Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egy ilyennek örülnék krómozottban:
https://www.banggood.com/12-24...
Így keressetek rá: LED panel meter Waterproof Voltmeter.
Néztem ezt is, de ha már digitális, inkább eldugnám valamelyik visszajelző helyére ha találok oda valót.
Van belőle 6-100V-os is, de inkább a fizikai mérete lesz a gond, meg a vízállóság.
Most nézem, hogy a kis kerek műszer, amit eredetileg néztél 60V-500V-ig mér. Az nem lesz jó sajnos.
Hát... Nem tudom, biztos jó ötlet azt egy 22-es lyukra fúrni? Lehet a biztosítéktáblába is bele kéne vésned hozzá.
Ehhez mit szólsz? Ez relatíve diszkrét, sanszosan elfér a kormánybefogónál.

https://www.banggood.com/12-15...
Igen, köszi a videót így utólag is.
Igazából már tavaly is mértem egyszer túlfeszültséget, de mivel nem jelentkezett probléma, nem foglalkoztam vele.
Nem találtam normális voltmérőt, ami nem 60 000 Ft, de láttam ilyesmi mikro voltmérőt amit az üresjelző helyére gondolok beépíteni:
https://www.banggood.com/3pcs-...
Akkor mindent tudsz, Tormy. A voltmérő még ettől függetlenül is jó ötlet, időben be tudsz avatkozni és megmenthető az akksi. Vagy adott esetben a fesszabályzó.
Szétnéztem amúgy a hazai boltokban (online), hátha épeszű árakon összerakható egy enyémhez hasonló műszer, de kis fatornyos hazánkban k_rvára nincs kínálat. Ráadásul csak egy mezei noname műszer is 6-7 ezernél indul, tartó nélkül.
Olvasom a fórumot, köszi a jó tanácsokat.
Láttam blackiex videóját is a témáról, és egyébként sem szerelek vissza/rakok össze semmit alapos tisztítás nélkül.
Amúgy a vázhoz csatlakozás jó rozsdás, a platni sem egy polírozott procihűtő képét mutatja, tipikus "alany" vagyok. Ledes vackaim nincsenek.
Gyulus, a régi fesszabályzóm a tiéd, bár lehet még visszateszem hétvégére, mert az új csak jövő hétre lesz meg.
Előtte s utána (kép). A nyakam rá, hogy 1986 óta én voltam az első, aki ott járt bronzkefével és Noalox-szal.
A Tourmax fesszabályzó hibátlan áru. Kb. félúton van a gyári alkatrész és a kínai között árban: 15 és 22 ezer között mozog kivitel és árrés függvényében. 700-1100-re az RGU 211A is kiváló, az az 1998-1999-es XV1100 gyári, javított szabályzójának a mintájára készül extra hűtőbordákkal, de a többi évjáratra is feltehető. Kicsit drágább a 201-nél. Minőségben a gyárival azonos - ez igaz a Tourmax összes termékére a benzincsőtől a kuplungon át a szívócsonkig.

A Solvart és az Electrex MOSFET szabályzója is jó, egy bajuk van: univerzálisak, azaz a rögzítés igényel némi kreativitást, mert nem azonos a forma a gyárival. Cserébe kevésbé melegszenek, jobban bírják ha a motor pl. tele van aggatva LED-del. Ahogy Gyula mondta, ami nincs felhasználva a fogyasztók által, azt a felesleget bizony a szabályozó "elfűti" és így több hő terheli a fesszabályzó áramkörét. Ezt a MOSFET sokkal jobban viseli, azonos terhelésnél kevésbé melegszik, mint a tirisztor. Ha sok a LED a motoron és klasszik fesszabályzónk van, célszerű pl. a fényszórót állandó jelleggel üzemeltetni. Kivéve indítózáskor, persze.
https://www.facebook.com/urban...

Hétvégi programnak ajánlom annak aki még gondolkozik azon hogy hová is kéne motoroznia! 😏
Szia blackiex!
Pontosan így van, testelési problámára gondoltam én is, a túltöltés okán.
Reméljük tormy olvassa, és nagyon gondosan megoldja a testelését a fesz.szabnak. Meg úgy általában mindennek... 🙂
750/1100-nel gyakori a testeles problemaja. A labtarto hatara van csavarozva a fesszabalyzo, a labtarto pedig a vazra. Utobbi helyen a vaz nincs festve es feluletkezelve, ezert ebben a korban mar eleg szep mennyisegu oxid van azon a ponton. Es bizony piszok gyakori, hogy a mezei polgar felteszi az uj fesszabalyzot pucolas nelkul, ami par hettel vagy honappal kesobb ismet kuka.

Ennek koszonheto, hogy nulla impedanciaju test hijan nincs "referencia", jelentkezik 2-3-4V-os tultoltes, megfo az akksi es adott esetben a gyujtas is ki-kimarad (a TCI-ben van tulfesz vedelem).

Az 535 kicsit mas szalami, meg az 535 szabalyzonak van testvezeteke is. A nagyokon nincs kulon testkabel, a vaz az egyetlen test-kontakt.
Szia tormy!
Ha megtennéd, a régi fesz.szab-ot ne dobd el, majd egyszer összefutunk valahol, és elkérném, ha nincs más terved vele.
Köszönöm.
Még annyit, hogy a LED-es opciót azért írtam, mert a LED-eknek nagyon kicsi az áramfelvételük, így nincs meg a tervezett terhelés az áramkörben. Az ilyen technológiájú rendszernél, ha nincs meg a megfelelő terhelés, a megtermelt energiát a generátor tekercsek, és a fesz.szab. "égeti" el, (átalakítja hővé) dolgozza el. Ez nagy valószínűséggel egy idő után az alkatrészek elégéséhez vezet.
Szia Anti!
Sajnos igen, ez ilyen...... szinte újra kell tanulni, milliméterről milliméterre a mozgást!
De ahogy "nyergképes" leszek, megyek! 🙂
Szia, Gyulus !
Sajnálom, hogy lassú a lábadozásod, remélem pár hét és motorra ülsz.
Jövő hét végén én is mennék valamerre, egy ideje már nem volt rá alkalmam.
Szia tormy!
Nagyon szívesen, nincs mit!
Így valóban egyértelmű a hiba.
Mert ugye: az áramkör működését, a felszálló füst jelzi...... 😀 😀 😀
Köszi a választ és a leírást Gyulus.
A régi akksim nem veszi fel a töltést, és elég szépen deformálódott/olvadt is, már megvan az új, csak nem akartam ezt is kinyírni.
Miután kiszedtem a fesszabályzót egyértelműbb a hiba, rendeltem is egy tourmax rgu-201 szabályzót.
Szia Miklós!
Köszönöm érdeklődésed, tegnap lekerült a gipsz, de sajnos fáj, még nem tudom terhelni.
Szerintem még a hétvégét ki kell hogy hagyjam.....
Szia Gyula !
Hogy van a bokád ? Esetleg hétvége felé motorra tudsz ülni ?
Szia Anti!
Nem semmit autóztál......
Meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok addigra. Megbeszéljük....
Szia tormy!
Én még körülnéznék kicsit az ügyben, mielőtt pénzt adok ki. 40 ezret semmiképpen sem! Kb. 1.000.-Ft. értékű alkatrészből áll.
A rossz hírben a jó, hogy tölt a generátorod. Két dolgot néznék meg, az egyik az akksi, megfelelő-e benne a folyadékszint. De gondolom, ezen túl vagy.
A másik a fesz.szabályozó. Itt olvashatsz róla, csak a fesz.szab-ra vonatkozó részt.
http://www.kriszera.hu/yamaha
A fesz.szab, és a hűtőborda közötti nagyon tiszta felület, nagyon jól kondícionált test. A fesz.szabályozóban a referencia feszültséget előállító zéner, ezer esetből egyszer hibásodik meg. Sokkal jellemzőbb a tirisztorok zárlata. De Nálad nem ez van, mert akkor kevés lenne a töltésed, ezen felül szerelhetnéd le a bal oldali deklit... 🙂
Ha mégis inkább lecserélnéd, nézz körül magyar gyártmányú MOSFET szerelésű szabályozónak. Kb. 20x ezer Ft. (de szerintem bármelyik "olcsóbb" kategóriájú kompatibilis szabályozó megfelel)
Milyen jelenségből állapítottad meg, hogy "megfőzted" az akksit? Azt is feltételezem, hogy nem "LED-ezted" át az egész mocit.
Sziasztok,
úgy néz ki kuka a fesszabályzóm (xv1100 '97), megfőzte az akksimat, 14,5-15,5 között tölt.
Érdemes ilyen 6-12 ezer közötti utángyártottat(kínait?) venni, vagy maradjak a gyárinál, ami kb40 ezer?
Szia, Gyulus !
Hetek óta csak autózok, hiányzik a motorozás.
Erdélyben mikrobuszt vezettem, 2000 km-t irigyeltem a motorosokat.
Ha hazamegyünk, a következő hétvégén gurulok egy nagyobbat.
Szia Anti!
Nagyon kellemes nyaralást Nektek! 🙂
Ráfogod a vízre! Félsz a cápáktól? 😀 😀 Tengeri Sellővel találkoztál? 😉
Még nem tudom, tudunk-e menni. 🙄 Azért nem is regisztráltam.
Vigyázzatok magatokra!