indítassal kapta el a fonalat. Észrevettük, hogy szétrepedezett a szivócsonk, annak tudtuk be. Amúgy a repedéseket befedtük kísérletképpen, és nemigen segített rajta, már csere előtt ez gyanús volt. Lecseréltük, minimálisan jobb lett, de nem az igazi mert: hidegen nehezen indul még mindig, felpörög kicsit jobban, utána visszább jön a fordulat lassan, aztán több ilyen próbálkozásig lefullad, míg végül " bemelegszik", megtartja az alapjáratot és megy sebességben is "viszonylag rendesen", gyorsul, kilehet húzatni. Viszont van valamilyen kellemetlen plusz pörgés érzet, mintha kitartaná a gáz ráadást és nagyon lassan engedne vissza, folyamatosan plusz hang van a normálishoz képest (bowdenek ellenőrizve, holtjáték stb.), enyhe rezonancia érzet társul az
üzemelés mellé folyamatosan. Az alapjárati csavar, ami gyárilag levan fedve sapkával, lefúrtuk róla hogy állítsuk, mintha nem reagálna rá, de bármelyik másik csavar állítása sem segít, mintha nem törtélnne semmi. Karburator tisztítva lett, nemigen volt benne mocsok. Szóval a hibajelenség fokozatosan alakult ki, nem egyik pillanatról a másikra, igaz ezt egyértelműen kijelenteni nem tudom, mert nem volt sokat használva abban a pár hétben a motor, most kicsit járatjuk.. Van a környéken valaki, akihez szükseg esetén fordulni lehetne, akár csak meghallgatná, kipróbálná a motort, referenciaként megnézhessük, hogy megy egy profin beállított motor? BÖHÖNYE 8719 most egy karburátor javító szettel fogunk próbálkozni, tömítések cseréje. Benzincsappal játszadoztunk, szívócsonk új (Igaz olcsó keeway-es sajnos). Lehet megfújjuk féktisztítóval, hogy beszívja-e és történik-e valami. Köszönjük a segítséget! Bármi ötlet segíthet, akár egy jó szerkezeti karburátor rajz vagy bármi...
Igen, már én is belefutottam, hogy jó lett volna szerkeszteni.
Néztem, így 29.080.- tól. 48.920.- -ig van a szórás.
Érdekes, az olcsóbban, több a görgő! 🙂 🙂
Köszönöm a tájékoztatást, meglátjuk mi lesz. Lassan úgy is le kell tenni a vasat. ☹️
Ruhellem ezt a forummotort, hogy nem lehet szerkeszteni a korabbi hozzaszolast...

Elfelejtettem megjegyezni, hogy az alabbi kepen az arak mar tartalmazzak az afat es a vamkezelest. Szandekosan olyan eladokat kerestem, akik ezt a kort lefutjak a polgar helyett.
Köszönöm, ez is nagy segítség....
A többi majd kiderül, a szétbontás után...
https://www.ebay.com/itm/38126...

Ez az a termék, ami taiwani gyártmány, de külföldi 535 tulajok nagyon dicsérik. 3 görgő helyett 6 görgő van benne, egy az egyben passzol a te lendkereked hátára. Az öntvény a kisebb görgők és a másképp elrendezett rugók miatt vaskosabb a kritikus pontokon, ahol a gyári repedni szokott. Kapható önmagában, tömítéssel és 10.9-es csavarokkal, avagy kompletten fogaskoszorúval is.

A hátulütője az, hogy Európában az új vámszabályok miatt nem nagyon forgalmazzák (tehát ebay-ről kell venni, postának vámkezelésit, NAV-nak ÁFÁ-t csengetni), aki igen, az meg jól kihasználja ezt a helyzetet és 170 eurót kér érte.