Elvitték tegnap a vasat 215.-ért. Már megmondom őszintén nem tudom mennyiért vettem Belsod-től. Az árából pecafelszerelés lesz részben, abban talán nem töröm össze magam, bár nem annyira izgi. Köszönöm a jó tanácsokat és a sok segítséget, további balesetmentes közlekedést nektek is, én maradok a közúton :)
Ja ha odatekered neki akkor kormol....
Meg elég hamar elfogyasztja alapjáraton az úszóháznyi benzint, az enyém sokkal sokkal tovább pöfög.
Ha összedobtuk a karbit, akkor rámérek az úszószintre is.
Meg megnézzük a szelephézagot is, mert nem tudom mitől kormol vissza a karbiba.... de ha a szelep nem zárna rendesen, azért ott erőhiány jelentkezne, de nem vettük észre, hogy gyenge lenne...
Éppen ezen agyalásztam az imént én is a yamaha a primerrel oldotta meg, ami szerintem egy 4 szelepes motornál nem is rossz ötlet. szelepenként egy-egy karbi.Bár itt a Y.D.I.S rendszernek az örvény áramlás lenne a lényege
Biztos megvan mind a kettőnek az előnye...hátránya!
Valakinek ötlet, hogy miért kaphat sok naftát? (DR600-ról van szó)
Azt gondoltam a tű van elállítva, de az középen van, gyári értéken.
Télen nyáron, több hetes, hónapos állás után is szívató nélkül indul... és eléggé kormol is nagy gázra.
Most, hogy szétkaptuk a karbi belseje eléggé kormos, ami arra utalhat, hogy a szívószelepek nem zárnak rendesen.
Kérdés, hogy be van rakódva és azért vagy okozhatja a kis ill 0 szelephézag is, hogy nem tud zárni a szívószelep?
(Majd ránézek a hézagra, de gondoltam elméletben is megkérdezem ezeket hátha van ötlete valakinek!
gyorsító pumpa lesz az, a hirtelen gázdáskor esetlegesen fellépő torpanást hivatott kieszközölni.annó a karburátoros autóknál is alkamazták.Ha spriccent, akkor működik.
Tegnap szétszedtem a haver DR600 karbiját tisztítás miatt.... mi ez a gyorsító rendszer ezekben a karbikban? Valaki tudja a működési elvét és hogy miért jó is ez? Azt láttam, hogy nagy gáza közvetlenül a súberhez belő, de, hogy ez mire jó azt nem tudom....
fúvókadörzsárral egy két század kiszedésével az ülepítő alján található kis fúvókábol szerintem meg oldódna a nehézkes hideg indítás ha kerül egy bontott karbi, azon el is végzem szerintem
vannak néha banális dolgok: egyszer nem indult a gép
szedem szét nincs szikra
már idegbe voltam mert hétvégén vittem volna cserélni
aztán a jeladó vezetéke volt szétcsúszva mert előtte nap gazosba verettem és itt-ott beszorult pár szál, és ahogy huzigáltam kifelé széthúzódott az egyik szál
Ini, nem lesz szükség ilyenre, úgy néz ki, jó lesz minden, nem vészes az indítás. Pénteken volt sok rúgás, mert akkor raktam össze, meg tegnap csesztem el, mert nem volt rajta a gyújtás és én meg úgy rugdostam , na akkor hirtelen melegem lett. Ma reggel megpróbáltam, ahogy leírtam, ahhoz képeset, hogy gyári alapon van, jónak tűnik. Lehet majd játszok vele ilyen negyedeket, csak majd akkor, ha felszárad és menet közben is kitudom próbálni, hogy belecsuklik e vagy nem.
ha van ismerős műhely azért megjátszanék egy ultrahangos karbi tisztítást
mert az etanolos áztatásból kifutottál, abban jó ha ázik egy hónapot
haver xl600 as karbijait is beáztattuk, jó lusták voltunk összerakni ázott több hónapig
utána pöccre indult hidegen előtte már néha bikázni kellett a 12es akkut
pedig minden furat-csatorna átfújható volt
full tiszta volt a karbi de az etanol egész világosbarna lett az áztatás után
3 különböző helyről vettem az ngk-t mindegyikkel kínlódva indult
a denso meg a hondától lett rendelve jó eséllyel eredeti
de egy wr-es ismerős is panaszkodott annakidején az ngk-ra
de pl a kocsimban teljesen jók, 15 ezernél kellene cserélni ment vagy 50 ezret 1x kellett összenyomni mert már 0,7 volt a hézag
Egyszer tettem bele, nem az indulás miatt, változást nem vettem észre. Most egy zsír új NGK van benne, mondjuk csak azért ,hogy az is új legyen, hiba nem volt. Miért csinálhatta ezt az xr?
érdekességképp:
az xr4 el ha hideg volt csatakosra izzadtam mire beindult, beindulás után egyenlőtlen alapjárat és le is állt ha nem húztam egy kicsi gázt
néha-néha még ütem is kimaradt(ilyenkor alapjáraton simán leállt)
melegen jól indult
lett beletéve denso gyertya azóta hidegen is 1-2 rúgásra indult, 5 másodperc alatt egyenletes alapjárat le sem állt
Tudom, hogy mi mi a karburátoron, csak nem értettem miért van két adat az alapbeállításról. A karburátort én alaposan kipucoltam, mondjuk a szívató az működött is, mert az alapjáratot bőségesen megemeli. Ma is elindítottam, mondjuk előtte párszor megszívattam gyújtás nélkül és utána indítottam pár rúgásra, úgyhogy úgy néz ki jó lesz, főleg melegebb időben. Visszatoltam a szívatót kb fél perc után, stabil alapjárat, hidegen melegen egyből ejti a fordulatot, nem csuklik. Még lehet, hogy minimálisan lehetne rajta finomítani, de egyszer marad minden. Ez úgy sem motoros idő most. Térdig érő víz/sár van. Köszi a segítséget mindenkinek.
Szia szerintem amit 3,1/2 re álítottál az az alapjárati benzin/ levegő csavar. a hideg indítás másik körön fut. Ha az úszóházat leszereled, annak az elülső részében van egy kis elkülönített benzin zsákocska, abból táplálkozik a hideg indító. Abba belenyúlik egy nyulvány és úgy emeli fel a benzint, a torok közepén található nyílásba. a vákum emeli fel a benzint, ha kíhúzod a hideg indítót. az ülepítő aljában levő réz fúkókát kell alaposan takarítani mert onnan indul az egész. Lehet hogy benzin "köves" és végig kell takarítani azt a kört, egész a primer karbi torkában található nyílásig.szerintem keresztmetszet csökkenésed lehet így nemkap eleget a hideg henger.Ugyanebben szemvedek én is tt 350 nél. Melegen hoppra indul, hidegen meg volt hog 20nál többet rugtam rajta. A napokban szedtem atomjaira, onnan vagyok ilyen okos :) Előttem a tt600 szervízkönyve, azt nézegetve a tekarbid is hasonlóképpen működik (remélem nem írtam hülyeséget)
Az olajat nem találom, tutkó elhoztam :) ?