Sajnos nem tudok okosat mondani. Főleg azért, mert a hibának több forrása és megoldása van.
A konstrukció egyik gyengesége a 3 görgős öntvény "kosarat" rögzítő 3 darab csavar. Gyakran annyi történik csak, hogy ezek kilazulnak és nem tartják a helyén a cuccot, de az se ritka, hogy a csavarról lejön a menet, mint a videóban. A Lórinál (a videó szerzője) a motor úgy zörgött, mintha hajtókaros lenne, de indítózott rendesen. Ugyanakkor előfordul, hogy relatíve csendben marad de megcsúszik. Gyárilag ezek a csavarok 10.9 osztályúak szakítószilárdság tekintetében és ki tudja, mivel szerelték össze. Vagy hogy használtak-e menetrögzítő kulimászt... (ha te teszel rá, a tartós piros fajtából tegyél, a közepes erősségű kék nem fogja eléggé)
Sajnos a kínaiak gyártanak elég kétséges minőségű alkatrészeket ehhez, az sem kizárt, hogy azért csúszik a tiéd, mert azt tettek bele. A másik lehetőség, hogy csak a három görgőt cserélték ki, ami ugyan elérhető jó minőségben (Tourmax, 35 euró kb.) de pl. a fogaskoszorút meg se nézték. Márpedig ha az szét van verve, a javítás csak ideig-óráig hatásos. És a 3 görgős műsor is létezik kínai kivitelben 18-20 dollár táján...
Szóval lehet kopott görgő, elnyírt vagy laza csavar, törött öntvény (lásd kép) vagy nyomórugó a görgő mögött... a jó ég tudja.
Nem tudom, ehhez ki kell nyitni sajnos.
Köszönöm, hasznos a videó amit küldtél.
Akkor ez olyan mint a kontrás bringa. 🙂
Sajna, csak "sima" 3 ágú csapágy lehúzóm van, de úgy láttam, azzal is meg lehet majd oldani. Gondolom, komlettem cserélni kell, mert valószínűleg kikopott, és nem feszíti neki a kis hasábokat.
Ha jóhiszeműen elhiszem, hogy 2019-ben cserélték, akkor az nem indokolja a kopást. Akkor elkezdek utána nézni szabadon futónak.
Bár az előző gazdija nem tudom kihez hordta, mert a sebváltó kar rögzítő csavar fodítva volt betéve. A menetes rész felől volt becsavarva. Hüüümmmm.....
Nincs bendix-szed. Szabadonfutód van.
Antinak van, de a nagyok tök mások, ott az indító fogaskerekek nincsenek állandó kapcsolatban, az tényleg olyan, mint egy autó önindítója, csak szét vannak szórva az alkatrészek.
Az 535-ön nem ismeretlen ez a hiba, a lendkerék hátán van a szabadonfutó.
Sajna nekem is elkezdte ugyan azt csinálni a blendixem, mint Neked Anti. Az önindítót forgatja, de nem húz be a blendix.
Állítólag akkor cserélték, mielőtt megvettem. Az meg egy bő éve. Lehet, a leállás után majd szét kell szednem, bár fogalmam sincs, hogy néz ki belűlről. 🙂
Szombat reggel betettem a vadi új gyetyákat, (NGK BP7ES) rapszódikusan, de be-be dadogott. Minta néha egy ütem kimaradna. Hüüüüümmm......
Visszatettem egyelőre a régieket. Igaz, nagyon rövid utakat tettem, de nem tapasztaltam ilyent.
Szép napot mindenkinek!
Igen, ott voltunk Miklóssal. Szerintem olyan 700 motor volt, Viragót egyet látott a Miklós. Én egyet sem. ☹️
Miklósnak 1000-se van, (nagyon gyönyörű gép) nem tudom mennyi idős. Mintha azt mondta volna, hogy a logókat már úgy vette.
Talán még a hétvégén tudunk gurulni egyet. Ki kellene addig találni, hogy merre.
Azt szerintem csak szettben kapsz Magyarországon. Keyster KY-0542 (R és F szett, egyik az első, másik a hátsó)
Ha esetleg van olyan hely, ahol árulnak csak fúvókákat külön, akkor:
Alapjárati: Mikuni 151.067, 35-ös méret.
Fő: Mikuni N102.221, 135 és 137.5 a méret (a nagyobbik megy előre)
Plusz két levegőfúvóka kell még, mindkettő 102.221, az egyik 70-es (légtorokba) a másik 170-es (membrán alá)
Egyelőre nem találtam 4mm-es belvilágú csövet. Holnapra szerzek.
Valahol mintha azt olvastam volna, hogy egyszerre a két karbit nem lehet mérni, csak külön külön.
Ezt miért?
Autókkal nincs tapasztalatom, de Otto motor az is, 1000% hogy ott is alkalmazzák :)
Negyed fordulatonként haladj, csak akkor csukj kapásból felet, ha most 3 fordulatnál jobban nyitva van.
Papíron 2 - 2 1/2 kéne legyen, de ez ugye új korában, nulla kopással...
Mindenképp a benzinszinttel kezdj, mert az minden körre hatással van.
Köszönöm, egyelőre a benzint mérésbe nem fogtam bele.
Megpróbálom akkor szegényíteni a hátsó hengert, és meglátom milyen lesz az Esztergomi jótékonysági motoros felvonulás után.
Ez a gyorsító pumpás megoldás, nagyon ismerős.... :) :)
Gaz, Uaz, Zsiguli, Wartburg, Dácia, Citroen BX, stb.... valamelyikbe biztos volt. Már nem emlékezem, pedig sokat szedtem szét..... :) :)
Ha a benzinszint rendben van, akkor meg lehet próbálni, persze.
Az alapjárati fúvóka kb. 1/4 gázkarállásig beleszól a keverékképzésbe, zárt állapottól ~1/8 gázkarállásig kb. domináns is. Ha pl. városban araszolsz ötödikben negyvennel épp csak nyitott gázzal, akkor zömében onnan kap a henger üzemanyagot.
Az alapjárati fúvóka és a tűs fúvóka közötti átmenetet (azaz amikor megnyitod a gázt és hirtelen át kéne vennie a tűnek a szerepet) több módon lehet áthidalni. Ilyenkor a hirtelen megjelenő többlet levegőtől elszegényedik a keverék. Egyes porlasztókon van gyorsító szivattyú, amit a pillangószelep rudazata működtet, egy kis membrános pumpa ami szó szerint egy kis benzint köp a torokba (az XV250-eseken pl.).
Egy másik gyakori megoldás az, hogy az alapjárati fúvókát nagyobbra veszik és több csatornán vezetik ki a karburátor torkába, így az egyes csatornák a pillangószelep adott állásaiban plusz üzemanyagot tudnak juttatni a torokba, amíg a tűs fúvóka beszáll a buliba. Na, ez van az 535-ösön és a nagyobbakon.
Így az alapjárati keverékszabályozó helyes beállítása nagyobb mértékben befolyásolja a fogyasztást, mint több más motornál.
Értem, köszönöm.
Nem tudtam, hogy ezeknél az üzemanyagot lehet az apjáraton szabályozni.
A kormosabb hátsóból arra gondolnék, mivel tanácsoltad először az alapjárati keverék szabályozást.
Ha a kormosat akarod szegényíteni, akkor befelé tekerd a csavart. Nem levegőcsavar ő, hanem üzemanyag. Kifelé tekerve dúsít.
A levegőcsavar szinte mindig a karburátorok szájánál van, ahol a levegőt "veszi". Ott szűkíti a levegőjáratot ha befelé tekered (így dúsít) és több levegőt enged be, ha kitekered (szegényít).
Ha a csavar a toroknál van, akkor az mindig az üzemanyagot szabályozza és pont ellentétesen működik. Ha nyitod, több anyagot kap.
Most kicseréltem a gyetyákat a BP7ES-re.
Vegyes üzemben ilyenek. Igaz a hátsó BP6ES-volt. (amikor dadogott a hátsó, csak ez volt kéznél)
A kormosabb a hátsó.
Tehát akkor ezen a levegő csavaron tekerjek kijjebb mondjuk olyan negyed fordulatot?
Pontosan erre gondoltam. Eleve az a pontosabb mérés, mert jár a motor és megy a pumpa, azaz felderíthető olyan tényező is, amit a tolómérős beállításnál nem.
Köszi.
Persze, városi üzemben nem lesz őzbarna.... :)
Hosszabb országúti viszony után (70-90 km/ó) néztem meg, persze haza kellett jönnöm a városon keresztül Kispestig.
A fogyasztás két személlyel (140 kg.) olyan 6L körül mozog.
Szétszedés nélkül az átlátszó műanyag csöves opció megfelelő erre?
Szerintem első körben csak ellenőrizd le a benzinszintet az úszóházban, mielőtt állítasz bármin.
Ha az kóser (13.5-14.5mm a jelzés alatt), csak akkor tedd a tűt lejjebb egy fokkal.
Ez persze arra a szituációra érvényes, ha a fekete gyertyához vezető üzemi körülmények zömében országúti, közepes fordulatszámú működés eredménye. Ha pl. városban, zömében megáll-elindul jelleggel megtett 100 km-ről lenne szó, akkor az alapjárati csavarral kellene inkább játszani.
Szia Blackiex!
Hosszab (100km. felett) kihúzatás után is kormos a kipufogó, és a gyertyák.
Szerinted melyiken állítsak? A benzinszintet 1 mm-errel lejjeb, vagy a tűt egyel lejjebb?
Egyébként jól indul, hidegen/melegen, jól húz.
Köszi....
A konstrukció egyik gyengesége a 3 görgős öntvény "kosarat" rögzítő 3 darab csavar. Gyakran annyi történik csak, hogy ezek kilazulnak és nem tartják a helyén a cuccot, de az se ritka, hogy a csavarról lejön a menet, mint a videóban. A Lórinál (a videó szerzője) a motor úgy zörgött, mintha hajtókaros lenne, de indítózott rendesen. Ugyanakkor előfordul, hogy relatíve csendben marad de megcsúszik. Gyárilag ezek a csavarok 10.9 osztályúak szakítószilárdság tekintetében és ki tudja, mivel szerelték össze. Vagy hogy használtak-e menetrögzítő kulimászt... (ha te teszel rá, a tartós piros fajtából tegyél, a közepes erősségű kék nem fogja eléggé)
Sajnos a kínaiak gyártanak elég kétséges minőségű alkatrészeket ehhez, az sem kizárt, hogy azért csúszik a tiéd, mert azt tettek bele. A másik lehetőség, hogy csak a három görgőt cserélték ki, ami ugyan elérhető jó minőségben (Tourmax, 35 euró kb.) de pl. a fogaskoszorút meg se nézték. Márpedig ha az szét van verve, a javítás csak ideig-óráig hatásos. És a 3 görgős műsor is létezik kínai kivitelben 18-20 dollár táján...
Szóval lehet kopott görgő, elnyírt vagy laza csavar, törött öntvény (lásd kép) vagy nyomórugó a görgő mögött... a jó ég tudja.
Nem tudom, ehhez ki kell nyitni sajnos.