Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na úgy látom ma a regényes kedveteket vettétek elő! Na "fosok" én is egy két véleményt.

kispok: Bár ott tartanék, hogy a futóművet kellene állítanom... sajnos vagy nem sajnos én az autóbalesetemből elég sokat tanultam és ezért többször meggondolom, hogy mit vállaljak be. A városi száguldozást sose értettem meg, mert nem csak a saját életeddel játszol, hanem másokéval is. Persze aki több éves tapasztalata van (mint neked), az tudja, hogy mikor húzhatja és nagy eséllyel túl is éli a dolgot. Viszont vannak újondok (mint én), akik az utcán eltépő motorost utánozni akarják. Én nem, de erre is láttam már példát az eddigi rövid pályafutásom során. Amire ki akarok térni, az az, hogy miért nem lehet közúton normálisan közlekedni egy sportmotorral? Miért kell állandóan tépni? Aki ilyen vadállat, az miért nem megy pályára? (ne vedd személyeskedésnek, ez csak amolyan költői kérdés). Próbálok a kerületemben haverkodni motorosokkal, de egyszerűen lehetetlen, mert mindegyik 200al (ez nem vicc) megy a főúton és én nem akarok meghalni, ezért nem követem. Kinek bizonyítanak? Nekem nem. Csak lejáratják magukat...

grZack: Én is fogok menni, de csak jövőre vezetéstechnikai tréningre. Bizonytalan vagyok sok szituációba és ez pont azon segítene. Tavasszal ez lesz az első. Elvileg, mivel Erste-s a hitelem, csak 25e lenne a 2 napos kiképzés. Mindenki csak jókat mondott eddig róla.

HSM: Pont ez a véleményem a határról motorozásról. Mindent leírtál, amit gondolok. Nekem egy mondat van mindig a fejemben:"Jövőre is van nyár... miért legyen az idei az utolsó?!"
Sejtettem, hogy állítási lehetőség nélkül fújhatom, pláne ahogy olvasgatom, jó puha gyárilag az FZ8 is...
A rugócsere lehet nálam is esélyes, 90 kg körül van a versenysúlyom, most 100 vagyok... És mennék vele bőven utassal túrázni...
Az FZ6-R6 telóműtét ötlete nagyon bejön, frankón ilyen egyszerűen át lehet rá dobni? Passzentos lesz, nem kell nagyon "gányolni"?
Mert kicsit utánaolvasva valószínüleg az FZ6 lesz a befutó a magasságom és a megcélzott felhasználási terület miatt, de egy akár picit is jobb futóműre nem sajnálnám a pénzt...
Még annyi jutott eszembe, bár ez már inkább FZ6 téma, de az R6-ra is igaz a közös erőforrás miatt, hogy sokhelyütt írták, hogy alul nagyon nyomatékszegény a moci, ez tényleg így van? Valahogy nem akarom hinni, hogy egy felül bő 60Nm-es gép 3-4000-en ne tudjon legalább 15-20-at, ami már untig elég kéne legyen a lendületes haladáshoz városban.... (Persze, nem állat csapatáshoz, vagy 20%-os emelkedőn előzéshez, de lendületes haladásra igen)

Amúgy a határról... Az a bazinagy probléma a határon motorozással pláne nagy sebességgel, hogy sohase tudhatod közúton, hol lesz előtted valami para az úton (állat, olajfolt, brutál por, kavicsfelhordás, felgyűrt aszfalthullám, hogy csak a kedvenceim említsem), amit ugye ha határon motorozol, nincs lehetőséged már nagyon elkerülni, mert különben nem határon mociznál, ezért mindig bőven kell hagyni biztonsági tartalékot. Pályán természetesen más a helyzet, de ott nyilván bátrabb is az ember.... Közúton ráadásul nincs bukózóna meg kavicságy, ellenben jöhet szemből autó, szalagkorlát, fa, bokrok... Nem kellemes hely a landolásra egyik sem....
True story. Nem kétséges, tényleg jobb a fejreállított villa, de csak akkor ha állítható. Lemerem fogadni, hogy JOBB az én sima villám wilbers rugókkal + olajjal, mint az FZ8 állításmentes fordítottja.
Egy pár hagyományos villával szerelt gép.:
Hayabusa
CBR1100XX
Egyikről sem lehet elmondani, hogy nem stabil nagy sebességnél, vagy nagy sebességről történő fékezésnél.

Adalék, nagyban függ az is, hogy mekkora a pilóta súlya. Visz-e csomagot vagy sem, stb... nagyátlagban elmondható, hogy a japók 75 kg-os emberre lövik be a futóművet. Ezt pl konkrétan tudom az FZ6-omról. Amikor 80 kg voltam, s felült a barátnőm mögém nagy fékezésre rendesen letérdelt ez tény. Rugócsere után végig stabil volt, sőt, volt benne tartalék. Most, hogy csak 65 vagyok, ez a határ mégjobban kitolódott.

A határról még egy gondolat: Nem tudom Ti mennyire vagytok bevállalósak, én elmondhatom magamról, hogy eléggé parázós típus vagyok, de amikor volt rá lehetőségem a vezetéstechnikai tréningen, a kis CB500-at lábtartóig tettem az eltolt szlalomba is és az egyenes szlalomba is. --- pont arról szólt, hogy megismerjük a határokat, úgy tűnt számomra, én nagyon messze vagyok még az adott technika határától. Ami pedig valljuk be (cb500) ... össze sem hasonlítható egy R6-éval, v FZ sorozat bármely tagjáéval.

HOZZÁTÉVE: komplett első villa R6 átapplikálása FZ6-ba 130.000-ből kijön. Hátsó rugóstag 35.000 HUF, új lengővilla (mert egyébként vágni kéne 1cmx2cm-t belőle) 15.000 HUF, súlyra belőtt rugó újonnan max 20.000 HUF (az R6 rugója puhább, ezért kell egy másik keményebb rugó FZ6-ból, ha nem akarod a sajátodat szétszedni) s megvan oldva az állítható futomű problémája.
Abban teljesen igaza van grZack-nak, hogy normál használat mellett nem fogsz jelentős különbséget észrevenni de idővel ahogy egyre jobban megy a motorozás a géppel, egyre inkább észrevehető lesz, hogy sajnos kevesebbet tud a hagyományos megoldású teló a fordítotthoz képest, nem beszélve az állítási lehetőségeiről.
Amit alap esetben nem használsz ki de azért engem megnyugtat, hogy van még benne elég tartalék ha kell.
Az is igaz hogy Mi egyszerű kis motorosok (elnézést a profiktól ők nem ide tartoznak) nem használjuk ki sem a futómű sem a motor adta maximális lehetőségeket, de lehet úgy is motorozni hogy nem Te vagy a legjobb mégis megkínzod rendesen a gépet motorikusan is és futóművileg is
(Én ilyen vagyok, egy kicsit béna de adott szituációban kőkemény) ezért nekem alapelvárás a jobb futómű.
Bár van már pár típus ahol újra a fordított telót visszafordították de asszem ez még csak az enduró vagy a krossz gépeknél vehető észre, de lehet hogy tévedek.

Persze ez mind csak az Én véleményem, mer egy külön állatfaj vagyok, majd a többiek is véleményezik szerintem.
kispok, grZack: ne tartsátok magatokban, miért is jobb egy fejreállított teló egy jobb hagyományos állásúnál. Pl. az FZ8-on már fejreállított van, de az R6-oséhoz képest enyhén kasztrálva, ugyanis legjobb tudomásom szerint nincsen rajta a csillapítás állítására lehetőség. Úgy meg nem látom különösebb előnyét a sima FZ6-hoz képest... Mondjuk vicces, még a hegyikerékpáromon is tudok külön oda-visszaút csillapítást állítani külön-külön... Pár fejreeséstől már megmentett, hogy jól volt beállítva...
Amúgy azt nem hiszem, hogy bárminek, aminek köze van a motor úttartásához, annak csak pályán lenne haszna, mert egy esetleges vészhelyzetben életet menthet az akár csak picivel nagyobb stabilitás, manőverezhetőség vagy jobb úttartás, amire normál közlekedésnél valóban az esetek 99,9%-ában nincs szükség....
Szasztok! Nekem két R6-osom is volt de nekem elég volt a hasalos pozbol:) Jo gépek csak nem utcára lett kitalálva szélvédelme is jo de városba azért szarrabb vele forgolodni:) Nem tudom de nálam városba se szokott fel forrni sőt még a hűtő se kapcsol be, eddig csak 1 szer kapcsolt be venti az is pályán:)
Vkinek kellene ami a képen van jelezze. Utolso akcios ár 6000 ft én meg 13000 ér vettem:)
Az anya 1999-2009 ig jo r6 ra ill r6r-re.
A szirom 1999-2007 ig jo. szasztok
Egy tempós kunki után már kijön a különbség
De mint mondtam ez valszeg csak az Én fejlövésem
Jól tudod, de miért is? Sokat pályázol/pályáznál egy sport túra motorral, hogy kijöjjön az esetleges különbség?
Még annyit had tegyek hozzá
(bár valszeg ez csak az Én fejlövésem)
csak fordított első telós gépet vennék.
És sajnos az FZ-nél és a Fazernél is csak az ezresek kapták meg
ha jól tudom.
ZsZolee: Nekem is szerelem első látásra a 2005-2006-os fejreállított villás régi idomos R6, de ha nem jó a magasságomhoz, vagy arra a célra, amire kéne, akkor fújhatom. Ezért próbálok először tapasztalatokat gyűjteni. :)

grZack: Nem szeretném, hogy a pénzen múljon, sokáig szeretném örömömet lelni benne, és mint fő közlekedési eszköz is meg kéne állja a helyét. A max keret ahogy számolgattam kis hitellel 2 millió, de jó volna minél olcsóbban kijönni. Saját erőből olyan 1 millió a reális. Exhibicionista hajlamom minimális, de fontos nagyon, hogy nekem tetszen, különben tudom, hogy nem becsülném meg. Volt szerencsém amúgy látni egy új FZ6 Fazer S2-t, és örömmel konstatáltam, hogy ami a régi verziótól nagyon visszatartott, azt kijavították benne, nevezetesen a kézigránát formájú műszerfalat, a fejidomra "ráfolyó" plexit és a zártszelvény hátsó felfüggesztést.
Az R6-nál ugyanis az egyik, dolog, ami pokolian tetszett, az a fehér hátlapos fél-digitális műszeregysége, és nagyon hasonló figyel az új Fazeren. Meg azért a Fazer-en nagy pirospont a könnyedén feldobható hátsó és két oldalsó doboz lehetősége. Az R6-ra nem lenne szívem rátenni bármi ilyesmit. A komfortos futómű nem biztos, hogy hátrány az itthoni útviszonyok mellett, a kis 13"-os kerekű kemény rugózású robogómmal épp elég rémálom minden nagyobb úthiba... Persze, az R6 állítható csillapítású csodája egy más dimenzió (csorog is rá a nyálam rendesen, ha ránézek) de a FZ6 futóművére még komolyabb panaszt senkitől sem hallottam, sőt... Ami még az FZ mellett szól, hogy most 1,9millió akciósan, újonann, annyiért best buy, és nem kell esetleg többszázezret kidobnom, ha esetleg mellényúlok egy használttal...

norbeee: Jól jön a szélvédelem városban is, többször előfordult, hogy kicsit aláöltöztem robogón, és akkor nagyon jó volt bebújni az idom védelmébe, inkább a kényelmetlen póz, mint a jéggé fagyás... Amúgy igazad van, hogy fogyasztás nélkül nincs teljesítmény, de azért mesélnék egy apróságot... Volt nekem egy fél évig céges autó egy 1,4TDCI Ford Fiesta, hiába evett 5,5-6,5L-t százon, ha 80 felett előzni kellett, esélytelen volt, 50-60 között is necces, emelkedő halál, semmi erő nem volt benne, 60kg-os utast megérezte, és ez rettenet mód megkeserítette a vele töltött időt, dacára a kitűnő futómű/váltó/kormány és egyéb apró komfortos dolognak. Többször mentem haverom Skoda SuperB 1,9 PDTDI-jével, csak 35LE volt benne plusszban, +1L kellett neki százon, de azzal soha nem volt gond az előzés, emelkedő, öröm volt vele menni, takarékosan is, mert ha kellett, bármikor elő lehetett venni a szunnyadó erőt. Ez ugyanakkor a biztonságot is nagymértékben növelte, ha valami majom bohóckodott előtted/melletted az úton, nem csak a kormányra és a fékre számíthattál. Nekem városban ide-oda csorogni az 5LE-s robogóm is majdnem elég az esetek 70%-ában, túrában pályán is jó, ha 30-40 LE-t kihasználsz a gépből... Láttam youtube-on egy-két R6/FZ6 gyorsulást, azért félelmetesen durva, ha küldöd neki mindkét moci hogy megy...

kispok: Igazából inkább maradnék a racionalitás talaján, asszem megpróbálom mindkét típust kipróbálni, legalább az üléspozíciót, mennyire kényelmes, de sokan túráznak is az R6-on, szóval annyira vészes nem lehet. A 2M-es magasságom és a moci összeférhetősége már jobban birizgál... Akkor kapnék csak agyvérzést, ha egyikre sem férnék fel kényelmesen, amit kinéztem magamnak... (R6, FZ6 Fazer S2, Kawa 250R)

ZsZolee: A 800-as Fazer nagyon jó választásnak tűnhet, ha nem lenne leakciózva (gyaníthatóan miatta) az FZ6, akkor egyértelműen őt kéne vinni, pláne, mert a jóval nagyobb (és alacsonyabbban jelentkező) nyomatéka miatt esélyes, hogy erősebb és takarékosabb is, sőt városban kényelmesebben, kevesebb váltással használható a 600-asnál. Viszont használtan nincs, újonann meg 2,5 millióért picit drága, még az 1,9M is picit sok a kistesóért, legalábbis így 22 évesen a lehetőségeimhez képest, sajnos. Ja, és az FZ8 gyári kipufogódobja se bejövős, bár az viszonylag könnyen orvoslható.

grZack: 1000-es moci már nagyon nagy lenne nekem... Feleslegesen nagy, erős, fogyasztásban is tuti rosszabb lenne, mivel abban is forgatós R1 motor dübörög. Inkább egy kis pici haragos 600-as.
23ezer van benne!
Létezhet,hogy ennyit bírt?
Nem gyilkolom,nem vadulok,nem pályázok.

Köszi a választ!
Remélem nem lesz igazam!
Jó esetbe lamellákat kell cserélni + kuplung rugókat
rossz esetbe pedig a kosarat.
Sziasztok!
Help!
2003 r6 1-esbe váltás után "kúszik"-lassan megy előre,üresbe szinte képtelenség visszahúzni,a váltója akad stb.(melegen)
Gondolom nem emel ki.
Úgy látom mint ha keveset húzna a bowden a kuplung kulcson.
Próbáltam a kuplungkaron lévő állítót tekergetni de nem javult
jahh, sorry. Nem tudtam. Valóban! FZ8 frankó motor! kezdőnek simán vállalható.
Oké, de lehet a robogóról váltásnál kicsit erős lenne!
Én viszont inkább az 1000-es FZ-t.
Nekem sincs semmi problémám a városban vele, de én pszichopata vagyok azért
legális tempóval meg sehol nem tudok közlekedni, muszáj megforgatni mert nagyon kívánja.
Viszont, ha Fazer, akkor ne 600-ast, hanem a 800ast venném a helyedben. Nagyon jókat hallottam róla.
Kispók én is veled értek egyet. Viszont Fazer szerintem is jó választás, azoknak akik nem szerettek bele az R6-ba. Pár év múlva (ha) váltok, akkor én is egy komolyabb gépet néztem ki. Jó kérdés, hogy mire, mert az S1000RR, R1, 1098R és hasonlók, brutál árkategóriában mozognak. Viszont lehet addig lenyugszom ( ) és túragép lesz belőle...

Na de tényleg, nem értem, hogy miért ellenzitek városra az R6-ot, mert én szuperül elszórakozom vele?! Melegszik, ez tény, de viszont ha tudsz haladni, már visszahűl. Egy R1-el nem tudtam városban legális tempóval közlekedni, de az R6-al gyerekjáték.
Hát igen az R6-hoz elvetemültnek kell lenni, talán a Fazer jobb választás lenne, de ezt Te tudod csak eldönteni mennyire vagy őrült.
Én a világ minden kincséért sem ülnék át másra, hacsak nem egy 2005 utáni R1-re de ez még a jövő zenéje.
Azért az hozzátartozik, hogy az r6-nak akkor jó a szélvédelme ha befekszel teljesen a plexi mögé, ami nem túl kényelmes, főleg nem egy 190 magas embernek (én is annyi vagyok), bár olyan 120-ig elég elviselhető a szél. A fejidomos Fazernek biztos, hogy sokkal jobb a szélvédelme, és biztos lehetsz benne, hogy az sem megy rosszul. És ha főleg városban használod akkor szerintem felejtős az r6, ahhoz kényelmetlen. Én az enyémen alig bírom húzni a gázt, ha elfordítom koppra a kormányt jobbra. Amúgy meg ha sportmotort akarsz venni, ne érdekeljen a fogyasztás. Nem arról szól, az r6 (most szigorúan az enyémről beszélek) 8000 alatt úgy megy mint egy 400-as, fölötte kezd el menni, de ott már eszik is. Ez ilyen, nafta nélkül nincs teljesítmény! Száz szónak is 1 a vége, szerintem is a Fazer jobban jársz.
Szót kell emeljek az FZ6 védelmében. Jól mondod, nagyon jó motor. Nekem is minden álmom egy 2006-os R6R, DE nekem az a motor túl magas és hegyes. Beismerem, nem vagyok versenyző alkat, sem 170 cm, hogy minimálisan leérjen a lábam a gépről. Így FZ6 mellett döntöttem (Naked verzió), nos ez is megy lazán 190-et, akár tartósan is. A fejidomos pedig a lényegesen jobb szélvédelme miatt mégtovább húzható. Nem olvastam vissza sok hozzászólást, nem tudom mennyi pénzed van, s hogy mennyire vagy exhib, de a különbözet feléből személyre tudod szabni a vasat. Ha még teljesítmény kell, kipuffot rá + PC-t. Ha túrásabb alkat vagy, feltudod dobozolni (kappa szett nagyon meggyőző). Amit viszont mindenképp tuningolni kell, az a futomű. A fejidomos komfortosabbra van hangolva, emiatt választottam a naked-et, de az is túl puha volt (főleg az eleje), így rugót + olajat érdemes cserélni. Fémhálós fékcső kötelező tartozék. R6 nyilván lényegesen jobb futoművel + fékkel van szerelve. Ellenben a városban kevésbé kell bűvészkedni a nem oly hegyes villaszög miatt. Fogyasztás. Nekem az abszolút minimum 3,8 volt. Az átlag 4,3-4,5. Most sport kipuffal 5-5,1. Városban, s azon kívül. 190-es menetekkel, s dugókkal együtt is.
Ja igen, 280 EUR-ért teljesen fel is öltöztetheted a fejidomos FZ-t. Idős(ebb) emberként mondom, dönts bölcsen, egyikkel sem fogsz rosszul járni.
Én nekem 5 éve alatt, csak az R6 jöhetett szóba. Mivel nekem szerelem volt első látásra/kipróbálásra. Persze én tőlem sose fogsz nyavalygást hallani, hogy kényelmetlen, de ez a motor olyat tud adni, amit másik nem. Ha akarod kezesbárány és elrobogózgatsz vele kényelmesen a városban, de ha akarod vadállat, ha 10e fölé pörgeted. Tehát végszóként, ha erre a motorra vágysz ne vegyél másikat, mert akkor mindig arra fogsz gondolni, mi lett volna, ha...

Na jó nem bírom ki, kivettem a mai napot és elgurulok Vác, Veszprém, Esztergom felé...
kispok, szegaga, ZsZolee, TommyRider köszi az infókat!
Tudom, nem kifejezetten erre való, de ez az a motor, ami úgy megindít bennem valamit, nagyon tetszik...
Ajánlották még nagyon az FZ6 Fazer S2-t is, hogy bár nem olyan sportos, mint az R6, de az is kitűnő gép, ráadásul sokkal kényelmesebb, és azon inkább elférek, mint az R6-on, és még jóval olcsóbb is. Mondjuk az csak félig idomos, nem tudom, mennyire gáz, de kicsit tartok tőle, hogy nem olyan jó a szélvédelme emiatt... Még a Kawa 250-es ninjájával szemezek, de az szinte tuti, hogy kicsi lenne, és még félő, kicsit gyengébb is, mint amivel felhőtlenül elégedett lennék hosszútávon, pedig külsőre az is nagyon bejön, jobban, mint az FZ6....
A fogyasztás azért lényeges, mert nem akarok én sebességrekordokat döntögetni, a "használati idő" 90%-ában extra takarékos módon használnám, de azért a maradék 10%-ban nem baj, ha van még hova húzni a markolatot, nagyívben téve az akár kétjegyű átlagfogyira...