Power.:
A power lényege, hogy fordulatszám emelkedésével, a kipufogócsatornát nagyobbra nyitja, így magasabb fordulaton nagyobb a kipufogócsatorna átmérője, nagyobb a leöblítés. Ezáltal kisebb fordulaton hogy szűkíti a keresztmetszetet, nagyobb erő marad alacsony tartományban.
2 Fő részre osztható.
A power-tengelyre, és a vezérlő elektronikára, ami újabbaknál a vezérlőmotorban található, régebbiekben kis fekete dobozban.
Ezek 2 bovdennel vannak összekötve, a motor bal oldalán.
A gyújtásra tételkor, egy ún. zip-zup hangot kell halljunk...
Ha ez a "csekkolás" lement, a tengely teljesen nyitott állásba áll be.
Ha beindítjuk a motort, a tengely befordul félig zárt állásba. (kis kupak levételekor ez a folyamat közben ellenőrizhető)
Érdemes a forgásirányt is ellenőrizni.
Gyújtásra tételkor, kb 2 cm-ert fordul hátra a tengely majd 2-őt előre. Ott megáll. Ekkor van nyitva a tengely. (itt ellenőrizzük a kipufogónál, ujjazással hogy teljesen nyitva legyen).
A bovdenekkel állítható a pontossága. Vigyázva nehogy nagyon feszesek legyenek a bovdenek...1-2 mm holtjáték oldalirányban...
Szóval lehet h mindíg nyitva van? Vegyem le a kipufogót és dugjam be az ujjam aztán gyujtás és úgyis nézzem meg? Gondolom mikor nyitva van nagyobb a lyuk. Azután h lehet állítani rajta h jó legyen? ( Bocs h mindíg kérdezgetek de nem nagyon értek hozzá. . . )
Lehet lukra van állítva a power, viszont le kell ellenőrizni a kipunál is.
Csekk után, nyitva van a power, mielőtt beindítod, és akkor kell megujjazni a kiput, hogy tényleg nyitva van -e?
Az enyém nem lukon van nyitva, és 10-ig is leforog...
Bár 6.-ban nem merem leforgatni, mert 7500-ön megy 110-et, 15*57 láncszettel...
Szétakartuk már szedni csak mindíg közbe jött vmi... Ja és van még itt valami: Nektek mennyit visz a gépetek? Mennyit kéne h vigyen 1 Tdr? Enyémnek a max az 100km/h és 8000nél tovább nemis pörög a motor. Itt mi lehet a baj?
Hello Szia mindenkinek.
Lenne pár kérdésem ismét.
Valaki nem-e tudja mennyi lehet a végsebessége egy Yamaha TDR125.R típusu motornak,ami 1990.októberi évjáratú és papírjai szerint 23lóerő(szerintem simán több,de ki tudja)?!
Jah és hogy húzom neki a gázt és elkezd rángatni a motor,és nem is akar tisztességesen felpörögni.Ez minek a hibája lehet,mert szerintünk gyertya vagy karbi szarakodik(talán powerszelep)
És hogy az nagy baj hogy egy ien idő motornál(ami 2t) van egy kis csörgése?Mert láttam pár motort aminek ugyanez volt a baja...
Előre is kösz,Széles utat.
A kormánynak simán kellene fordulnia gondolom, de az enyém mintha közép állásba "bepattanna" és kanyarodáskor van 1 kis ellenállás is.
Mi lehet a gond szerintetek?
Hello mindenki.
Olyan kérdésem lenne,hogy 125-ös yamaha tdr-en,ha vízpumpa szimeringet szeretnék cserélni,ahoz szétkell húzni a blokkot?
Vagy lehet kívülről is?
A válaszokat előre is köszönöm.
Van egy 47-es lánckerekem, alufelnis megoldásra.
134 furatátló, 6 csavaros, 120-as belső.
Zsír új, a bolti ár feléért.....
Engem érdekelne TDR matrica , és ha valakinek esetleg lenne 125-ös höz csomagtartója (doboztartó) írjon.
A power lényege, hogy fordulatszám emelkedésével, a kipufogócsatornát nagyobbra nyitja, így magasabb fordulaton nagyobb a kipufogócsatorna átmérője, nagyobb a leöblítés. Ezáltal kisebb fordulaton hogy szűkíti a keresztmetszetet, nagyobb erő marad alacsony tartományban.
2 Fő részre osztható.
A power-tengelyre, és a vezérlő elektronikára, ami újabbaknál a vezérlőmotorban található, régebbiekben kis fekete dobozban.
Ezek 2 bovdennel vannak összekötve, a motor bal oldalán.
A gyújtásra tételkor, egy ún. zip-zup hangot kell halljunk...
Ha ez a "csekkolás" lement, a tengely teljesen nyitott állásba áll be.
Ha beindítjuk a motort, a tengely befordul félig zárt állásba. (kis kupak levételekor ez a folyamat közben ellenőrizhető)
Érdemes a forgásirányt is ellenőrizni.
Gyújtásra tételkor, kb 2 cm-ert fordul hátra a tengely majd 2-őt előre. Ott megáll. Ekkor van nyitva a tengely. (itt ellenőrizzük a kipufogónál, ujjazással hogy teljesen nyitva legyen).
A bovdenekkel állítható a pontossága. Vigyázva nehogy nagyon feszesek legyenek a bovdenek...1-2 mm holtjáték oldalirányban...
Csekk után, nyitva van a power, mielőtt beindítod, és akkor kell megujjazni a kiput, hogy tényleg nyitva van -e?
Az enyém nem lukon van nyitva, és 10-ig is leforog...
Bár 6.-ban nem merem leforgatni, mert 7500-ön megy 110-et, 15*57 láncszettel...
Lenne pár kérdésem ismét.
Valaki nem-e tudja mennyi lehet a végsebessége egy Yamaha TDR125.R típusu motornak,ami 1990.októberi évjáratú és papírjai szerint 23lóerő(szerintem simán több,de ki tudja)?!
Jah és hogy húzom neki a gázt és elkezd rángatni a motor,és nem is akar tisztességesen felpörögni.Ez minek a hibája lehet,mert szerintünk gyertya vagy karbi szarakodik(talán powerszelep)
És hogy az nagy baj hogy egy ien idő motornál(ami 2t) van egy kis csörgése?Mert láttam pár motort aminek ugyanez volt a baja...
Előre is kösz,Széles utat.
Próbáld szétszedni, megzsírozni, ha nem javul, akkor csere....
A kormánynak simán kellene fordulnia gondolom, de az enyém mintha közép állásba "bepattanna" és kanyarodáskor van 1 kis ellenállás is.
Mi lehet a gond szerintetek?
SZERINTED?
Olyan kérdésem lenne,hogy 125-ös yamaha tdr-en,ha vízpumpa szimeringet szeretnék cserélni,ahoz szétkell húzni a blokkot?
Vagy lehet kívülről is?
A válaszokat előre is köszönöm.