Köszi.
6-ban 299 az ok, de az 5. érdekel.
Tegnap lent voltam cimborámmal siófokon, és lefelé cseréltünk motort.
K8 1000 alattam (85 kg, 184 cm) 5.-ben letiltotta a 299-et...
Visszafelé a sajátommal jöttem, de mindig kijöttek elém. 283 az még megvolt 5.-ben.
Évente átlagban 5000 km -rt szoktak menni, szóval hihető a 60 ezer!
Nekem vásárlásnál fontos, hogy kitől veszem meg a motort, látni akarom a tulajt, mert bizonyos dolgokat ki lehet nézni belőle...
A motort, csak esztétikailag tudom megnézni, hogy látok-e valami sérülést, javítást stb. , én mikor vettem szóltam egy szerelőnek, beültettem a kocsimba, és elvittem magammal.
5000 Ft-t, de legalább megnyugtatott, hogy nem hulladékot vettem
299 et megy, de azt elérhetné gyorsabban is
egy cimborámnak van egy 2000 körüli r1-e, francia és le van fojtva...
1ben és 2ben leforog, de harmadiktól csak 8000-et pörög...
találkozott valaki ilyesmivel?
És ami még szerintem fontos, hogy legalább 3 motort nézz meg a kiszemelt típusból, hogy legyen viszonyítási alapod.
Én 6db RN12-t néztem meg, mire az enyémet megvettem (ill. 2db 2006-os CBR1000-et, mert még az is benne volt a pakliban).
RN09-en nem ültem, de pl 2004-be az új RN12-ről ezt írták a motorcycle-usa.com-on:
With an MSRP of $10,599, the new R1 is just $300 more than last year, but in my estimation it's at least $2000 better than before.
Várpalotán a Yamaha szalon tulaja szerint az RN12-nél nyersebb motor. Nem annyira lágy, egyenletes a teljesítményleadása.
A használt dolgok vásárlásakor nagy hátrány a naivitás. Tudni kell:
1. milyen karbantartási periódusok vonatkoznak általánosságban a kiszemelt motorra (különben ott etetnek meg, ahol akarnak)
2. milyen állapotoknak kell uralkodni egy újszerű és/vagy több tízezret futott példánynál = a motorra van írva a km (különben ott etetnek meg, ahol akarnak)
3. mi a reális ár a piacon egy adott állapotú (költségmentes, kopott ez-az, törött-foltozandó, stb.) példányért (alku helye)
A tulajtól kapott válaszok alapján lehet kalkulálni a járulékos költségeket, vagy akár elállni a vételtől, hiába tetszik a motor.
Nincs nagy tapasztalatom ezen a területen, de inkább a használat ill. karbantartás dönti el, hogy sok a 60 000km vagy sem.
Ismerek olyan SV650-est, amiben több mint 100 000km van, és semmi baja. Kollégám úgy adott el egy FZ600-ast több mint 100 000km-el, hogy motorikusan az is kifogástalan volt.
Ha hidegen nem tépik, nem üvegelik folyamatosan, és a kenésére/hűtésre odafigyelnek, kimegy a világból.
Szerintem.
Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni, motorvásárlás előtt állok és kicsit naív vagyok.
Van egy ismerősöm aki árulja az R1-ét 600 ezerért, 2002-es modell de csak az a baj hogy már majdnem 60 ezer kilómétert belerakott, de friss műszakis. Érdemes e megvennem, vagy még nézelődjek mert ez már túl sok kilóméternek számít. Kívűlről amúgy gyönyörű a motor de még nem próbáltam ki. Válaszotokat előre is köszönöm.
No,a piros az szerintem tárgytalan mivel többszöri próbálkozásra sem veszi fel a telefont,a szürkébe pedig van kilóméter bőséggel..30párezer van benne úgyhogy nézelődök még egy kicsit hátha találok egy kicsit kevesebbet futott példányt..
Mennyire lehet ezeket az órákat tekergetni? Tudom magyar betegség ez a csavargatás bár nekem akárhány motorom volt soha nem foglalkoztatott ez a tekergetéses dolog..
A motorvásárlásban sokat segít, ha valakinek volt már - mindegy milyen - új nagymotorja. Ekkor tudni lehet, mi és hány km vagy milyen használat mellett hogyan kell fessen. ...
A motorokat meg kell nézni, ha lehet (pl. távolság), mindkettőt, alaposan és összehasonlítani a látottakat, különös tekintettel a km-re. Tényleg újszerű motornál - mint pl. az enyém volt - már a próbakör sem érdekes. Használtabb motorhoz jól jöhet egy mechanikus zajokra jó hallású ismerős, ill. kompresszió és veszteségmérés.
12ekm ritkán reális, én az R1-el mentem át kocamotorosba (a többihez képest alig jut idő motorozni) de a nálam töltött 3-4 szezon alatt becsúszott kb. annyi (a GPZ-vel meg ~15ekm / szezon). Divatmotoros első tulajnál el tudom képzelni, aki inkább az autóját nyüstöli.
Én a szürkét venném indok bukógomba micron dob és ha jól látom egy öhlins kormánygátló van rajta +uj láncszett .a piros teljesen gyárinak tünik de csak tünik ha jobban megnézed ahová a bukógombát rögzitik mindkét oldalon hiányzik az a kis müanyag idom. meg a szürke a legszebb szin ebben az évjáratban
Köszönöm a lehetőséget és a nemes gesztust de motor nélkűl nem tudnék eljutni a motoros találkozóra..Kocsim nincs,tömegközlekedve meg nem az igazi lenne a dolog
Há igen az ár nagyon fontos
Viszont lehet hogy a fiatalabb relatív olcsó moci gondolok(2004-2006)
Szarabbúl néz ki(sok km,csúszott idom,stb.........)
Mint az öregebb(2002-2003) drágább moci.Ez az én véleményem.
Én 1150000 ft-ér vettem tavaly novemberben.
Most ennyiért lehet venni 2005-öst is.
Remélem sikerül választanod
Jóóóóóóóóóóóóóóól nézz körül.
BIGA.
6-ban 299 az ok, de az 5. érdekel.
Tegnap lent voltam cimborámmal siófokon, és lefelé cseréltünk motort.
K8 1000 alattam (85 kg, 184 cm) 5.-ben letiltotta a 299-et...
Visszafelé a sajátommal jöttem, de mindig kijöttek elém. 283 az még megvolt 5.-ben.