Ez a kép ez nagyszerű, csak az a baj,hogy nem igaz.
Illetve, ez CSAK EGYETLEN fúvókára igaz, ami máshol készült más technológiával, arra nem!
A fúvóka VALÓS átfolyását a fúvókának MINDEN paramétere befolyásolja, nem csak a furat átmérő, hanem például a csavar sliccelése, a kalibrált furat hossza, a furathoz vezető kúp szöge, az átmenet éle, a felület finomsága, tehát kb minden!
A gyári fúvókák azonos technológiával készülnek ezért azonos paramétereket produkálnak, ami rájuk van írva, azt el lehet hinni.
Ezzel szemben, amit pótalkatrészként szállítanak, az zömmel valamely utánygyártó terméke, ami nem minden esetben azonos az eredeti termékkel.
Ezért én, ha sorozatot csinálok,és a távolságok kicsik méretben akkor mindíg egyazon gyártó termékéből egy helyen veszek egyszerre több, de azonos furatu darabot, és ezekből készítem dőrzsárazással az emelkedő fúvókasorozatot.
Ha viszont NAGY méret különbségű sorozatot kell csinálni(mondjuk 100-150 között) akkor legalább 3 lépcsőben célszerű méretet vásárolni, mert jobb gyártóknál a furatméret emelkedésével a kalibrált hossz is emelkedik!
Ez azért van, mert a kalibrált furat hosszának a furat átmérőjének a 3-5 szörösének kell lenni, különben a fúvóka szállítása nem lináris.
Ergó: ha az ember valósan lineárisan emelkedő szállítású sorozatot akar csinálni, akkor nincs más hátra, mint a sorozatot átfolyásmérővel vizsgálva bekalibrálni, és a nem megfelelőre sikerült darabokat, dörzsárral helyesbíteni.
Én 3% onként emelkedő sorozatot szoktam elkövetni, és rendszeresen előfordul, hogy az elméletileg nagyobbra készített szállítása érezhetően nem nagyobb az előző méretnél, magyarul a kézi dörzsárazás hibaszázaléka minima több százaléknyi..
Csak érdekességként elmondom, hogy pár éve megmérettem egy boltban kapható sorozatot,8mz simson pannonia tipushoz) a fúvókák szállítása köszönőviszonyban sem volt a rájuk ütött értékkel, volt, hogy a nagyobbnak jelzett fúvóka kisebb szállításu volt, mint a kisebbnek számozott,tehát nem érdemes a gyagyit megvenni, vagy sorozatgyártás után be kell méretni.
Az nem vita tárgya ,hogy a yamaha jobb anyagokból készűlt de azért azt el kell fogadni a jappán azt se tudta mi a motor mikor mi már motort csináltunk és az elején még törtek a csapágyak mállott a váltófogaskerék de ezeket hamar kinőtték mert ők a legmodernebb schwis,german,usa,gépeket vették a gyártáshoz ,ezzel szemben a magyar pénz nélkül és 100 évnél is öregebb gépekkel csinálták a Pannoniákat, ahoz képest az öregjeink még szántottak is vele. Azért ezt így is lehet nézni! Én nekem az rd a minden de ez így van.
A Pannonia sok Magyar ember szivét megdobogtatja a mai napig, föleg azokét akik nemtudták megvenni csak nézni,és pénz és gépek nélkül ,nemis lehetett volna jobbat gyártani .Lehet a japok még ilyet se tudtak volna! Én nekem ez legenda és emlék marad örökké.
Az a véleményem az rd-k Árárol hogy néha nagyon baráti. egy p20 alkalmasin holott több van belöle mérhetetlenül drága. az mellet egy rd-lc vagy ypvs az egyik legjobb 2t a piacon, föleg teljesitmény suly arányba.
és igazábol nem széthullos. Az elmult 2 évben pár db fötengelyt csinált a petró nekem, és recseget ropogott a szétnyomó mikor szétszedte. nem bántani akarom a p20-ast de közel sincs ilyen sajnos a felhasznált anyagok minösége. Mellete a sok kokánymunka bizony számos 20as tengely van a petrónál amit teljesen gatyába kell tenni fémszorni keménykromozni csapot csinálni bele etc. Az rd is akkor lessz cipzáras ha össze van kokányolva.
Beleolvastam a pracéba végül is akkor szolgálok egy két felvilágositással mert ölbei a barátom is olvassa ezt a fórumot. a simson tankot azért tették rá mert az itthoni versenyek javarészt hegyi versenyek voltak, sőt csak ez volt. Kellet hozzá kb 1 lit benzin a simsonbol kifolyt a p20 tankbol meg nem. a sulya kb a fele. azok a motorok meg mind rendszámosak voltak, a zalka ezt használta edzőmotornak. a tuningok 90% a csabás csinálta meg én.
ö a többet. Az a kép valojában csepelen a 6óráson készült 80egynehányba,van nekem is pár képem róla. az élen szabó bregyoval.
Van vagy 8-10pár karbim amikbe még hál isten eredeti volt a ffuvoka , a számozást és a kaliberezést mindnél megprobáltam szerettem volna egy táblázatott csinálni de nem találtam meg a szorzoját.
a legjobb viszonyszám 1,6 igy a gyári 190 jelzés kb 115-118 felel meg, de ez csak viszonyitási alap,ahogy az mzoli is emliti.
hát akkor költöttél rá rendesen:) Nekem most a motor árával együtt kb 140-ben van. fúrva lett,új főtengelycsapágy,szimeringek,elektronika,állórész és lendkerék,gyujtótrafó,fémfékcső meg egy rakás hülyeség.
az enyémbe a képen is látszik ypvs kerekek voltak, amit utánna eladtam. A felújítással együtt 400 ba ált meg a motor árával együtt, de vettem hozzá egy donort is. Amit cseréltem rajta:
2 gumi
kerékcsapágyak, porvédők
láncszett
első teló olaj , porvédők, szimeringek
fékbetétek
blokkban szimeringek
teljes fényezés
fékkar, kuplungkar
űléshuzat
mennyibe fájt a teljes felújítás? amúgy az enyémen egy rakás hiány van. A fordulatszámmérő blokkban lévő tengelye is hiányzik és a helye csak le van dugózva.Az enyém csak 1 tárcsás és hátul dob:(
Azt nemlehet átváltani, legfeljebb az adott fúvókára megadott átváltási számmal, mert a valós átfolyást, a fuvóka kb MINDEN paramétere befolyásolja, a kalibrált furathoz vezető kúp szögétől elkezdve, a kalibrált furat hosszán át, a hossz viszonyának az átmérőhöz, a csavarfej sliccelése, a felület finomságáig minden.
Alapvetően szerintem a számozást el kell felejteni, csinálni kell dörzsárral egy sorozatot, föntről lefelé kell menni és jóccakát.
A számozás csak viszonyításnak jó.
(szerintem)
Hát a tiéd gyönyörű állapotban van,az enyém meg mindenféle rd alkatrészből összekókányolt építmény.fordulatszámmérő nincs:S és a műszerfal sem az eredeti. hiányzik a légszürőház felső része,amiben a rendes légszürő van,kilométeróra spirál sincs...nagyon elhanyagolták
megoldódott szerencsére,találtam kapcsolási rajzot és kijavítottam minden kóklerséget amit az elöző tulaj csinált.Ha láttad volna,hogy milyen kókány munka volt,lelőtted volna azt aki tette:)
Valami négyütemű elektronika volt összekötve egy ypws 350 állórésszel és az elektronika a reflektornak a vezetékéből kapta az áramot. a gyujtótrafó meg a világításra vezetékére és az elektronikára volt rákötve...késsz csoda,hogy beindult úgy..még most sem értem hogy
Hét országban jártam vele. Fantasztikus élmény vele menni.Amikor megszólal-5000körül-a korzó ma is megfordul utánna Opatijában. Tavaly megvettem-teveim szerint, mellé-az első modern négyüteműmet. ZZR600 2004 ,-nem szép ilyet mondani-remek motor, de ehhez képest egy munkagép. Időnként-mikor a szorultság rávisz-rossz lelkiismerettel árulom.
A kép a kotori (cattaroi) öbölben készült.
Ez a kép ez nagyszerű, csak az a baj,hogy nem igaz.
Illetve, ez CSAK EGYETLEN fúvókára igaz, ami máshol készült más technológiával, arra nem!
A fúvóka VALÓS átfolyását a fúvókának MINDEN paramétere befolyásolja, nem csak a furat átmérő, hanem például a csavar sliccelése, a kalibrált furat hossza, a furathoz vezető kúp szöge, az átmenet éle, a felület finomsága, tehát kb minden!
A gyári fúvókák azonos technológiával készülnek ezért azonos paramétereket produkálnak, ami rájuk van írva, azt el lehet hinni.
Ezzel szemben, amit pótalkatrészként szállítanak, az zömmel valamely utánygyártó terméke, ami nem minden esetben azonos az eredeti termékkel.
Ezért én, ha sorozatot csinálok,és a távolságok kicsik méretben akkor mindíg egyazon gyártó termékéből egy helyen veszek egyszerre több, de azonos furatu darabot, és ezekből készítem dőrzsárazással az emelkedő fúvókasorozatot.
Ha viszont NAGY méret különbségű sorozatot kell csinálni(mondjuk 100-150 között) akkor legalább 3 lépcsőben célszerű méretet vásárolni, mert jobb gyártóknál a furatméret emelkedésével a kalibrált hossz is emelkedik!
Ez azért van, mert a kalibrált furat hosszának a furat átmérőjének a 3-5 szörösének kell lenni, különben a fúvóka szállítása nem lináris.
Ergó: ha az ember valósan lineárisan emelkedő szállítású sorozatot akar csinálni, akkor nincs más hátra, mint a sorozatot átfolyásmérővel vizsgálva bekalibrálni, és a nem megfelelőre sikerült darabokat, dörzsárral helyesbíteni.
Én 3% onként emelkedő sorozatot szoktam elkövetni, és rendszeresen előfordul, hogy az elméletileg nagyobbra készített szállítása érezhetően nem nagyobb az előző méretnél, magyarul a kézi dörzsárazás hibaszázaléka minima több százaléknyi..
Csak érdekességként elmondom, hogy pár éve megmérettem egy boltban kapható sorozatot,8mz simson pannonia tipushoz) a fúvókák szállítása köszönőviszonyban sem volt a rájuk ütött értékkel, volt, hogy a nagyobbnak jelzett fúvóka kisebb szállításu volt, mint a kisebbnek számozott,tehát nem érdemes a gyagyit megvenni, vagy sorozatgyártás után be kell méretni.
mail: mc1@freemail.hu
Hátha segitek: 1régi karbis könyvből fotóztam.
és igazábol nem széthullos. Az elmult 2 évben pár db fötengelyt csinált a petró nekem, és recseget ropogott a szétnyomó mikor szétszedte. nem bántani akarom a p20-ast de közel sincs ilyen sajnos a felhasznált anyagok minösége. Mellete a sok kokánymunka bizony számos 20as tengely van a petrónál amit teljesen gatyába kell tenni fémszorni keménykromozni csapot csinálni bele etc. Az rd is akkor lessz cipzáras ha össze van kokányolva.
ö a többet. Az a kép valojában csepelen a 6óráson készült 80egynehányba,van nekem is pár képem róla. az élen szabó bregyoval.
a legjobb viszonyszám 1,6 igy a gyári 190 jelzés kb 115-118 felel meg, de ez csak viszonyitási alap,ahogy az mzoli is emliti.
A zinternet monnyon le.
2 gumi
kerékcsapágyak, porvédők
láncszett
első teló olaj , porvédők, szimeringek
fékbetétek
blokkban szimeringek
teljes fényezés
fékkar, kuplungkar
űléshuzat
Alapvetően szerintem a számozást el kell felejteni, csinálni kell dörzsárral egy sorozatot, föntről lefelé kell menni és jóccakát.
A számozás csak viszonyításnak jó.
(szerintem)
Valami négyütemű elektronika volt összekötve egy ypws 350 állórésszel és az elektronika a reflektornak a vezetékéből kapta az áramot. a gyujtótrafó meg a világításra vezetékére és az elektronikára volt rákötve...késsz csoda,hogy beindult úgy..még most sem értem hogy
A kép a kotori (cattaroi) öbölben készült.