itt több ténérés van http://forum.index.hu/Article/...
amúgy meg az ilyen idős gépeknél csak az számít hogy az előző gazdák hogy tartották karban
amúgy általában a fesszabályzó szokott megdögleni és a himbarendszer elkopni ha nem zsírozzák rendszeresen
és van egy kisebb konstrukciós hibája hogy a légszűrő mellett képes beengedni a port, de ez leginkább az utángyártott légszűrőkre igaz, a gyári lényegesebben jobb
többet most lusta vagyok írni erről
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Yamaha XTZ 660 Tenere-ket nézegetem, az utolsó szériás nagyobb fejidomosat amibe a 2kerek lámpa van.
Ha jól tudom 2000-ig gyártották őket.
Az érdekelne hogy mennyire megbízható, szervízigényes(nem a kopókra értem), alkatrészárak, ill. ellátás.
Mennyire kezelhetőek, kb 70-30%-ban akarom közúton ill. (könnyü)terepen használni.
Milyen szériahibákra lehet számítni egy ilyen paripa megvétele után.
Tapasztalatok, jótanácsok...
Sziaszok! Yamaha Xt600 E 2003 évj motorhoz keresek baloldali ülés alatti idomot ha volna valakinek kérem jelezze köszönöm a segítséget fekete érdwkelne első sorban de ha nem fekete az sem baj
Hol méred az 5mm-t? Mert ha a lengőkar végén, akkor az semmi! Igazából tapasztalat nincs a danamiddal, de az műanyag szerűség. Tudom, hogy kemény meg jó cucc, de a bronz tuti bírná egy ideig!
Nekem van eladó futómű felújító . Én is vettem, de nem kellett volna cserélni. Borsos áron vettem az újat, fölöslegesen, mert a tengelyem volt kopott. Olcsóbban adnám mint amennyiért vettem.
Asszem tűgörgő, persely, meg porvédő. Teszek fel képet róla.
Jaaaa :D Hát tervbe van egyenlőre csak. Elméletben megvan tervezve minden, csak még össze szedem magam..mert ha már szétbombázom a hátsó futóművet akkor felakarom újítani, csapágyakat cserélni ilyesmi.
Értem amit írtál, ötletnek tökéletes! De a Te esetedben a tengelyen lévő bütykök koptak meg, azt lehet e módon javítani. Abban az esetben, hogyha a tengely is és a csúszó/csésze csapágy is sérült ott sajnos ez már nem segít.
Nekem konkrétan hornyosra koptak a csészecsapágyak és a tengely illetve a szelephimba tengelye is elkopott. Sajnos ott vagy felhegeszteted vagy csere a hengerfej.
Nekem nem volt veszteni valóm ezzel,csak nyerhettem vele.
Addig csináltam amíg már nem lehetett kivenni szabad szemmel a mélyedést,sem a tengelyből sem a himbából.
De bejött és ez a lényeg
Ha a TT-nek ilyen gondja lesz,nem biztos hogy neki állok,ott már 4 szelep van
Egyébként a 30fokon úgy kell kiegyenlíteni a differenciát, hogy még csak 0,05mm eltérés se legyen, mert már 0,25től szelephang várható. . .
Nem egyszerű dolog ez susi!
Hát ami nekem van most kopás, az a 4 bütykőn van, és holtponttól 30fok kb, amennyit ki kellene egyenlíteni, hogy eltűnjön a differencia. Egyébként vannak hanyag tulajdonosok, főleg azok, akiktől vesszük a motort. . Nekem egyébként nem hiszem hogy ezek a himbák koptatták volna el.
Nézzük csak. .. Tavaly augusztus közepén vettem a motort. Mindig is éreztem, hogy valami nem stimmel erőügyileg. Sosem állítottam holtponton a motorokat, csak spontán, mivel mindenhol ugyan annyinak kell lenni a hézagnak (mondtam magamban). Egyből mikor elhoztuk, rájuk néztem (hajtottam a tengelyt, ahol kottyant, ott állítottam). Csak most 1 év múlva eldugult a kedves karburátor barátunk. .. leszedtem, kitisztítottam, cseréltem nagyobb fúvókát próbából, kompenzálásként levettem a légszűrőt, kipróbáltam, durrogott mint állat, tetszett, hajtottam 5percig nyélgázon.
Visszacseréltem mindent (eredeti fúvóka, légszűrő).
Csak durrog.... mondom elmászott a vezérlés. Ekkor néztem rá a hézagra a jelölésnél, és nem volt, vagyis kitámaszott elég szépen !
( Aztán leellenőriztem a vezérlést, nem volt elmászva, a karbinak a tartója volt kiszakadva csak, és a kipufogó csonk lefogatójából 1 csavar kiesett)
90-es xt600E, budapesti tulajdonos, piros-fehér kombináció.
"Motorosok segítenek egymáson, csak nem mikor eladják a gépüket"
Mivel nekem horror árat mondtak a bütykök felhegesztésére,és nem kaptam másikat még bontva sem,ezért kénytelen voltam magam megoldani.
Vettem egy obis szalagcsiszolót,azt befogtam a satuba és járattam.
Közben a kockára kopott részeket finoman lecsiszoltam és a szelephimbát is,ott ahol megkopott.
Ezt megcsináltam többször is,egyre finomabb csiszolóval.
Mikor kirajzolódott a gyári forma,adtam neki vizes csiszolót.
Még annyi hogy ez egy Ar 350 veztengelye volt,és csak 2 szelepes,de elég sokáig betartott.
Motorveszteséget nem lehetett érezni,mert max a 2 anyagból jó ha 1 mm ment el.
Egy évig használtam a gépet,utána adtam el,de soha nem jött elő szelep hang
el van kopva minden, de alig látszik, csak összeadódik-összeszorzódik aztán egyből lóg sokat