A 85 fok valóban a rendes üzemi hőmérséklete. De ha alapjáraton 20 percig ketyeg egy helyben vagy a városban szívsz a lámpákkal akkor simán felmegy 100 fok fölé.
Fogalmam sincs mi baja lehet.
Akkor megnyugodtam egy kicsit,köszi a választ...! Valaki 85 fokot irt csak azért...! A tudatlanságomért pedig elnézést,de új vagyok ezen téren...! Az alapjárat s az,h esetleg leáll egy karbi szinkron és fúvóka tisztitás után rendbe jöhet vagy nagyobb lesz ott a baj?
A vízhűtéses motorkerékpárok hűtőrendszere akár az autóké nyomás alatt van ezért a víz nem forr fel bennük 100 fokon. Városban simán mutathat a jelző 105-110 fokot is és ez normális. Ettől nem megy tönkre a motor. (Ez mondjuk full motorkerékpár alapismeret).
Az, hogy elmegy az alapjárat viszont már nem normális.
Csak a baj van...! Olvastam azt hiszem tegnap,h van egy illető akinek ugyan az a moto baja mint nekem,de nem találom az egyént,h megkérdezzem tőle mire is jutott...! Szóval egy 99-es R6-ról lenne szó...! Faszául indul nincs is semmi baj vele amig el nem éri a 90-93 fokot ( bár még egy nagy kontroll kell mert mst jutottam a géphez és nem tudom meddig állt ) ,de ahogy felmelegszik a viz 90fok felé(!) elmegy az alapjárat teljesen,gáz adásra szinte alig reagál,sőt a motor le is áll és nem akar beindulni amig le nem hűlt egy bizonyos fokra...! Ma járattam alapjáraton kiváncsiságból,h meddig megy fel a viz hőfok...! 98 fokig vártam aztán tovább nem mertem...! Miért van ez? Én kint vok külföldön s ha 7 végéig találok valami értelmes és nem csillagász árral dolgozó szerelőt átnézetném csak nagyon érdekelne,h mi lehet ezen probléma oka!KÉRLEK SEGITSETEK ha valaki már esetleg járt igy s tudja mi lehet a bibi az válaszoljon nekem...! Köszi előre is! Nektek pedig széles utat és még sokáig jó időt!
koszi a valaszt. es most mi a teendom vele? mivel indul a motor es raadasul eleg konnyen is, igy azt gondolom h jo a szenzor. toroljem csak a hobakodot es figyeljem, h ujra visszater, vagy nezessem meg? esetleg injektor szinkron? vagy vezermu lanc csere? szerinted?
A Cylinder Identification Sensor-t más motorotn Camshaft Position Sensor-nak (CPS)-nek hívják.
Ezzel "szinkronizálja" a fotengelyt-t és a vezérműzengelyt, azaz azonosítja az aktuális hengert.
Az a szenzor s hengerfej tetején van, ha jól emlékszem. Elméletileg ha ez a szenzor rossz, akkor a motor nem is indul.
Az volt a baj,h sokat állt!:) Most kapott meleget a kicsike és faszául működik...!De viszem átnézetni mert szerintem a karbit ki kell takaritani meg a gyertyákat is ki kellene cserélni...!Felmelegszik és nehezen kapja el a fordulatot,le akar állni,olyan mint ha nem kapna anyagot majd egyszer csak elkapja,de utána megint ugyan ez!Szóval szerviz és egy alapos átvizsgálás,de legalább megéreztem az "izét" :) !SZÉLES UTAT MINDENKINEK! (amúgy mennyi az üzemi hőfoka ezeknek?)
Újabb hibakódom van :( most 11-es a kód.
Lehet ez még mindig azért, mert az alapjáratom nem szabályos?
Vagy mit is takar pontosan a 11-es hiba kód?
Ezt találtam:
"No normal signals are received from the cylinder identification sensor when the engine is started or while the vehicle is being driven."
Infó...! Az olaj jó és nem baj,h 40-es...! Mivel állt és nem tudni meddig lehet,hogy a lamellák össze vannak/voltak ragadva...!Holnap megjáratom jobban,h melegedjen fel rendesen,járjon át az olaj mindent ahogy kell s ha nem javul akkor lamella lesz...
Amúgy Én külföldön élek 4 éve s azért is nehezebb a tanács kárás...! Voltam egy hatalmas motor szalonba ahol MINDENT kapni és nem láttam csak 40-es olajokat és minden más félét de 30-ast nem...! Na de majd meg irom,h mi lett a szitu...!
A váltó nem külön olajzáson működik hanem amilyen motorolajat öntesz a gépbe az megy a lamellák fele is :) és ha ez nem megfelelő akkor lehet ez a probléma mint nálad, bár még 1000 más is.
Nekem 2005 ös R6-om van én Motul 300v 10W40 -et nyomok bele. Valaki szerint felesleges mert ezt csak akkor kéne ha MINDIG magasfordulaton(pályán)használnám a vasat, de nekem így nyugodton a lelkem és a motoré is(igazi 5rugó literje de tudom hogy jó!) :)
Bár a motul 5100 10W40 is elég f.sza olaj és az ilyen 3ezer ft körül mozog literje. A többiről nem tudok véleményt mondani!
Hoppááá...! Akkor lehet itt ugrik a majom a vizbe? Cseréltem,de motor olajat...! Igaz 10W-30 - ast mondtak de csak 10w 40-est kaptam...!Azt mondták a shopban,h az nem baj?Ezek szerint igen? Mert akkor engedem is le...! De mi köze a motor olajnak a váltóhoz? (BOCSI HA NAGYON HÜLYE A KÉRDÉS CSAK CSODÁLKOZOK,MIVEL AZ ELSŐ NAGY MOTOROM...)
Fogalmam sincs mi baja lehet.