Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sajnos nem tudok okosat mondani. Főleg azért, mert a hibának több forrása és megoldása van.

A konstrukció egyik gyengesége a 3 görgős öntvény "kosarat" rögzítő 3 darab csavar. Gyakran annyi történik csak, hogy ezek kilazulnak és nem tartják a helyén a cuccot, de az se ritka, hogy a csavarról lejön a menet, mint a videóban. A Lórinál (a videó szerzője) a motor úgy zörgött, mintha hajtókaros lenne, de indítózott rendesen. Ugyanakkor előfordul, hogy relatíve csendben marad de megcsúszik. Gyárilag ezek a csavarok 10.9 osztályúak szakítószilárdság tekintetében és ki tudja, mivel szerelték össze. Vagy hogy használtak-e menetrögzítő kulimászt... (ha te teszel rá, a tartós piros fajtából tegyél, a közepes erősségű kék nem fogja eléggé)

Sajnos a kínaiak gyártanak elég kétséges minőségű alkatrészeket ehhez, az sem kizárt, hogy azért csúszik a tiéd, mert azt tettek bele. A másik lehetőség, hogy csak a három görgőt cserélték ki, ami ugyan elérhető jó minőségben (Tourmax, 35 euró kb.) de pl. a fogaskoszorút meg se nézték. Márpedig ha az szét van verve, a javítás csak ideig-óráig hatásos. És a 3 görgős műsor is létezik kínai kivitelben 18-20 dollár táján...

Szóval lehet kopott görgő, elnyírt vagy laza csavar, törött öntvény (lásd kép) vagy nyomórugó a görgő mögött... a jó ég tudja.
Nem tudom, ehhez ki kell nyitni sajnos.
Köszönöm, hasznos a videó amit küldtél.
Akkor ez olyan mint a kontrás bringa. 🙂
Sajna, csak "sima" 3 ágú csapágy lehúzóm van, de úgy láttam, azzal is meg lehet majd oldani. Gondolom, komlettem cserélni kell, mert valószínűleg kikopott, és nem feszíti neki a kis hasábokat.
Ha jóhiszeműen elhiszem, hogy 2019-ben cserélték, akkor az nem indokolja a kopást. Akkor elkezdek utána nézni szabadon futónak.
Bár az előző gazdija nem tudom kihez hordta, mert a sebváltó kar rögzítő csavar fodítva volt betéve. A menetes rész felől volt becsavarva. Hüüümmmm.....
Nincs bendix-szed. Szabadonfutód van.
Antinak van, de a nagyok tök mások, ott az indító fogaskerekek nincsenek állandó kapcsolatban, az tényleg olyan, mint egy autó önindítója, csak szét vannak szórva az alkatrészek.
Az 535-ön nem ismeretlen ez a hiba, a lendkerék hátán van a szabadonfutó.

Így jön le és szét:
http://youtu.be/sCRmkAXF_0I;t=2s

A videós srác történetesen magyar, ha a komment mezőben kérdeznél tőle, csak hajrá.
Sajna nekem is elkezdte ugyan azt csinálni a blendixem, mint Neked Anti. Az önindítót forgatja, de nem húz be a blendix.
Állítólag akkor cserélték, mielőtt megvettem. Az meg egy bő éve. Lehet, a leállás után majd szét kell szednem, bár fogalmam sincs, hogy néz ki belűlről. 🙂
Szombat reggel betettem a vadi új gyetyákat, (NGK BP7ES) rapszódikusan, de be-be dadogott. Minta néha egy ütem kimaradna. Hüüüüümmm......
Visszatettem egyelőre a régieket. Igaz, nagyon rövid utakat tettem, de nem tapasztaltam ilyent.
Szép napot mindenkinek!
Igen, ott voltunk Miklóssal. Szerintem olyan 700 motor volt, Viragót egyet látott a Miklós. Én egyet sem. ☹️
Miklósnak 1000-se van, (nagyon gyönyörű gép) nem tudom mennyi idős. Mintha azt mondta volna, hogy a logókat már úgy vette.
Talán még a hétvégén tudunk gurulni egyet. Ki kellene addig találni, hogy merre.
Azt szerintem csak szettben kapsz Magyarországon. Keyster KY-0542 (R és F szett, egyik az első, másik a hátsó)

Ha esetleg van olyan hely, ahol árulnak csak fúvókákat külön, akkor:
Alapjárati: Mikuni 151.067, 35-ös méret.
Fő: Mikuni N102.221, 135 és 137.5 a méret (a nagyobbik megy előre)
Plusz két levegőfúvóka kell még, mindkettő 102.221, az egyik 70-es (légtorokba) a másik 170-es (membrán alá)
Sziasztok, V535 be fúvókát meg tömítést hol tudok itthon bevásárolni?
Minden bizonnyal, ezresből annyira nincs sok az országban, pláne 96 utáni tank logóval.
Sziasztok Gyulus!
Látom ti ott voltatok.
Miklós a másik ?
Hét végén megpróbálkozunk egy körrel valamerre ?
Értem.
Köszönöm!
😂 😀 🤗 😀
Nem az, hogy nem "lehet", csak két kézre korlátozva egyesével célszerű.
Egyelőre nem találtam 4mm-es belvilágú csövet. Holnapra szerzek.
Valahol mintha azt olvastam volna, hogy egyszerre a két karbit nem lehet mérni, csak külön külön.
Ezt miért?
Oké, akkor azzal kezdem. Köszönöm...
Autókkal nincs tapasztalatom, de Otto motor az is, 1000% hogy ott is alkalmazzák :)
Negyed fordulatonként haladj, csak akkor csukj kapásból felet, ha most 3 fordulatnál jobban nyitva van.
Papíron 2 - 2 1/2 kéne legyen, de ez ugye új korában, nulla kopással...

Mindenképp a benzinszinttel kezdj, mert az minden körre hatással van.
Köszönöm, egyelőre a benzint mérésbe nem fogtam bele.
Megpróbálom akkor szegényíteni a hátsó hengert, és meglátom milyen lesz az Esztergomi jótékonysági motoros felvonulás után.
Ez a gyorsító pumpás megoldás, nagyon ismerős.... :) :)
Gaz, Uaz, Zsiguli, Wartburg, Dácia, Citroen BX, stb.... valamelyikbe biztos volt. Már nem emlékezem, pedig sokat szedtem szét..... :) :)
Ha a benzinszint rendben van, akkor meg lehet próbálni, persze.
Az alapjárati fúvóka kb. 1/4 gázkarállásig beleszól a keverékképzésbe, zárt állapottól ~1/8 gázkarállásig kb. domináns is. Ha pl. városban araszolsz ötödikben negyvennel épp csak nyitott gázzal, akkor zömében onnan kap a henger üzemanyagot.

Az alapjárati fúvóka és a tűs fúvóka közötti átmenetet (azaz amikor megnyitod a gázt és hirtelen át kéne vennie a tűnek a szerepet) több módon lehet áthidalni. Ilyenkor a hirtelen megjelenő többlet levegőtől elszegényedik a keverék. Egyes porlasztókon van gyorsító szivattyú, amit a pillangószelep rudazata működtet, egy kis membrános pumpa ami szó szerint egy kis benzint köp a torokba (az XV250-eseken pl.).

Egy másik gyakori megoldás az, hogy az alapjárati fúvókát nagyobbra veszik és több csatornán vezetik ki a karburátor torkába, így az egyes csatornák a pillangószelep adott állásaiban plusz üzemanyagot tudnak juttatni a torokba, amíg a tűs fúvóka beszáll a buliba. Na, ez van az 535-ösön és a nagyobbakon.
Így az alapjárati keverékszabályozó helyes beállítása nagyobb mértékben befolyásolja a fogyasztást, mint több más motornál.
Kb. negyed fordulat?
Értem, köszönöm.
Nem tudtam, hogy ezeknél az üzemanyagot lehet az apjáraton szabályozni.
A kormosabb hátsóból arra gondolnék, mivel tanácsoltad először az alapjárati keverék szabályozást.
Ha a kormosat akarod szegényíteni, akkor befelé tekerd a csavart. Nem levegőcsavar ő, hanem üzemanyag. Kifelé tekerve dúsít.

A levegőcsavar szinte mindig a karburátorok szájánál van, ahol a levegőt "veszi". Ott szűkíti a levegőjáratot ha befelé tekered (így dúsít) és több levegőt enged be, ha kitekered (szegényít).

Ha a csavar a toroknál van, akkor az mindig az üzemanyagot szabályozza és pont ellentétesen működik. Ha nyitod, több anyagot kap.
Most kicseréltem a gyetyákat a BP7ES-re.
Vegyes üzemben ilyenek. Igaz a hátsó BP6ES-volt. (amikor dadogott a hátsó, csak ez volt kéznél)
A kormosabb a hátsó.
Tehát akkor ezen a levegő csavaron tekerjek kijjebb mondjuk olyan negyed fordulatot?
Pontosan erre gondoltam. Eleve az a pontosabb mérés, mert jár a motor és megy a pumpa, azaz felderíthető olyan tényező is, amit a tolómérős beállításnál nem.
Köszi.
Persze, városi üzemben nem lesz őzbarna.... :)
Hosszabb országúti viszony után (70-90 km/ó) néztem meg, persze haza kellett jönnöm a városon keresztül Kispestig.
A fogyasztás két személlyel (140 kg.) olyan 6L körül mozog.
Szétszedés nélkül az átlátszó műanyag csöves opció megfelelő erre?
Szerintem első körben csak ellenőrizd le a benzinszintet az úszóházban, mielőtt állítasz bármin.
Ha az kóser (13.5-14.5mm a jelzés alatt), csak akkor tedd a tűt lejjebb egy fokkal.

Ez persze arra a szituációra érvényes, ha a fekete gyertyához vezető üzemi körülmények zömében országúti, közepes fordulatszámú működés eredménye. Ha pl. városban, zömében megáll-elindul jelleggel megtett 100 km-ről lenne szó, akkor az alapjárati csavarral kellene inkább játszani.
Szia Blackiex!
Hosszab (100km. felett) kihúzatás után is kormos a kipufogó, és a gyertyák.
Szerinted melyiken állítsak? A benzinszintet 1 mm-errel lejjeb, vagy a tűt egyel lejjebb?
Egyébként jól indul, hidegen/melegen, jól húz.
Köszi....