Áhh, a pályamotorozást nem nekem találták ki, sok pénz nagyon... Max 1-2 alkalommal elmegyek, csakhogy kipróbáljam milyen is. Attól nem fog bekrepálni az FZ6 sem (jelenleg az áll nyerésre). Ez még, ami nagyon tetszik a Yamahákban, a megbízhatóság, és szervízháttér.
Az a Ducati gyönyörű, de nem akarok amúgy V2-t kezdőként semmiképp, pláne olaszt. Egy 600-as S4-ben azért csak lesz annyi nyomaték, hogy jól ellegyek vele legalább 5-8 évig....
FZ topicba is bele-beleolvasok, van ott egy pár nagyon durva túrás arc, legalábbis egy-két adatlapon amilyen fotók voltak...
Úgy elmennék én is mocis haverokkal körbejárni a világot...
tény, hogy húzósabb az injektoros esetleges javítása, de ritkábban kell hozzányúlni, mint a karbishoz! Nézz át az FZ fórumba is. Van akinek 90.000 felett jár a számlálója, megjárta vele Európát és Afrikát (!). A szerelő mester, akihez viszem, pedig már 54.000 km van a 2005-ös FZ6-jába. 0 meghibásodás! Jó olaj, rendszeres karbantartás, s meghálálja a VAS. Szelephézagot SEM kellett állítani neki a sajátján. Ellenben, aki jár pályázni, vezérműlánc + szelephézag állítást is meg kell ejteni. (Nem pálya csúcsokat dönteni való). Erre az R6-nál soha nem is lesz jobb gép.
Le a kalappal előtted/előttetek! Én egyszer ütöttem így ki magam, 26 óra ébrenlét 2 redbullal, aztán 14 óra alvás. Én átlag 5-6 órákat alszom gyermekkorom óta. Nagyon durva volt. Átérzem az akkor érzett fáradtságod.
Nekem kocsival eddigi rekord: 2 ember (a sógorom és én) 3nap alatt több, mint 3500 KM. A legtávolabbi pont Hamburg volt (kerülővel), a keleti határtól (Ártánd). Na az tényleg halálosan kimerítő volt, mert megállás nélkül vezettünk. Csak a különböző alkatrészek beszerzésénél, illetve alkudozásokra áltunk meg. 2 rekesz BOMBA tartotta bennünk a lelket, mert én nem tudok haladó kocsiba aludni. Hazaérve 28 óra alvás követte...
carlo75: Igazából nem tudom, ez miért jelentene számomra különösebb veszélyt, hogy erősebb gázadásra kitör a hátulja. Annyi gázt kell adni, amivel szépen elindul. Egy erősebb 250-est is ki lehet csúsztatni, ha az ember nincs észnél. Tisztelni kell az erőt a motorban, ez tény. A robogóm is tiltakozik rendesen a hirtelen gázadástól, szóval ezt már megszoktam.
grZack: Jó hallani, hogy jól van a Hayabusás, az a motor egy vadállat... :D Bátor ember. :)
Nekem egyhengeresből elég volt a robogó egy időre... Ha kocsiból indulok ki, akkor egy V2-es lenne a legjobb barátom (kocsiból is a nyomatékos dízeleket kedvelem inkább) de viszont az kezdő motornak nem az igazi ekkora ccm-el, az S4 sokkal "elnézőbb". Meg azért van feelingje, ha az ember elkezdi izomból pörgetni, és hirtelen megérzi az erőt...
Illetve, ahogy egyre jobban beleásom magam a témába, annál szimpatikusabb mind az R6, mind az FZ6...
Sajnos ez a környezetvédelmi őrület egyfelől hihetetlen jó, mert nagyon kell, hogy egyre jobban kényszerítsék a gyártókat, hogy kíméljék a környezetet, de sajnos a teljesítmény néha picit megissza a levét. Én azért örülök, dugóban állás közben sokszor elgondolkozom, hogy nem szeretném ezt a szmogot szívni folyamatosan, életem végéig... 2T motort is emiatt nem vennék semmiképp, nem kell nekem privát gyárkémény... Az injektorral amúgy csak a szervízköltségnél van kis szívás, nem olyan egyszerű/olcsó, mint a karbi.
ZsZolee: Én kocsival egyszer mentem egyhúzásra, néhány rövid megállással 650KM-t. Épp elég volt... Robival olyan 60KM a max. De robin inkább az úthibák a gázosak, nem is a táv. Mociból is asszem kényelmes kell, hogy ezt a távot el bírd viselni. Nem semmi, ha az R6 ezt is tudja. Mondjuk nyilván sok múlik az ember testméretein, pár cm ide vagy oda nagyon nem mindegy már ilyen hosszú távon...
ZsZolee a felhasználónevem, de a jailbreak miatt most egy ideje nem vagyok fenn a neten (nehogy lebukjak ). Ha lesz Custom firmware, akkor ismét fenn leszek...
Kispok: Bocsi, akkor félreértettelek! Gondolom te se gondolod, hogy ahol 50-el lehet menni én is max 50-el megyek?! Természetesen én is van amikor gyorsabban megyek, hisz visz a forgalom és nem a kilóméter órát nézem, hogy aztán pukkanjak egyet az előttem fékező kocsiba...
A második részével én is maximálisan egyet értenék, ha nem lenne most ilyen kurvára magas a benzin ára... :) A XBox vs. Ps3-nál pedig én is egyértelműen csak a PS3-ra szavazok, mert nekem is az van. :) (amerikai 60GB-os...még az első közül).
Egy szónak is száz a vége, félreértettelek és ezért bocsi!
Scbali: Ezt a hozzászólást, mintha én írtam volna, csak más nicknévvel. :) Én is 186 vagyok és tökéletes az R6R. Bár mindenki azt képzeli kicsi...
TommyRider: Meg tudlak érteni. Bár én 400 KM után nem voltam fáradtabb, mint kocsival letolva... megszokás és elszántság kérdése. Dolomitok...várjatok!
Safety Hungary-t én is ajánlom. 2 naposon voltam. Sok mindenre megtanítanak! Megéri a 25-öt is, és a dupláját is! én tavasszal megyek ismételni. bármi áron.
"kezdő motor" : ismerek olyat, aki hayabusát vett kezdő motornak, még él köszöni szépen és 17.000 km-t tett bele. Igen, kipróbálta a 300-at is.
Van aki 1800 ccm-es VZR-el kezdi (100 kg) és imádja.
Van aki utálja a V2-t, L2-t (ducati) S4-et, szereti viszont a boxer 6-ost. Ki kell próbálni sokmindent. Én most egyhengeresre vagyok gerjedve ... hajt a kíváncsiság :D
Sor 4-re, karbisra, injektorosra elmondható. Ha nem húzod, nem megy, ha húzod megy. Injektorosok főleg az EUR normák miatt érezhetsz hullámhegyeket, völgyeket (4-5-6-7 ezres fordulat között/körül) motorja válogatja hol.
Karbis szebben jár. Kell a szivató? --- nekem injektor kellett :D mert elegem volt a manual szivatóból, ami szivatott rendesen.
Barátnőm 250-es S4-et hajt, imádja.
Én viszont 600 ccm alatt nem vennék S4-es motort (egyéni vélemény).
Nem olvastam végig a hosszas levelezést, de látom, hogy R6 vs Fazer a kérdés.
Én 3 évig használtam egy FZS600-at és azután vettem egy R6-t. A kettő ég és föld. Persze mindent lehet mindennel, de én azért váltottam mert a pályázás irányába mentem. Előtte persze a Fazerrel is mentem a ringen és rövidebb túrákat mentem R6-al is.
A tapasztalatok alapján hosszabb túrára, csomaggal egyértelműen Fazer, sportos motorozás egyedül R6.
És én azért figyelnék azokra akik nem tartják tökéletes választásnak a robogó után az R6-t. Tapasztlattal és versenygumival is volt olyan, hogy ha nagyot nyitottam a gázon, akkor elment a háta. Persze ez a te csuklódtól függ
Nagyon nehéz kérdés, mert az R6 számomra a legszebb, de csak kicsivel marad le a ráncfelvarrt FZ6 Fazer S2, viszont a praktikus szempontok a Fazer mellett szólnak.
Mindenesetre nagyon köszönöm a hasznos infókat neked is. Nagyon megnyugtattál, hogy tud kezesbárány is lenni a moci, és lehet vele "kezdő" motorosként is menni. Ez viszont a motor rokonsága miatt akkkor az FZ6-ra is igaz. Pár motoros mániája, hogy robogó után életveszélyes egy 600-as, és mereven próbálnak lebeszélni, oda se figyelnek, mit mondok... Egy nyomatékra hangolt V2 talán, de egy pörgős S4-es? Butaság...
Szerintem azt vedd amilyek tetszik!
ha tényleg sportmotort akarsz és tetszik az r6 ne hagyd magad lebeszélni.
2m-es magassághoz nem tom mennyire passzol én 186cm vagyok és tökéletesen jó a motor sőt még városba is. szerintem butaság hogy városba nem való. 200km-t mentem vele eddig egyhuzamba és nekem nem volt kényelmetlen. bár én beleszerettem mikor megláttam szóval le se tudtak beszélni az r6r-ről.
hiába mondták hogy a honda legjobb városba suzuki megbízható yamaha meg inkább pálya. 1iknek sincs olyan brutál kinézete mint az r6r-nek. nah jó lehet elfogult vagyok de naon eltalálták ezt a szériát. kibaszott szép.
városi fogyasztás szeritnem meg már mind1 hogy 6 vagy 7-8.
ahogy olvasom nem vagy 1 "őrült motoros" 150-es tempónal hosszú távon 5.5-6 literrel is elmegy ha nem forgatod szét. városi 6 alá szentem nehéz levinni de a kinézet a hang és a feeling szerintem kárpótolja azt a pár liter benzint.
jól gondold meg mire akarod használni a motort és csak utána dönts. én nem fogok pályázni vele városba és túrára vettem de nem bántam meg hogy ezt a típust választottam.
amúgy nekem ez az első motorom és olyan kezesbárány, hogy azt el se tudom mondani. ha nem húzod neki nem megy ő, de ha akarod akkor az aszfaltot is kikaparod magad alól.
100 szónak is 1 a vége. én csak ajánlani tudom.
Köszi szépen a hasznos infókat! Asszem én is FZ6 mellett döntök, bár én a félidomos mellett, főleg a gyakorlatilag alig kisebb tudás, és mivel kifutó, jelentős kedvezmény miatt.... Haverod mocija gyönyörű, a kis kémyényecskék is ütnek.
Tökéletesen meg tudlak érteni, én robogóval is alig tudom betartani a sebességhatárokat... Többet megyek 60-70-el, mint 50-el... Mondjuk hozzátartozik hogy csak olyan útvonalakat, amit úgy ismerek, mint a kisujjamat. De ez inkább azért van, mert utálom, ha előzgetnek. És nem azért utálom, mert fú, gyorsabb, de ciki, hanem mert 5 előzésből 3 majd feldönt, vagy a szembejövőt nem várja meg rendesen, azt satuzhatok, hogy a marhájából ne legyen pástétom...
Így már tökéletesen értem, mire gondoltál a fordított telóval. Bár halkan megjegyezném, hogy az összes felsoroltra jó okod van...
Nem tudom, feleséged mennyire elvetemült motoros, de azért egy 1000-es gép R1 blokkal már eléggé a profik játékszere, nem olyan megbocsájtó, mint egy "kis" 600-as.... Ha újonann akartok FZ6-ot, akkor most akciós, mivel az FZ8 és XJ6 miatt kifuttatják végleg.
Amúgy szerintem a legideálisabb túramoci ezek között majdnem minden tekintetben az FZ8...
A vásárlás még odébb van sajnos, kb 1-2 hónappal... De mindenképp lesznek képek.
ZsZolee
Félre ne érts Én nem azt mondtam hogy 200-al megyek a városban hanem azt hogy többnyire nem tartom be a sebességhatárokat mert egy ilyen mocival nagyon nehéz megállni hogy ne húzd neki.
De ha 50-helyett 60-70-nel megyek adott esetben az is már több mint a megengedett. És bárki bármit mond Mi motorosok már csak ilyenek vagyunk.
Aki meg 50-el akar menni az vegyen robogót arra az is jó
ezzel nem fikázom a robit mert Én nagyon szeretem azt is és sebesség túllépésre sem bíztatok ezzel senkit de hát ez az igazság a motoros egy picit mindig gyorsabban megy mint kéne de ez nem azt jelenti hogy 200-al !
Na mindegy nem vagyunk egyformák és nem is vitázni szeretnék csak hát van véleményem, ez ilyen.
Sima teló is hibátlan nem azt mondtam hogy nem jó hanem azt hogy Én nem vennék.
Nem vennék piros autót, nem vennék 2000cm3 alattit, nem vennék 6hengeresnél kissebbet, nem vennék suzukit (autót), nem vennék X-box-ot (PS3-am van) stb-stb-stb és mindezeket nem azért mert ezek nem jók hanem mert Én ilyen vagyok.
Egyébként a feleségemnek mostanában lesz meg a jogsija és neki Én is FZ6N mociban gondolkodom mert az is nagyon jó szerintem, bár igaz ebből is az ezrest venném ha lenne rá elég pénzem.
Nem, ő a Safety Hungary-t link ajánlotta nagyon melegen. Az Erste-t nem tudom, ki tartja.
Én még igazából nem voltam, nekem még korai, idén kezdtem robogózgatni, még idén le akarom tenni a nagymocis jogsit, venni valami jó gépet, amivel tudok túrázgatni, és utána fog jönni a vezetéstechnikai képzés.... kb. 10-éves koromtól hegyikerékpározok, ami bár nagyon más, mint a moci, de nagyon nagy segítség, a robit is már ON/OFF gázzal használtam az első héten... Egyedül azt kellett picit gyakorolnom, hogy ugye a moci az az ellenkező irányba megy, mint a kormány nagyobb sebességnél.... Mondjuk nagyonnagy segítség volt még, hogy szintén ez a jóbarátom a rendelkezésemre bocsájtott néhány kitűnő motoros könyvet is, és ez is megér egy misét: link
Bár ez inkább kezdőknek való, de hátha találsz benne egy-két hasznos dolgot tapasztaltabb fejjel is, ártani biztos nem árt.
HSM: Egyik havernak pont fz6 -ja van és szoktunk cserélni sőt volt hogy 1 hétig is nálam volt az ővé. Nyomatékba viszont alul több van az fz6-ba mint az én r6-omba. Ezért is váltok én is tavaszal, meg elég volt a hasalásbol. Az volt legjobb mikor 1 hét után visszacseréltük hogy fájt a hátam mint állat meg azt se tudtam hogy üljek a motoron. Viszont a csere arra is jo volt hogy igy láttam sportmotorral azért szarrabb forgoldni kis helyen. Mig én fz6 tal pik-pak megfordultam addig haver mert tologatta ide oda:D Vszinű én is fz6 nál kötök ki vagy fz8 még nem tudom. Mutizok egy képet haverérol:) Két leovince meg amit szol:D Nyugodt szivvel ajánlom az fz6-ot. Amit meg sztem tudnak ezek a futóművek utcára bőven megfelelnek.
Valószínűleg igazad van, az R6-al kapcsolatban. Honda és az Erste motorosképzés, ha jól tudom ugyanaz?! Mik voltak a tapasztalataid? 2 vagy az 1 naposon vettél részt?
Van egy sejtésem, hogy az R6-osod miatt kezd viszketni a jobb tenyerük.... Olyan ez, mikor robogóval kétszer annyi autós akar letolni városban bő 70-es (!) tempóval mintha ugyanarra kocsival mászkálnék 50-el... Vagy ha haver Audi A4-ét vezetve pl. feltűnően sok olcsóbb autós kezd szívózni.... Csak azért is elém vág... Sajnos sok ilyen ember van. Szerencsére én is megéltem kocsival és bicajjal is egy-két igen meleg szituációt, hogy felfogjam, a forgalom és a sebesség nem játék.... Nekem a Honda vezetéstechnikai képzését ajánlotta nagyon egy jóbarátom, gyakorlatilag előírta, hogy menjek el. Rengeteget lehet ott tanulni szerinte.
Az a Ducati gyönyörű, de nem akarok amúgy V2-t kezdőként semmiképp, pláne olaszt. Egy 600-as S4-ben azért csak lesz annyi nyomaték, hogy jól ellegyek vele legalább 5-8 évig....
FZ topicba is bele-beleolvasok, van ott egy pár nagyon durva túrás arc, legalábbis egy-két adatlapon amilyen fotók voltak...
Úgy elmennék én is mocis haverokkal körbejárni a világot...