Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen ezt használom a motul is jó amit linkeltél az a lényeg hogy ellenörzött helyről vegyed
De 1000 ben benne van a 600 ami forditva nem igaz .es ja kinovod a kicsit akkor dupla atiratasi koltseg..
En kirandulas soran ultem fel 1 600 gsxr gepre de alig vartam hogy itthon kitavaszodjon hogy ujra 1000 en uljek. 10 napig hajtottam de ha vennek automatat kerek es 52 fogaskerekkel.akkor megy ,...remelem
Azt hol? Elol vagy hatul
Hasznaltauton nem semmi arak vannak ahoz kepest jo aron van
Szép VAS!
Én meg leáttételeztem az R1-et hogy jól menjen
vedd meg az enyémet.hibátlan gép.örömöd leled benne.
Rakerdeztem, amint van info szolok.
Először az RS80-at hasonlítottam az MZ-hez. Mz alacsony fordulaton, RS magas fordulaton nyomatékos. Másik hasonlat, R6 alacsony fordulaton nem annyira nyomatékos szemben az R1-el. Hol itt a baj? Nem az erejüket hasonlítottam össze hanem a viselkedésüket képletesen (nyomaték leadás).

Hol írtam én olyat, hogy kicsinek érzem a 600-ast?

Ha így lenne, nem lennék itt.
Most már csak lesek... a gépkönyv 20w40-et és 10w30-at említ....

Akkor ez legyen?
link
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm az infókat! Észben fogom azokat tartani!
Öcsémnek gsr600-asa volt, meg ment a cbr600fs motorommal, vagyis inkább száguldozott. Ráült az R1-re ment vele egy lassú kört, leszállt róla semmi száguldás után, és azt mondta nem érti miek ennyi erő egy motorba ő ezzel nem mer menni
Azt elfelejtettem, hogy ha van pénzed majomra, legyen banánra is. Nincs sok különbség a fenntartásban, 5 km-enként 3 dl olaj, 25 ezer km-enként 5 ezer Ft különbség a láncszettnél, fogyasztásban tudja a tököm, de ott sem lehet eget verő.
Szevasztok!
Pár dolog, így sorban:
Pohi: Én Motul-t használok, de gondolkodom, hogy kipróbáljak valami újat. (5100) Anno, évekkel ezelőtt Castrol-t használtam, annál jobbnak érzem az 5100-at, de elájulva sem vagyok tőle. 5 után én is ledobom. Ha előbbre jutottál, írj be ide plíz!

Gixxerfillyú: Kösz, rég nevettem ilyen jót!

Ghost: MZ-vel, RS80-nal összehasonlítani ezeket a sportgépeket, háááát... Első szériás R6 felejtős, hacsak nem akarsz szoros barátságot kötni Atix-szal! Szép motor, jó motor, de inkább nem fejteném ki, de R6 topic-ban keresőbe beírod, hogy "1. henger", vagy "léptetővilla", akkor szemezgethetsz a hsz-ok között! Itt van, EZT olvasd el!
Volt 00-ás R6-om 53ezer km-rel adtam el, semmi baja nem volt, tehát ki lehet fogni jót is! Használtan vettem, volt pályán is (1 évig élt pályamotorként), de normális karbantartást kapott!

05 R6: Ha nem vette volna meg ismerősöm, a mai napig nem lenne nagytesója, imádtam, pakolható, 2 személlyel sokat mentünk, tökéletes motor! Még mindig sajnálom...

A helyedben azt csinálnék, amit akarsz, de úgy, hogy nem mentél 600-as vassal, és kicsinek érzed, gondolod, az nekem erős egy kicsit!
Igen és rá is világítottál arra, hogy idézem: "kevesebb olaj kell a blokkba, nem zabálja úgy a gumit, gyengébb lánc is jó rá" - ami érdemi különbség a 600-as és 1000-es kategória között (éves szinten is). Ez mind világos. Ezt követően csak az adókban és biztosításokban fellépő különbségekre akartam rákérdezni "további fenntartási költség" címszó alatt. Köszönöm szépen a hasznos infókat!
'01-es R6-volt, '02-es R1 van. Költségek nem számottevően nagyobbak. Sokkal nyomatékosabb az R1. Gyakran kell átmennem Miskolcon városban nem kell nyígatni sokkal nyugodtabban lehet vele közlekedni, ritka ha 4ezer fölé kell forgatni a forgalomban. Szerpentinen, sem kell állandóan visszakapcsolni, ha épp nincs az egekben a fordulatszám. Vigyázni kell vele, nem tolerál annyit mint a 600, óvatosan kell a gázkarral bánni. Fogyasztásban azonos használat mellett kb. ugyan ott van (vagy még kevesebb).
Aha. Nálam az utcán 8000km-nyi benzin, min.1 olajcsere meg 2 hátsó gumi.
Na mindegy elmondtam a véleményemet. Tedd amit jónak látsz.
Szerintem magad döntsd el mennyire van hozzá érzéked ha biztonságosnak érzed azt ahogy tudod kezelni.. miért ne....Én az utcai motorozást egy 05ös R1el kezdtem ami nem az enyém volt de elég sokat mentem vele, Most lesz 6 hónapja hogy megvan az RSV.
Kisebb biztos nem kéne utcára.
Mi az az éves fenntartási költség? Az adók meg a biztosítás?
Ez így igaz. De azt sem akarom, hogy ezen múljon. Te pl. mekkora különbséget tapasztaltál és miben?
Bár tudom, az, hogy mi mennyi relatív, sok mindentől függ. De a kérdés, hogy nálatok is minimális volt a különbség, már aki 600-ról lépett 1000-re?
2000-es évjárat körüli motorokkal szemezgetek. Egy R6 120 ló, míg egy R1 150 ló. Továbbá különbség ugye a nyomaték leadásában van. Ezért is jutottam kérdőre...

Egy biztos, a kopóalkatrészek hamarabb kerülhetnek cserére egy ezredesen.

És mi a helyzet a többi fenntartási költséget illetően? Ez sem mindegy.

Néhány kalkulátor segítségével az átírás, továbbá az éves fenntartási költségeket is kiszámoltam, amelyekben számottevő különbséget nem tapasztaltam. Szerinted ez mennyire helytálló? Nem akarom magam álomvilágba sodorni.

Yamaha YZF R6
2000 évjárat
88 KW – 120 Le

Átírás költsége: 77 400.- Ft
Kötelező biztosítás: 10 320.- Ft + 3096.- Ft azaz 13 416.- Ft adó /év (Allianz, B03, éves fizetés, átutalás)
Teljesítményadó: 16 280.- Ft /év
Vásárlás után összesen: 107 096.- Ft
Éves fenntartási költség: 29 696.- Ft

*****

Yamaha YZF R1
2000 évjárat
110 KW – 150 Le

Átírás költsége: 89 500.- Ft
Kötelező biztosítás: 10 320.- Ft + 3096.- Ft azaz 13 416 Ft adó /év (Allianz, B03, éves fizetés, átutalás)
Teljesítményadó: 20 350.- Ft /év
Vásárlás után összesen: 123 266.- Ft
Éves fenntartási költség: 33 766.- Ft
Amíg nem próbálsz ki egy 1000-est, nem fog hiányozni a nyomaték a 600-ból. Az sem mindegy, hogy milyen 600-ról beszélünk, a sport túrák, nakedek, nagyobb nyomatékkal rendelkeznek az alsó tartományban.