Lehuzoval ami lenyegeben egy nagy csavar. Ha a lendkerek csavart mar kivetted akkor magaban a lendkerekben van menet. Abba kell a csavart behajtani ami felutkozik a fotengelyre. Kivulrol feszegetni vagy 3 kormos lehuzoval ne probalkozz mert kuka lesz.
Üdv!
Segítséget kérnék R1 ügyben. 2003-as, nincs töltés, mértem a generátor hibás, dekli le, látszik, hogy két tekercsrész meg van égve.
Hogyan kell levenni a lendkereket?
Köszi
Én megmondom gondolkodás nélkül ezen a képen egy gyári állapotu szakszerűen karbantartott motor van. A másikon meg sajna a nem hozzáértő vagy hanyag szerelő munkája látható
Helló Tezsvír .
Teletankal tettem el csak kirugom az emelőket alóla meg leveszem a takarót azt góó. Most hogy láttam a képeket amit felraktál viszont inkább szombaton egy elektromos karbantartást végrehajtok a kicsin.A letakarásról jut eszembe mindenkinek javaslom ha olyan helyen tárolja a motort hogy nem ázik akkor Ne vizhatlan vagy gumis anyagu takaróval takarja le hanem egy egyszerű textil lepedővel ami szellőzik.mert a pára lecsapódik a vizhatlan és gumi anyagú takarók alatt és rozsdásodást oxidációt okozhat.
Igen, ezért is tettem fel a képeket, mert hozzám hasonlóan gondolom más sem szokta megjavítani azt ami el sem romlott. Igazából nem tart tovább, mint egy mosás uh. érdemes egy-két évente "ápolni".
Szerintem.
OFF: Máté a neved alapján nem rokon a balatonszemesei 2xi kávézós!? Vagy Andocs, Kapoly környékéről valamelyik 2xi?
Csatlakozom....
Nekem is ilyen tapasztalataim voltak, hogy minden be volt állva mint a szög rajta.. pedig enyém esőbe nem ment.. igaz minden motorozás után mosás+ polír volt és garázsban állt télen nyáron..
Viszont RN19nél még mindig nem jöttem rá, hogy vészvillogónál miért csak balra van... jobbra semmi.. vészvillogó közben kilököm jobbra is akkor van mind két irányban :D relé minden átnézve széthúzva védénegyvenelve... de semmi (pedig ezen nincs összeállva minden )
Nekem a gépemen ugyanígy berohadtak a csatlakozók, a műszerfal 12-es csatlakozóját szét se lehetett szedni, úgy kellett szétvágnom a műanyag részt, hogy hozzáférjek a sarukhoz. Nekem a tünet az volt, hogy a bal oldali tompított nem világított. Úgyhogy most a téli projekt nekem is a teljes átnézése a kábeleknek. Szintén fűtött garázsban, szívem csücskeként kezelve.
Ez majd a tavasszal derül csak ki, hogy biztosan jó lett-e. Azért meglepődnék ha mégsem, de akkor fogok egy multimétert és kimérem.
Egyébként nem szoktam motort szerelni max. láncállítás. Az elektromossághoz viszont egy picit konyítok és ezzel nem akartam a szerelőmet terhelni.
A másik kérdés már a gázadással kapcsolatos lett volna, de rájöttem, hogy eddigre talán senkinek sem gyári teljesen a gépe, így összehasonlítani is felesleges, mert én viszont kiszórtam pár éve minden after market szart a Power Commandertől az Akrapovicokon át az üléspúpig...
Ge.R1: "Utcán ésszel, alázattal, sok gyakorlással."
Rotel: Köszönöm a megosztott tapasztalataid. Én is ilyen tematika szerint szeretnék elkezdeni motorozni.
FeherCapa380: Ez így van. Pl. amikor egy Bmw R1150GS-hez volt szerencsém kb. hasonlót tapasztaltam. Gyors sebességnövekedés. Azt hittem, hogy 50-60-nal megyek, miközben már 80-al, pedig csak nyomatékból motoroztam. Ebből kiindulva nem kérdés, hogy az R1-en még nagyobb gyorsulásnak leszek kitéve, ami bizony az egyik legnagyobb veszélyforrás lehet a számomra. Éppen ezért is nem szeretnék semmilyen jellegű "na most megnézzük mit tud" hülyeségbe belemenni. Tanulni, érezni, szokni.
Köszönöm Mindenkinek még egyszer a hasznos és tanulságos tanácsokat!
Akkor holnap vegyed le a takarót, vidd el tankolni és húzzad neki amit bír!
Amúgy a világítást javítottam, mert nálam is jelentkezett, hogy tompítottról reflektorra váltáskor elmegy a világítás. Ez már a nyáron is így volt és néhány késő esti motorozásnál okozott parát, de akkor úgy orvosoltam, hogy hagytam refin, olyan sokáig úgysem zavartam a szembejövőt...
Szétszedtem minden csatlakozót, biztosítékot és kitisztítottam, WD-40-nel befújtam (egy villamosmérnök barátom szerint nincs olyan betegség a földön, amit egy kis WD-40-nel ne lehetne orvosolni).
Teszek fel néhány képet, mert volt meglepetés és hátha más is rászán egy órát megelőzés jelleggel. A pozitív csatlakozó, amiről a világítás kapja az áramot tiszta oxid volt és a biztosítékok is. Biztosra veszem, hogy itt esett annyit a feszültség, hogy a relé már nem tudott behúzni minden alkalommal és ezért nem tudtam visszakapcsolni a reflektort. A legdurvább viszont a "műszerfal" csatlakozója, ahol a közös negatív már összeégett.
Aki esetleg megkérdezné, hogy milyen körülmények között tartom/használom a motort, annak írom, hogy egész évben száraz (télen fűtött) garázsban áll, igaz motorozok vele akkor is ha kicsit esik...
Sziasztok!
2007-2008 R1 katalizátorát váltanám ki, és érdekelne a lambdaszondával mit tegyek, mivel nem találtam ehez az ávjárathoz kiváltó eszközt. Esetleg nem is kell csak 06- ig és 09- től megint, mivel ezekhez kapható.
Segítséget kérnék R1 ügyben. 2003-as, nincs töltés, mértem a generátor hibás, dekli le, látszik, hogy két tekercsrész meg van égve.
Hogyan kell levenni a lendkereket?
Köszi
Tényleg nagyon ráérsz mostanában, hogy itt kötözködsz az interneten!
Teletankal tettem el csak kirugom az emelőket alóla meg leveszem a takarót azt góó. Most hogy láttam a képeket amit felraktál viszont inkább szombaton egy elektromos karbantartást végrehajtok a kicsin.A letakarásról jut eszembe mindenkinek javaslom ha olyan helyen tárolja a motort hogy nem ázik akkor Ne vizhatlan vagy gumis anyagu takaróval takarja le hanem egy egyszerű textil lepedővel ami szellőzik.mert a pára lecsapódik a vizhatlan és gumi anyagú takarók alatt és rozsdásodást oxidációt okozhat.
Szerintem.
OFF: Máté a neved alapján nem rokon a balatonszemesei 2xi kávézós!? Vagy Andocs, Kapoly környékéről valamelyik 2xi?
Akkor ezek szerint érdemes a csatikat időnként széthúzni, esetleg WD40-el egy kicsit megkenni.
Nekem is ilyen tapasztalataim voltak, hogy minden be volt állva mint a szög rajta.. pedig enyém esőbe nem ment.. igaz minden motorozás után mosás+ polír volt és garázsban állt télen nyáron..
Viszont RN19nél még mindig nem jöttem rá, hogy vészvillogónál miért csak balra van... jobbra semmi.. vészvillogó közben kilököm jobbra is akkor van mind két irányban :D relé minden átnézve széthúzva védénegyvenelve... de semmi (pedig ezen nincs összeállva minden )
Egyébként nem szoktam motort szerelni max. láncállítás. Az elektromossághoz viszont egy picit konyítok és ezzel nem akartam a szerelőmet terhelni.
A másik kérdés már a gázadással kapcsolatos lett volna, de rájöttem, hogy eddigre talán senkinek sem gyári teljesen a gépe, így összehasonlítani is felesleges, mert én viszont kiszórtam pár éve minden after market szart a Power Commandertől az Akrapovicokon át az üléspúpig...
Rotel: Köszönöm a megosztott tapasztalataid. Én is ilyen tematika szerint szeretnék elkezdeni motorozni.
FeherCapa380: Ez így van. Pl. amikor egy Bmw R1150GS-hez volt szerencsém kb. hasonlót tapasztaltam. Gyors sebességnövekedés. Azt hittem, hogy 50-60-nal megyek, miközben már 80-al, pedig csak nyomatékból motoroztam. Ebből kiindulva nem kérdés, hogy az R1-en még nagyobb gyorsulásnak leszek kitéve, ami bizony az egyik legnagyobb veszélyforrás lehet a számomra. Éppen ezért is nem szeretnék semmilyen jellegű "na most megnézzük mit tud" hülyeségbe belemenni. Tanulni, érezni, szokni.
Köszönöm Mindenkinek még egyszer a hasznos és tanulságos tanácsokat!
Akkor holnap vegyed le a takarót, vidd el tankolni és húzzad neki amit bír!
Amúgy a világítást javítottam, mert nálam is jelentkezett, hogy tompítottról reflektorra váltáskor elmegy a világítás. Ez már a nyáron is így volt és néhány késő esti motorozásnál okozott parát, de akkor úgy orvosoltam, hogy hagytam refin, olyan sokáig úgysem zavartam a szembejövőt...
Szétszedtem minden csatlakozót, biztosítékot és kitisztítottam, WD-40-nel befújtam (egy villamosmérnök barátom szerint nincs olyan betegség a földön, amit egy kis WD-40-nel ne lehetne orvosolni).
Teszek fel néhány képet, mert volt meglepetés és hátha más is rászán egy órát megelőzés jelleggel. A pozitív csatlakozó, amiről a világítás kapja az áramot tiszta oxid volt és a biztosítékok is. Biztosra veszem, hogy itt esett annyit a feszültség, hogy a relé már nem tudott behúzni minden alkalommal és ezért nem tudtam visszakapcsolni a reflektort. A legdurvább viszont a "műszerfal" csatlakozója, ahol a közös negatív már összeégett.
Aki esetleg megkérdezné, hogy milyen körülmények között tartom/használom a motort, annak írom, hogy egész évben száraz (télen fűtött) garázsban áll, igaz motorozok vele akkor is ha kicsit esik...
2007-2008 R1 katalizátorát váltanám ki, és érdekelne a lambdaszondával mit tegyek, mivel nem találtam ehez az ávjárathoz kiváltó eszközt. Esetleg nem is kell csak 06- ig és 09- től megint, mivel ezekhez kapható.