Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

na ja de nekem kozuton nem megy csak nemtom milyen szar uton, igaz ez regi kep megy jobban is de igazad van zema csak hat kozuton az en gumm csuszik .. a tied nem
Zema!
nekem meg tz R em -
Ő is ;)
Mindenki tanuljon meg sztopizni.
Amellett, hogy nagyon jó móka és baromi látványos, sokkal nagyobb biztonságot és kontrollt ad vészfékezéskor. Nem fogod magad összeszarni, ha megcsúszik az eleje, vagy ha nagyot kell fékezni és megindul a segge felfelé. Rengeteg olyan szituációm volt már nekem is és a barátaimnak is ahol az mentett meg minket, hogy tudtunk sztopizni és tudtuk meddig lehet emelni a seggét - így meg tudtunk állni a faszán sávot váltó kocsik mögött, stb...
Hehe nekem 1000 R-em van
offoljatok.itt csak zema az ereggyes,da ő meg nincs is itt!
Ok.

Offolunk még egy jót más témában is, vagy már így is eléggé zavarjuk az eregyeseket?!
Ha gondolatátvinni is tudnánk, nem futottunk volna neki mégegyszer..
Gumiból előre olyat kísérletezz ki, ami inkább stoppie-ra készteti a gépet mintsem megcsúszik, elöl úgyse kopik annyira (még ha túrázol se) ill. tartalékból nem elég soha.
Igen, így már teljesebb amit írsz.
Egyébként fokozatosan fékeztem: elsőre nem fogott, másodiknál meg megmaradt a nyoma. Most már ha elkezd "sikítani" a gumi blokkolás előtt, inkább visszaengedem, pedig elvileg még ott is fog, pont a terhelés szélénél jár, csak az én izlésemnek már kissé veszélyes...
Amivel nem értesz egyet: "a motorozást bizony (...) könyvből jobban lehet tanulni" legalább olyan összetett dolog (író, téma pl.: miért ellenkormányzás, adott szitu mit csinál, mit nem csinál + a miértjére is választ ad), mint egy kerék fékezés miatti (nem)blokkolása (útviszonyok, gumi képességei, vezető rutinja a fékkel, stb).
Ha tudtál (fejben) fékezni, akkor _fokozatosan növelted_ a fékerőt a gumi tapadáshatáráig/motor hátsókerekének elemelkedéséig, nem? Tehát ha ezt tudtad, mégis buktál, akkor nem alkalmaztad.

Szvsz az elméleti tudás egy jó alap, amit csiszolhatsz a gyakorlattal, vagy hiányában hozhatsz reflexből jó, ill. rossz döntést. Primitív példával: betont is keverhetsz tuti recept alapján (majd később talán továbbfejlesztheted), meg saccra is, legfeljebb a második (sacc/hasraütős/majdleszvalahogy) esetben rádöbbensz, hogy találtál egy módot arra, hogyan NE keverj betont... Motor esetében drága lehet a tanulópénz...
fokozatós volt...csak poros volt a megálló 90ről 40re marha gyorsan lelessítottam akkor állt keresztbe az első kerék de szerencsére nem tapadt meg mikor kresztbe volt
dehogynem! Nem vágtad le esés közben a kezedet,ez az ösztön!
nem szabad hirtelen nagyot fogni a féken,mert akkor megcsúszik,nincs ideje a guminak úgymond "kiterülni",melegedni.Tehát vészfékezéskor egy határozott fék---motor bebólint,majd fokozatosan húzni. (persze,ha murva van akokr megb...hatod,perec a vége)
Olvastam hogy első fékezéskor a motor+pilota tömege odatapasztja a gumit az aszfalthoz és nem csúszik meg...rájöttem egy buszmegállóban hogy de igen,megcsuszhat kicsit azé megijedtem
"a motorozást bizony (...) könyvből jobban lehet tanulni"
Ezen kívül 100%-ig egyet értek veled. Tény, hogy kell egy elméleti szint, tisztában kell lenni tudatosan dolgokkal, de ezek alkalmazását csak gyakorlatban (gyakorlással) lehet "beégetni" bárkinek a motorozásba.
Én is tudtam, hogy kell fékezni, de tudtam (fejben), hogy felfőhet az olaj, de mégis blokkolt a kerék második fogásra... Egy bukta elég volt arra, hogy ABS-t "szereljek" a kezembe.
eldobtad az autót? vagy kiszálltál belőle?
én már estem a szomszéd fájárol stihl-lel jo kis sérüléseket szerezve,stihl-t kezembe tartva végig,majd sértetlenül lerakva,szal nekem nem jött az ösztön.remélem ha odakerülnék esetleg motorral is,máshogy fogom csinálni(mármint nem a fára... )
Kevesebb tiszteletet adj a _használati tárgyadnak_. Amikor el kell válni, az már nem kritikus helyzet, hanem eldőlt és kettőtök közül a motor a nehezebb (tehetetlenebb tömeg), tehát nem különösebben fogja meghatni hogy fele vagy még kisebb tömegű "valami" csüng rajta: rángatni, rázni fog mint ama bizonyos foxi, esetleg még rád is esik.
Egy másik érv: a motorozás a lényeg, nem a motor, ez pedig motorozásra alkalmatlanná zúzott motorossal aligha meg, motor viszont egységnyi áron bárhol kapható...
(Ezúton is mindenkinek sok sikert a "helyzetek" megelőzéséhez, ill. felkészülten fogadásához! (nekem is..))
Azoknak könnyü nem az övéké a gép. Egy kis magyarázkodás oszt le van tudva.
Ja az enyémen nincs olyan katapultgomb
Amúgy sztem nem szándékosan dobja el az ember,hanem túlélési ösztönből,tehát nem te döntöd el (tudatosan),hogy leugrasz-e róla.Le fogsz ugrani,tuti.
Én már pereceltem motorral,borultam autóval,és mindíg az ösztön működött,oszt" még élek is...
tehát csak motorozz....
csak légy olyan,mint a jó röpüllős pilóták:tudd mikor kell katapultálni!
Jó akkor megbeszéltük, eldobom mint a csikket
Akkor tipp: NE SAJNÁLD!
nem nem nem