Vitte a postás ....De van letiltás az 1KT-ban(is)(igaz még menetközben soha nemsikerült tiltatnom)üresben letiltható...de lehet hogy müködne vele de elektronyikában teljes sötétség van nálam
Kösz szépen a leírást. Még lenne egy újból felmerülő kérdésem. A 91-es 1kt elektronika szted jó lehet? Az is sorkettes és lehet nem is kell átprogramozni a PIC-et. Kb. ua. fordszámon dolgozik meg ha jól tudom a 3ma powerszervója is 1kt-ről való (javíts ki ha tévedek), szóval sztem ugyanazon a fordulaton nyithat... Mi a véleményed? Mert az, hogy az 1kt gyengébb, sztem az elektronikának semmi köze sincs hozzá... Szabályzás ezekben úgysincs, üvegtől üvegig, dugó csatt...
Powervezérlő áramkört lehet tervezni. Az enyém marha egyszerűen működik.
A powerszervóban van egy DC motor, meg egy potméter.
A potméter két végén fix feszültség van, és a középső lábon kijövő feszültség a potméter állásától függ arányosan(feszültségosztó).
Ha nekem kéne csinálni akkor: a feszültség bemegy egy ADC-be( analóg-digitál konverter ), aminek a referenciafeszültsége egy trimmerpotméterrel állítható, azzal a trimmerrel lehet beállítani a szervó úthosszát. A digitális kijövő jelem lessz az ellenőrző jel.
Bemegy még az áramkörre a CDI egységből egy négyszögjel a gyúlytás szerint, azaz a jel frekvenciája megegyezik a motor fordulatszámával. A fordulatszám függvényében egy JELLEGGÖRBE szerint kiszámolom az ahhoz szükséges powerszelep állást, majd azt összehasonlítom egy kivonással az ellenörző jellel, és az eredmény előjeléből derül ki, hogy jobbra, vagy balra kell forgatni a DC motort.
Az elv ennyi, a gyakorlatban még belepiszkít a dologba a DC motor, és a vele fogratott mechanika tehetetlenségi nyomatéka, tehát hogy milyen gyorsan képes megállni a szervó, mert különben túllendül, majd elkezd visszafelé forogni, aztán megint túllendül...és szépen berezonál az egész. Ez már mechatronika, bocs a káromkodásért.
Dobtam pár képet a vezérlőről, és a szervóról.
Az egész megvalósítása elég egyszerű, ha van hozzá jelleggörbe. Ha nincs, akkor egy mükődő gyári motoron ki kell mérni a jelleggörbét, vagy teljesítményt mérni különböző fordulatszámokon, mondjuk 500anként, és minden fordulatnál maximumra hangolni a powerszelep állásával a teljesítményt, azokat az állásokat regisztrálni, majd a kapot értékeket egy grafikonon ábrázolni, és egy regresszióval görbét kell rá illetszteni, és az lessz az adott motornak legideálisabb jelleggörbe teljesítmény szempontjából.
Egy powervezérlő gyakorlatilag bármelyik ezen elven működő mociba beszerelhető volna(FZR exup szelephez is), ha rátöltik a megfelelő jelleggörbét. Ha többeket érdekel a dolog, akkor nyár elejétől foglalkozhatok a dologgal, addig nincs időm rá sajnos.
Burkuss!Lehet hogy meglesz a fejidomtartó 1KT-hez(a régi tulaj aztmondta nekem megkeresi mert megvan)ha kell adj elérhetöséget és szolok ha megvan.(persze ha kell még)
Hát igen... Köszi a választ. Én is gondolkoztam már rajta, CDI-re gondoltam, de nem találok olyan kapcsolást, ami powert is vezérel . Neked nincs esetleg? Nem tudsz akármilyen kapcsolási rajzot ami jó lenne? Nem baj, ha nem cdi... Már azon gondolkoztam, hogy eladom alkatrésznek a gépet ...
Sztem a "PIC" átprogramozása közel lehetetlen. Én csak a powervezérlőmbe néztem benne, és abban egy DIP40-es tokozású kontroller volt, lehetne akár PIC is, de valami Yamaha-betűk-számok feliratú cél IC/kontroller volt benne. A yamaha ugyebár gyárt elektronikai kütyüket mint szintetizátor pl. és IC-ket is.
Hogy azt újraprogrammozd, ahhoz még kell pár dolog.
1. A kontroller ne egyszerírható legyen.
2. Tudni kell a bekötési rajzát minimum, de inkább egy full datasheet kell hozzá.
3. Valószínűleg valami saját yamaha felesztői környezet van PC-re, és a kettő közt még valami, legjobb esetben soros interface. És az szerintem csak a ferdeszemű mérnököknek van, akik tervezték a moci elektronikáját, és szoftvert fejlesztettek a kotrolleréhez.
Véleményem szerint könnyebb egy zsír új gyúlytást tervezni és gyártani hozzá, mint a fenti 3 pontot kipipálni.
Szia.Voltam a postán zárva ugyhogy hétfön veszem át a cuccost amit küldtél.Azt tudom az 1kt az 50le hogy átlehet e programozni fogalmam sincs, elektromosságban 2álá vagyok ....Keresd meg a szayerget(TZR125topikban)ő eléggé vágja az elektronikát.
Csá Chevy! Figyu már, te otthon vagy a tzr-es témában, én még csak most kezdtem nemrég-amúgy eddig a keleti motorok csínját-bínját ismertem meg alaposan Na szóval találtam egy gyújtást, amiben az a gáz, hogy 91-es 1kt. Na ez gondolom nem jó sajnos És mi van ha átprogramozom a PIC-et? Ez is sorkettes ugye, de nem tudom, a gyújtásszög különbözik-e... Szted jó lenne? Nem tudom
Hali Mitogeri. Na akkor kell az a baloldali cuccos, aztmondtad 3 péz, küldheted postán, írj ide: miskafirst@freemail.hu
Képet még mindig nem rakok fel, mert polírozás alatt vannak az idomok
Akinek van 3xv-s tzr-e lécci nézze meg nekem hogy hátulról nézve a jobb oldali kipuff rendszer kamrája vagy diffúzora aránylag egyenes-e. Ahol a hátsó kerék a legközelebb van hozzá nálam van benne egy függüleges lépcsö, kb 2-2,5 centi mélyen. elég érdekesnek tünik nekem csak azért szólok hogy az gyári-e vagy egy esés után keletkezhetett? Olyan mintha a kerék csapodott volna neki és horpasztotta be.Mert ha mégsem kellene ott lenni akkor ez beleszólhat a teljesítménybe is. Ja amúgy soma én kérek elnézést a multkori sebesség adatokért. Tényleg neked volt igazad és nekem kellene szemcsi. 6.ban 8500-nál van 140-nél és 11000-nél 180-nál. Bár 150 után már lényegesen fogy az erö belöle. Ja még annyi hogy nektek sikerül csak gázra felemelni az elejét a vasnak, mert nálam egy kicsit orrnehéz meg lomha hozzá, a rs250 topicban meg az apriliások 4-esben kerekeznek igy. Ez hogy van?
Megpróbálok betenni róla egy beszkennelt képet:
A powerszervóban van egy DC motor, meg egy potméter.
A potméter két végén fix feszültség van, és a középső lábon kijövő feszültség a potméter állásától függ arányosan(feszültségosztó).
Ha nekem kéne csinálni akkor: a feszültség bemegy egy ADC-be( analóg-digitál konverter ), aminek a referenciafeszültsége egy trimmerpotméterrel állítható, azzal a trimmerrel lehet beállítani a szervó úthosszát. A digitális kijövő jelem lessz az ellenőrző jel.
Bemegy még az áramkörre a CDI egységből egy négyszögjel a gyúlytás szerint, azaz a jel frekvenciája megegyezik a motor fordulatszámával. A fordulatszám függvényében egy JELLEGGÖRBE szerint kiszámolom az ahhoz szükséges powerszelep állást, majd azt összehasonlítom egy kivonással az ellenörző jellel, és az eredmény előjeléből derül ki, hogy jobbra, vagy balra kell forgatni a DC motort.
Az elv ennyi, a gyakorlatban még belepiszkít a dologba a DC motor, és a vele fogratott mechanika tehetetlenségi nyomatéka, tehát hogy milyen gyorsan képes megállni a szervó, mert különben túllendül, majd elkezd visszafelé forogni, aztán megint túllendül...és szépen berezonál az egész. Ez már mechatronika, bocs a káromkodásért.
Dobtam pár képet a vezérlőről, és a szervóról.
Az egész megvalósítása elég egyszerű, ha van hozzá jelleggörbe. Ha nincs, akkor egy mükődő gyári motoron ki kell mérni a jelleggörbét, vagy teljesítményt mérni különböző fordulatszámokon, mondjuk 500anként, és minden fordulatnál maximumra hangolni a powerszelep állásával a teljesítményt, azokat az állásokat regisztrálni, majd a kapot értékeket egy grafikonon ábrázolni, és egy regresszióval görbét kell rá illetszteni, és az lessz az adott motornak legideálisabb jelleggörbe teljesítmény szempontjából.
Egy powervezérlő gyakorlatilag bármelyik ezen elven működő mociba beszerelhető volna(FZR exup szelephez is), ha rátöltik a megfelelő jelleggörbét. Ha többeket érdekel a dolog, akkor nyár elejétől foglalkozhatok a dologgal, addig nincs időm rá sajnos.
amugy mi a baja a motorodnak,nincs szikra?ennyi?
Persze hogy kell! mhubina@hotmail.com +36302771306
köszi
Sztem a "PIC" átprogramozása közel lehetetlen. Én csak a powervezérlőmbe néztem benne, és abban egy DIP40-es tokozású kontroller volt, lehetne akár PIC is, de valami Yamaha-betűk-számok feliratú cél IC/kontroller volt benne. A yamaha ugyebár gyárt elektronikai kütyüket mint szintetizátor pl. és IC-ket is.
Hogy azt újraprogrammozd, ahhoz még kell pár dolog.
1. A kontroller ne egyszerírható legyen.
2. Tudni kell a bekötési rajzát minimum, de inkább egy full datasheet kell hozzá.
3. Valószínűleg valami saját yamaha felesztői környezet van PC-re, és a kettő közt még valami, legjobb esetben soros interface. És az szerintem csak a ferdeszemű mérnököknek van, akik tervezték a moci elektronikáját, és szoftvert fejlesztettek a kotrolleréhez.
Véleményem szerint könnyebb egy zsír új gyúlytást tervezni és gyártani hozzá, mint a fenti 3 pontot kipipálni.
Képet még mindig nem rakok fel, mert polírozás alatt vannak az idomok