Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor jobb,hakipurcanol te is a motorral együtt?
Ja de ugy hozzámnyölt, meg sok pénz
Tipp: NE SAJNÁLD!
Hát ezek nagyon igazak amit leírsz! Minnél erősebb a motor annál körültekintőbbnek , előrelátobbnak kell lenni. Én egytől félek, hogy kritikus helyzetben nem lenne lelkierőm eldobni a motort mert sajnálnám. Erre milyen tippetek van?
Zema:
Nem veszelyes? Es mikor igy belekuplungolsz a kuplungba, meg igy a gazon huzol 0,7 cm-t, akkor igy az eleje rogton elindul felfele, vagy csak par milisecundum utan? Szoval van holtjateka az egykereknek?
Meg Amerikaban is igy csinaljak? Vagy ott mashogy?
Ami miatt nem való fiatalnak nagymotor, az nem a tehetség, hanem a tapasztalat (szitukban) és a felelősségtudat hiánya. Motorosnál nem az kérdés, hogy elesik-e, hanem a: mikor? Gyors motoron minden gyorsan történik, így ami egy kicsin bokalefosásos megijedés, az nagyon bukta. Amíg fiatal és tapasztalatlan az ember, csak a sebességmámort keresi és hiába határoz el bármit a normális haladásról, a motor nem engedi: ami 240(+) felett erőlködik, vagy ott se, azon az alatt minden normális haladás a motor számára. (Határoztam a 60 lovas gép után a 120-ra ülve, hogy azon is túrásan megyek, de az első úton ennek lőttek: húztam neki (nem koppra, de akkor is rakéta volt a másikhoz képest), a fejem meg virult. Igaz, a váltás nálam inkább a futómű miatt volt, nem az erőt hajszoltam, tehát csík nem volt az első kanyargáskor se az új gép kerekein oldalt.) Tehát a fiatalban nem merül fel széttört motorok útszéli képe, mások gyászának látványa, se az aszfalton csúszott emberek sebeinek kinézete, gyógyulási ideje és persze az se, hogy az elszabadult motor esetleg hogy gyalázza le a vétlen arrajárót.
Egyébként pedig a motorozást bizony (témába vágó, leginkább külföldi) könyvből jobban lehet tanulni, mint a gyakorlatból: egy szituban vagy jól reagálsz, vagy nem, de ha elméletben megtanultad a helyes és helytelen reakciót (mit nem szabad), megúszod simán és sokkal nagyobb technikai tudásod lehet, mint több év motorozási tapasztalattal megelőző társaidnak (Rossi, stb. persze nem leszel, de ők sem született, hanem elméletben is nagyon felkészített tehetségek).
nem "pöcsöltem".
Aztán 2 bukta,és megszoktam az 1000-es géposztályt,vagyis inkább elkezdtem úgymond tisztelni a gépet.Ma már más a viszonyunk.....
Z3:
nem akartam nagy okosat mondani, csak azt h milyen emberek vannak! szamárlétra vagy nem, de ez van. Az lett volna a lényeg, h tudom mit érzett földeákcsaba mikor haverja elvitte a GPZ-900al
tarka, te is jól nyomtad ahogy látom az adatlapodon
hát végülis a TZR50--Y2K is egy bizonyos lépcsőt alkot csak ilyen esetekben a végállomás nagyon barátságtalan hely
mé? nem? simo-jawa-900rörö-1000gix
most ezt úgy mondod mintha te végig jártad volna a szamárlétrát
akkor, aza baj h kezdők vehetnek új 1000es gépeket. Se szülő, se barátok nem hatnak rájuk- ez baj.Meg az is durva, h találkoztam olyannal aki úgy gondolta ha 400e Ftos alpinestars ruha, és 200e Ftos sisak van rajta, akkor mindent lehet... de ez már nem az én bajom
a kezdet nekem is simson50 volt, meg Vater 350es jawa-ja, na az erőmű volt a simóhoz képest
aztán barátom 900rr-je, az nagyon bejött Egyszer vitt gixer1000 el(2001), életemben először ültem ilyenen, hát remegett a lábam mikor leszáltunk, egy 270es tempó után. de az érzéstől, ma is libabőrös leszek!
üdv
M.Zoli!
Nem az a baj, hogy könnyen lehet motorhoz jutni, hanem az, hogy megfelelő rutinnal nem rendelkező fiatalok (akiknek még nem nőtt be a fejük lágya), nem érik fel ésszel, hogy milyen veszélyes bestiára ültek fel, aminek könnyen KO lehet a vége.
Amikor még én kezdtem MZ-k voltak. Estünk is velük sokat. 70-80-nal estünk be a forgalmas utcán a lámpánál sorakozó autók közé (élet a veszély). Csoda, hogy még élünk! De a mostani srácok a nagyvassal 2-250-nel száguldoznak a forgalomban, kerekezgetnek és sajna sokan nem is mennek többet haza.
Be kellene tartani a fokozatosságot (125-250-400-600-750-1000). meg kell szokni a nagyobb teljesítményt és a nagyobb sebességet. Az egyik régi haverom (amikor mi csak MZ-ztünk) elvitt az autopályára egy GPZ-900RR-el. 250-et mentünk, amikor a messzeségben feltünt egy teherautó, amit egy személyauto kezdett előzni. A srác elvette a gázt és fékezett. Nem értettem, hogy miért. Aztán megértettem. Pillanatok alatt már a seggükben voltunk. Olyan hamar utolértük őket, hogy hihetetlen. Hiába aki nincs hozzászokva a sebességhez (én sem voltam-MZ), az hátulról jól becsapódik valamelyik járműbe.
Érdemes pályázni, hogy megismerjük a motorunk határait. Nincsenek autosok, gyalogosok, fák, falak...
zema:
Szia!kösz a hozzászólást!hidd el ezekből is sokat lehet okosodni. Már régebben is néztem a képeidet, elég jók!na ebből elég Az így van h nem azért akarok sportmotort, h 70el menjek, de nem is azért h bajom legyen... Elősször meg kell ismerni a gépet kissebb tempónál, és meg kell tanulni biztonságosan kezelni, mivel vidéken is sokat járok -a környéken kihalt utak, lehet gyakorolni, bólya kerülgetés stb..stb.. Úgy gondolom h van bennem kellő tisztelet egy 900as iránt, és talán elég komolyság is. Az is tuti h a motorozásnak a kanyarvadászat a legjobb része, de ez még nekem odébb van... sokat kell még tanulni addig!Egy ismerős 16évesen vett új 600as banditot, azt mondta barátom, mikor látta motorozni a gyereket h vegyél 250es gépet, mert rosz volt nézni amit csinált.Mikor én mentem barátom előtt a 900as al, nem mondott ilyet. Nem azt mondom h térdeltem a kanyarban, de nem is kóvájgott a gép segge jobra-balra Kulman Miki-t nem ismerem, de láttam már motorzni elégszer-stuntriding nagy életem, de csak mint néző.Iszonyat jól nyomja, és azt mondom ügyesebb mint Angyal Zoli. Lehet többen megköveznek, de Miki finomabban és szebben motorozik mint szemöldök!
Ja és nem mostanában akarok ZX-10R et (min. 6-8év), csak azt írtam h az az álom gép!Ha tavasszal veszek egy 900ast, nem fogom lecserélni 1év múlva, mert már nagyobb kell...
földeákcsaba:
az biztos h sokan vesznek felelőtlenül 1000es gépet! de az is hülye aki eladja nekik, meg aki kitalálta azt h 0Ft indulóval 100hó futamidőre lehet vinni a 20éveseknek...
üdv
ok, akkor előtte még rádcsörgök, vagy dobok egy smst valamikor. jövő kedd, szerda magasságában.

1-ben azért jobb felvenni, mert azt már 20-30-nál meg tudod csinálni és nem kell akkorát belehúzni, mint kettesben 60-nál. aztán utána már mikor a lendület hozza fel, nyugodtan rúghatod neki a kettest, csak a lábad mindig legyen a hátsó féken, mert az az egy dolog amivel megakadályozhatod, hogy túlhúzd. Másik jó segítség/támpont: A jobb mutatóujjad legyen a fékkaron, így sokkal jobban fogod érezni mennyit húztál a gázon, jobban tudod majd adagolni, mert van viszonyítás. ha teli ököllel markolod a gázkart és úgy rángatod, igazából fogalmad sincs mekkorát húztál bele, viszont ha ott van az ujjad, akkor érzed, hogy a markod ahhoz képest mennyit mozdult el.
Terrorizáld vissza.
kiléptem mert az assszony terorizál
Így kezdödik álltalában.véletlenül
Ok én is a kuplungosra szavazok 2.ba 60nál és valóban 160-180között meglehet állítani.ha nem esik megyek és rádobhatjuk a mocidra a kamerát egy kör erejéig(ha megkarcolod ujjat veszel ).
Én tudod,hogy szoktam felvenni?

Véletlenül!
oké valszeg én is kint leszek!
még egyeztessük, hogy melyik csoportban leszel!
neeeeeem.
gázzal is és kuplunggal is tudok kerekezni, de kuplunggal veszem fel 1-ben, vagy 2-ben attól függ mennyivel megyek. A kuplungos kerék sokkal kontrollálhatóbb és ami fontosabb sokkal kisebb sebességnél is felvehető - ami jól jön a városban. A gázzal kerekezés hirtelenebb, kiszámíthatatlanabb. kb. 20-30 km/h-nál nyúlok bele egy picit a kuplungba, meg kb. 0,5-1 centit húzok a gázon, akkor szépen feljön, aztán felhúzom addig, hogy meg kelljen fogni a hátsófékkel, majd szépen elkezdem adagolni a gázt, ha van hely,akkor felrúgom kettőbe - így ki lehet menni a világból is. 160tól már nem gyorsul. Persze a cél az, hogy max 50-ig gyorsuljon, mert a mínél lasabb holtpont közeli kerekezés a profi. Kulman Miki fighter barátom szavaival élve, ha erőből kerekezel a motor kerekezik nem te. Gázról akkor szoktam csak kerekezni, mikor nem is a kerekzés a cél, hanem megyek, elkezdem húzni és feljön, aztán nincs kedvem lerakni. Csak ott minden gyorsabban történik, azt azért nem szeretem. Meg a gázzal való kerekezékor nehezebb kiszámítani, h mekkora gáz amit kapott, mert elkezded nyelezni, aztán feljön és lehet ha visszacsukod picit a gázt nem áll meg a levegőben, hanem még jön fel és aztán szépen túlhúzod. na ilyen nincs a kuplungos keréknél ha odafigyelsz... 1-2-3 ig rugdosom neki, tovább felesleges. mikor meg lerakom, akkor is belehúzok, hogy simán, puhán érjen le.
Ez csalás .Mert nem mindegy hogy egy..kettő..háárom és kerék vagy egy ..kettő..éshááromra kerék .Ez Jedi trükk
Zema 3-ra veszi fel.A múltkor is hallottam,hogy mormolta magában: egy....kettő....hááááá-----rom.És már keréken is volt.
Vazze Zema.Igazad van ez a kötsög program levágta a videó végét hogy ráférjen a dvd-re.A 09.06pályanapon kintleszek és elviszem.pedig jól kerekezel,eggyesbe gázra veszed fel?