Teljesen reális elemzés, magam is hasonlóan vélekedek ezekben témákban...annyi kiegészítéssel, hogy talán a német piacról érdemes ilyen projektebne belevágni. De még ebben az esetben is igaz, hogy egy nagy szerviz szükséges az újbóli használat elött, mert a legtöbb esetben 10-20 éve állnak kevés km-rel a garázs sarkában, és pont azért szabadulnának töle, mert nem lehet rentábilisan az aktuális szervizóradíjakkal és alkatrészárakkal újra üzemképessé tenni. Ahogy írtad csak annak éri meg aki, maga képes leszervizelni...
Ebben a korban (mert egyik se fiatal már) én akit tudok, lebeszélek róluk. Az egyetlen kivétel az, ha az illető mindenáron 535-öt akar és hajlandó kifogástalan, megkímélt, babusgatott, rendszeresen használt példányt kifizetni. Amolyan fél-kezdőmotor, relatíve olcsó, kevés tulaj hajlandó velük megfelelően törődni, hozzáértő szerelőhöz vinni, a gyári alkatrészt megfizetni és ennek komoly ára van a következő gazdánál.
Az üzemanyagrendszer elektromechanikus, a benzincsapja be van ásva a motor alá és a korából adódóan jó eséllyel törődést igényel. A porlasztó sem egy leányálom, kevés olyannal volt dolgom, ami ne lett volna így vagy úgy elbarmolva, az úszó tűszelepfészke pl. papíron nem cserélhető. Az önindító szabadonfutója szeret rendszeresen szétesni, nem egy tartós konstrukció.
Röviden: csak akkor vegyen 535-öt, ha vagy nagyon türelmes, precíz, nem sajnálja a pénzt jó alkatrészekre és maga szerel vagy ha hajlandó profival javíttatni a bajait.
Szvsz ebben a kategóriában (5-600 cm3 közt) a Vulcan 500 és a Shadow 600 is jobb választás, ha pedig Virago kell neki mindenképp, akkor a 1990 utáni 750-est javaslom, mert árban és súlyban is nagyon közel van az 535-höz, de minden más tekintetben jobb annál.
Azt pontosan nem tudom, de ezert tettem be a tablaztot....az szerint valami olyasmit szereltek a 80-as evekben minden ( ismertebb/ komoly) motorra a yamahanal/ Suzukinal/ Kawasakinal...
Nekem talan meg a XS 400- on van ilyen porlasztó ebbol az idoszakbol, de pl az SR500-asnak meg bowdennel mozgatom a tolattyujat a porlasztóban...
Igazabol, csak a meretek miatt tettem be..., hogy meg legyen. Van egy öreg leghuteses suzuki gsx 1100 ES motorom (is), ahhoz keresek az errdeti BS34-es porlasztosorba membranokat... Ugyan összeàllítottam egy BST36-os sorral, mert annak super a membranja, de nem tudom, ha igy akarom az utokornak àtmenteni...
Szia Anti!
Nem semmi az a 330! Hány motor volt? Zsuzsi? Ment Veled?
Et a moci a képen? Ez nem a fiadé.....
Még nekünk is kétesélyes az esztergomi jótékonysági felvonulás. Majd meglátjuk.
Nem tudom, Miklós itthon lesz-e akkor.
Amit leírtál. Hogy 6 évet állt.
A karburátor is megértett a takarításra. Ha már pucoltad, akkor nem sikerült teljesen kitakarítani, mert ezek szerint az alapjárati kör még mindig el van dugulva.
Szedd szét rendesen, ha lehet, ultrahangos mosót is használj, de az a minimum, hogy a fúvókaházat és a hozzá tartozó furatokat kifújod nagy nyomással és tisztítószerrel.
Szia, Gyulus !
Esztergomi felvonulás sajnos nem fog összejönni.
Pont akkor van egy hétvégénk Harkányban, a szállás már fizetve.
Jövő hétvégén költözik az irodánk, a szombat-vasárnap akkor is kilőve.
Tegnap viszont mentem egy nagyobb kört, 330 km lett a vége. Balaton-felvidék volt, meg a Bakony. Hazafelé az utolsó fél órában szakadt az eső, eláztunk.
Yamaha xs400-on ( mikuni porlaszto) csereltem par eve. A regit minden nagyobb erolkodes nelkul kivettem a helyerol, az ujat meg egy regi bankkartyaval benyomtan a ket muanyaggyuru koze. Nem vagtam, nem ragasztottam semmit. Talan kis szilikon olajat hasznaltam.
Pofonegyszerű. Van, amelyiknél a plasztik gyűrűt el kell vágni szikével és a műtét után összeragasztani, de pl. a legutóbb olyan jött tőlük, aminek a tolattyú felőli "szája" vastag gumiból volt és pont feszesen beült a levágott plasztik helyét is kitöltve - igaz, ez utóbbit nem 535-be tettem, hanem Kawasakiba.
A ragasztós se nagy kaland és kapsz hozzá olyan ragasztót, ami rendesen meg is fogja.
Ennek ellenére láttam már kreatív megoldásokat, pl. vastagon összeszappanozott membránt ujjal széthúzva, ezáltal elvékonyítva kimasszírozta a srác a helyéről és ugyanezzel a technikával tette be a másikat, de német fórumon találkoztam csavarhúzós feszegetéssel, ahol a műanyag gyűrűt tartó krimpelést tágította ki a srác, amíg a membrán ki nem jött és utána finoman visszakalapálta. Ezekkel magam nem kísérleteztem, szike, ragasztó, vékony kötegelő mindig volt kéznél.
Hogan:
Nagyon gyakori probléma ezeken. 10 esetből 8-szor ki se jön sajnos.
Természetesen meg lehet próbálni, a réz csavar közepébe pontozóval ütsz egy mélyedést majd pedig alacsony sebességű fúróval pont a közepére fúrsz egy 3-3.5mm furatot 5-6mm mélyen. Ebbe egy beszakadt csavar kiszedő szerszámot már bele lehet kapatni.
Célszerű a kihajtás közben a karburátor azon részét szúrólángal óvatosan melegíteni, ahol a csavar tartózkodik. A torok felett jól látható az a szakasz, könnyű rá célozni. Természetesen a plasztik/gumi dolgokat tessék kipakolni előtte, a torok átellenes oldalát pedig vizes ronggyal takard le, hogy az alu a pillangószelep tengelyénél ne melegedjen nagyon.
Ha nem sikerül, bontott porlasztó vásárlása helyett javaslom az ebay-t vagy az aliexpress-t, ahol elég használható minőségű Lifan LF-400 karburátort lehet kapni 150 dollár magasságában. Ez az XV400 kínai licenszelt verziója, a fúvókák és a tű kivételével egy az egyben passzol. Azokat át lehet tenni az 535 karbiról, és a membránt is természetesen. Legalább egy tucat 535-öt mentett már meg ez az opció, ebből hármat én magam tettem össze.
Youtube-on nézelődj, "XV535 debaffle" keresőkifejezéssel mondjuk.